|
Untitled Page
ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012 READ ONLY FORUM
This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and
1st March February 2012
Latest post 02-01-2012 4:14 PM by david266. 17 replies.
-
-
-
Blackrix
- Joined on 04-20-2009
- Posts 975
|
Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?
Je bent nodig:
ML Kabel
Antennekabel
Zet als eerste de Avant in optie 6. Let hierbij wel op dat de eerste versies van de Avant niet in optie 6 konden worden gezet!
Koppel de Avant aan de BV5 met een ML-kabel
Koppel de RF-out van de BV5 aan de RF-in van de Avant met de antennekabel
Sluit de HDR1 aan op de BV5
Sluit de netspanning aan
De kosten zijn afhankelijk van de lengte van de kabels.
Druk LINK-VTAPE op de Beo4 bij de Avant en geniet van de HDR1.
|
|
-
-
david266
- Joined on 11-06-2011
- Posts 87
|
hoi blackrix,bedankt voor het antwoord, kunt u mij vertellen wat optie 6 is en hoe ik dit kan testen op de avant? en als ik het goed begrijp gaat mijn beo4 commando dus via avant op de ml kabel naar de bv5 en in die tv naar scart hdr ? dus alleen commando's gaan via ml kabel en het beeld/geluid via de antennekabel?en laatste vraag stel ik verander de situatie naar zoals u het zegt, dus hdr weghalen bij avant, aansluiten op bv5 ml kabel tussen beide tv's, en ik ga dan een opname kijken van hdr op de avant, wat doet de bv5 in dit geval dan precies? gaat die zich inschakelen en zo ja in welke modus?vriendelijk dank
|
|
-
-
-
david266
- Joined on 11-06-2011
- Posts 87
|
hallodat nummer is type 8111
|
|
-
-
-
david266
- Joined on 11-06-2011
- Posts 87
|
hallo,helaas, als ik dus stndby list druk dan OPTION dan v.opt dan 5 geen verschil, als ik ditzelfde truukje doe maar dan op 2 druk gaat ledje uit en weer aan, is het echt niet mogelijk om de bv5 als slave en avant als master te gebruiken? omdat de avant wel op v.opt 2 reageert? en anders een idee om een 21 polige scart te trekken van de hdr naar tv, zodat ik handmatig de scarts omwissel achterin de hdr? of raakt ie dan overstuur die hdr ivm twee verschillende tv's ?danku
|
|
-
-
-
david266
- Joined on 11-06-2011
- Posts 87
|
blackrixja ik begrijp het, echter om voor deze optie een andere avant te halen gaat mij nu te ver, het piepen is gelukkig ook minder geworden van de buis, waar ik eerder een topic over had, als deze avant begeeft koop ik uiteraard eenrje terug en let ik op de slave optie, even nog over mijn alternatief, is het mogelijk om de hdr tussen de twee tv's te plaatsen en zo de scart simpelweg te verwisselen? dat zou ik niet erg vinden en aangezien ik de hdr dan voor 80% op de avant(slpk) wil gebruiken hoef ik niet zo vaak te wisselen met de scart, mijn vraag is of de hdr hiermee om kan gaan ivm herkennen tv toestellen en of ik dit scart wisselen kan doen zonder de hdr van stroom te halenmvg
|
|
-
-
-
david266
- Joined on 11-06-2011
- Posts 87
|
goedemorgen,nee alleen de hdr zit nu op de avant
|
|
-
-
david266
- Joined on 11-06-2011
- Posts 87
|
maar zou het mogelijk zijn om de volgende situatie te bouwen;hdr staat naast bv5 met een scart aangesloten zoals volgens b en o hoort, ik trek een lange scartkabel van bij de hdr1 door naar de slaapkamer avant toe, om zo met de scarts te verwisselen achter de hdr?moet werken toch? als ik netjes 21 polige kabel scart neem?mvgr
|
|
-
-
-
david266
- Joined on 11-06-2011
- Posts 87
|
halloklopt, door jaren heen diverse scart stekkers verbogen pinnetjes gehad, ik zit te denken om een mechanische scart switch te maken anders, andere avant, ja weegt wat, maar die bv5 is helemaal een ellende, deze avant hou ik liever nog, beeldbuis toen laten vervangen, sindsdien op slaapkamer gebruik met lagere brilliance contrast en heeft nu 500 uren gehad gelezen van service counters, koop ik een ander heb ik mischien weer gedonder met de buis of voeding oid, blijft toch ondanks merk tweede derde vierdehands spul onderhand haha fijne avond blackrix wederom bedankt
|
|
-
-
-
david266
- Joined on 11-06-2011
- Posts 87
|
ja klopt ik zal er eens over nadenken blackrix, en u zei ik heb nodig een ml kabel, heb ik dan geen kastje nodig daarbij, ja ik ken het link systeem niet mijn excuses
|
|
-
-
-
david266
- Joined on 11-06-2011
- Posts 87
|
nee, werkend een hdr1 bv5 en de avant dat was hetwel haha
|