Heb zaterdag mijn eigen exemplaar opgehaald en er nu een weekendje mee mogen spelen, conclusie:
Een heel mooi hebbeding met veel extra's boven de Beo4, maar zolang er geen wandbevestiging is ben ik te lui overeind te komen van de bank om de Beo5 van de salontafel op te pakken zal ik de Beo4 eerder gebruiken welke aan wand naast mij hangt.Staat echter wel erg leuk en fleurig op deze tafel vooral in verlichte status.
Het is echter een hele mooie AB met veel mogelijkheden en het [wat enkelen zwaar klikken noemen op het scherm] activeren door op het scherm te drukken ipv te aaien bevalt mij uitstekend, omdat je hierdoor niet zo snel een verkeerde keuze activeren kan door deze per abuis aan te raken.
Het relatief kleine scherm is qua stijl een goede keuze en qua gebruik eigenlijk ook [zelfs voor mijn grote handjes] kan bijna het gehele scherm bereiken alsof ik met de duim aan de sms zit, de meest gebruikte vanaf rechtsonder naar linksboven op het scherm plaatsen en alles werk practisch en feilloos doordat je de activeringsklik op/van het scherm zowel hoort als voelt.
Al die icoontjes vind ik echter rommelig op het scherm en meer iets voor degene welke bij voorkeur plaatjes zien boven de namen van de zenders [vooral jongeren vinden het ongetwijfeld cool of vet, zoals dochterlief....:-] bovendien geeft het geheel een PC achtig gevoel [een soort appel maar dan mooier] je moet wat mij betreft te veel van scherm wisselen om een ander keuze menu te vinden om te gebruiken, maar wellicht is dit nog onwennigheid cq. onwetendheid. Op de Beo 4 kan je bijv. van TV naar CD wisselen door deze knop gewoon in te drukken, bij de Beo5 moet je eerst uit het Beo5 TV display voordat je CD kan selecteren, maar ja daardoor ziet alles er wel gelikter uit dan een staaf met knoppen.
De afmeting van zowel te bol als het scherm is voor mijn hand helemaal perfect; voor de vrouw is het scherm net iets te groot en zij heeft dan ook een beetje de neiging de Beo5 in de ene hand te houden de de bediening met andere te willen doen [zoals ze dat bij onze BL7000 deed, waar het dan ook nodig was omdat deze te groot en onhandig was, maar wel erg mooi] maar ja de eenhandbediening begint eigenlijk voor haar nu ook al te wennen.
Kortom een echte aanrader zowel in gebruik, maar ook zeer zeker voor de heb !