in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-14-2007 8:22 AM by Guy. 215 replies.
Page 8 of 9 (216 items) « First ... < Previous 5 6 7 8 9 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 10-22-2007 4:10 AM In reply to

    Re: beo-5

    Heb zaterdag mijn eigen exemplaar opgehaald en er nu een weekendje mee mogen spelen, conclusie:

    Een heel mooi hebbeding met veel extra's boven de Beo4, maar zolang er geen wandbevestiging is ben ik te lui overeind te komen van de bank om de Beo5 van de salontafel op te pakken zal ik de Beo4 eerder gebruiken welke aan wand naast mij hangt.Staat echter wel erg leuk en fleurig op deze tafel vooral in verlichte status.

    Het is echter een hele mooie AB met veel mogelijkheden en het [wat enkelen zwaar klikken noemen op het scherm] activeren door op het scherm te drukken ipv te aaien bevalt mij uitstekend, omdat je hierdoor niet zo snel een verkeerde keuze activeren kan door deze per abuis aan te raken.

    Het relatief kleine scherm is qua stijl een goede keuze en qua gebruik eigenlijk ook [zelfs voor mijn grote handjes] kan bijna het gehele scherm bereiken alsof ik met de duim aan de sms zit, de meest gebruikte vanaf rechtsonder naar linksboven op het scherm plaatsen en alles werk practisch en feilloos doordat je de activeringsklik op/van het scherm zowel hoort als voelt.

    Al die icoontjes vind ik echter rommelig op het scherm en meer iets voor degene welke bij voorkeur plaatjes zien boven de namen van de zenders [vooral jongeren vinden het ongetwijfeld cool of vet, zoals dochterlief....:-] bovendien geeft het geheel een PC achtig gevoel [een soort appel maar dan mooier] je moet wat mij betreft te veel van scherm wisselen om een ander keuze menu te vinden om te gebruiken, maar wellicht is dit nog onwennigheid cq. onwetendheid. Op de Beo 4 kan je bijv. van TV naar CD wisselen door deze knop gewoon in te drukken, bij de Beo5 moet je eerst uit het Beo5 TV display voordat je CD kan selecteren, maar ja daardoor ziet alles er wel gelikter uit dan een staaf met knoppen.

    De afmeting van zowel te bol als het scherm is voor mijn hand helemaal perfect; voor de vrouw is het scherm net iets te groot en zij heeft dan ook een beetje de neiging de Beo5 in de ene hand te houden de de bediening met andere te willen doen [zoals ze dat bij onze BL7000 deed, waar het dan ook nodig was omdat deze te groot en onhandig was, maar wel erg mooi] maar ja de eenhandbediening begint eigenlijk voor haar nu ook al te wennen.

    Kortom een echte aanrader zowel in gebruik, maar ook zeer zeker voor de heb !

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-07-2007 1:44 AM In reply to

    Re: beo-5

    Hij blijkt niet iedereen zo goed te bevallen. Er staat er nu al eentje te koop op marktplaats.

    En dat zo snel !!!   Hier schrik ik toch wel van.

    http://audio-video.marktplaats.nl/tv-s-overige/126122920-bang-en-olufsen-beo5-afstand-bediening.html?return=eJwtilsKwjAUBfdSaD%

  • 11-07-2007 2:47 AM In reply to

    Re: beo-5

    Bingo:

    Hij blijkt niet iedereen zo goed te bevallen. Er staat er nu al eentje te koop op marktplaats.

    En dat zo snel !!!   Hier schrik ik toch wel van.

    http://audio-video.marktplaats.nl/tv-s-overige/126122920-bang-en-olufsen-beo5-afstand-bediening.html?return=eJwtilsKwjAUBfdSaD%

    Tsja, de Beo5 blijkt erg goed te verkopen en dan zal er altijd wel iemand zijn die er niet mee om kan gaan en niet bevalt toch? bovendien heeft zijn dealer blijkbaar de tijd voor het installeren ook nog eens in rekening gebracht omdat hij anders de aanschafprijs van euro 650,= niet kan rechtvaardigen; dit kan bij bepaalde dealers ook anders ...............Party!!!

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-07-2007 4:22 AM In reply to

    Re: beo-5

    Nou, ik denk echt niet dat hele horden mensen een Beo5 gaan kopen gelijk hoor. Alleen de freaks.

    Dus ik vind het een zorgelijk signaal over de Beo5. Ik ben benieuwd hoeveel mensen de Beo5 over een jaar als hun standaard afstandsbediening nog gebruiken.

  • 11-07-2007 5:50 AM In reply to

    Re: beo-5

    er Beerlijken toch een aanzienlijk aantal mensen tot aanschaf overgegaan te zijn, naast of als vervanging van de beo4 ? wie zal het zeggen ?!

    heb je zelf al met de beo5 kunnen experimenteren of is het slechts een losse opmerking op basis van 1x beo5 op MP ? het is zeer zeker geen ab vergelijkbaar met de BL7000 [wel mooi, lekker voor het programeren van de masters, maar vooral onhandig] de beo5 is zeker mooi en vraagt een zekere gewenning omdat hij afwijkt van het reep chocolade formaat maar is nu na een paar weken gebruik eigenlijk al handig in gebruik en bediening. Alhoewel ik het persoonlijk niet handig vind de ab telkens ter hand te moeten nemen terwijl de beo4 op de wand "hangend" te bedienen is.Wel weer handig is de verlichting in het schemer van de avond om te kunnen zien wat je doet......Whistle

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-07-2007 8:39 AM In reply to

    Re: beo-5

    beologisch:
    Bingo:

    Hij blijkt niet iedereen zo goed te bevallen. Er staat er nu al eentje te koop op marktplaats.

    En dat zo snel !!!   Hier schrik ik toch wel van.

    http://audio-video.marktplaats.nl/tv-s-overige/126122920-bang-en-olufsen-beo5-afstand-bediening.html?return=eJwtilsKwjAUBfdSaD%

    Tsja, de Beo5 blijkt erg goed te verkopen en dan zal er altijd wel iemand zijn die er niet mee om kan gaan en niet bevalt toch? bovendien heeft zijn dealer blijkbaar de tijd voor het installeren ook nog eens in rekening gebracht omdat hij anders de aanschafprijs van euro 650,= niet kan rechtvaardigen; dit kan bij bepaalde dealers ook anders ...............Party!!!

     

    Die Bingo die schrikt wat af in zijn leven ......

     De aangeboden Beo-5 op marktplaats is van een vriend van mij uit Haarlem..............de reden dat hij moest betalen voor het programeren is dat hij deze niet bij zijn eigen dealer heeft gekocht .

     Toen hij hoorde van de Beo-5 wou hij deze de zelfde dag nog in huis hebben , zijn dealer had hem niet meer .......hij is toen rond gaan bellen om hem de zelfde dag nog te bemachtigen ...hij kwam toen uit bij een dealer in Alkmaar ( dacht ik )  , ik snap best dat de dealer geld rekent voor programeren in de wetenschap dat hij de klant nooit meer terug ziet .

    De reden dat hij hem weg doet is eigenlijk de zelfde reden als die van mij , een super mooi , maar onhandig apparaat , dat de Beo-4 nooit kan vervangen .

    Ik doe mijn Beo-5 trouwens niet weg , ik vind het een leuk hebbeding !

  • 11-07-2007 9:31 AM In reply to

    Re: beo-5

    HarleyD:
    beologisch:
    Bingo:

    Hij blijkt niet iedereen zo goed te bevallen. Er staat er nu al eentje te koop op marktplaats.

    En dat zo snel !!!   Hier schrik ik toch wel van.

    http://audio-video.marktplaats.nl/tv-s-overige/126122920-bang-en-olufsen-beo5-afstand-bediening.html?return=eJwtilsKwjAUBfdSaD%

    Tsja, de Beo5 blijkt erg goed te verkopen en dan zal er altijd wel iemand zijn die er niet mee om kan gaan en niet bevalt toch? bovendien heeft zijn dealer blijkbaar de tijd voor het installeren ook nog eens in rekening gebracht omdat hij anders de aanschafprijs van euro 650,= niet kan rechtvaardigen; dit kan bij bepaalde dealers ook anders ...............Party!!!

     

    Die Bingo die schrikt wat af in zijn leven ......

     De aangeboden Beo-5 op marktplaats is van een vriend van mij uit Haarlem..............de reden dat hij moest betalen voor het programeren is dat hij deze niet bij zijn eigen dealer heeft gekocht .

     Toen hij hoorde van de Beo-5 wou hij deze de zelfde dag nog in huis hebben , zijn dealer had hem niet meer .......hij is toen rond gaan bellen om hem de zelfde dag nog te bemachtigen ...hij kwam toen uit bij een dealer in Alkmaar ( dacht ik )  , ik snap best dat de dealer geld rekent voor programeren in de wetenschap dat hij de klant nooit meer terug ziet .

    De reden dat hij hem weg doet is eigenlijk de zelfde reden als die van mij , een super mooi , maar onhandig apparaat , dat de Beo-4 nooit kan vervangen .

    Ik doe mijn Beo-5 trouwens niet weg , ik vind het een leuk hebbeding !

     

    Ik vind de beo5 ook [nog?] niet handiger dan de beo4, maar om dezelfde reden als jij doe ik hem ook niet weg, maar..........op de slaapkamer is hij ideaal in het donker ..............Yes -  thumbs up

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-07-2007 4:59 PM In reply to

    Re: beo-5

    Bingo:

    Hij blijkt niet iedereen zo goed te bevallen. Er staat er nu al eentje te koop op marktplaats.

    En dat zo snel !!!   Hier schrik ik toch wel van.

    http://audio-video.marktplaats.nl/tv-s-overige/126122920-bang-en-olufsen-beo5-afstand-bediening.html?return=eJwtilsKwjAUBfdSaD%

    Bingo, is alles wat snel te koop staat slecht of is dit een bevestiging voor het slagen of falen van een produkt ??? Ik heb daar mijn twijfels over, ik bezit zoals vele op dit forum een aantal "spulletjes" van B&O waaronder de Beo5...niet al mijn aankopen bij het Deense merk waren een succes maar dit is B&O en dit koop je niet zomaar, de meeste onder ons doen dit uit passie...mensen die deze niet delen bekijken het heel anders en weten het meestal veel beter,anderen kunnen dan ook weer geen slechte noot horen of verdragen over hun passie...mij lijkt dit eerder een obsessie !!!

    De Beo5 is een knappe afstandsbediening, wel een beetje wennen maar na een paar dagen is het makkelijk werken, het schermpje lijkt me soms wat goedkoop en ik heb het gevoel dat hij er niet lang zal blijven opstaan...blijkt trouwens een fout gevoel te zijn want hij kan wel tegen een stootje...Ik ben blij met deze aankoop en NEE Bingo ik verkoop hem niet !!!!!!!!!!!

  • 11-08-2007 11:10 AM In reply to

    Re: beo-5

     

    Ik gebruik de Beo-5 nu twee weken.Hij staat prachtig op mijn tafel maar eerlijk gezegd betrapte ik mijzelf erop dat ik en mijn vrouw gisteren aan het "vechten" waren om de beo-4 te gebruiken.Hij is gewoon makkelijker te bedienen voor de dagelijkse bediening van onze tv en stereo.Ook kan ik de Beo4 met 1 hand bedienen maar mijn Beo-5 niet.Ook moest ik terug naar de dealer want de accu was niet goed en daarna nogmaals omdat een logo verkeerd stond (dat had zowel mijn dealer als ik niet gezien) maar feit was wel dat ik weer een ritje naar Amsterdam kon maken.

    Al met al gemengde gevoelens over deze nieuwe afstandsbediening maar hij blijft wel echt een plaatje om te zien.Ik begrijp overigens waarom zij de software NIET meegeven want dan kom je lekker vaak in de winkel wat mij bijna over de streep haalde een Beovision7-40 inch die nu full hd is te kopen.Even het financiele jaar afwachten en dan......... bestel ik deze tv en gaat de Beovision 3 naar de slaapkamer.

    Maar even terugkomend op de Beo-5 geloof ik dat veel mensen hem zullen kopen maar dat de meeste mensen de Beo4 de gemakkelijkste afstandsbediening zal blijven vinden.

    1 voorbeeld geef ik namelijk het licht.Op de beo-4 druk ik op light go of 1 of 2 (ik heb 2 lichtdimmers).Met mijn Beo-5 moet ik tv aanraken dan het meest rechterknopje indrukken zodat ik light zie dan op light drukken dan 1 pagina naar rechts scrollen voor light 1 of 2.Kortom dit is veel omslachtiger en kan ik dus niet met 1 hand bedienen.

     

     

     

     

       

     

  • 11-08-2007 11:59 AM In reply to

    Re: beo-5

    Ik denk als de meeste mensen de Beo4 blijven preferen voor dagelijkse bediening boven de BEO5 dat je het toch echt een mislukkig mag noemen als afstandsbediening. Alleen voor de mooi heb je niks aan een afstandsbediening !

    Hij moet juist een enorme verbetering geven in dagelijkse bediening, anders is het zijn doel voorbij geschoten.

    Ik hoop voor B&O dat veel mensen de BEO5 meer gaan gebruiken dan de Beo4...

  • 11-08-2007 12:54 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: beo-5

    Er staat me iets bij van een "entry-level" afstandsbediening naast de Beo5,
    Een gemakkelijk te bedienen, robuuste afstandsbediening in de geest van de Beolink 1000. 

    Weet iemand daar al iets meer over ?

     

     

  • 11-09-2007 10:46 AM In reply to

    Re: beo-5

    Bingo:

    Ik denk als de meeste mensen de Beo4 blijven preferen voor dagelijkse bediening boven de BEO5 dat je het toch echt een mislukkig mag noemen als afstandsbediening. Alleen voor de mooi heb je niks aan een afstandsbediening !

    Hij moet juist een enorme verbetering geven in dagelijkse bediening, anders is het zijn doel voorbij geschoten.

    Ik hoop voor B&O dat veel mensen de BEO5 meer gaan gebruiken dan de Beo4...

    Wellicht is dit een optie zelf ook een te "spelen"met de beo5 voor [relatief] weinig geld ? dan is een mening gefundeerd en niet uitsluitend op basis van gevoelens en meningen in de markt en van derden !

    http://link.marktplaats.nl/127792749

    Devil

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-09-2007 10:50 AM In reply to

    Re: beo-5

    Hallo Beologisch.

    Zoals ik al eerder heb  vermeld wordt mijn nieuwe televisie geen B&O meer. Dus ik ga daar echt geen cent aan uit geven hoor. Ik bedien straks alleen nog het licht met een Beo4 dus vind het wel goed.

  • 11-09-2007 11:11 AM In reply to

    Re: beo-5

    hallo Bingo,

    Dat je TV van B&O [meer] koopt was al duidelijk geworden uit de diverse posts, maar ook geen audio [meer?] deze is tenslotte ook te bedienen met een beo5 [en beo4 uiteraard] het was meer de bedoeling je de gelegenheid te geven een persoonlijk gefundeerde mening over de beo5 te laten vormen en dat je tevreden bent met de beo4 ? wie niet? Wink wellicht dat B&O de beo4 laat "uitlopen" en voortaan de beo5 "standaard" bij elk nieuw verkocht item leveren gaat? wordt deze vanzelf [nog] beter verkocht ?!

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-09-2007 12:22 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: beo-5

    Voor zover ik weet is het de bedoeling dat er niet langer standaard
    een afstandsbediening bij producten wordt geleverd.

    Ik heb het vermoeden dat men dat pas door gaat zetten zodra het "instap-model" op de markt is,
    al geeft de Duitse prijslijst aan dat een afstandsbediening niet langer standaard af fabriek bij product zit.

     

  • 11-09-2007 2:31 PM In reply to

    Re: beo-5

    Soms kan ik ze in Struer niet volgen....... TV's willen leveren zonder AB, een Beovison 8 32" zonder de mogelijkheid voor inbouw van een DD-module, een Beocenter 6 26" waarbij dat dan wel weer kan, DD/DTS modules niet in de bronapparatuur.... Je zou bijna denken dat je bij je keuze een bepaalde richting in wordt gedwongen.

  • 11-10-2007 2:02 AM In reply to

    Re: beo-5

    Dat is ook zo Big Smile
  • 11-14-2007 4:18 AM In reply to

    Re: beo-5

    Uiteraard wordt de keuze van een TV bepaald door de [on]mogelijkheden van bepaalde types cq. uitvoeringen van de diverse TV's [dit is de auto industrie altijd al zo geweest en ook hier wordt je dan een bepaalde richting op "geduwd"] maar zonder AB is zoiets als een auto zonder contactsleutel die je er additioneel bij moet kopen en dan kan kiezen tussen een baardsleutel een electronische sleutel of een "contactkaart" oid. wellicht komt er binnenkort toch een standaard "instap" AB bij ; de Beolink500 (half zo goed als de "oude" BL1000...;-)
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-20-2007 6:14 PM In reply to

    • Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

    Re: beo-5

    Vind het echt jammer maar ik moet mijn dealer toch treden laten zakken inverband met klanten support voor de BEO5.

     

     

    Guy 

  • 11-20-2007 6:44 PM In reply to

    Re: beo-5

    Ik heb hem al 2 weken niet aan geraakt ...echt een fantastisch ding !
  • 11-23-2007 6:15 AM In reply to

    Re: beo-5

    Daar is tie ook voor bedoeld, om te pronkenCool
  • 11-23-2007 11:04 AM In reply to

    Re: beo-5

    Bingo:
    Daar is tie ook voor bedoeld, om te pronkenCool

     

    Ik ben het niet snel met je eens , maar deze keer ...............

  • 11-23-2007 10:50 PM In reply to

    • Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

    Re: beo-5

    Is dit een lach  forumtje geworden of se.............????
  • 11-24-2007 7:47 AM In reply to

    Re: beo-5

    Hoe bedoel je ???
Page 8 of 9 (216 items) « First ... < Previous 5 6 7 8 9 Next >