in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-14-2007 8:22 AM by Guy. 215 replies.
Page 4 of 9 (216 items) « First ... < Previous 2 3 4 5 6 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 09-12-2007 3:01 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

Re: beo-5

eduard:

Ik laat hem Zaterdag middag programmeren bij mijn dealer, en dan is (hopelijk) alles gereed. Mijn dealer weet een beetje hoe ik ben en heeft de Beo-5 vast gegeven, kon ik er effe mee spelen.

Er moet aardig wat in de Beo-5 geprogrammeerd worden, aangezien alles gelinkt is.....ben benieuwd hoe het gaat.

Ben vanmiddag langs geweest bij mijn dealer (was een technische guy want de dealer zit in Berlijn voor een dealer congres van B&O) en die vertelde mij dat ze bezig zijn om een extra software te schrijven om het toch wat gemakkelijker te maken voor de klant.

Guy 

• 09-12-2007 3:07 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

Ik heb er daarnet even mee gespeeld bij een dealer bezoek. Het is wel even wennen en ik weet niet of ik hem nu met één of twee handen moet bedienen. Wanneer je de alu bol in je handpalm positioneert kom je met je duim tekort om de hoeken van het scherm te bedienen. Ik denk dan vooral aan m'n vrouwtje, kleinere handen, weet je.
    Ik heb ook de software aan het werk gezien en het leek me een makkie om de teksten te verplaatsen, logo's te importeren, etc. Er bleek echter nog een probleempje met de herkenning van de Beo5, er was geen communicatie, Vista? Nu goed, voor de dealer is het ook een nieuw product en hier en daar zal er nog wel een bug zitten.
    Kortom een duidelijk B&O product die binnenkort mijn nieuw speeltje wordt.
    Dit kan ik echter niet zeggen van de DVD2. B&O liefhebber gedurende 15 jaar heb ik hier geen woorden voor buiten te zeggen dat dit B&O onwaardig is. Neem maar een koffie wanneer je de tray wil openen, een anti B&O menu structuur en laat aub het klepje dicht.
    Achter het alu klepje is er een voorzetplaatje 'ontworpen' om het origineel weg te steken, komaan.
    Hier kan ik zelfs Bingo niet bijtreden, het is erger dan dat. Voor een mooi jasje ben ik steeds bereid meer te betalen maar wanneer je de menu's gezien hebt en hopeloos blijft wachten tot de slede opengaat, sorry misschien off topic maar dit is erover.
    Geef me dan maar een 'lelijke' DVD1.
  • 09-12-2007 3:18 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

Guy:
    eduard:

Ik laat hem Zaterdag middag programmeren bij mijn dealer, en dan is (hopelijk) alles gereed. Mijn dealer weet een beetje hoe ik ben en heeft de Beo-5 vast gegeven, kon ik er effe mee spelen.

Er moet aardig wat in de Beo-5 geprogrammeerd worden, aangezien alles gelinkt is.....ben benieuwd hoe het gaat.

Ben vanmiddag langs geweest bij mijn dealer (was een technische guy want de dealer zit in Berlijn voor een dealer congres van B&O) en die vertelde mij dat ze bezig zijn om een extra software te schrijven om het toch wat gemakkelijker te maken voor de klant.

Guy 

Je bent dus ook bij Maarten geweest. Hij heeft al ideetjes voor het importeren van de Telenet iconen, je weet wel, Home, TVtheek.
    Goeie gast
  • 09-13-2007 12:39 AM In reply to

Ik denk dat jullie zich vergissen. Ik ken de markt van multifunctionele afstandsbedieningen aardig en er zijn veel duurdere. Die 500 euro die B&O vraagt is denk ik netjes gezien het gebodene.

Dus ik blijf even kritisch als altijd. Als B&O dus meer prijs/kwaliteitsverhouding biedt voor een nieuw product steek dat heus niet onder stoelen of banken. Objectiviteit is mijn insteek.

• 09-13-2007 5:30 AM In reply to

Beogen:
    Guy:
    eduard:

Guy 

Je bent dus ook bij Maarten geweest. Hij heeft al ideetjes voor het importeren van de Telenet iconen, je weet wel, Home, TVtheek.
    Goeie gast

Raad eens wie Maarten wegwijs gemaakt heeft in B&O wereld Cool

Karel

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 09-13-2007 7:02 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

kun je de taal in het nederlands programmeren?

wie heeft er foto's van echt in je hand en drukkend ergens op ,om een beeld van de verhouding te krijgen

wordt het schermpje niet snel vet?

gr eric

• 09-13-2007 1:24 PM In reply to

Bingo:

Ik denk dat jullie zich vergissen. Ik ken de markt van multifunctionele afstandsbedieningen aardig en er zijn veel duurdere. Die 500 euro die B&O vraagt is denk ik netjes gezien het gebodene.

Dus ik blijf even kritisch als altijd. Als B&O dus meer prijs/kwaliteitsverhouding biedt voor een nieuw product steek dat heus niet onder stoelen of banken. Objectiviteit is mijn insteek.

Voor de goede orde, de Beo5 is geen multifunctionele remote, zoals jij die bedoelt, ala Pronto en wat al niet meer. De Beo5 zend nml ir-signalen uit die niet in hetzelfde fequentie-gebied zitten als een remote als een Philips, Pio, JVC enz. Conversie van IR-signalen zijn vereist dmv een STB/PUC-controller. Dus enkel non-B&O producten, die in de stb/puc-controller voorkomen. Of Lintronic uiteraard.

Dat gezegd hebbende, is de Beo5 toch niet echt goedkoop, maar de remote voelt wel heel degelijk aan, is mooi om te zien en er valt nog genoeg te tweaken. De logos is een leuke optie, maar de macro-commandos die je kunt toevoegen, zeker icm een STB is een grote plus, althans voor mij en rechtvaardigt de prijs toch wel een beetje. 

• 09-13-2007 1:36 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

kuyttendaele:

Karel

You did a good job!
  • 09-14-2007 5:21 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

foto's in je hand Ed???

gr eric

• 09-14-2007 1:49 PM In reply to

Is er een lijst waar op je kan zien welke non B&O producten er mee bediend mee kunnen worden
  • 09-14-2007 8:13 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

kuyttendaele:
    Beogen:
    Guy:
    eduard:

Guy 

Goeie gast

Karel

Heb toch liever Wim de eigenaar.

Maarten is wel toffe gast ! 

Guy 

• 09-15-2007 2:52 AM In reply to

Kan je de Beo5 nog niet zelf aansluiten op je computer thuis om te configureren?

Het lijkt me zo 'n gedoe om voor iedere wijziging naar je dealer te moeten hollen.

• 09-15-2007 4:15 AM In reply to

Bij iedere programmeerbare afstandsbediening vanaf een bepaald kaliber krijg je software zodat je em helemaal naar je zin kunt programeren. Het maakt je ook onnodig afhankelijk van je dealer om voor ieder wissewasje te moeten reizen naar een dealer. Ik vind dat B&O de klant zelf de mogelijkheid moet geven om dat ding te programeren. Dat is tegenwoordig heel gewoon.
  • 09-15-2007 5:28 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Bingo:
    Bij iedere programmeerbare afstandsbediening vanaf een bepaald kaliber krijg je software zodat je em helemaal naar je zin kunt programeren. Het maakt je ook onnodig afhankelijk van je dealer om voor ieder wissewasje te moeten reizen naar een dealer. Ik vind dat B&O de klant zelf de mogelijkheid moet geven om dat ding te programeren. Dat is tegenwoordig heel gewoon.

Ik heb hier zien vermelden dat de s/w tezijnertijd aan de klanten beschikbaar wordt gesteld, zodra er meer ervaring door de dealers is opgedaan en eventuele bugs er uit zijn.

Bart

• 09-15-2007 5:36 AM In reply to

Dat zou een heel goed plan zijn !!!!
  • 09-15-2007 5:39 AM In reply to

Bingo:

Wat je zegt heb je gedeeltelijk gelijk in.

Ik heb zelf in pronto gehad en dat down-loaden ging nog lang niet vanzelf.....gewoon niet dus!

De oplossing tot nu toe bij de dealer werkt perfect,ik denk ook wel dat ze later als alle bugs er een beetje uit zijn wat down-load mogelijkheden op het internet prijs geven.

• 09-15-2007 4:57 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

Probleem is natuurlijk dat sommige dealers er kosten voor zullen aanrekenen.

Guy 

• 09-15-2007 5:32 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

eduard:

Als je een Beo-5 koopt voor 535 euries, dan mag je toch verwachten dat de update's gratis zijn, ook al duurt het erg lang. Ik ben van mening dat het niet mogelijk mag zijn dat hier kosten voor worden berekend, eigenlijk te gek voor woorden, maar goed.... wie ben ik?

Maarten van de B&O in Gent zei me nogtans dat er waarschijnlijk kosten zullen aangerekend worden om de BEO 5 te gaan programmeren.

Maar ik geef je volkomen gelijk hoor Eduard !!

Guy 

• 09-15-2007 5:42 PM In reply to

Ja, ik zou dat ook te gek voor woorden vinden. Bij iedere andere programeerbare afstandsbediening krijg je de software van de fabrikant er gratis bij(bij de prijs inbegrepen) en kan je onbeperkt upgrades installeren.

Page 4 of 9 (216 items) « First ... < Previous 2 3 4 5 6 Next > ... Last »