Dag allemaal,
Ik ben onlangs de gelukkige eigenaar geworden van een mooie hoop B&O spullen en nu had ik hieromtrent een reeks vragen.
Ik ken er niet zoveel van, maar ik heb een leuke erfenis gekregen, namelijk een Beosound 9000 mkIII, beolab penta mk3 boxen, een Beogram 3300 en 2x de BEO4 afstandsbediening.
Na het doen van wat research heb ik al een reeks apperaten op de aux-uitgang aangesloten zoals de beogram (met tussenversterker), tv en een MP3-jack via een splitter. Maar nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om mijn mac te koppelen aan de Beosound en mijn muziek te beheren via de BEO4? Ik heb wat gelezen over de beoport en ik vroeg me af wat de bevindingen zijn? is het echt de moeite om dit te kopen? Is het praktisch te bedienen? Moet je mac aanstaan? Is het eventueel mogelijk om vanaf een harde schijf rechtstreeks de muziek af te spelen zonder een aanstaande pc/mac ertussen? Is het zoveel handiger dan gewoon een jack in de mac te steken en via de mac afstandsbediening muziek te veranderen? Ik ben namelijk nog een student en de prijzen doen me duizelen :)
Dan nog een vraagje, ik mis blijkbaar een soort antenne-kabeltje, waardoor ik (raar genoeg) maar 1 zender kan ontvangen. wat moet ik in de antenne-uitgang steken om een goede ontvangst te krijgen?
Dan nog een laatste vraagje, daar ik niets wist van de gevoeligheid van al deze producten ben ik nogal ruw omgegaan met de beogram en heb hem zonder verhuisschroeven verplaatst waardoor hij helemaal door elkaar rammelde en erger nog de naals wss beschadigd is geraakt. Nu hij speelt nog, maar de luidere tonen kraken ergerlijk. Ligt dit probleem aan de naald? (ervoor werkte hij wel goed) En is het de moeite om 100eur te betalen om de MMC4-cartridge met naald te laten re-tippen en onderhouden? Of zou dit het probleem nog niet oplossen?
Alvast bedankt voor het lezen van mijn vragen, heerlijk dat er een forum bestaan waar je je passie voor b&o tot uiting kan brengen.
Vriendelijke groeten aan iedereen en alvast een prettig eindejaar!
Reinhart