in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-08-2012 5:33 PM by Padrig. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-26-2011 7:05 PM

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    Hoi allemaal, ik heb wederom een vraag met betrekking to het bekijken/beluisteren van filmpjes op mijn Beomedia 1.

    Heb een aantal filmpjes op mijn Apple computer omgezet van MP4, m4a, avi en 3gp, naar een bestand dat de Beomedia zou kunnen lezen (zoals WMV & MPEG) en via Beoconnect overgezet naar de Beomedia 1, maar op wat voor formaat ik de filmpjes ook wegschrijf op de BM1, krijg ik halfverwegen het filmpje ineens de tekst te zien "Invalid video/audio format" terwijl ik al de helft van een filmpje gewoon heb gezien?!....

    Dacht eerst dat het misschien een ingebouwde veiligheid zou zijn van de Video converter software, maar heb zo enorm veel diverse Video converter software geprobeerd en zelfs aangekocht, maar krijg met ieder filmpje de zelfde melding van de BM1.

    Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

    grts, Patrick

    Cymru am Byth

  • 12-27-2011 3:50 AM In reply to

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    Geen direct antwoord op je vraag... maar zover ik me kan herinneren was Video geen ondersteunde eigenschap van BeoMedia1. Foto's en muziek werd ondersteund...

     

    Karel.

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 12-27-2011 7:51 AM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    Karel Uyttendaele:

    Geen direct antwoord op je vraag... maar zover ik me kan herinneren was Video geen ondersteunde eigenschap van BeoMedia1. Foto's en muziek werd ondersteund...

     

    Karel.

    Hoi Karel, Nee, video filmpjes zouden wel ondersteund moeten worden volgens B&O website & Gebruikshandleiding in het Avi, Asf, Wmv, Mpg & Mpeg formaat.

    Cymru am Byth

  • 12-27-2011 9:32 AM In reply to

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    Ik denk ook dat je dingen doet waar de Beomedia 1 niet voor ontworpen is.

    De mogelijkheid is er wel, maar verder dan eenvoudige avi filmpjes zou de BM1 niet gaan.

    Zelfs een flash animatie via de webfunktie gaat niet zonder de problemen. Neem als voorbeeld de eigen B&O flash animatie op de .com pagina.

    Dat de BM1 meer kan dan dat is een meevaller. Vergis je niet, de hardware is minimaal, een 1,2 GHZ embedded VIA C3 processortje met standaard 256MB geheugen!

    De BM5 is daarintegen al een stuk volwassener, een 2Ghz met 512 MB.

    Het blijft uiteindelijk een uitgeklede windows XP machientje waar wel XP op draait. Andere fabrikanten kunnen met dezelfde hardware meer, maar dan wel een vorm van Linux OS erop.

  • 12-27-2011 1:54 PM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    Beobuddy:

    Ik denk ook dat je dingen doet waar de Beomedia 1 niet voor ontworpen is.

    De mogelijkheid is er wel, maar verder dan eenvoudige avi filmpjes zou de BM1 niet gaan.

    Zelfs een flash animatie via de webfunktie gaat niet zonder de problemen. Neem als voorbeeld de eigen B&O flash animatie op de .com pagina.

     

    Vindt ik toch vreemd, heb 1 filmpje erbij die ik jaren geleden heb gemaakt op het WMV formaat van 1024x768pix die bijna 30minuten duurt en iets van 180mb groot is, is de enige film die hij wel prima af kan spelen (stotter vrij met prima beeld, mooi scherp en prima geluid) Ook de flash filmpjes op de B&O pagina doet hij best goed, soms iets stoterig, maar meestal vloeiend. Ook als ik terug denk naar de specificaties van mijn oude computer waar win 98 op draaide met een processor van 800mhz en 128mb intern, (waar ik bijvoorbeeld het bovenstaande filmpje op heb gemaakt) ook gewoon filmpjes af.

    Ook heb ik de BM1 met een 1gig intern geheugen uitgerust, wat dus een geheugen probleem zou moeten oplossen.

    De B&O website vermeld dat de BM1 dit soort filmpjes kan draaien, evenals de Locale B&O dealer en de handleiding.

    Het maakt ook geen verschil uit of ik de filmpjes in 720i HD opsla van c.a 83mb, of dat ik het in een VGA 320x240 modus wegschrijf met absoluut minimale bitrate en c.a. 20mb, in allebij de uiterste vormen draait het filmpje een minuut of 2 perfect vloeiend met prima geluid en stopt dan ineens met de melding 'Invald Video format!'

    Cymru am Byth

  • 12-28-2011 5:08 AM In reply to

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    mischien dat ivm de
  • 12-28-2011 5:16 AM In reply to

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    sorry,

    mischien dat je beomedia max ongeveer 30 minuten buffer kan gebruiken, elk avi mpeg divx etc bestand is anders, zo heb ik een android tablet waar ik voor de kleine divx filmpjes op zet om te kijken, soms doen er een paar het niet terwijl op de pc wel werkt vaak heeft dit met codecs te maken die niet goed omgezet worden of juist meelopen, geluid kan hierdoor niet synchroon lopen of beeld hapert of de conversie maakt het bestand erg veel eisend aan je speler, ik neem aan dat je via je mac de conversies wel goed kunt gebruiken?

    ik zelf ga voor de bv5 een freecom xs halen, dit is een klein kastje waar je films diverse formaten op af kunt spelen, je stopt je usb stick of usb harddisk in dat kastje en die gaat via component video l r naar je tv er zit een ab bij, ziet er niet zo mooi uit maar kastje is relatief goedkoop en erg klein kan achterop je tv makkelijk

    kijk maar eens op google freecom xs

    mvg
  • 12-28-2011 1:16 PM In reply to

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    Beobuddy:

    Ik denk ook dat je dingen doet waar de Beomedia 1 niet voor ontworpen is.

    De mogelijkheid is er wel, maar verder dan eenvoudige avi filmpjes zou de BM1 niet gaan.

    Zelfs een flash animatie via de webfunktie gaat niet zonder de problemen. Neem als voorbeeld de eigen B&O flash animatie op de .com pagina.

    Dat de BM1 meer kan dan dat is een meevaller. Vergis je niet, de hardware is minimaal, een 1,2 GHZ embedded VIA C3 processortje met standaard 256MB geheugen!

    De BM5 is daarintegen al een stuk volwassener, een 2Ghz met 512 MB.

    Het blijft uiteindelijk een uitgeklede windows XP machientje waar wel XP op draait. Andere fabrikanten kunnen met dezelfde hardware meer, maar dan wel een vorm van Linux OS erop.

     

    Ik hoop wel dat de BM5 een langere levensduur gegunt is dan de beomedia.

  • 12-28-2011 5:14 PM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    david266:
    sorry,

    mischien dat je beomedia max ongeveer 30 minuten buffer kan gebruiken, elk avi mpeg divx etc bestand is anders, zo heb ik een android tablet waar ik voor de kleine divx filmpjes op zet om te kijken, soms doen er een paar het niet terwijl op de pc wel werkt vaak heeft dit met codecs te maken die niet goed omgezet worden of juist meelopen, geluid kan hierdoor niet synchroon lopen of beeld hapert of de conversie maakt het bestand erg veel eisend aan je speler, ik neem aan dat je via je mac de conversies wel goed kunt gebruiken?

    idd, op mijn Mac werkt het prima, zo ook op mijn iPad en smartphone, heb de filmpjes zelfs geprobeerd op een oer oude laptop die ik nog op zolder had liggen (compaq Armada, intel pentium 1, 600mhz processor met 128mb draaiend op win95, jaja, dat was vroeger een hele snelle Surprise) ook hier lopen de filmpjes gewoon op (wel met wat horten en stoten) maar wel goed te zien,.... waarom doet een BM1 met 1,2ghz, 1gb dat dan niet??? wat ik al zeg, maakt niet uit hoe klein je het filmpje maakt en hoe lang het filmpje ook is, na 1 a 2 minuten stopt hij er gewoon mee.

    Ik denk dat ik maar ga kijken hoe ik oude codecs op mijn mac kan zetten, misschien dat het dan wel werkt... tot nu toe vindt ik de BM1 een kl**e ding om eerlijk te zijn, dat is de eerste keer dat ik dat zeg over een B&O product. Ook ivm het niet normaal opstarten (eerst met F8 naar VGA modus voordat je beeld krijgt op je Avant...)

    Maargoed, denk dat het uiteindelijk er op uit draait dat de BM1 in de prullenbak belandt en vervangen wordt door een Apple TV ofzoiets.

    in iedergeval bedankt voor jullie info en meedenken.

     

    Cymru am Byth

  • 12-28-2011 5:38 PM In reply to

    • Kiwi
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    Een mogelijke oplossing zou zijn om de laatste CODECS manueel te installeren.

  • 12-28-2011 6:43 PM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    Kiwi:

    Een mogelijke oplossing zou zijn om de laatste CODECS manueel te installeren.

    Bedankt voor je reactie,

    Bedoel je de Codecs handmatig te installeren op de Beomedia1 of op mijn Mac? Heb je enig idee hoe ik dat zou moeten doen op de Beomedia 1 (ben MS Windows volledig verleerd sinds ik 6 jaar geleden op Mac ben overgestapt Unsure

    Cymru am Byth

  • 12-29-2011 1:55 PM In reply to

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    De BM1 blijft een vreemde XP in de bijt.

    Een nieuwere flash of internet explorer installeren gaat niet lukken, dankzij de software manager van B&O.

    Ook bij uitschakeling daarvan blijft de installatie hangen en onvoltooid. 

  • 01-08-2012 5:33 PM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Filmpjes lopen vast, Beomedia 1

    hehe, eindelijk loopt en werkt alles.

    Werdt hopeloos door alle probleempjes zoals het vastlopen, Filmpjes niet kunnen spelen, via VGA modes alleen maar beeld kunnen zien op de Avant en de beeldformaat problemen etc. etc.

    Heb de Beomedia 1 opengeschroeft en alles uitelkaar gehaald (printplaatjes los etc.), nieuwe voedingkabel gesoldeerd,alle contact punten ge de-soldeerd en weer opnieuw gesoldeerd, massa punten schoongemaakt en strakker klemmend gemaakt, Batterijtje vervangen en ga zo maar door. Daarna een externe DVDrom speler er op aangesloten en een zooitje driver CD's die ik nog had liggen van Divx, moederboard van mijn vorige PC en de cd van mijn Videokaart en een USB overdrive optimalisatie CD van mijn vorige PC geinstalleerd terwijl ik de BM1 in veilige modus met usb ondersteuning had opgestart en dus de gewone XP OS kon draaien. Ook in de BIOS het eea aangepast en geoptimaliseerd, en, met resultaat moet ik zeggen!

    Mijn BM1 draait nu prima, geen gedoe meer met F8 en dan VGAmodus selecteren om beeld te kunnen krijgen, geen vastlopende filmpjes meer, snellere foto browsing etc. hij kan nu zelfs 3gp en mp4 draaien!Cool

    Ik ben weer blij iig.

     

    Cymru am Byth

Page 1 of 1 (13 items)