in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-19-2011 10:06 AM by mhw. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-19-2011 2:19 AM

    • pnr
    • Not Ranked
    • Joined on 10-25-2009
    • Posts 21
    • Bronze Member

    Beolab 4000 hvad er potmeterne "w" og "T" til?

    Jeg har et sæt Beolab 4000 og har undret mig over hvad de 2 potmeter der er på bagsiden er til. Der står et "W" og et "T" ved dem man skal bruge en skruetrækker for at dreje på dem.

    På forhånd tak for hjælpen!

     

    Filed under: ,
  • 11-19-2011 6:03 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Beolab 4000 hvad er potmeterne "w" og "T" til?

    Hei!

     

    Dette er for å justere volumet på bassenheten (Woofer) og diskantenheten (Tweeter) og skal brukes når man bytter en av enhetene (siden alle enheter har litt forskjellig sensitivitet).

     

    Magnus

  • 11-19-2011 6:11 AM In reply to

    • pnr
    • Not Ranked
    • Joined on 10-25-2009
    • Posts 21
    • Bronze Member

    Re: Beolab 4000 hvad er potmeterne "w" og "T" til?

    Hej Magnus

    Mange tak for din kommentar!

    jeg er ikke helt med på hvad du mener med "en av enhetene", kan jeg ikke bruge den for at få lidt mere diskant på når jeg bruger dem i mit setup med min MX 4002?

    Kan det i øvrigt ikke være et problem med sådan en indivuduel regulering på hver enhed, så kan de jo nemt komme til at lyde forskelligt. Er der max og min på de skruer eller drejer man bare uden at vide hvor mange omgang den har været rundt?

    Endnu engang tak for din kommentar! og på forhånd mange tak for flere kommentar :-)

    /Peter

  • 11-19-2011 10:06 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Beolab 4000 hvad er potmeterne "w" og "T" til?

    Hei!

    Det jeg mener er at hvis man må bytte basselementet, så må man justere W-skruen etter hvor følsomt det nye høyttalerelementet er, slik at det nye spiller like høyt som det gamle gjorde. Og hvis man bytter diskantelementet, så må man justere T-skruen.

    Du kan nok justere T-skruen for å få mer diskant ja, men jeg ville ikke ha gjort det! Som du sier er det veldig lett at de blir låtende forskjellig, for hvis sensitiviteten er forskjellig vil f.eks. en kvart omdreining øke volumet mer i den ene høyttaleren enn den andre. Jeg vet ikke om det er noe maks- og min-innstilling, men det ser ut til at det er det på den nye, mk ll, versjonen (den uten av/på knapp foran).

    Har du prøvd å justert opp diskanten i menyen til MX 4002?

     

    Magnus

Page 1 of 1 (4 items)