Beste forummers,
Ik ben in het bezit van de volgende setup:
- Beocenter 2300
- 2X Beolab 8000
- Panasonic Plasma TV
- HD Mediaplayer
- hoop andere rommel, zoals DVD, bluray, humax, spelconsoles,etc.
Het geluid uit de 2 beolab's 8000 is echt fenomenaal als het geluid wat harder staat en er voornamelijk rustige muziek wordt gespeeld.
Echter bij het bekijken van een muziekconcert, of goede film mis ik wel eens wat power uit de speakers.
Hierbij bedoel ik dan dat allemaal wel wat voller mag gaan klinken.
Ik heb hierbij de volgende opties bedacht om dit te gaan bereiken:
Optie 1: uitbreiden met twee rearspeakers beolab 4000
Optie 2: uitbreiden met twee beolab penta MK3 en de beolab 8000 als rearspeakers gebruiken
Optie 3: uitbreiden met een beolab 11 subwoofer
Ten eerste zou het mooi zijn om de set uit te breiden zodat een surround sound opstelling mogelijk is (via een voorversterker), maar aan de andere kant vraag ik me af of dit wel zoveel toevoegd en ik niet beter af ben met een subwoofer voor wat extra laag en dus een vollere klank toe te voegen (optie 3).
Stel dat ik zou kiezen voor een surround sound opstelling lijkt de beolab 4000 de meest logische keuze, omdat deze makkelijk achter zijn weg te werken. Vraag is of deze wel de extra gewenste body aan het geluid gaan geven.
Hierdoor zouden de penta's MK3 een optie worden, omdat deze meer laag zouden hebben en dus een voller geluid produceren en ik direct een surround opstelling hierdoor krijg. Echter vraag ik me af of deze gezien de leeftijd nog wel van goede kwaliteit zijn en of deze nog lang mee zullen gaan.
Wie heeft er tips om mij in de goede richting te krijgen?