Hallo,
Omdat ik opnieuw problemen heb met m'n B&O set ben ik eens op het net gaan zoeken en kwam zodoende hier terecht.
Wij hebben in 2001 fors geinvesteerd (Beosound 9000 CD wisselaar, Avant video 32", Beocord DVD, 2x Beolab 1 en 2x Beolab 4000) met een gevoel van; "het is niet goedkoop, wel erg mooi wat betreft beeld, geluid, gebruikte materialen en design". Het enorme bedrag werd door mij en mijn vrouw vergoeilijkt door het feit dat we er dan ook wel erg lang plezier van zouden kunnen hebben.
Ervaringen thuis inderdaad helemaal super, het ziet er prachtig uit, beeld van de TV geweldig (zeker van DVD en tegenwoordig de digitale kabel) en ook het geluid is voor onze smaak helemaal top. Maar, oktober vorig jaar stopte onze 9000 er opeens mee. De PCB UP/Power supply 256X, de PCB motor control 257x en de tuner unit PCB 255x bleken vervangen te moeten worden, een reparatie van ruim € 555,=. Het bedrag is nog niet m'n grootse zorg geweest maar we hebben wel zo'n 5 weken zonder muziek gezeten........
Sinds vorige week begon de Avant zichzelf spontaan uit te schakelen. Opnieuw aanzetten werkte toen nog. M'n B&O dealer gebeld; "probeer eens een reset door de stekkers uit het stopcontact te halen". Dit was gisteren en het leek te werken, gisterenavond probleemloos TV kunnen kijken en CD's kunnen luisteren. Sinds vanmiddag echter gebeurt er niets meer. De TV gaat niet aan en als ik CD selecteer gaat de speler wel draaien maar geen geluid.......
Morgenochtend kan ik m'n dealer bellen die dan hoopt via het menu iets te kunnen herstellen, maar gezien het feit dat ik nu geen enkel beeld op m'n Avant krijg verwacht ik daar niet veel van. Weet nu uiteraard nog niet wat reparatie gaat kosten maar ik vind het vooral vervelend dat ik nu voor de 2e keer in amper 6 jaar problemen heb met m'n B&O set. Het is nog nooit verhuisd of mee gesjouwd o.i.d., het is 6 jaar geleden geinstalleerd en that's it. Met vorige apparatuur van diverse merken en ook TV's (die ik lang gehouden heb) heb ik nooit problemen gehad. Alles heeft hier werkend verlaten............(ben blij dat ik op de slaapkamer het journaal kon zien op m'n Philips Matchline breedbeeld van 1995)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groeten, Tim
.......een dag geen muziek is een dag niet geleefd.......