in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-29-2007 1:21 PM by Henk Bosschaart. 14 replies.
Page 1 of 1 (15 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-06-2007 3:34 PM

    Problemen..............

    Hallo,

    Omdat ik opnieuw problemen heb met m'n B&O set ben ik eens op het net gaan zoeken en kwam zodoende hier terecht.

    Wij hebben in 2001 fors geinvesteerd (Beosound 9000 CD wisselaar, Avant video 32", Beocord DVD, 2x Beolab 1 en 2x Beolab 4000) met een gevoel van; "het is niet goedkoop, wel erg mooi wat betreft beeld, geluid, gebruikte materialen en design". Het enorme bedrag werd door mij en mijn vrouw vergoeilijkt door het feit dat we er dan ook wel erg lang plezier van zouden kunnen hebben.

    Ervaringen thuis inderdaad helemaal super, het ziet er prachtig uit, beeld van de TV geweldig (zeker van DVD en tegenwoordig de digitale kabel) en ook het geluid is voor onze smaak helemaal top. Maar, oktober vorig jaar stopte onze 9000 er opeens mee. De PCB UP/Power supply 256X, de PCB motor control 257x en de tuner unit PCB 255x bleken vervangen te moeten worden, een reparatie van ruim € 555,=. Het bedrag is nog niet m'n grootse zorg geweest maar we hebben wel zo'n 5 weken zonder muziek gezeten........

    Sinds vorige week begon de Avant zichzelf spontaan uit te schakelen. Opnieuw aanzetten werkte toen nog. M'n B&O dealer gebeld; "probeer eens een reset door de stekkers uit het stopcontact te halen". Dit was gisteren en het leek te werken, gisterenavond probleemloos TV kunnen kijken en CD's kunnen luisteren. Sinds vanmiddag echter gebeurt er niets meer. De TV gaat niet aan en als ik CD selecteer gaat de speler wel draaien maar geen geluid.......

    Morgenochtend kan ik m'n dealer bellen die dan hoopt via het menu iets te kunnen herstellen, maar gezien het feit dat ik nu geen enkel beeld op m'n Avant krijg verwacht ik daar niet veel van. Weet nu uiteraard nog niet wat reparatie gaat kosten maar ik vind het vooral vervelend dat ik nu voor de 2e keer in amper 6 jaar problemen heb met m'n B&O set. Het is nog nooit verhuisd of mee gesjouwd o.i.d., het is 6 jaar geleden geinstalleerd en that's it. Met vorige apparatuur van diverse merken en ook TV's (die ik lang gehouden heb) heb ik nooit problemen gehad. Alles heeft hier werkend verlaten............(ben blij dat ik op de slaapkamer het journaal kon zien op m'n Philips Matchline breedbeeld van 1995Big Smile)

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    Groeten, Tim

    .......een dag geen muziek is een dag niet geleefd.......
  • 07-06-2007 5:14 PM In reply to

    Re: Problemen..............

    Ik heb een paar jaar geleden me beosound9000 ter reparatie aangeboden aan B&O nederland........ruim 8 weken!!! en wat denk je,krijg ik hem thuis was ie nog steeds stuk!!!!

     

  • 07-06-2007 5:22 PM In reply to

    Re: Problemen..............

    Dat kan haast geen toeval zijn; was bij mij ook zo! Omdat ik mijn verhaal voor een eerste post al negatief genoeg vond, had ik dat niet gemeld................
    .......een dag geen muziek is een dag niet geleefd.......
  • 07-06-2007 5:34 PM In reply to

    Re: Problemen..............

    toen de mkIII uit kwam heb ik meteen de mkII ingeruild en ik moet zeggen die werkt nog steeds perfect

     

  • 07-07-2007 8:12 AM In reply to

    • Okki
    • Not Ranked
    • Joined on 07-05-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Re: Problemen..............

    Ga dan ook voor een dealer met een eigen technische dienst !! Had mijn BeoSound 9000 binnen 4 dagen terug ! Was super !
  • 07-07-2007 11:10 AM In reply to

    Re: Problemen..............

    Mijn dealer doet sommige reparaties zelf en sommige gaan naar B&O Nederland. Hij zorgt echter wel voor vervanging door een soortgelijk exemplaar bij me neer te zetten. Prima service. Ik precies dezelfde combinatie (alleen een 28" Avant) by the way. Overigens was mijn reparatie noodzakelijk door blikseminslag, verder nooit problemen gehad met mijn MKII.
  • 07-07-2007 11:24 AM In reply to

    Re: Problemen..............

    Even een update, m'n dealer is zojuist geweest. Het "chassis" van de Avant heeft 't begeven. Schijnt vaker voor te komen en 't schijnt normaal te zijn voor een toestel van 6 jaar jong. Gaat ± € 325,= kosten. Over de service van m'n Arnhemse dealer niets dan lof; hij heeft een vervangend TV'tje achtergelaten en de 9000 rechtstreeks aan 2 speakers gekoppeld zodat we i.i.g. beeld en geluid hebben. Dinsdag a.s. wordt de Avant gerepareerd als het chassis op tijd binnen is.

    Groeten, Tim

    .......een dag geen muziek is een dag niet geleefd.......
  • 07-07-2007 11:27 AM In reply to

    Re: Problemen..............

    Okki:
    Ga dan ook voor een dealer met een eigen technische dienst !! Had mijn BeoSound 9000 binnen 4 dagen terug ! Was super !

     Die dealer had zelf een technische dienst maar omdat er garantie op zat ging hij naar de firma Bang&Olufsen Nederland

    Ruim 8 weken om een radio moduul in te bouwenAngry

  • 07-07-2007 3:00 PM In reply to

    Re: Problemen..............

    Volgens mij als ik het zo hoor is de service een stuk slechter geworden sinds B&O niet meer zelfstandig is in Nederland..
  • 07-10-2007 3:54 AM In reply to

    • Okki
    • Not Ranked
    • Joined on 07-05-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Re: Problemen..............

    Ook een garantie reparatie mag een dealer zelf uitvoeren, hij krijgt deze ook gewoon vergoed !
  • 07-11-2007 5:34 PM In reply to

    Re: Problemen..............

    een 2e update; plaatsen van een nieuw "chassis" heeft helaas niets opgeleverd, m'n dealer verdenkt nu de Eprom als mogelijke boosdoener..........

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Groeten, Tim

    .......een dag geen muziek is een dag niet geleefd.......
  • 07-13-2007 11:14 AM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: Problemen..............

    Klingelbeek:

    een 2e update; plaatsen van een nieuw "chassis" heeft helaas niets opgeleverd, m'n dealer verdenkt nu de Eprom als mogelijke boosdoener..........

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Groeten, Tim

    Een Avant van de maandagmorgen... Sad 

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 07-14-2007 8:19 AM In reply to

    • Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

    Re: Problemen..............

    Bingo:
    Volgens mij als ik het zo hoor is de service een stuk slechter geworden sinds B&O niet meer zelfstandig is in Nederland..

     

    Niemand belet jou om eens naar de buren (België) te gaan he. lol

  • 09-29-2007 1:21 PM In reply to

    Re: Problemen..............

    Hebbie em al weer terug, en doet ie het nu ? Wat is er dan nu aan gerepareerd, hoe lang heeft het geduurd, en wat heeft het uiteindelijk gekost ??

    Henk 'newbee' Bosschaart

Page 1 of 1 (15 items)