in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-15-2011 2:37 PM by Defender. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-14-2011 5:58 PM

    Beosound 5

    Aanvankelijk ging ik op zoek naar een Beosound 9000, omdat mijn 2300 (en Beolab 8000) na 17 jaar trouwe dienst, niet meer helemaal van deze tijd was. Ik zag in de Beosound 5 een bruikbaar apparaat en raakte ook verliefd op de Beolab 9. Na geluisterd te hebben bij een dealer, die overigens niet zo makkelijk meer te vinden zijn heb ik 5 en de 9 gekocht.

    Aanvankelijk leek het leuk te gaan werken en was er trots op. Het werkte mooi, totdat ik na de software update van gisterenavond vandaag NetMusiC opzette: vele albums nu ineens gesplist in twee of drievoud met en zonder albumillustratie. Na contact met de dealer alle muziek van de BM5 afgehaald en opnieuw erop gezet: probleem nog steeds.

    Ik denk nu: 'Bedankt B&O om mij met zoveel narigheid op te zadelen.' En mijn vrije dag van morgen ga ik dus niet gebruiken om te ontspannen, maar om deze narigheid op proberen te lossen. Zaterdag, als ik mijn verjaardag vier, kan ik aan bekenden laten zien dat mijn muziek lekker rommelig geregisteerd staat. Ligt dit nu aan mij? Je zou dit echt niet van B&O verwachten, ze installeren nieuwe software die de bestaande files/muziek in de war gooit. De nood is wel hoog geweest om dit product uit te brengen.

    Als dit het B&O van nu is, dan weet ik niet of ze het gaan redden met dit apparaat. Diep triest. Zo kun je toch geen succes van dit apparaat maken? Ik hoef geen SW update meer, geef mij maar de fabrieksinstellingen. Diep triest.

    B

     

     

  • 07-15-2011 4:10 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5

    Hallo Defender,

    Van de 150 albums die er bij mij opstaan is er 1 die om onverklaarbare rede is gesplitst. Wat mij wel opvalt, dat als ik ga "scrollen" langs de albums, alles niet soepel meer loopt. Het blijft gewoon hangen. Lijkt wel of er te weinig werkgeheugen overgebleven is. Heel raar.

  • 07-15-2011 4:37 AM In reply to

    Re: Beosound 5

    Hallo Leko, 

    Heb jij ook de muziek vanuit i tunes in de BS5 gezet? Misschien werkt het vlekkeloos met Beoplayer of Windows Media Player. Het is heel jammer als de SW update je faciliteiten geeft die je niet gebruikt, terwijl je er wel de nadelen van ondervindt. Dit had ik niet van dit apparaat en deze fabrikant verwacht. De dealer belooft overigens dat het wordt opgelost, ik zou dan wel weer gelukkig zijn, maar als het zo blijft werken zou ik het apparaat liever terugbrengen.

     

     

     

  • 07-15-2011 5:19 AM In reply to

    Re: Beosound 5

    Leko,

     

    Het niet soepel lopen zal waarschijnlijk na een dag of 2 wel weer goed zijn. De Beosound 5 update heeft een betere MOTS indexering gekregen. Hierdoor moet de BoeSound 5 alle nummers weer opnieuw scannen voor MOTS. Dit kan 1-3 dagen duren afhankelijk van de grote van de muziek collectie.

     

    Betreft het splitsen van de albums:

    het helpt niet om alle muziek er af te halen en er weer opde zetten. de cache blijft dan behouden en dus ook de gesplitste nummers. Je kan op instellingen gaan staan dan ><><>< GO. Ga dan naar maintenance en naar DELETE DATABASES. De inhoud van de harddisk word niet gewist!! alleen de cache. Dit betekend dat de beoSound 5 wel opnieuw alles moet laden (ook de MOTS) dit kan dus even duren. Daarna zou het goed moeten zijn. Mocht het niet opgelost zijn dan denk ik dat het zit in de wijze waarop de muziek collectie geript en getaged is. De beoSound 5 neemt dit ook gewoon maar over zoals het ingegeven is. 

  • 07-15-2011 6:22 AM In reply to

    Re: Beosound 5

    Het probleem wordt met de opbouw van de database waarschijnlijk niet verholpen. De oorzaak ligt gedeeltelijk in een juiste en consequente opbouw van de tag's in de bestanden.

    Koop je bij iTunes, download je, krijg je van vrienden muziek, dan zal blijken dat de informatie in de tags zeer verschillend zal zijn. Alleen hierdoor zal een wirwar ontstaan. Dit heeft inprincipe niets met de BS5 te maken.

    Het beste zal zijn om te zorgen dat de tags te bewerken en consequent op te bouwen.

    Dit geldt ook voor de hoesfoto's. Somige programma's vragen een bestandje in de directory anderen weer dient het opgeslagen te zijn in de tag.


  • 07-15-2011 8:27 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5

    Hartelijk dank voor alle suggesties. Het"scrollen" gaat idd weer zoals het hoort.

    Ik denk ook dat de update de tags beter leest. De albums die zijn gesplitst, zijn twee cd's, apart benoemd. Voor de update werden ze bij elkaar geplaatst. Nu staan ze keurig netjes gesplitst. Zoals de tags ook aangeven. Ben er wel blij mee.

     

    Nu nog een functie waarbij ik de album zelf in willekeurige volgorde af kan spelen, zijn we helemaal gelukkig.

     

    Ik heb overigens nog geen ipod o.i.d. er op aangesloten. Ga ik wel nog een keer proberen.

  • 07-15-2011 2:37 PM In reply to

    Re: Beosound 5

    Ik ben ook weer helemaal gelukkig: De BS5 mag toch niet meer weg. de dealer heeft mij geholpen: ik werkte vanuit i-tunes, maar sorteren kan (moet in dit geval) ook via de shared directory rechtstreeks op de BS5: het probleem is nu opgelost en weet nu hoe ik het zelf moet doen. Toch weer helemaal blij met mijn nieuwe bezit. Bedankt nog voor de reacties! Groeten, B

     

Page 1 of 1 (7 items)