Aanvankelijk ging ik op zoek naar een Beosound 9000, omdat mijn 2300 (en Beolab 8000) na 17 jaar trouwe dienst, niet meer helemaal van deze tijd was. Ik zag in de Beosound 5 een bruikbaar apparaat en raakte ook verliefd op de Beolab 9. Na geluisterd te hebben bij een dealer, die overigens niet zo makkelijk meer te vinden zijn heb ik 5 en de 9 gekocht.
Aanvankelijk leek het leuk te gaan werken en was er trots op. Het werkte mooi, totdat ik na de software update van gisterenavond vandaag NetMusiC opzette: vele albums nu ineens gesplist in twee of drievoud met en zonder albumillustratie. Na contact met de dealer alle muziek van de BM5 afgehaald en opnieuw erop gezet: probleem nog steeds.
Ik denk nu: 'Bedankt B&O om mij met zoveel narigheid op te zadelen.' En mijn vrije dag van morgen ga ik dus niet gebruiken om te ontspannen, maar om deze narigheid op proberen te lossen. Zaterdag, als ik mijn verjaardag vier, kan ik aan bekenden laten zien dat mijn muziek lekker rommelig geregisteerd staat. Ligt dit nu aan mij? Je zou dit echt niet van B&O verwachten, ze installeren nieuwe software die de bestaande files/muziek in de war gooit. De nood is wel hoog geweest om dit product uit te brengen.
Als dit het B&O van nu is, dan weet ik niet of ze het gaan redden met dit apparaat. Diep triest. Zo kun je toch geen succes van dit apparaat maken? Ik hoef geen SW update meer, geef mij maar de fabrieksinstellingen. Diep triest.
B