in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-05-2011 8:39 AM by Beobuddy. 26 replies.
Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 04-28-2011 2:18 PM

    instellingen mediaplayer

    Hoe moet ik de video mode instellen? ik heb hem op 1080 P 23.976Hz gezet is dit correct?

    Aspect radio heb ik op automatisch staan.

    Welke auto framerate moet ik selecteren?

    Maximum s/pdif sample rate heb ik op 192 Khz gezet.

    Wie kan mij vertellen of dit allemaal goed staat

  • 04-29-2011 1:52 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Lijkt mij akkoord; er vanuit gaande dat je tv 1080p geschikt is


  • 04-29-2011 11:24 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Je hebt ook 1080p 24Hz

  • 04-29-2011 2:27 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    als je tv 24Hz aankan dan kun je hier voor kiezen. ik heb mijn mediaplayers gewoon laten staan


  • 04-29-2011 3:12 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Begrijp ik het goed dat je het geluid via de spdif hebt?

    Kun je bij je BV8 niet het geluid direct over de hdmi laten binnenkomen en dat ook aangeven bij de mediaspeler?

    Dan heb je geen extra digitale kabel meer lopen, alleen de hdmi kabel. Althans, dat werkt bij mijn BV9/BS3 zo.

    Alleen als ik wil linken naar andere kamers, dan heb ik gewoon analoog beeld en geluid nodig.

  • 05-04-2011 4:06 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Effe na vraag gedaan op een media forum,en het antwoord was alles op automatisch laten staan.

    Als je dat niet doet moet de tv weer extra handelingen verichten en dat schijnt het beeld niet tengoede te komen.

    @beobuddy   Ik heb hem aangesloten via de hdmi en via de drie tulp stekkers.

  • 05-06-2011 3:30 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Het videosignaal wordt bij mijn 6600 ook vastgesteld op 1 type signaal.

    En dat vind ik wel jammer. Bij de 6500 kon ik per type videosignaal aangeven of het moest worden opgeschaald of hetzelfde moest blijven/

    En ik de voorkeur om als er geschaald moet worden, dat te laten doen door de bs3 in de BV9. Die kan dat vast beter dan een kleine alles in speler. (netwerk, video, schalen, alles in een chipppie).

  • 05-06-2011 5:15 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    geeft die 6600 aan welk audio spoor word afgespeeld,daarmee bedoel ik,kan jij zien of het dts 5.1 is of dtshd of prologic

    geeft hij dat weer in beeld.

  • 05-07-2011 3:22 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Ja, dat kan ik zien zonder daarvoor het "actieve geluid" van de BS3 op te vragen.

    Met de blauwe toets geeft de TVIX de info van de film.

    Met de groene kan ik kiezen uit de verschillende ondertitels en met de rode kan ik direct van audiospoor wisselen zonder het (vaak ontbrekende) menu van de film/concert op te vragen.

    Zie hier wat voorbeelden.

     


  • 05-07-2011 3:23 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Nog een:

     

     


  • 05-07-2011 3:24 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    En het ondertitelings menu:

    Let op de mogelijkheid tot het instellen van de lettergrootte, plaatsingshoogte en lipsynchroniteit.

     

     


  • 05-07-2011 3:44 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Mijn openings scherm:

     


  • 05-07-2011 3:46 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Waarbij je de items kan ronddraaien als een revolvermagazijn:

     


  • 05-07-2011 3:47 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Mijn eigen onderverdeling onder Movie:

     


  • 05-07-2011 5:27 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Beobuddy:

    Ja, dat kan ik zien zonder daarvoor het "actieve geluid" van de BS3 op te vragen.

    Met de blauwe toets geeft de TVIX de info van de film.

    Met de groene kan ik kiezen uit de verschillende ondertitels en met de rode kan ik direct van audiospoor wisselen zonder het (vaak ontbrekende) menu van de film/concert op te vragen.

    Zie hier wat voorbeelden.

     

    Ik moet eerlijk zeggen,dat is een stuk makkelijker dan bij de Dune.

    Ik moet elke keer na menu.

    Misschien zie ik wel een functie over het hoofd hoor.

    @doubleU heb jij niet de Dune Base 3.0 gehad??

     

  • 05-09-2011 10:31 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Hoe kun je dan bij bijvoorbeeld een mkv met 2 audiosporen kiezen uit een audiospoor? Dus zonder dat er een menu in zit?

    Je hebt toch vast wel een audio toets op je afstandsbediening, zodat je kan kiezen?

  • 05-09-2011 10:43 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    klopt.

    Op de originele afst.b.

    Kan je die toevoegen op de beo-4 ook?

  • 05-09-2011 11:11 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Werkt "Go" gevolgd door de "6" dan niet tijdens het kijken?

     

     


  • 05-13-2011 9:59 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    He He...daar ben ik weer.

    Computer gecrashtSuper Angry

    Dat werkt wel,maar je krijgt dan audio 1/2,je kan niet zien welk audio spoor DD of DTS is.

    @beobuddy wat heb jij bij geluidsinstellingen ingesteld.

    PCM (Decode) of Originele (Bitstream)

     

  • 05-23-2011 10:19 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    @ koning.

     

    Sorry, ik had de vraag niet gezien.

    De geluidsinstellingen die je kunt maken houden in dat je het geluid via HDMI, SPDIF of als analoog uit kan sturen.

    Verder kun je de instelling "Force Audio Pass Through" instellen. Die staat hier op "On". Dus de BV9/BS3 neemt alle decodering voor zijn rekening (ook 2 kanaals PCM/stereo ).

  • 06-02-2011 3:55 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    @beobuddy

    wow heb je toevallig ook de afstandsbediening codes van de popcorn c200 ?

    dat zou geweldig zijn

     

    gr sander 

  • 06-02-2011 4:50 PM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    Ervan uit gaande dat de popcorns allemaal dezelfde afstandsbediening hebben.

     

     


  • 06-03-2011 3:15 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    super gaaf dank je wel het werkt idd, top!

  • 06-04-2011 10:48 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    En wat zijn jouw bevindingen met de C200?

    Ik heb laatst een A200 een weekje kunnen proberen, maar ik was er niet zo enthousiast over.

    Ik vond de popcorn een trage reactie hebben, maar vond ik wel dat hij snel een BluRay kon weergeven.

     

    Inmiddels heb ik een andere server gebouwd en die geeft BR's erg snel weer zonder haperen.

    Als er interesse is, wil ik best een how to met een lijstje (benodigde hard en software) maken voor een audio/video/data server.

    Ik heb inmiddels een NAS met 6x 2T schijven met een effectieve opslag van 9,8TB. Haal met gemak snelheden van 95MB en hoger bij het lezen en schrijven. En dat met gratis software zonder de boel te tweaken met moeilijke instellingen. Gewoon bouwen, software installeren en draaien.

    Dat alles voor aanzienlijk minder dan een dure NAS van Synology of Qnap. Een NAS waar je zoveel schijven in kunt doen, gaan al gauw een paar honderd euro(meer dan 600-700) kosten, zonder de schijven!

  • 06-05-2011 5:48 AM In reply to

    Re: instellingen mediaplayer

    hoi beobuddy,

    ik heb weinig moeite met de snelheid moet wel zeggen dat hij tijd nodig heeft om eenmaal op te starten, maar als die dan eenmaal aan staat heeft ie totaal geen moeite met Hd films (ik pak uitsluitend HD films) op een mooie tv wil je ook mooie films spelen en dan vind ik m zeker wel snel.

    het voordeel van de popcorn vind ik, je zet een aantal films bijv savonds als dowload aan en de volgende dag staat alles gereed en uitgpakt voor je klaar, geen streaming geen parren - rarren meer dat doet de popcorn zelf en ook in de linkruimtes!  Zelf heb ik er 2Tb schijf in zitten en goed met hd films gaat dat wel snel. Ik las recent op het nmt forum dat er nu ook een mogelijkheid bestaat je itunes muziek via  iphone af te spelen -super goed dus.

    Het is een prachtige mediaplayer al moet ik zeggen ben ik niet helemaal in de videowall thuis en zou ik dat nog eens met de nieuwe software update moeten gaan doen, dat heeft een vriend van me en ziet er top uit. (daar vind ik de tvix de allermooiste!)

    maar 9TB zou ik ook wel willen, je tv ziet er ook super gaaf uit,

     

Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >