in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-29-2011 4:22 PM by BartS. 32 replies.
Page 1 of 2 (33 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-18-2011 1:20 PM

    Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Zijn er meer mensen die de nieuwe Beo4 afstandsbediening hebben (met het 'joystickje') van wie het achterklepje van de afstandbediening een paar millimeter verschuift? Bij mijn oude afstandsbediening had ik hier geen last van, maar ik vind het irritant en goedkoop overkomen. Via de dealer heb ik al een nieuw klepje gekregen, maar het probleem blijft. Sterker nog: hij heeft er ook last van en het al richting onze Deense vrienden gemeld. Wellicht dat het helpt als er meer mensen met dezelfde problemen zijn. Graag jullie reacties....

  • 03-19-2011 5:48 AM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Vraag  jpvr74,

    Beo-4 met joystick wat zijn de voordelen ten opzichte van de 'oude beo-4'

  • 03-19-2011 8:59 AM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Sterker nog ...ik wist niet eens dat die bestond ?

    Foto ?

  • 03-19-2011 1:16 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    uh, de 'nieuwe' Beo4 is de oude Beo4 met een paar knopjes op een andere plek en in plaats van de oude 'go' knop een klein joystickje. Ik had net een nieuwe BV10 gekocht, mijn oude Beo4 was al 7 jaar oud (met 3 kinderen an sich al een hele prestatie :-)) en mijn Ziggo kastje zou het ook beter doen met de nieuwe Beo4. Dus het viel allemaal een soort van op zijn plek, maar echt heel duidelijke voordelen kan ik niet verzinnen. Ik zou hem dus alleen kopen als je sowieso een nieuwe ab nodig hebt en niet als je huidige het gewoon goed doet. Maarrre...dan moeten onze vrienden uit Denemarken er wel snel voor zorgen dat het achterklepje niet meer schuift, want dat had de oude Beo4 niet....

  • 03-19-2011 1:42 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    De nieuwe Beo4 is vorig verschenen.

    Alleen tv's waarbij je kan instellen dat je een nieuw type Beo4 hebt, hebben er "voordeel" bij.

    De oudere generatie tv, zoals de avant, BV 3 en 5 hebben geen voordeel bij deze afstandsbediening.

  • 03-19-2011 1:52 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Sorry voor off topic.

    heb je de bv9 al beobuddy?

  • 03-19-2011 2:08 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Yep, let niet op de rommel.

    Tv weegt 125 kg, dus 2 rolplankjes speciaal bekleed met vloerbedekking.

     


  • 03-19-2011 2:12 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Super tv!Yes -  thumbs up

    Gebruik jij 4xpenta voor je surround.

  • 03-19-2011 3:23 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    De nieuwe beo4 heeft vooral voordelen met settopboxen. Pijltje omhoog/omlaag kun je zappend +1/-1 door je programma's gaan. Dus geen "GO + pijltje" meer.

    Joystick omhoog/omlaag laat de zender op hetzelfde kanaal staan, maar brengt het OSD van de stb tevoorschijn, met de programma's met epg van dat moment. Zo kun je door je zenderlijst browsen. Een GO schakelt dan naar het desbetreffende programma.

    Moeilijk uit te leggen zonder plaatjes, maar het is reuze handig. Smile

  • 03-19-2011 3:43 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Is die afst.b met joystick de opvolger van de oude beo-4 of blijft die gewoon ook in het assortiment.

  • 03-19-2011 4:08 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    koning:

    Gebruik jij 4xpenta voor je surround.

     

    Nee, gewoon 2 Penta's en 2 6000's.

    Heb wel naast die 2 6000's 2 Beovox Penta's klaar staan om omgebouwd te worden naar actief met nieuwe (andere ICE power) versterkers.

    Ik heb begepen dat er bij elke nieuw verkochte tv ook de Beo4 zal zitten. Maar correct me if I'm wrong.

    De nieuwe tv's zijn toch ook uitgerust met de PUC, dus die zijn eenvoudig aan te passen op de nieuwe tabellen. Want ik neem aan dat die extra funtionaliteit ook moet worden vertaald naar de juiste settopinstructies.  

  • 03-19-2011 5:58 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    DoubleU:

    De nieuwe beo4 heeft vooral voordelen met settopboxen. Pijltje omhoog/omlaag kun je zappend +1/-1 door je programma's gaan. Dus geen "GO + pijltje" meer.

    Joystick omhoog/omlaag laat de zender op hetzelfde kanaal staan, maar brengt het OSD van de stb tevoorschijn, met de programma's met epg van dat moment. Zo kun je door je zenderlijst browsen. Een GO schakelt dan naar het desbetreffende programma.

    Moeilijk uit te leggen zonder plaatjes, maar het is reuze handig. Smile

     

    Dan zijn mijn gebeden verhoord ..... eindelijk , ik kijk vaak geen digi tv doordat ik iedere keer "go " moet ingeven bij het zappen .

    Van de week meteen ff regelen , top !

  • 03-19-2011 8:23 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    DoubleU:

    De nieuwe beo4 heeft vooral voordelen met settopboxen. Pijltje omhoog/omlaag kun je zappend +1/-1 door je programma's gaan. Dus geen "GO + pijltje" meer.

    Joystick omhoog/omlaag laat de zender op hetzelfde kanaal staan, maar brengt het OSD van de stb tevoorschijn, met de programma's met epg van dat moment. Zo kun je door je zenderlijst browsen. Een GO schakelt dan naar het desbetreffende programma.

    Moeilijk uit te leggen zonder plaatjes, maar het is reuze handig. Smile

    Dit volg ik niet helemaal. Ik heb een "oude"  Beo4 maar die werkt op dezelfde manier. Kan het aan de versie van de TV liggen of dit werkt?

     

  • 03-20-2011 4:58 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Kan iemand mij uitleggen hoe ik met mijn Beo 4 de settopbox van UPC kan bedienen?

    Bij voorbaat hartelijk dank.

  • 03-20-2011 6:22 AM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Voordelen, die moet ik nog vinden.

    Voor het ogenblik werkt de joystick niet met de telenet digicorder. Er zou een nieuwe puck-code beschikbaar zijn om het probleem te verhelpen.

    Maar de functie "go" verdwijnt eveneens waardoor ik noch DVD1, noch LC2 kan bevestigen. Niet kan is veel gezegd, maar ik moet in vervanging "play" drukken, en dat is weer eens wennen. Back neemt de plaats in van stop en stop schuift één naar omhoog.

    Van het schuiven achteraan heb ik nog niets opgemerkt, maar ik ga er wel attent op zijn.

  • 03-20-2011 7:49 AM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Leko:

    Kan iemand mij uitleggen hoe ik met mijn Beo 4 de settopbox van UPC kan bedienen?

    Bij voorbaat hartelijk dank.

     

    Ik neem aan dat je het oogje hebt aangesloten op je decoder  .......kies dan in je set-top box menu Philips DCR8111/03 en alle functies werken via de b&o ab .

  • 03-20-2011 7:52 AM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Harry2008:

    DoubleU:

    De nieuwe beo4 heeft vooral voordelen met settopboxen. Pijltje omhoog/omlaag kun je zappend +1/-1 door je programma's gaan. Dus geen "GO + pijltje" meer.

    Joystick omhoog/omlaag laat de zender op hetzelfde kanaal staan, maar brengt het OSD van de stb tevoorschijn, met de programma's met epg van dat moment. Zo kun je door je zenderlijst browsen. Een GO schakelt dan naar het desbetreffende programma.

    Moeilijk uit te leggen zonder plaatjes, maar het is reuze handig. Smile

    Dit volg ik niet helemaal. Ik heb een "oude"  Beo4 maar die werkt op dezelfde manier. Kan het aan de versie van de TV liggen of dit werkt?

     

     

     

    Als ik het goed begrijp , zap je , zonder eerst "go " in te geven ?

  • 03-20-2011 7:58 AM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Leko:

    Kan iemand mij uitleggen hoe ik met mijn Beo 4 de settopbox van UPC kan bedienen?

    In eerste instantie moet je wel over een tv beschikken met een STB-C of een PUC controller.

    Deze zet de instructie van de Beo4 om in een begrijpelijke ir-instructie voor de (ingestelde) settopbox.

  • 03-20-2011 9:29 AM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Het dekseltje heeft bij mijn beo4 ook wat speling, maar 1 mm.

  • 03-20-2011 11:31 AM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Spencer:

    Het dekseltje heeft bij mijn beo4 ook wat speling, maar 1 mm.

     

    Tegenwoordig hebben ze een pennetjes zodat deze er niet uit kan schuiven , de eerste serie beo-4 hadden dat niet , dan schoof het klepje er wel eens uit !

    Wat met trouwens opvalt aan de nieuwe beo4 is dat de "text" knop is verdwenen ..... die gebruik ik eigenlijk wel met grote regelmaat !

  • 03-20-2011 2:56 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    "text" staat er nog , net onder DVD.

  • 03-20-2011 5:43 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Spencer:

    "text" staat er nog , net onder DVD.

     

    Ik zie hem nu ...... de "record" knop heeft ruimbaan moeten maken !

  • 03-21-2011 4:10 AM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    HarleyD:

    Sterker nog ...ik wist niet eens dat die bestond ?

    Foto ?

    Ik wist 't ook niet, maar hij staat wel op de B&O-website - en is zelfs in goudkleur te krijgen! (spookyyyyyyy......... ;) )

     

    Zie ook http://www.bang-olufsen.com/beo4-remote-control


  • 03-23-2011 7:41 PM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    De beo-4 met joystick inmiddels in huis .... maar het het zappen zonder "go " gaat niet zonder meer op iedere beovision lukken .

    Mijn beosystem-3 moet eerst een update hebben, om in het menu te kunnen kiezen voor de beo-4 met joystick ( deze optie is nu niet aanwezig) ....dit wordt morgen gedaan , dus zal jullie op de hoogte houden of het zappen zonder " go "dan wel gaat lukken .

     

  • 03-24-2011 11:09 AM In reply to

    Re: Nieuwe Beo 4 afstandsbediening - schuivend klepje...:-(

    Verhaal heeft nog een staartje .....vandaag is de update van de BS-3 gedaan , maar mooi niet werken .

    Blijkt dat ik één van eerste BS-3 chassis heb en daarom is alleen een update niet genoeg ....... wordt vervolgd ..... voorlopig nog maar gewoon "go"gebruiken voor het zappen !

Page 1 of 2 (33 items) 1 2 Next >