in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-12-2011 10:48 AM by lloydern. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-02-2011 4:56 PM

    Beomedia 1 - noen tekniske spørsmål

    Hei folkens!!

    Har endelig fått kjøpt meg en Beomedia 1 som jeg har fått ordna til i oppsettet mitt nå og er ganske fornøyd med den egentlig. Selv om det var litt styr for å skjønne hvordan den fungerte, og bruksanvisningene til oppsett/guide ikke holdt vanlig beostandard :-).

    Men jeg har noen spørsmål som jeg håper noen der ute kanskje kan hjelpe til med:

    1. Har Beovsn 3-32 (ny software m/PC) pluss Overture. Får ikke Beomedia til å fungere i link-rom. Er dette ikke mulig med Overture, altså bruk av n.music/n.radio, eller fins det noen smarte triks???

    2. Fjernsyn velger automatisk format 1 når jeg tenner for Beomedia 1. Burde ikke det være format 3? Innstillinger?? Tungvint å endre dette manuelt hver gang.

    3. Videofiler, får ikke kopiert over eller spilt av mov.filer (quicktime), avi.filer går helt fint. Ser at mov.filer ikke er støtte for i utgangspunktet, men er det mulig å oppgradere dette??

    4. Noen nett-tv løsninger krever silverlight. Fungerer det å installere dette??

    5. Sliter med at foto/videofiler automatisk blir sortert alfabetisk inni den enkelte folder. Har prøvd å sortere etter dato inne på disken, men i visning velges likevel alfabetisk. Er det mulig å få beomedia til å skjønne dette??

    Oi...det ble visst mange spørsmål :-). Hvis noen har svar setter jeg stor pris på tilbakemelding...

    Hilsen ny Beomedia-fan

    Lloydern

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 03-08-2011 1:56 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Beomedia 1 - noen tekniske spørsmål

    Gratulerer, Lloydern!

    Et kjapt spørsmål tilbake: Brukte du installasjonsveiledningen for SW 3.0? Det ble gjort såpass store endringer ved overgangen til 3.0 at denne må brukes (bl.a. kan BM1 vise high-res på video master og sende VGA til linkrom).

    Roger

  • 03-08-2011 9:07 AM In reply to

    Re: Beomedia 1 - noen tekniske spørsmål

    Hei!

    Hyggelig at du er på tråden igjen Roger!

    Brukte forsåvidt installasjonsveilledning for sw 3.0.

    Softwareversion på BM1 nå er 3.02.00, men denne ble lastet opp da jeg søkte etter oppdateringer etter å ha installert Beoplayer.

    Har fortsatt ikke fått til dette med linkrom, har 2 X lab 2000 pluss en Active. Samtlige går over til vanlig radio når jeg aktiverer de, selv om "pc" er på i stua. Det er vel Overture som er problemet kanskje da denne ikke er kompatibel med "n.music/n.radio". Har software 1.4 på denne, mulig en nyere software kan løse problemet.

    Spent på videre svar fra deg...

    Lloydern

     

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 03-09-2011 8:59 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Beomedia 1 - noen tekniske spørsmål

    Begynner å bli litt rusten på BM1, men:

    1. Med Overture får du kun tilgang til N.MUSIC/N.RADIO i hovedrommet, ikke i lokale rom. Sorry. Det "trikset" som kanskje er greiest er å å også bruke BeoPort og denne varianten - har prøvd den med stort hell hos andre.

    2. Hvis jeg husker riktig, så er det pinne #8 i scart'n som styrer dette - en spenning for 16:9 og en annen for 4:3. Du må enten endre inngangsspenningen på pinne 8 eller leve med LIST.

    3. Ja, du kan installere add-in's og drivere som du ønsker - men grafikkhåndteringen er noe treg.

    4. Det har jeg ikke prøvd på BM1, men det burde ikke være et problem.

    5. Sorry - blank.

    Roger

  • 03-12-2011 10:48 AM In reply to

    Re: Beomedia 1 - noen tekniske spørsmål

    Sendte følgende spørsmål til BeoCare og fikk disse svarene:


    1. Nettleseren som er standard er Explorer, ikke sant?? Dette er tydeligvis en eldre utgave som for eksempel ikke kan brukes til å se video i youtube og diverse andre nettsider. Kan jeg oppgradere denne til Explorer 8??

    2. Videofiler, får ikke kopiert over eller spilt av mov.filer (quicktime). Ser at mov.filer ikke er støtte for i utgangspunktet, men er det mulig å oppgradere dette??

    3. Noen nett-tv løsninger krever silverlight/adobe flash player. Kan jeg installere dette?

    4. Sliter med at foto/videofiler automatisk blir sortert alfabetisk inne i den enkelte folder. Har prøvd å sortere etter dato inne på disken, men i visning velges likevel alfabetisk. Er det mulig å få beomedia til å skjønne dette??

    SVAR:

    Det glæder os at se du er ejer af BeoMedia 1.

    Vi kan informere dig, at BeoMedia 1 benytter Internet Explorer. Det er ikke muligt at opdatere til version 8.

    BeoMedia 1 understøtter ikke mov filer og der er på nuværende tidspunkt ingen planer om, at den kommer til det.
    Understøttede video formater:
    · .mpeg; *.mpe;*.mpg: MPEG-x forskellige MPEG format, men kun MPEG-1 supporteret.
    · .avi: meget bredt format (vi understøtter kun M-JPEG, MS MPEG4 og ukrompimeret AVI)
    · .wmv: Windows Media Video
    · .vfw: (en såkaldt container som indeholder flere kompremerings formater).

    Det er muligt at installere Silverlight / Adobe flash player på BeoMedia 1 via service menuen. Kontakt din Bang & Olufsen forhandler for yderligere informationer.
    Vi gør opmærksom på, at vi ikke supportere Silverlight / Adobe flash player på BeoMedia 1, da det ikke er testet herfra. Derfor vil installationen være på eget ansvar.

    Derudover kan vi informere dig, at det ikke er muligt at sortere filerne anderledes end alfabetisk.


    Med venlig hilsen
    Bang & Olufsen a/s

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

Page 1 of 1 (5 items)