in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-10-2011 2:20 AM by kingdom. 34 replies.
Page 2 of 2 (35 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 03-20-2011 6:59 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    minder kwalitatieve beelden

    waar heeft deze techniek dan problemen mee,waar aan kun je dat dan goed zien.

  • 03-20-2011 7:53 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Levert Telenet op dit moment bij jou SD of HD? Analoog of digitaal?

    HD beelden laten het scherm meer tot zijn recht komen dan de SD beelden. Of bedoel je zenders zoals Discovery? Daar alleen vinden conversies plaats wat soms het aankijken niet waard is.

    Dus ik weet niet of een upgrade naar digitaal HD een optie is.

     

    Nog even v.w.b. de softwareupdate die de dealer in rekening brengt.

    Ik denk dat je het van 2 verschillende kanten moet bekijken.

    De 1e is het updaten van een tv omdat er fouten in de bediening of gedrag van de tv zitten. Dan ben ik van mening dat een dealer daar coulant mee moet omgaan. Die zou dat kosteloos moeten oplossen.

    De andere kant het opnieuw laten updaten van de tv m.b.t. de PUC controller/lijst. Daarmee vraag je eigenlijk meer funktionaliteit door het ondersteunen van andere settopboxen en andersoortige apparatuur. Daar kan ik mij wel in vinden dat de dealer daar kosten voor in rekening brengt. Als je ziet wat het voor tijd kost om een ander of aangepaste tabel in de tv te laden, dan kan ik mij voorstellen dat hij dat in rekening brengt.

  • 03-20-2011 9:26 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Telenet werkt hier met HD.

     

    Een voorbeeld: uitzending "Mag ik u kussen ?" op CanvasHD. Het decors is dominant rood. Wel, mijn beeld is zo overladen en "getint" dat de uitzending niet te kijken valt. De gezichten van de deelnemers zijn oranje-geel. Mindering van kleur biedt geen oplossing.

     

    Hetgeen als  normaal beschouwd wordt is de uitgesproken helderheid en contrast. Philips, Sony en Samsung vertonen dezelfde karakteristieken.

    Regelmatig heb ik filmen en uitzendingen die het heel goed doen.

    Ik bemerk wel dat het beeld van de 32" scherper is dan bij de 40" (BV10), maar contrast en kleuren zijn zeer gelijkend, om niet te zeggen identiek.

  • 03-22-2011 4:39 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Weet er iemand waar de "game modus" in de beeld instellingen voor staat ?

    Ik heb de indruk dat bij activatie, het beeld beter is .

  • 03-25-2011 5:18 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Spencer:

    Telenet werkt hier met HD.

     

    Een voorbeeld: uitzending "Mag ik u kussen ?" op CanvasHD. Het decors is dominant rood. Wel, mijn beeld is zo overladen en "getint" dat de uitzending niet te kijken valt. De gezichten van de deelnemers zijn oranje-geel. Mindering van kleur biedt geen oplossing.

     

    Hetgeen als  normaal beschouwd wordt is de uitgesproken helderheid en contrast. Philips, Sony en Samsung vertonen dezelfde karakteristieken.

    Regelmatig heb ik filmen en uitzendingen die het heel goed doen.

     

    Klopt het dat het dus af en toe wel goed is?
    Zou het dan niet eraan kunnen liggen dat door de scherpte je ook meer gaat zien.
    Zowel positief als negatief?

  • 03-31-2011 6:16 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Na wat tijd gestoken te hebben in een deftige regeling (2 à 3 punten onder de standaard middenwaarde voor zowel contrast als kleur) heb ik prima beeld voor 3/4 van de uitzendingen.

    Blijft een te hevige markering van wit en zwart in bepaalde gevallen, en een moeilijke omgang met dominant rood.

    De LED technologie accentueert hetgeen reeds bestond bij andere LCD en Plasma's. Met de tijd wen ik er wel aan (hoop ik).

    Ik denk ook dat de lichtsensor een invloed heeft.

     

  • 03-31-2011 10:03 AM In reply to

    Ik ben blij te vernemen dat je enigszins iets bent opgeschoten.

    Heeft de dealer verder geen hulp kunnen bieden?

     

    Als je middels de instelling voor contrast en kleur een acceptabel beeld hebt gekregen, dan kan het kloppen dat de lichtsensor de boel weer ontregeld.

    Tenslotte werkt de lichtsensor actief met de helderheid en het contrast.

    Zie hier hoe het werkt: http://www.youtube.com/watch?v=DskNJJC2sqI 

     

    Maar juist dat dominante rood vind ik wel merkwaardig. Bij alle (een paar) tv's die ik heb gemeten, blijkt juist dat B&O minder rood in het signaal heeft zitten.


  • 04-01-2011 2:00 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Dank voor de hulp.

     

    De dealer had toestemming om het toestel te vervangen, spijts dat de gestuurde technieker geen gebreken had opgemerkt.

    Daar ik niet zeker was dat een ander toestel de oplossing kon geven heb ik dat niet laten doorgaan.

    Zelf de TV terugbrengen voor  testen in de winkel tov identiek model zag ik echt niet zitten. Nochtans zag ik gisteren een 32 naast een 40" duim, en de 32" deed het veel beter.

    De verkoper komt volgende week de codes aanpassen voor Telenet/nieuwe beo4. Hij zal zeker zijn mening geven. Tegelijk brengt hij de kleine sub die de klank van de bv10-32 sterk zou moeten verbeteren in de lage frequenties.

    Zoals eerder reeds vermeld is mijn beeld eerder iets geler dan blauwer (zoals de 40 en 46"). Ik vermoed dat die gele dominantie het rood accentueert want gezichten zien dan echt geel en het de omgeving "druipend" rood. Met de vermindering van kleur heb ik reeds een goede verbetering, maar het blijft storend. Ik zou eens een foto van het beeld moeten maken bij die bijzondere uitzending.

  • 04-01-2011 9:06 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Er is nu eenmaal een verschil tussen de verschillende soorten beeld technolgie ...
    Voor mij persoonlijk is plasma nog steeds het beeld met de meeste warmte, maar wel niet met de meeste lichtintensiteit
    Ik heb een BV9 en ben niet direct van plan die te veranderen. Ik hou me ook wel  met fotografie bezig en zie dan toch dat de kleurechtheid van plasma (wat mij betreft) warmer en juister is dan een LCD. Maar voor een goede vergelijking moet je beide schermen met dezellfde afmetingen in een zelfde omgeving naast elkaar kunnen zetten Ik denk dat beeldkwaliteit ook steeds wel persoonlijk is net zoals geluid trouwens. Gelukkig maar zeker ...

    nico

  • 04-10-2011 2:20 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Heb je al gekeken naar de video-out instelling op de DVD 1?

    Dit maakt maakt misschien de verbetering.

     

    installsolutions.nl

Page 2 of 2 (35 items) < Previous 1 2