in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-10-2011 2:20 AM by kingdom. 34 replies.
Page 1 of 2 (35 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 12-06-2010 10:55 AM

    BV 10-32

    Had een jaartje terug besloten B&O te vervangen in de leefruimte door andere leverancier, met nog steeds grote voldoening.

    Dit w-en hebben we besloten de bc1 van de slaapkamer te vervangen door een bv10-32.

    In de showroom blijkt het beeld heel mooi en zuiver, doch lichtjes te donker. Waarschijnlijk een regeling.

    Wat we reeds gaan missen is een ingebouwde timer die de TV als wekker laat werken, met een aparte regeling voor elke dag. De bijbestelde Beotime kan dat maar voor één enkele vaste regeling. Spijtig.

    Eind van de week zal ie waarschijnlijk geleverd worden.

     

    Meteen ook de nieuwe beolab 11 gehoord. Echt niets bijzonder.

    Op de site zie ik nu een sytem dock staan voor ipod/iphone. Weet iemand hier meer over ?

  • 12-06-2010 12:15 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Echt niets bijzonder.

    Wat had je dan van de sub verwacht dat hij kon vliegen?

    Voor zijn afmeting vult hij het laag prima aan.

    niks mis mee.

  • 12-06-2010 5:46 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Niks mis mee ?

    De opstelling bestond uit bl4000 en bl11. Een knop liet de mogelijkheid over te gaan met/zonder bl11. Ik noch echtgenote kon een merkbaar verschil horen. In andere omstandigheden werkt ie misschien beter, maar dat hebben we niet kunnen horen.

  • 12-07-2010 6:38 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Persoonlijk vind ik de Beolab 11 een goede sub in combinatie met Beolab 4000/6000/8000. Naar mijn smaak hoor je beduidend meer laag en bovendien worden de speakers ontlast, waardoor ook de middentonen beter uit lijken te komen. Het is echter geen boombox als een Beolab 2...

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 12-07-2010 8:44 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Dan ga ik er van uit dat de regeling ter plaatse niet goed was.

    Ik hou evenmin van de "boombox" bl2

  • 12-25-2010 2:06 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Het toestel is ondertussen geleverd en hangt heel mooi aan de muur met de praktische scharnierbeugel.

    Ik blijf echter met twee teleurstellingen:

    - Het beeld is veel te geel. Je hebt de indruk naar een oude beeldbuis te kijken die wat vergaan is. Ik vermoed dat een regeling in de basisinstelling dit kan verhelpen, maar de technieker beweerde geen toelating te hebben dat menu te bedienen. Kan ik dat zelf ?

    - De klank is zeer zuiver maar met een duidelijk gebrek aan diepe tonen (onbestaand). De regeling van bass geeft geen verbetering. In dit geval lijkt een bl11 een noodzakelijke oplossing.

    Voor de rest is het beeld zeer zuiver.

    Bediening van de telenet decoder vraagt wat wenning zonder handleiding van B&O.

  • 12-25-2010 4:53 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Ben je weer terug op het oude nest SpencerSmile

    Te geel...wat zei de installateur daar dan van,het hoort namelijk niet.

    Ik dacht dat ze B&O toestellen callibreren in de fabriek.

  • 12-25-2010 7:44 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Juist bij B&O neigt het wit meer naar blauw, dus cooler dan gemiddeld. Dus geel lijkt me vreemd.

    Bij ISF calibraties wordt een waarde van 6500K aangehouden, waar bij B&O meer naar de 8000K of zelfs hoger wordt aangehouden.

    Maar meestal, en waarschijnlijk dus ook bij de BV10, kan er in het servicemenu de temperatuur gewijzigd worden van "warm", "standard" naar "cool".

    Maar feit blijft, zoals Koning al aangaf, de schermen worden door B&O afzonderlijk gemeten en ingesteld.

  • 12-25-2010 10:14 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    En hoe geraak ik in het service menu en die regeling  ?

    edit: een topic gevonden, maar weet iemand wat ik moet bijstellen, want mogelijkheden zijn er zat. Ik zou het probleem best kunnen omschrijven als een verkeerde white balance bij kunstlicht. En het is wel degelijk te geel, ook op het scherm bij de dealer. De 46" was inderdaad te blauw.

    En zoals beschreven in de topic voor het service menu van de 10-40, het beeld is ook wat te donker.

     

    Ja, Koning. Voor wat de slaapkamer betreft ben ik veel te veel afhankelijk van het blindelinks bedieningsgemak van de Beo4 Wink

     

    Weet er iemand of de DVD1 kan aangesloten worden op dit scherm ?  Ik denk dan vooral aan dat extra tulpstekkertje.

  • 12-28-2010 10:35 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    de Bv 10 is ook maar een chinees scherm.daar is ook de prijs na

  • 01-10-2011 11:32 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    De installateur die vorige vrijdag had moeten komen om het beeld bij te stellen heeft afgezegd: " Het beeld is perfect gekalibreerd in fabriek. Bijstellen heeft geen nut want parameters zullen steeds bij het ene of het andere gebruik teleurstellen. Wij doen het alvast niet." Mag ik namen noemen ?

    Ondertussen heb ik een DVD1 aangesloten die alweer geen vertrouwd beeld geeft: te geel, te fel contrast, geen nuances in wit en zwart (wolk is één witte vlek en veel te straf, doet pijn aan de ogen. Rest van het beeld veel te donker). Bijstellen van kleur en contrast bieden geen oplossing.

    Kan iemand mij zeggen welke parameters ik moet bijstellen in het service menu ? Of mij zeggen waar ik terecht kan in België om het scherm te laten kalibreren ?

    Dank bij voorbaat.

  • 01-10-2011 11:43 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    schandalig!

    Ze kunnen toch een nieuwe meenemen,en als die het niet heeft is het probleem toch opgelost.

    Ze leggen nou het probleem neer bij jouw.

    Ik zou het er niet bij laten zitten.

  • 01-10-2011 11:49 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Ben ook niet van plan het daarbij te laten.

    Ik ben veranderd van dealer omdat de voorgaande tekort schoot in kennis van het product, al was die behoorlijk goedkoper.

    Nu heb ik een prijs betaald waarbij je verondersteld dat je een service krijgt. Wel, die is er niet. :-(

     

    Ik heb nog een 32" panasonic staan van een 3 jaar oud. Ik ga die in dezelfde toestand aansluiten en vergelijken. Maar met de analoge aansluiting lijkt die al beter. Het is wel een HD-ready.

  • 01-10-2011 1:34 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Maar laten wel wel wezen, de kleuren afstellen is echt niet een kwestie van een knopje of een instelling even wijzigen.

     

    Hieronder een uitlezing van een plasma scherm waarbij je kan zien waar de gemeten punten rood, groen en blauw zitten.

    Alle kleuren binnen de zwarte driehoek waarvan de hoeken dus rood, groen en blauw zijn, zijn de kleuren die een scherm kan weergeven.

    Zoals je ziet zit geel tussen groen en rood. Je kan dus simpelweg niet even het groen en/of het rood bijstellen. Daarmee trek je het spectrum scheef.

    De enige manier om de kleuren goed af te stellen is met speciale calibratiesoftware en een colorimeter of spectrumradiometer.  

     

     


  • 01-10-2011 1:36 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Maar dat hoort Spencer toch niet te doen beobuddy.

     

  • 01-10-2011 1:59 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Nee, dat hoort ie ook zeker niet.

     

    Ik wilde alleen maar aangeven, dat als je kleuren niet kloppen (anders dan helderheid, contrast ed), dat het niet zomaar even een instellinkje veranderen is. Dat kun je ook gewoon niet op blote oog. Zeker het oog kan slecht kleuren "meten".

     

    Het enige wat Spencer kan doen is kijken of de gebruikte kabels  goed zijn, of de dvd-speler niet toevallig op component staat ipv rgb enzovoorts.

     

  • 01-10-2011 3:08 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    De software en colorimeter hebben we voor de instelling van de computerschermen voor fotografie.

    Maar hoe doe je het voor een Beovision ?

     

    De bekabeling is niet optimaal, althans de coax die naar de kamer gaat. Die wordt eind van de week vervangen door een nieuwe van betere kwaliteit.

    De telenet recorder is nieuw en bekabeling eveneens. Alles is goed aangesloten en juist afgesteld.

  • 01-10-2011 4:56 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Van mij heb je het niet als het misgaat Whistle

    http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457

    Maar!! Je kan je scherm ook ontzettend naar kl**e helpen!

    Een gedeelte van de moeilijkheid is: wat betekenen diverse afkortingen in het menu. Verder hanteert B&O andere waarden dan de 6500K.

    Maar nogmaals, let goed op, en noteer de (originele) waardes! Sommige waardes hebben alleen betrekking op het chassis, sommige alleen op het scherm. En alleen die laatste zou je moeten aanpassen.

  • 01-19-2011 11:01 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    De technieker van B&O is langs geweest.

    Hij heeft alle parameters in het service menu opgenomen en stuurt een rapport naar Denemarken.

    Ze wensen mijn exemplaar een week mee te nemen om met standaardparameters te vergelijken en de nodige aanpassingen te doen. Indien dit leidt tot een oplossing wil ik het gerust een week missen.

    Ik kreeg in elk geval de indruk dat de persoon in kwestie wist waarmee hij bezig was.

     

    Kan ik hier foto's plaatsen van alle menu's ?

  • 01-19-2011 2:34 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Die technieker heeft als het goed is ook de beschikking over de servicemanual van de BV10. Daar staan de standaardwaardes in.

    Die had hij op dat moment best kunnen invoeren om te kijken wat dat voor effect heeft. (Ik neem aan dat hij sowieso de waardes genoteerd heeft vooraf.

    Of bedoelde hij dat het scherm naaast een andere BV10 gezet wordt om het beeld te vergelijken?

    Maar teruglezend over het wit is te wit en teveel donkere beelden die naar zwart wijken. Dat lijkt mij in eerste mogelijke instantie een verkeerde instelling van het contrast en de helderheid. Daar zijn testbeelden voor die je prima zelf via de DVD speler kan proberen.

     

    Hier vind je wat uitleg en aan de rechterzijkant wat testbeelden: http://www.tv-bild.com/

    Let wel, sommige LCD's of plasma's willen niet clippen in het wit, dus dan naar eigen inzicht contrast instellen. Niet te donker.

  • 01-21-2011 2:19 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Naar wat ik begrepen heb wenst hij het beeld te kalibreren met testbeelden in labo.

    Ik ben even gaan kijken naar het exemplaar in de showroom en die geeft vrijwel hetzelfde resultaat dan de mijne. Een standaard afregeling biedt dus niet de oplossing.

    Wat ik wel opmerk is de negatieve invloed van de lichtsensor. Bij bepaalde belichtingen lijken veel van de probleempunten sterk te minderen.

    Even wachten dat deze mensen hun werk gedaan hebben.

     

  • 01-21-2011 4:56 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Spencer:

    Ik ben even gaan kijken naar het exemplaar in de showroom en die geeft vrijwel hetzelfde resultaat dan de mijne. Een standaard afregeling biedt dus niet de oplossing.

     

    Bedoel je dan nu eigenlijk dat je een tv hebt gekocht zonder of te kort naar te hebben gekeken bij de dealer? Of blijkt gewoon achteraf dat je gewoon het beeld niet mooi vindt? Want dat kan natuurlijk ook. 

  • 01-21-2011 6:47 PM In reply to

    Re: BV 10-32

    Eigenlijk mis ik een topic goed dealer. Inmiddels heb ook ik een gevalletje waterschade. Natuurlijk moeten we niet de slechte noemen (smaad). Het wordt met de dag gekker met de dealers. Het heeft niets te maken met Nederland. Op het general forum las ik zelfs dat Mexico ondersteuning krijgt vanuit de UK. Wat ik ook lees is dat er betaald moet worden voor een software update. Miz is een firmware update een fout in de constructie. Ken Spencer niet maar hij zal best ook hard moeten werken voor zijn centen. Van mij een groot compliment voor zijn geduld. Kijk eens naar de klant en service voorwaarden van IKEA. Deze zijn beter dan van B&O. Dit kan toch niet waar zijn.

    Spencer stuur een mail aan Denemarken, heeft mij ook al een paar keer geholpen.
  • 01-23-2011 1:57 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Beobuddy:

     

    Bedoel je dan nu eigenlijk dat je een tv hebt gekocht zonder of te kort naar te hebben gekeken bij de dealer? Of blijkt gewoon achteraf dat je gewoon het beeld niet mooi vindt? Want dat kan natuurlijk ook. 

     

    Inderdaad, de TV was juist geleverd en nog niet aangesloten in de showroom. Wij zijn afgegaan op de beeldeigenschappen van zijn grotere broer.

    Ik blijf echter overtuigd dat een regeling kan zorgen voor stukken beter beeld. 

     

    Wat de klantenservice van premium merken betreft, sluit ik mij al te graag aan bij de mening van beoeric.

     

  • 03-20-2011 6:32 AM In reply to

    Re: BV 10-32

    Al bij al blijkt de BV10 te werken zoals ie moet.

    Het probleem dat ik ervaar blijkt te komen door de nieuwe LED technologie, waardoor minder kwalitatieve beelden (vooral TV-producties) slecht resultaat geven.

    Ik mis de BC1 die ik ervoor had, al was het beeld kleiner.

    Als er iemand interesse heeft, verkoop ik de BV10.

Page 1 of 2 (35 items) 1 2 Next >