in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-16-2010 12:27 PM by astrolux. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-14-2010 8:24 AM

    Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    Hej alle,

    For ikke så længe siden fik jeg det nye BeoVision 10-46" med en indbygget DVB-S2 tuner. Jeg kan koble kablet fra parabolen direkte til fjernsynet og der er plads til 2 kort, hvoraf det ene skal være i et CA modul.

    Før jeg opgraderede til HDTV fra Canal Digital, kunne jeg se de digitale (ikke HD) kanaler fra både Canel Digital og Viasat. Jeg brugte en Force med Viasat kortet direkte i det ene slot og CD kortet i et CA modul i det andet slot, og Forcen dekodede de kanaler jeg abonnerede på hos hhv. CD og Viasat uden problemer.

    Som nævnt har jeg nu en HDTV boks (Sagem) fra CD og benytter Forcen til Viasat kortet og Sat kablet går gennem HDTV boksen videre til Forcen. Jeg har kun et kabel ind i huset. Begge bokse er sat til fjernsynet med HDTV boksen som DTV via HDMI og Forcen som V.Mem via Scart og bortset fra at jeg har nogle problemer med Diseqc switchen ind i mellem når jeg skifter mellem kanalerne, virker det nogenlunde.

    Men jeg er ikke tilfreds med HDTV boksens muligheder og jeg ville gerne helt undgå boksene og i stedet kun benytte fjernsynets indbyggede Tuner og dens kortlæsere. Spørgsmålet er bare om det er muligt og vil fjernsynet, som min Force før i tiden, kunne dekode kanalerne fra begge udbydere ?

    Og hvis det kan, er der så noget jeg mangler ? Det CA modul jeg brugte før opgraderingen til HDTV, har jeg haft meget længe og jeg formoder jeg skal anskaffe et nyere, men hvilket skal jeg anskaffe og er der evt. mere jeg har brug for ? 

     

    Hilsen

    Søren

  • 11-14-2010 1:40 PM In reply to

    • stefan
    • Top 50 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • 200 miles from Struer
    • Posts 1,733
    • Founder

    Re: Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    Hej Søren,

    velkommen på Beoworld. Jeg har DVB S2 modulet i mit BV7-40 og det fungere fint med Canal Digital kort i Conax modulen. Der mangler kun fire HD kanaler, fordi det er en bug i modulen. Beo vil opdatere modulen i disse måned.

    Men jeg tror, det vil ikke fungere med Viasat, fordi Viasat´s HD kanaler kun virker med Viasat modtagerne. Se mere om det på rekordere.dk forum.

    Undskyld mit dårlige dansk.

    mvh

    Stefan

  • 11-14-2010 2:22 PM In reply to

    Re: Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    Hej Stefan

    Hvorfor mangler du 4 HD kanaler og hvad er oversagen til at modulet ikke kan vise disse kanaler ?

    Det lyder for mig meget underligt at så en ny satellite modtager ikke kan vise alle kanaler !

    My Bang & Olufsen....

    • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

     

     

  • 11-15-2010 7:07 AM In reply to

    • stefan
    • Top 50 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • 200 miles from Struer
    • Posts 1,733
    • Founder

    Re: Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    Beo`s DVB S2 modulet har problemer at modtage frekvensen 11.785, SR 30.000. På denne frekvens findes Nat Geo HD, Rush HD, ESPN HD og Silver HD. Se også: http://www.canaldigital.dk/kundeservice/parabol-tv/Teknik/Kanaler-og-frekvenser/kanaler-og-frekvenser/

    Nyeste sw version er 0.1.4.50 Se: http://www.bang-olufsen.com/dvb-hd/software-downloads

    Problemen er kendt hos Beo....

    Stefan

  • 11-15-2010 7:42 AM In reply to

    Re: Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    Hej Stefan,

    Tak for dit svar. Hvilket CA modul benytter du ? Kan du oplyse model og type betegnelse (og hvor jeg evt. kan købe et) ?. Jeg har læst at nogle CA moduler skal "parres" med CD kortet, og at det sker ved at man oplyser Canal Digital CA modulets serienr og så vil de spærre kortet så det fremover kun kan virke med det ene CA modul. Gælder det for dit CD kort ?

    Med hensyn til Viasat så ved jeg godt at man kun kan se HD kanalerne gennem deres egen boks, men hvad med de almindelige digitale kanaler ? Jeg har læst at Viasat benytter noget der kaldes NDS Videoguard. Kan BV10 dekode det eller skal (og kan) softwaren i det først opdateres ?

    I øvrigt synes jeg dit danske er fint nok, men du er velkommen til at skrive på Svensk, Norsk, Engelsk, Tysk eller Fransk hvis du hellere vil det.

    Og vedr. sprog på dette forum i øvrigt: Jeg startede denne tråd på Dansk fordi det er i den Skandinaviske sektion. Men jeg skulle måske have startet på Engelsk. Ville det have være bedre ?

    Hilsen

    Søren

  • 11-15-2010 3:30 PM In reply to

    • stefan
    • Top 50 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • 200 miles from Struer
    • Posts 1,733
    • Founder

    Re: Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    astrolux:

    Tak for dit svar. Hvilket CA modul benytter du ? Kan du oplyse model og type betegnelse (og hvor jeg evt. kan købe et) ?. Jeg har læst at nogle CA moduler skal "parres" med CD kortet, og at det sker ved at man oplyser Canal Digital CA modulets serienr og så vil de spærre kortet så det fremover kun kan virke med det ene CA modul. Gælder det for dit CD kort ?

     

    Nej. Mit CD kort virker fint i Conax modulet i DVB S2 modtageren.  

    astrolux:

    Med hensyn til Viasat så ved jeg godt at man kun kan se HD kanalerne gennem deres egen boks, men hvad med de almindelige digitale kanaler ? Jeg har læst at Viasat benytter noget der kaldes NDS Videoguard. Kan BV10 dekode det eller skal (og kan) softwaren i det først opdateres ?

    Undskyld. Jeg har ingen erfaringer med Viasat - jeg har kun læst noget på rekordere.dk

    astrolux:

    I øvrigt synes jeg dit danske er fint nok, men du er velkommen til at skrive på Svensk, Norsk, Engelsk, Tysk eller Fransk hvis du hellere vil det.

    Og vedr. sprog på dette forum i øvrigt: Jeg startede denne tråd på Dansk fordi det er i den Skandinaviske sektion. Men jeg skulle måske have startet på Engelsk. Ville det have være bedre ?

    Tak. Takk. Thanks. Danke. Merci. Dansk er bare i orden, fordi jeg prøver at lære (mere) dansk.

    Hilsen

    Stefan

     

  • 11-16-2010 12:58 AM In reply to

    Re: Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    Hej Stefan,

    Tak for svaret.

    Nu mangler jeg blot at vide hvilket CA modul jeg kal have fat i. Der er jo flere på markedet så jeg vil gerne være sikker på at jeg køber det rgtige. Hvilket vil du anbefale ?

    Hilsen

    Søren

  • 11-16-2010 5:04 AM In reply to

    • stefan
    • Top 50 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • 200 miles from Struer
    • Posts 1,733
    • Founder

    Re: Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    Det er ingen CA modul til Canal Digital i DVB S2 modulet nødvendig, fordi DVB S2 modtageren har et Conax modul indbygged, og det virker godt med CD kortet. Du kan anvendes direkte CD kortet i DVB S2 modulet.

    Men jeg har også en HD modtager uden Conax modul. Her bruger jeg et almindelig Conax CAM 4.00e.

    Faktisk har vi fire modtagere i heke huset, to Digiality 304 med indbygged Conax moduler, et HD modtager med hard disken og Conax CAM 4.00e og DVB S2 modulet med indbygged Conax modul. De virker alle fire fint med kort splitter fra Smartwi. www.smartwi.net

    Stefan

  • 11-16-2010 5:21 AM In reply to

    Re: Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    Tak for info.

    Det forenkler jo problematikken meget. Hvis CD kortet kan gå direkte i kortlæseren fordi DVB-S2 har indbygget Conax dekodning, så er CA-kortlæseren jo fri og jeg skal så blot finde et CA modul der kan bruges til Viasat, så bør fjernsynet kunne modtage og dekode signalerne fra begge satudbydere.

    Er der noget der kender et CA modul som Viasat kortet (ikke HD kanalerne) kan bruges med ?

     

  • 11-16-2010 12:27 PM In reply to

    Re: Satellit HDTV gennem BeoVision 10 med DVB-S2

    Jeg vil blot nævne at jeg nu har ændret mit setup og sat CD kortet direkte i BV10 kortlæser (uden et CA modul), og Satkablet direkte i DVB-S2 stikket og det virker meget fint. Jeg kan nu se Canal Digital kanalerne ved at trykke på TV og arbejder lige nu på at oprette knallister som jeg gerne vil have dem. Det virker lidt omstændigt men jeg regner emd at finde den rigtige måde at gøre det på i løbet af kort tid.

    Dermed er jeg sluppet for Canal Digitals Sagem HDTV boks samt både HDMI og PUC1 kablet. Det forenkler mit setup en del.

    Samtidig har Jacob Kruse hos B&O bekræftet at jeg bør kunne tilkoble en ekstern DVB-S2 boks med Viasat kortet (altså en af de originale bokse fra Viasat) samtidig og dermed få Viasat kanalerne ind som SAT eller DTV.

    Teknisk set bør jeg også kunne sætte Viasat kortet i et CA modul og direkte i fjernsynet, men jeg har ikke fundet et af Viasat godkendt CA modul , og der bliver vist ikke let at finde et CA modul der kan dekode Viasat kanalerne, godkendt af Viasat eller ej.

    Så jeg prøver med Viasat boksen som ekstern STB og ser hvad der sker. Jeg melder tilbage når jeg ved noget mere. Tak for hjælpen !

Page 1 of 1 (10 items)