Hej alle,
For ikke så længe siden fik jeg det nye BeoVision 10-46" med en indbygget DVB-S2 tuner. Jeg kan koble kablet fra parabolen direkte til fjernsynet og der er plads til 2 kort, hvoraf det ene skal være i et CA modul.
Før jeg opgraderede til HDTV fra Canal Digital, kunne jeg se de digitale (ikke HD) kanaler fra både Canel Digital og Viasat. Jeg brugte en Force med Viasat kortet direkte i det ene slot og CD kortet i et CA modul i det andet slot, og Forcen dekodede de kanaler jeg abonnerede på hos hhv. CD og Viasat uden problemer.
Som nævnt har jeg nu en HDTV boks (Sagem) fra CD og benytter Forcen til Viasat kortet og Sat kablet går gennem HDTV boksen videre til Forcen. Jeg har kun et kabel ind i huset. Begge bokse er sat til fjernsynet med HDTV boksen som DTV via HDMI og Forcen som V.Mem via Scart og bortset fra at jeg har nogle problemer med Diseqc switchen ind i mellem når jeg skifter mellem kanalerne, virker det nogenlunde.
Men jeg er ikke tilfreds med HDTV boksens muligheder og jeg ville gerne helt undgå boksene og i stedet kun benytte fjernsynets indbyggede Tuner og dens kortlæsere. Spørgsmålet er bare om det er muligt og vil fjernsynet, som min Force før i tiden, kunne dekode kanalerne fra begge udbydere ?
Og hvis det kan, er der så noget jeg mangler ? Det CA modul jeg brugte før opgraderingen til HDTV, har jeg haft meget længe og jeg formoder jeg skal anskaffe et nyere, men hvilket skal jeg anskaffe og er der evt. mere jeg har brug for ?
Hilsen
Søren