in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-23-2010 1:23 PM by fl4f. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-15-2010 6:37 AM

    Tvix kontra Appel Tv

    Jeg har en Tvix 6500 tilsluttet mit BV-10 og er egentlig rigtig tilfreds med Tvix'en. Der er dog 2 ting der irriterer mig daglig: Udseende (den er godt nok grim) og bootup-tid.

    Har set lidt på Appel Tv som en mulig kandidat til udskiftning. Er der nogen der har erfaring med Appel Tv? Kan den styres med Beo4 via PUC? Hvad med boot-tid? Kan den afspille MKV?

  • 08-15-2010 8:16 AM In reply to

    Re: Tvix kontra Appel Tv

    Hej Frank,

    Jeg har, desværre ikke et BV-10 ... endnu, men jeg er 100% sikre på at Apple TV'et kan fjernstyres via TV'et, det har jeg ihvertfald fået oplyst hos to forskellige B&O forhandlere... (dog ikke med ydereligere detaljer)

    Men med hensyn til AppleTV'et, der kan jeg hjælpe, et sådan har vi haft siden det kom i handlen i Danmark for snart længe siden. Jeg har tilsluttet Apple TV'et til mit BeoSound Ouverture  (A.AUX) via et kabel til lyd udgangen på AppleTV'et. ATV er tillige tilsluttet vores 'nuværende' Samsung TV via HDMI. Vi bruger ATV'et til at høre al vores musik rundt i huset via BeoLink'et og fjernstyre ATV'et via vores iPhones, hvor Apple tilbyder en gratis applikation til fjernkontrol af både ATV'et samt computere med iTunes installeret. Et setup vi er meget glade for...

    Med hensyn til bootup tid af ATV'et, så kommer det lidt an på hvordan du ønsker at bruge enheden. Hvis du har permanent strøm på dit BV-10 og tilhørende komponenter og planlægger permanent strøm på ATV'et, vil bootup tid ikke være noget issue, da ATV'et sådan set ikke kan slukkes, med mindre du tager strømmen fra enheden. Opstart fra tilslutning af strøm til det er køreklaret tager vel maks. 1-2 min. men har faktisk ikke taget tid på det, da det jo altid køre når jeg allerede har tændt for vores anlæg. 

    I tillæge til al vores musik, har vi også alle vores billeder og hjemmevideo film liggende i iTunes og hermed også på ATV'et -- hvilket fungere rigtig godt...

    Men hvis du har andre spørgsmål til ATV - så skyd ;-)

    Mvh

    Stig 

  • 08-15-2010 10:31 AM In reply to

    Re: Tvix kontra Appel Tv

    Hej Stig

     

    Fin anmeldelse.

    Jeg vil fortrinsvis benytte den til afspilning af film. Ved du vilke formater den kan afspille? Hvad med undertekster? Kan man bruge *.str?

  • 08-16-2010 3:43 PM In reply to

    Re: Tvix kontra Appel Tv

    Hej Frank,

    AppleTV'ets formater er optalt på Apples hjemmeside, se linket nedenfor. Enheden understøtter undetekster, men jeg har aldrig set det i funktion, da Apple ikke tilbyder leje funktionen i Danmark endnu......

    http://www.apple.com/dk/appletv/specs.html

    Med hensyn til video formatterne - jeg bruger primært enheden til vores egne hjemmevideo samt video podcasts etc. så hvilke andre formatter ATV kan afspille skal du nok checke linket ovenfor.

  • 08-16-2010 4:31 PM In reply to

    Re: Tvix kontra Appel Tv

    Hej Frank

    Jeg har en M6600 koblet på min BV7 med HDMI og SCART (til link) og PUC, og det virker rigtig udemærket, specielt de nye FW har været værd at vente på. Og med CoverArt kan man super nemt hente covers, movie info, rating mm fra fx. IMDB. Rygter siger der kommer et DVB-C modul senere i år.
    Boot tiden er faktisk ganske ok, jeg skal nok lige prøve at tage tiden på det, men ingen i familien har brokket sig over det. Som det er lige nu ville jeg ikke umiddelbart bytte.
    Man kan forresten også hente en App til enten Apple eller Android til at styre sin TVIX, det har jeg endnu til gode. TV navigation virker fint. 

    There is something about B&O.....

  • 08-17-2010 12:45 PM In reply to

    Re: Tvix kontra Appel Tv

    Har set på Appels hjemmeside(en meget dårlig af slagsen). Hvis det er de eneste formater den kan afspille, er den ikke brugbar for mig.

    Har set en del anmeldelse af 6600 hvor de bl.a. fremhæver at boottid er skåret kraftigt ned. Den ligger nu på 20-30 sek i forhold til 60+ for 6500. Der er også en ny model på vej (S1) der skulle benytte samme software som 6600, så det bliver nok et valg mellem 6600 eller S1.

     

    Tak for jeres svar.

     

  • 08-22-2010 4:07 AM In reply to

    Re: Tvix kontra Appel Tv

    Hej Frank

    Jeg tog lige tid på min 6600, det tog ca. 40 sekunder alt i alt, hvilket for os er ok.
    Jeg har sat det op således at man manuelt skal tænde og slukke for Tvix (GO+0 kommando), men man kan også lade den tænde automatisk når TV tændes.
    Så lige en film igår, og efter jeg er blevet fædig med at lægge coverart info ind på alle film, så er det en fantastisk maskine (for os ihvertfald). 

    There is something about B&O.....

  • 08-22-2010 6:53 AM In reply to

    Re: Tvix kontra Appel Tv

    40 sek er længere end jeg havde håbet. Det lyder måske som en detalje men jeg ville gerne have den til at være klar hurtigst muligt.

    Jeg kan ikke helt forstå hvordan den automatiske on/off virker. Jeg har sat den til automatisk start, men det virker ikke efter hensigten. Hvis jeg trykker på "DVD" starter Tvix'en ikke. Men hvis jeg trykker på "DVD", venter 3 -5 sek og trykker på "Tv" tænder Tvix'en? Den skulle også slukke automatisk når man trykker på "Off". Det gør den nogen gange. Men i 50% af tilfældene rebooter den?
    Måske skulle man bare sætte den til manuel start/sluk.

     

  • 08-23-2010 1:23 PM In reply to

    • fl4f
    • Not Ranked
    • Joined on 01-21-2010
    • Posts 15
    • Bronze Member

    Re: Tvix kontra Appel Tv

    Alternativt kan du kigge lidt på WDTV eller WDTV live.

    Boottiden er hurtig - menu systemet kan du kustomisere. Den afspiller hd materiale fænomenalt og så er den i PUC listen.

    Den er dog enormt grimt, så den skal gemmes væk; men det er funktionalitetsmæssigt et rigtig fint stykke elektronik.

     

    Se f.eks. her:

    http://93.167.198.111/forum_posts.asp?TID=64455&PN=1&title=lav-dit-wdtv-til-et-avanceret-mediecenter

Page 1 of 1 (9 items)