Hej Frank,
Jeg har, desværre ikke et BV-10 ... endnu, men jeg er 100% sikre på at Apple TV'et kan fjernstyres via TV'et, det har jeg ihvertfald fået oplyst hos to forskellige B&O forhandlere... (dog ikke med ydereligere detaljer)
Men med hensyn til AppleTV'et, der kan jeg hjælpe, et sådan har vi haft siden det kom i handlen i Danmark for snart længe siden. Jeg har tilsluttet Apple TV'et til mit BeoSound Ouverture (A.AUX) via et kabel til lyd udgangen på AppleTV'et. ATV er tillige tilsluttet vores 'nuværende' Samsung TV via HDMI. Vi bruger ATV'et til at høre al vores musik rundt i huset via BeoLink'et og fjernstyre ATV'et via vores iPhones, hvor Apple tilbyder en gratis applikation til fjernkontrol af både ATV'et samt computere med iTunes installeret. Et setup vi er meget glade for...
Med hensyn til bootup tid af ATV'et, så kommer det lidt an på hvordan du ønsker at bruge enheden. Hvis du har permanent strøm på dit BV-10 og tilhørende komponenter og planlægger permanent strøm på ATV'et, vil bootup tid ikke være noget issue, da ATV'et sådan set ikke kan slukkes, med mindre du tager strømmen fra enheden. Opstart fra tilslutning af strøm til det er køreklaret tager vel maks. 1-2 min. men har faktisk ikke taget tid på det, da det jo altid køre når jeg allerede har tændt for vores anlæg.
I tillæge til al vores musik, har vi også alle vores billeder og hjemmevideo film liggende i iTunes og hermed også på ATV'et -- hvilket fungere rigtig godt...
Men hvis du har andre spørgsmål til ATV - så skyd ;-)
Mvh
Stig