in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-07-2010 4:46 PM by larsjeppson. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-04-2010 12:14 PM

    • arned
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-24-2007
    • Denmark
    • Posts 97
    • Bronze Member

    Beolab 4 vs. Beolab 4000

    Jeg skal have opsat et sæt (link) højtalere i en anden stue. De skal anvendes til "almindelig" musikaflytning, altså ikke seriøs musikaflytning. Dertil har jeg Beolab 9 i en anden stue sammen med Beosound 4.

    Mit valg går foreløbig på Beolab 4000 eller Beolab 4 evt. med vægbeslag. Beolab 3 er selvfølgelig også en mulighed, men de er ikke passende diskrete og de er vel også i samme klasse som Beolab 4000. Højtalerne skal på et senere tidspunkt formentlig indgå i et system som baghøjtalere med et Beovision fladskærmsTV og Beosound 4 med Beolab 9 som fronthøjtalere.

    Beolab 4 er meget diskrete, men er de lydmæssigt kraftige nok til almindelig musikaflytning, - evt. sammen med Beolab 11 i en stue - eller skal der satses på Beolab 4000, som muligvis ikke er så lette at indpasse som baghøjtalere?

    Har nogen erfaringer med Beolab 4 i et "normalt" musikmiljø eller som baghøjtalere?

  • 08-05-2010 3:23 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Beolab 4 vs. Beolab 4000

    Min erfaring med BeoLab 4 er at de fungerer greit hvis ikke avstanden er for stor. BeoLab 4000 er en vesentlig bedre høyttaler. BeoLab 3 er fortsatt den høyttaler som imponerer mest med tanke på størrelse vs lyd. BeoLab 4 fungerer greit som bakhøyttaler for normal bruk, men ser man mye film med DTS HD / Dolby True HD lyd vil de ikke henge med - men det blir er spørsmål om bruk og preferanse: jeg brukte BeoLab 4000 bak men savnet "klarheten" til ALT, byttet disse ut med BeoLab 3 bak inntil HD-lydformatene kom, da måtte jeg over på BeoLab 9 som bakhøyttalere (BeoLab 5 foran).

    BeoLab 4 - bør prøves i det aktuelle rommet (demo) før du bestemmer deg. Jeg har aldri hørt BL4+BL11, mulig den matchen ikke er perfekt - be om demo.

    BeoLab 4000 - kanskje B&Os gunstigste høyttaler (pris/lyd), mulig å kjøpe gunstig brukt

    BeoLab 3 - imponerende lyd i forhold til størrelse. En helt annet klarhet i diskanten enn BeoLab 4000, men koster mye i forhold til 4 & 4000.

    I et surroundsystem med BeoLab 9 ville jeg anbefalt å bruke ALT-høyttalere også bak.

    Roger

  • 08-07-2010 4:46 PM In reply to

    Re: Beolab 4 vs. Beolab 4000

    Min erfaring er, at BeoLab 3 og en BeoLab 11 er en fantastisk god kombination. Det lyder som om, at der er 4 højttalere. BeoLab 3 i sig er - som Roger nævner - en imponerede lyd på trods af den lille størrelse. Her viser ICE-teknologien virkelig sin ret.

    Jeg har også 4x Beolab 4000 med en Beolab 11, og det er ganske enkelt formidabelt!  Når prisen også er en parameter, ville jeg klart vælge Beolab 4000. Hvis det udelukkende kommer an på lyd, ville jeg vælge BeoLab 3

    Lars

     

     

Page 1 of 1 (3 items)