in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-06-2012 12:42 PM by Zwaan. 118 replies.
Page 3 of 5 (119 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 11-14-2011 1:52 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    je hebt een "sacd" bestand in flac formaat van het internet?

    dan zul je waarschijnlijk 88,2 kHz 24bit of 96kHz 24bit flac bestanden hebben.

     

    Er zijn 2 methoden om deze bestanden te krijgen:

    1. met een speler die het DSD signaal omzet naar PCM. Dit signaal wordt op een slimme methode met een appart kastje a.h.w. uit het HDMI gehaald 

    2. echte SACD copy/rip met een PS3 speler. Deze bestanden zijn met Foobar weer in PCM om te zetten en dus weer te "zippen" met FLAC.


  • 11-19-2011 3:28 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Inmiddels de bs5/bm5 besteld. Ik ga m ophangen.. Heb alleen nog discussie over muurbeugel. Volgens brochure/prijslijst is een muurbeugel standaard. Dealer zegt dat dit alleen n ring is en dat je evengoed dan nog een beugel van 80 euro moet kopen. De schuine is volgens mij 80 euro. De platte moet dus standaard zijn. Weten jullie wat meer???

  • 11-19-2011 3:35 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Zwaan

    De vlakke beugel zit in de doos. De schuine beugel is optioneel.
  • 11-20-2011 3:13 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Klopt.

    Schuin aan de muur is trouwens wel het mooistYes -  thumbs up

  • 11-24-2011 10:38 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Bs5/bm5 speelt ook videoformaten af. Kan ik ook een dvd rippen (bv concert faithless) en af spelen? Zo ja wat heb ik nodig?? Ik heb overigens ook de cd ripper erbij gekregen. Lijkt me wel handig. Zet het om naar wma lossless

  • 11-24-2011 12:19 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Je moet geen video formaten gaan afspelen met je beosound 5.

    Gewoon een mediaplayer kopen bijv. HDI Dune of popcornhour,die kan je perfect bedienen met de beo-4.

    Ripper heb ik ook vandaag binnen gehad,vanavond even installeren.

  • 11-24-2011 4:15 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Ripper geinstalleerd.

    Werkt vrij goed,soms kan hij een cover niet vinden.

    Rippen duurt 6 a 10 minuten.

    Misstaat niet achter zo'n wandbeugel.

  • 11-24-2011 5:34 PM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Zwaan:

    Bs5/bm5 speelt ook videoformaten af. Kan ik ook een dvd rippen (bv concert faithless) en af spelen? Zo ja wat heb ik nodig?? Ik heb overigens ook de cd ripper erbij gekregen. Lijkt me wel handig. Zet het om naar wma lossless

    Je kan een muziek DVD rippen met DVD audio extracter of een andere dvd audio ripper. Je kan de muziek in ieder formaat rippen. Je moet dan wel ieder nummer apart taggen. De dvd staat nergens geregistreert als cd. Hoesje erbij zoeken via google en je hebt een aparte "cd" op je BS5 staan.

  • 11-25-2011 12:00 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Waarom geen videoformaten afspelen?? Qua geheugen kan ik wel wat dvd's kwijt op bm5. Gemiddelde dvd is 8gig. volgens mij. Zeg me als ik er totaal naast zit.

    Overigens zie ik nergens dat het uberhaupt videoformaten ondersteunt. Bij de 500g. versie staat wel. o.a. avi, wmv.

    Lijkt me wel handig om incidenteel een een dvd te bekijken.

     

  • 11-25-2011 12:12 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    MediaplayerYes -  thumbs up

  • 11-25-2011 1:30 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Zwaan:

    Waarom geen videoformaten afspelen?? Qua geheugen kan ik wel wat dvd's kwijt op bm5. Gemiddelde dvd is 8gig. volgens mij. Zeg me als ik er totaal naast zit.

    Overigens zie ik nergens dat het uberhaupt videoformaten ondersteunt. Bij de 500g. versie staat wel. o.a. avi, wmv.

     

    Bespaar jezelf alle moeite.

    Neem zoals Koning zegt een mediaspeler.

    De goedkopere klasse, een TVIX HD Cafe, duurdere HD-N1 of 6600. Verder de popcorns doen het ook goed en worden allemaal ondersteund door de PUC.

    Het rippen van een DVD naar avi, mkv of welk ander formaat, betekent dat je de originele DVD formaat VOB, IFO VTS etc dus omzet naar avi etc.

    Maar het probleem waar je straks tegen aanloopt is, hoe kies je welke ondertiteling of audiospoor bij de film? Dat is niet te kiezen bij de BM/BS5.

    Verder als je straks naar HD films wil, ben je toch minimaal rond de 8-9GB tot 30 GB of groter zelfs als je de smaak te pakken hebt gekregen. Je kan je DVD's gewoon in  hetzelfde bestands formaat houden bij het rippen. Dat kunnen de mediaspelers prima lezen en het scheelt tijd bij het rippen.

  • 11-25-2011 1:42 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Eindelijk iemand die er verstand van heeftWink

  • 11-25-2011 2:00 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    koning:

    Eindelijk iemand die er verstand van heeftWink

    Oh ja, jou Dune wordt ook ondersteund Big SmileWink

    Ben zelf (off topic) geïnteresseerd in de nieuwe TVIX XROID met de laatste Sigma chip.

    http://www.tvix.co.kr/ENG/products/Xroid_A1.aspx

    Deze moet binnenkort op de markt komen.

  • 11-25-2011 2:07 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Ik zit te wachten op de sigma 8910.

    Helaas is de uitlevering van de Sigma 8910 uitgesteldSad

    Ik ga effe kijken op de site van Tvix ben wel nieuwsgierig.

     

  • 11-25-2011 2:17 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    koning:

    Ik zit te wachten op de sigma 8910.

     

    Want? Wat zijn de nieuwigheden?

    Ikzelf heb nu een 6600 en die doet het eigenlijk gewoon goed. Mooie interface en ondersteunt alle formaten die ik heb.

    Dus eigenlijk hoef ik geen andere.

    Ik ben er alleen wel achter dat de hoeveelheid interne geheugen van belang is hoe snel de mediaspeler reageert op instructies bij het streamen van volledige blu-ray rips.

    Dat zou dus voor mij een reden kunnen zijn. Het zelf kunnen installeren van apps bij de nieuwe XROID, zoals dat nu bij de smartphones kan, is leuk, maar bijzaak.

     

    Heb jij al de cd-rip unit toegevoegd aan de BS5?

  • 11-25-2011 2:20 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

  • 11-25-2011 2:30 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Yep,

    Maar dat heb ik niet. Wat is het verschil tussen de bm5 en een mediaplayer (dune, tvix, popcorn)??. Een muziekdvd moet je dan toch ook rippen??

    Overigens wil ik muziekdvd rippen en via bs5 afspelen. Dat kan denk ik niets worden omdat bm5 geen 5.1 ondersteunt.

    dan maar ff weer sparen voor wat anders. Ben nu een rib kwijt aan de bs5/bm5. Er moet wat te wensen overblijven.

  • 11-25-2011 2:38 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Muziekdvd hoef je niet zelf te rippen,dat word al gedaan door 'vrienden'.Whistle

    Weet niet of je al een beetje vertrouwd bent met nieuwsgroepen?

    Ga eens kijken op ftd world en tik dan eens lossless in,je weet niet wat je ziet.

    Er is er nu iemand die heeft 1000 cd's in Flac gepost.

     

  • 12-01-2011 5:35 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Bs5 en bm 5 is geïnstalleerd. Rippen via ripper werkt niet. Help. Hij geeft aan " is bezig" dan rippen 0% en dan meteen 100%. Alles binnen 10 sec. Weetniemand dit?? Als ik muziek luister en ik zet m op speaker 2 blijft er ook geluid uit mijn tv komen (zachter en met lichte ruis). Normaal is n speaker "dood" als je m niet gebruikt. In dit geval dus niet. Waar kan ik dit instellen??

  • 12-02-2011 1:29 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Lastig om op afstand te beoordelen.

    Heb je zelf eerst muziek op de BM/BS5 gezet? Kan het zijn dat hij eerst druk bezig is met de MOTS funktie?

    Heb je de combinatie geregisteerd middels Beoconnect of Beoplayer? Dit is van belang om toegang te krijgen tot de scala aan zenders bij de NRadio funktie. Waarschijnlijk moet je diezelfde registratie ook gedaan hebben om de ID tag van de te willen cd te verkrijgen.

    Hoe heb je de setup met de tv gekoppeld? Zowel digitaal als analoog?

    Ik heb de BM5 alleen digitaal aangesloten (omdat de BS3 in de BV9 2 kanaals PCM aankan). Dan kun je ook geen last hebben van eventuele (analoge) overspraak in de tv.

  • 12-02-2011 2:16 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    @beobuddy: kan ik de beovision8-40 ook alleen digitaal aansluiten?? hoe weet ik dat bv 8-40 2 kanaals PCM aankan?

    Installateur van b&o heeft alles geinstalleerd. ik moest beoconnect downloaden en ben geregistreerd. Ik weet niet wat ik hier mee moet doen. Mijn ripper behorende bij de bs5 blijft alleen maar rood knipperen. doet helemaal niets meer. morgen komt installateur hiervoor.

    wat ik nu gedaan heb: rippen via wmp, vervolgens via verkenner naar beomaster5 copieren. wat moet ik dan met beoconnect??

    en als laatste: als ik gewoon dtv kijk en kies voor speaker 2 hoor ik nu ( ook) een zachte ruis uit centerspeaker bv 8-40. de centerspeaker moet toch gewoon "dood" zijn als ik kies voor speaker 2???

  • 12-02-2011 2:19 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    bestanden van Itunes speelt hij niet af. Wat moet ik doen om het voor elkaar te krijgen???

  • 12-04-2011 3:54 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Leko,

    wat is het verschil tussen wma (lossless) en WAV??

  • 12-04-2011 3:58 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Koning,

    welke kabellengte heb jij tussen bs5 en bm5?? ikzelf had de 9 mtr nodig.

    Ik vraag dit omdat gister de ripper is omgeruild. Zelfde probleem. Wel meta, cover e.d. zichtbaar maar wordt vervolgens niet naar bm5 gezet.

  • 12-04-2011 4:38 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Zwaan:

    Leko,

    wat is het verschil tussen wma (lossless) en WAV??

    Hallo Zwaan,

     

    WMA kan je vergelijken met MP3. Een cd wordt "kleiner" gemaakt om minder schijfruimte op je harde schijf te gebruiken. Daarvoor worden "overbodige"geluiden van de cd gehaald, oftewel geluiden die je als mens niet kan horen. Waarom dat in eerste instantie op de cd wordt gezet is mij niet duidelijk, maar goed.

     

    Wav is een andere comprimeer mogelikheid, waarbij het origineel voor 100% hetzelfde blijft. Dus als je een cd comprimeert in wav, heb je een exacte kopie van je cd. Plus natuurlijk een heleboel schijfruimte. Een groot nadeel van WAV is, dat je een hoesje er niet bij kan plaatsen, plus dat het bijna niet te taggen is.

    Uit ervaring met luisteren met mijn Beolab 9, waarbij ik drie bestandsformaten heb gebruikt (WAV, MP3 320 kb en Flac) kom ik tot de conclusie dat het verschil niet erg groot is. Je moet dan wel bij een mp3 van minimaal 256 kb/s gebruiken.

    Ikzelf gebruik Flac. Klinkt net iets warmer dan wma of Mp3. Is makkelijk te taggen en te voorzien van plaatjes.

     

    Succes.

    Ik vond het omzetten van mijn cd's ongelooflijk leuk werk. En dan afluisteren in prachtige kwaliteit. Genieten hoor.

Page 3 of 5 (119 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next >