in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-06-2012 12:42 PM by Zwaan. 118 replies.
Page 1 of 5 (119 items) 1 2 3 4 5 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 08-02-2010 5:00 AM

    Beomaster 5 en Beosound 5

    Heren,

    Een aantal vragen:

    waar vind ik informatie hoe ik geripte cd'ees van pc en gedownloade muziek van I-tunes naar bm5 krijg? In handleiding van BM5 en BS5 staat alleen maar werking van apparaten uitgelegd; niet hoe je muziek van pc naar bm5 krijgt.

    Ik heb gehoord dat er een verschil is tussen functionaliteit als ik BM5 en BS5 heb of dat ik alleen kies voor BM5

    Ik neig nu om bovenstaande te kopen omdat ik gek word van het maar steeds synchroniseren van mijn laptop met mijn apple TV waarbij soms mijn apple tv niet gevonden wordt op mijn laptop waardoor ik weer alle muziek en foto's moet synchroniseren.

    Voornamelijk gebruik ik 't voor mijn cd-collectie op te slaan (liefst lossles) en voor foto's. Zijn er anders goeie alternatieven??

    gr Zwaan

     

  • 08-02-2010 5:45 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Als de informatie niet terug te vinden is in de handleiding, dan weet ik ook niet waar je de info vandaan kunt krijgen, behalve bij de dealer en hier natuurlijk.

     

    Of je nu een Beomaster 5 en een Beosound 5 hebt, of alleen de Beomaster 5 alleen, de werking is hetzelfde.

    Zodra je de BM5 hebt, moet je gebruik gaan maken van Beoplayer voor de pc, of Beoconnect voor apple-gebruikers.

    Ik heb beide, maar geef de voorkeur aan Beoplayer.

    Bij het installeren van beoplayer wordt er gevraagd naar het wachtwoord van de BM5 (heb je evt. ingesteld in het menu van de BM5).

    Na de installatie ervan wordt er een gedeelde map aangemaakt waar je je muziek naar toe kan slepen. Die gedeelde map is in wezen een deel van "Data" op de hardeschijf van de BM5.

    Makkelijker is echter dat als je eenmaal beoplayer hebt geinstalleerd, je via de muziekbrowser aan de linkerzijde de muziek via een rechtermuisklik de muziek direct naar de BM5 kan kopieëren.

    Het voordeel van de laatste wijze is, is dat je kan zien of er voor kan zorgen dat een geript album compleet is en juist is en voorzien is van een albumhoes alvorens je het album naar de BM5 kopieërt. Zorg ervoor dat de gegevens van het album in ieder geval compleet zijn, want dat scheelt het onnodig zoeken op je tv-scherm/of de BS5 naar een album.

    Tevens kun je al op een pc zien of het hoesje wat de beoplayer laat zien wel juist is en of het van voldoende kwaliteit is.

    Juist als je alleen de BM5 hebt en aansluit op een groot scherm, dan wordt het albumhoesje aardig uiteengerekt. Een hoogwaardige afbeelding geeft dan net weer wat extra sjeu.

     

    Ik heb inmiddels de BM5 nu een maar paar maanden en vind het gebruik aangenaam voor de hand liggen, maar een BS5 zou toch een leuke extra zijn om sneller door de albums heen te gaan. De BM5 heeft overigens wel via de gekleurde knoppen op de Beo4, 4 voorkeur mappen voor muziek die een andere naam kunnen krijgen.

  • 08-02-2010 7:48 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Hallo Zwaan,

     

    Ik maak helemaal geen gebruik van de Beoplayer. Rip mijn cd's met db poweramp. Kan in de door jou gewenste extentie. Ik gebruik WMA.

    Met poweramp staan alle gegevens (inhoud, hoesje enz.) gelijk in je map. Daarna met media monkey eventueel meer gegevens in de map zetten.

    Daarna kopieer ik de map naar de BM5, map music en klaar is kees.

    Is ook maar een manier.

     

     

  • 08-02-2010 8:55 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Leko:

     Ik gebruik WMA.

     

     

    Beoplayer voorziet ook in wma, tot lossless aan toe, maar dat terzijde.

    Zelf gebruik ik EAC in combinatie met Bliss voor de albumhoezen. Vooral Bliss is superhandig, die scant online je albums en voegt er een albumhoesje bij.

     

    Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden v.w.b. het rippen, zie het Beosound 5 forum.

    Maar het eerste vereiste is een gedeelde map die aangemaakt moet worden, waar je je foto's, muziek en filmpjes naar toe sleept.

    Dat aanmaken van die gedeelde map kan eenvoudig voor je worden gedaan door beoplayer of beoconnect, als je zelf verder niet weet hoe je dat op een andere manier onder windows moet bewerkstelligen.

  • 08-02-2010 9:19 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Als ik muziek op de bm5 heb staan kan ik dan makkelijk 1 cd toevoegen aan de BM?

    En hoe gaat verwijderen van een cd?  Een nadeel van de apple tv is dat ik al mijn bestanden moet bewaren op mijn laptop. Ik neem aan dat dat met bm5 niet hoeft?? (ik neem wel aan dat het verstanding is om een extra externe harde schijf te hebben indien bm5 crasht)

  • 08-02-2010 10:05 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Makkelijk een net aangekochtte cd toevoegen bij de BM5? Nou niet echt in de zin van cd-lade open en spelen.

    Je moet hem eerst rippen en dat kost dus tijd.

    De reden waarom ik nou juist wel beoplayer gebruik voor het beheren van mijn muziek op de beomaster 5 is juist omdat je in 1 oogopslag kan zien welke muziek erop de bm5 staat.

    Ik heb onlangs een groot deel van mijn cd's omgezet middels EAC en laten scannen door beoplayer op mijn (vaste) pc.

    Dus daar staan nu zo'n 300 cd's op. Maar (bij mij) wil dat niet zeggen dat ik alle albums ook op de bm5 wil hebben. Simpelweg omdat dan de lijst met cd's veel te lang wordt om doorheen te zoeken en ook omdat ik niet alle geripte cd's (direct) zal luisteren. Een albumpje toevoegen is dan een muisklik en klaar.

    Als je dus je totale collectie nu op de pc hebt staan (of een externe schijf, of een NAS), dan heb je dus sowieso een backup van die muziek die je op de bm5 hebt staan voor het geval de schijf van de bm5 crashed.

    Verder beschikt de beoplayer over icoontjes links van de albums, waardoor je direct kan zien of dat album alleen op de pc staat, of alleen op de bm5, of op beide.

    Het verwijderen overigens van een cd op de bm5 kan ook middels het opties menu van de bm5.

  • 08-02-2010 1:16 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Hier een voorbeeld met wat ik bedoel met de icoontjes.

    Een plat streepje betekent dat het album op de pc staat, een rondje geeft aan dat het op de BM5 staat.

     

     


  • 08-02-2010 1:24 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    En hier met de optie om een album te kunnen kopieëren.

     


  • 08-02-2010 2:11 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    hoe krijg jij de printscreen in het topic

  • 08-03-2010 10:31 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Beobuddy (en de rest),

    bedankt voor je input. Dit betekent dus wel dat ik af ben van dat telkens weer synchroniseren met mijn apple TV (en de kans dat ik opnieuw moet beginnen omdat laptop mijn apple tv niet kan traceren.

    Maar ja, BM5 kost €2000,? t.o. apple tv 269,-. Ik neem aan dat het "inwendig" ook goed voor elkaar is. Communiceert de bm5 eigenlijk dan ook met Vista omgeving??

    Enne als laatste, I-tunes vind ik zelf heel duidelijk. Hoe vinden jullie dit t.o van de bm5? Ik kan gewoon muziek van i-tunes toevoegen??

    gr. Zwaan

     

     

  • 08-03-2010 2:59 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Voordat je 2000 euro gaat aftikken, waarom dan geen MacMini? Dan ben je niet afhankelijk van de pc waar iTunes op staat en kun je gewoon de iTunes van de Mini gebruiken. De laatste versie van de Mini heeft gewoon een hdmi. Sluit de PUC er even bij aan, en klaar ben je.

    Zwaan:

    waar vind ik informatie hoe ik geripte cd'ees van pc en gedownloade muziek van I-tunes naar bm5 krijg? In handleiding van BM5 en BS5 staat alleen maar werking van apparaten uitgelegd; niet hoe je muziek van pc naar bm5 krijgt.

    Beoplayer heeft een Help!

  • 08-04-2010 11:05 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Probleem is dat ik alle apparatuur weggewerkt wil hebben. Op mijn laptop heb ik i'tunes die draadloos communiceert met apple tv. Hoe werkt de mini dan? Ik heb dan toch nog toetsenbord e.d. nodig??

    tell me. 

  • 08-04-2010 1:12 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Zwaan.

    Om muziek en films in iTunes of Front Row af te spelen heb je alleen maar een Beo4 of 5 nodig. De verbinding tussen Mini en TV is HDMI, IR, en PUC. Wil je meer doen met je Mini dan volstaat alleen een draadloze muis of draadloze toetsenbord. 

    Geert

  • 08-04-2010 1:49 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Juistem! Wil je een iets uitgebreidere Front Row, dan installeer je Plex op de Mini en heb je een volwaardige multimedia-speler. Ook Plex kun je volledig bedienen met de Apple remote en dus ook met de beo4. In het Beo-Mac forum zijn nu ook wat onderwerpen actief die wat dieper in de materie gaan. Wellicht begrijp je niet alles, maar je krijgt wel een beetje idee wat mogelijk is.

  • 08-05-2010 8:33 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    oke, zal naar dat forum gaan. Maar, hoe zit het met de geluidskwaliteit? Ik mag aannemen dat BM5 betere componenten heeft dan de mini? Immers Mini is een PC en de BM5 is gemaakt voor weergeven van muziek.

    alvast bedankt.

    Volgende week eerst de BL 11 thuis luisteren. Ben benieuwd.

  • 08-05-2010 1:59 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    De BM5 is ook maar een PC. (windows XP) 

    De mini sluit je aan met hdmi, en is met uitsturing van 100% volume "bit-perfect". De soundprocessor van je BV8 bepaalt de kwaliteit.

     

    Om tot een juiste keuze te komen zou ik de BM5 laten demo-en bij je dealer, maar ook eens een Apple store inlopen om te zien hoe Front Row werkt. Staat er standaard op. Plex interface ziet er wel gelikter uit, maar moet wel apart geinstalleerd worden. Is wel gratis. Er zijn genoeg demo's op youtube te vinden.

    Succes met je keuze!

     

  • 08-06-2010 1:21 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    De BM5 is idd ook maar een pc, maar wel 1 met een betere analoge audiomodule. Er wordt geen gebruik gemaakt van de onboard audiokaart. Bij de macmini is dat wel het geval. En dat is voor degene die gebruik (moeten) maken van het analoge signaal iets om over na te denken.

    Ik zie dat er diverse gebruikers met een mac bijvoorbeeld gebruik maken van een Dacmagic om de kwaliteit op te schroeven.

    Als je beide visueel vergelijkt met wat ze op het scherm toveren, dan wint de Mac het toch wel.

    Anderzijds heeft de BM5 weer bij het gebruik van netmusic een plus daardat de info ook op het scherm van een BC2 zichtbaar wordt en de tv er niet voor hoeft aan te staan.

    Eventueel kun je via de PC instructie je muziek/playlist samenstellen via de tv om daarna over te gaan op "Netmusic" zonder gebruik te maken van het tv-scherm.

     

    Wat DoubleU al zegt, kijk en vergelijk. € 2000,- is een pak geld...

  • 08-07-2010 6:17 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    @Beobuddy,

    Bedankt voor je input maar is wel erg technisch. Wat houdt jouw verhaal in in mijn situatie??

    I.b.v. BV8-40, 4x Beolab 6000, UPC HD, Apple TV 160GB.

    gr. Zwaan

  • 08-07-2010 6:28 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    en met een ps3 daar kom je toch ook een heel eind mee?

  • 08-08-2010 4:09 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Zwaan:

    Ik neig nu om bovenstaande te kopen omdat ik gek word van het maar steeds synchroniseren van mijn laptop met mijn apple TV waarbij soms mijn apple tv niet gevonden wordt op mijn laptop waardoor ik weer alle muziek en foto's moet synchroniseren.

    Even iets anders nog. Je kunt in de iTunes van je laptop toch in voorkeuren, de automatische synchronisatie van je Apple TV, toch aanvinken om dit te voorkomen. Is je probleem dan niet opgelost?

  • 09-17-2011 2:57 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Hoi,

    Ik heb EAC gedownload en als ik 'm gbruik verschijnen de traks en klik op wave en werkt ie gewoon.

    Is dit goed (flac naar mp) of moet ik bepaalde procedure volgen?

    Dank je!

  • 09-17-2011 4:14 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Als ik het goed begrijp wil je van wave (cd) naar Flac.

    Je gaat als volgt te werkt.

    Als je 1 track wilt copieren vink je het nummer aan.

    Ga op het nummer staan,klik aan met rechter muisknop.

    Dan krijg je de melding kopieer geselecteerde tracks,en dan klik je op gecomprimeerd.

    Je hebt EAC toch wel eerst goed ingesteld? anders doet hij het niet comprimeren naar Flac.

     

  • 09-18-2011 3:45 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Waar moet ik gaan? naar opties?

    Hij klikt automatisch alle traks als ik de programma opstaart.

    Dank!!

  • 09-18-2011 3:53 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Je gaat naar instellingen,dan zie je staan compressie instellingen.

    Dan vink je aan _gebruik extern programma voor comprimering_

    Hoogste kwaliteit invullen bij bitrate

    Fout correctie op high zetten.

  • 09-18-2011 9:32 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Als ik de extern programma voor comp vink, en wil ok kliken, dan geeft ie verkeerd pad of programma.

    Ik heb 'n paar nummers gemaakt dit de info:

    Type: WAV

    Size: ...(0%compresed)

    Audio quality:CD (lossless)

    Encoder: PCM

    sr:44.1, 16 bit en 1.411 bite rate

    En moet ik van flac naa mp of andersom?

     

Page 1 of 5 (119 items) 1 2 3 4 5 Next >