Als de informatie niet terug te vinden is in de handleiding, dan weet ik ook niet waar je de info vandaan kunt krijgen, behalve bij de dealer en hier natuurlijk.
Of je nu een Beomaster 5 en een Beosound 5 hebt, of alleen de Beomaster 5 alleen, de werking is hetzelfde.
Zodra je de BM5 hebt, moet je gebruik gaan maken van Beoplayer voor de pc, of Beoconnect voor apple-gebruikers.
Ik heb beide, maar geef de voorkeur aan Beoplayer.
Bij het installeren van beoplayer wordt er gevraagd naar het wachtwoord van de BM5 (heb je evt. ingesteld in het menu van de BM5).
Na de installatie ervan wordt er een gedeelde map aangemaakt waar je je muziek naar toe kan slepen. Die gedeelde map is in wezen een deel van "Data" op de hardeschijf van de BM5.
Makkelijker is echter dat als je eenmaal beoplayer hebt geinstalleerd, je via de muziekbrowser aan de linkerzijde de muziek via een rechtermuisklik de muziek direct naar de BM5 kan kopieëren.
Het voordeel van de laatste wijze is, is dat je kan zien of er voor kan zorgen dat een geript album compleet is en juist is en voorzien is van een albumhoes alvorens je het album naar de BM5 kopieërt. Zorg ervoor dat de gegevens van het album in ieder geval compleet zijn, want dat scheelt het onnodig zoeken op je tv-scherm/of de BS5 naar een album.
Tevens kun je al op een pc zien of het hoesje wat de beoplayer laat zien wel juist is en of het van voldoende kwaliteit is.
Juist als je alleen de BM5 hebt en aansluit op een groot scherm, dan wordt het albumhoesje aardig uiteengerekt. Een hoogwaardige afbeelding geeft dan net weer wat extra sjeu.
Ik heb inmiddels de BM5 nu een maar paar maanden en vind het gebruik aangenaam voor de hand liggen, maar een BS5 zou toch een leuke extra zijn om sneller door de albums heen te gaan. De BM5 heeft overigens wel via de gekleurde knoppen op de Beo4, 4 voorkeur mappen voor muziek die een andere naam kunnen krijgen.