in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-07-2010 3:33 PM by Beoik. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-05-2010 3:22 PM

    Probleem met Beoport en Apple iMac

    Hallo,

    mijn setup bestaat uit een Beovision 7, een Beosound 4 met als luidsprekers Beolab 8000, een keukenhulpje Beolab 2500 en een wekker Beolab 3500. Dit werkt allemaal perfect samen. Daarnaast heb ik ook een iMac met daaraan gekoppeld een Beoport, een paar luidsprekers Beolab 4 en een Infrarood oog.

    Tot voor kort werkte de Beolab 4 luidsprekers op mijn computer, maar sinds kort komt er geen geluid meer uit. Maar als ik de luidsprekers aansluit op mijn oude Beocenter 2300 dan werken ze wel! Bovendien, als ik BM-link aan en uitschakel dan zie ik de de leds op de luidsprekers van rood naar groen gaan, dus er is wel degelijk communicatie tussen de computer en de beoport.

    Tot slot: het infrarood oog heeft nooit gewerkt: ik heb op mijn beolab 4 nooit kunnen luisteren naar de beovision of de beosound 4. Het ledlampje van het infrarood oog heb ik nooit rood zien oplichten.  O jawel, een paar keer in het verleden kon ik plots de radio horen op de beolab 4: dat was wanneer de radio zelf al aanstaat vooraleer ik de computer aanzette (hetgeen bijna nooit gebeurt, ik zet hem altijd in sluimertoestand).

    Kan iemand mij vertellen wat er bij mij aan de hand is?

    Bedankt!

     

     

     

     

  • 07-05-2010 3:45 PM In reply to

    Re: Probleem met Beoport en Apple iMac

    Kan een paar oorzaken bedenken:

    * staat het volume vd mac voluit? ( en niet op mute)

    * Zitten alle kabels vast ? 

  • 07-05-2010 3:51 PM In reply to

    Re: Probleem met Beoport en Apple iMac

    volume staat voluit, alle kabels zitten vast.

  • 07-05-2010 3:51 PM In reply to

    Re: Probleem met Beoport en Apple iMac

    Staat het volume van de BM-link/beoport/iMac wel hoog?

    Als je de Beo4 gebruikt, dan moet je de volume regelaar op en neer zien bewegen.

    Verder staat de BM-link ook in het voorkeurenpaneel, waarin je diverse settings kunt veranderen. Heb je daar al gekeken hoe het een en ander is ingesteld? Bijvoorbeeld vind je daar ook op welke instructie de IMac moer reageren, zoals bijvoorbeeld "pc".

    Verder ga ik ervan uit dat het audiokabeltje van de iMac nog steeds verbonden is met de audio-in van de beoport.

    Welke firmware heb je nu erin staan? Ik weet niet of dat uitmaakt, maar de BM-link software heeft een eigen firmware 1.31 die in de beoport geplaatst zou moeten worden via het settingsmenu van BM-link.

  • 07-05-2010 3:55 PM In reply to

    Re: Probleem met Beoport en Apple iMac

    Als je trouwens een cd opstart via de Beo4, start de BS4 dan wel op? Heb je misschien een vinkje staan bij "reageren op link instructies, optie 4"?

  • 07-05-2010 3:59 PM In reply to

    Re: Probleem met Beoport en Apple iMac

    Hallo,

    bedankt voor de suggesties, maar zoals gezegd, de beosound 4 heeft geluid

    geproduceerd tot enkele weken geleden

    ik heb nog nooit de volumeregelaar zien reageren op de beo4. wat mij ook stoort is dat het infrarood oog nog nooit heeft gewerkt: ik kan niet naar de radio, cd-speler of tv luisteren via de beosound 4, en volgens mij heeft dit niks met de bm-link of met de mac te maken.

    verdere suggesties zijn welkom

     

  • 07-05-2010 4:02 PM In reply to

    Re: Probleem met Beoport en Apple iMac

    sorry, ik bedoel natuurlijk de beolab 4 die geluid heeft geproduceerd

  • 07-05-2010 4:14 PM In reply to

    Re: Probleem met Beoport en Apple iMac

    telespreeuw:

     ik kan niet naar de radio, cd-speler of tv luisteren via de beosound 4, en volgens mij heeft dit niks met de bm-link of met de mac te maken.

     

    Daar zit je ernaast, helaas.

    De beoport is geen volwaardig linkprodukt. De beoport heeft de software op de pc of Mac juist nodig om te werken.

    Zonder de beoplayer of BM-Link doet de beoport dus niets.

  • 07-07-2010 3:33 PM In reply to

    Re: Probleem met Beoport en Apple iMac

    vond het volgende op de site van bm-link:

     

    BM-Link doesn't start at login, even when it should.

    If you experience a problem that BM-Link doesn't start when you log in to the computer it might be due to the fact that the path to the program that is stored in your Login Items preferences is invalid.

    To fix this you need to uncheck the Launch BM-Link at login option and then check it again.

Page 1 of 1 (9 items)