in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-03-2010 8:38 AM by Blackrix. 21 replies.
Page 1 of 1 (22 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-24-2010 4:18 PM

    beocom 5 compabiliteit na update

    Hallo weet iemand of het klopt dat na de software update van de beocom 5 hij nu wel gewoon aan te melden is op de oude ( punt ) basis van de beocom 6000 mk1 dus niet op de pstn basis maar de vroegere basis 

    Voor de update kon dit niet 

    grg antw grt carl

  • 06-25-2010 4:48 PM In reply to

    • sl
    • Not Ranked
    • Joined on 02-21-2010
    • Posts 6
    • Silver Member

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Hallo Carl,

    We hadden het probleem dat de beocom 5 telkens opnieuw ging zoeken naar de beoline1 en werd het lelefoonboek telkens opnieuw geladen. Verder viel soms de verbinding weg tijdens het telefoneren. We hebben alle telefoontoestellen en ook de basis laten updaten overeenkomstig de aanwijzingen van B&O. Maar, helaas gaf dit geen verbetering en hebben we het toestel weer aan de dealer terug gegeven.

     

    Groet,

    sl

  • 06-25-2010 5:04 PM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Waarom heb je niet een nieuwe basis geprobeerd (beoline 2)

  • 06-26-2010 3:44 AM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    karlquist:

    Hallo weet iemand of het klopt dat na de software update van de beocom 5 hij nu wel gewoon aan te melden is op de oude ( punt ) basis van de beocom 6000 mk1 dus niet op de pstn basis maar de vroegere basis 

    Voor de update kon dit niet 

    grg antw grt carl

     

    Voor zover ik weet was dit al mogelijk. De BeoLine PSTN is overigens dezelfde basis als de oude basis in de lader, alleen in een andere behuizing. Software is ook gelijk. De reden waarom het is gewijzigd naar een losse basis is vrijheid van plaatsing, je zit met de lader namelijk niet meer vast aan de plaats van de telefoon-aansluiting.

     

  • 06-26-2010 4:22 AM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    @Blackrix  heeft de beoline 2 nog meer verbeteringen dan alleen 400 nummers en meerdere lijnen.

  • 06-26-2010 4:48 AM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Ik heb zelf geen ervaring met de Beoline2, maar ik weet wel dat hij DTMF & FSK ondersteund, dus de nummerweergave werkt bij KPN en ook bij bijvoorbeeld telefonie via de kabel. Dus da's wel weer een voordeel. 

  • 06-26-2010 10:45 AM In reply to

    • sl
    • Not Ranked
    • Joined on 02-21-2010
    • Posts 6
    • Silver Member

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Ik heb een week de beoline 2 gehad. Deze werkt prima met beocom5, maar als je andere toestellen MKI en MKII erbij hebt werkt het intern telefoneren niet meer goed. Als je intern 2 kiest gaat 3 over, de volgorde van nummering klopt niet meer. Ook met alles opnieuw aanmelden bij de basis functioneerde het niet. De dealer had nu ook geen oplossing meer, dus maar weer alles retour!

     

    Groet,
    sl

  • 06-26-2010 12:38 PM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    sl:

    Ik heb een week de beoline 2 gehad. Deze werkt prima met beocom5, maar als je andere toestellen MKI en MKII erbij hebt werkt het intern telefoneren niet meer goed. Als je intern 2 kiest gaat 3 over, de volgorde van nummering klopt niet meer. Ook met alles opnieuw aanmelden bij de basis functioneerde het niet. De dealer had nu ook geen oplossing meer, dus maar weer alles retour!

     

    Groet,
    sl

     

    Een BeoCom 6000 MKI met de BeoLine 2 wordt ook niet ondersteund, en voor een BeoCom 6000 MKII moet de software in de handset wel de juiste versie zijn. Heeft de dealer dit gecontroleerd?

     

  • 06-27-2010 3:01 AM In reply to

    • sl
    • Not Ranked
    • Joined on 02-21-2010
    • Posts 6
    • Silver Member

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Alle toestellen, samen met met de beoline 1 en het Beocom6000 basisstation zijn voerzien van nieuwe software.

  • 06-27-2010 3:59 AM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    hallo koning ik heb 5 mk1 handsets en die werken niet op een beoline 2 

    zodoende 

  • 06-27-2010 4:51 AM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Dit is toch wel een misser hoor van B&O.

  • 06-27-2010 10:19 AM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Ik weet niet of het een misser is. De MKII handset is gekomen omdat er een bepaald onderdeel in de MKI gewoonweg niet meer te krijgen was, en dan moet je toch iets. Bij de nieuwe handsets is wel rekening gehouden met de oude basis, deze zijn er gewoon op aan te melden. Soms kun je wel iets willen, maar gaat het gewoon niet. En B&O staat er om bekend dat ze hun best doen om oud en nieuw zoveel mogelijk te laten samenwerken. Zoek maar eens een ander merk waar het bedieningsgemak en systeemintegratie zo goed is.

    De MKI handset is overigens al weer 5 jaar van de markt, de oudste MKI is al weer 12 jaar oud. Ze blijven het gewoon erg lang doen (verwachte gebruiksduur van een DECT-telefoon is volgens de consumentenbond volgens mij maar zo'n 3 jaar......). 

  • 06-27-2010 12:12 PM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Ben ik helemaal met je eens.

    Ik doel meer op de beocom 5.

    Ik heb zelf de beocom 6000 mkI namelijk weg gedaan voor de beocom5.

    maaaar,die zelfde beocom 5 hebben ze veel te snel op de markt gebracht.

    Software matig niet goed.....veel problemen.

    Krijg dinsdag een software update en hopelijk gaat het dan beter.

    Zoiets hoort toch niet bij een telefoon van te met 600 euronen,voor dat ze eindelijk de juiste sw hebben ben je een paar maanden verder.

    De beocom 6000 heb ik nooit problemen mee gehad en ik had de eerste!

     

     

  • 06-27-2010 4:23 PM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    OK, ik dacht dat je bedoelde dat het niet kunnen aanmelden van de MKI handset op de BeoLine 2 een misser was. Het is inderdaad niet echt fraai. Maar...... (ja, daar komt 'ie). Software is altijd een moeilijk item. Ik werk bij een bedrijf dat zelf elektronica en software ontwikkeld, en hoe goed je ook test, je komt achteraf altijd softwareproblemen tegen. En het probleem met het oplossen van softwareproblemen is dat als je ergens een bitje recht zet om het probleem te verhelpen, je ergens anders in de software een ander probleempje of wat erbij krijgt. Er is overigens ook geen software die bugvrij is, alleen komen niet alle bugs tevoorschijn. Je moet gewoon even wachten met het kopen van een nieuw product, dan heb je de aanloopproblemen ook niet. Is ook een oplossing!Idea

  • 06-27-2010 6:46 PM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Hoe kan het dan zo zijn dat de beocom mkI vanaf het begin wel goed was.

    Geen telefoon die ze eigen plotseling afmeld bij de basis.

    Zelfs in het menu staan spellings fouten.

    Volgens mij toch te kort getest.

    Mijn volgende aanschaf word inderdaad een MKIIWinkIdea

  • 06-28-2010 10:06 AM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    hallo mensen bedankt voor jullie reactie 

    zelfs de dealer adviseerde me net om te wachten en er nu geen te kopen .

    Volgens hem lukt het meestal wel na de update om een beocom 5 aan te melden op de oude pyramide basis maar b&o ondersteunt deze optie niet hij vond dit ook raar 

    ik wacht dus rustig even af want vind hem te duur om zomaar neer te zetten en me telkens rot te ergeren als hij niet goed funktioneert 

    grt carl

  • 06-28-2010 2:59 PM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Ik ben nog steeds van mening dat diverse klachten te maken kunnen hebben met de plaatsing/omgeving van de basis en de handset.

    Ik heb inmiddels de update in de BC5, maar ik merk zo een twee drie geen verschil. En dat komt bij mij omdat ik tot op heden geen problemen heb gehad met de BC5.

    Hij doet het gewoon op elk moment van de dag wanneer ik hem nodig heb.

    Verder ben ik het met Blackrix eens dat je aan backwardscompatibiliteit een grens kunt stellen en dat de eerste basis dan helaas buiten de boot leek te vallen.

    Het is een nieuw ontwikkelde handset in combinatie met de nieuw ontwikkelde basis beoline2, waarbij een aantal funkties alleen kunnen worden gebruikt als het dan ook die combinatie betreft. Dat vervolgens B&O de handset backwardscompatibel maakt  die niet de hele lading dekt, staan de meeste gelijk op hun achterste benen....

    Als we een vergelijk maken naar bijvoorbeeld computeronderdelen (bijvoorbeeld een videokaart), dan hoor je daar niemand over dat op een gegeven moment die nieuwe kaart niet gaat passen in die ene oudere pc.

     

    Nogmaals, die van mij hangt aan de muur in de keuken  en werkt zonder problemen. Ik ben vooral blij met het display waarbij je kan zien wie je belt. En dat vond ik bij de 6000 toch minder handig.

  • 06-28-2010 4:17 PM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Nog even ter info, de BeoCom 6000 MKI is begonnen met softwareversie 1.0. Ik heb er nu versie 2.5 in....... Big Smile Maar voor mij blijft de BeoCom 6000, als ik echt alle voor en tegens tegen elkaar wegzet, de beste telefoon van B&O. Ze hebben in het eind van de jaren 90 gewoon een te goede telefoon op de markt gezet die bijna niet te overtreffen/verbeteren is!

  • 06-28-2010 4:24 PM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Ik heb hem weggedaan naar 10 jaar met nog steeds Sw versie 1.0Wink

    @beobuddy ik heb de beoline 2 bassis.

    Beocom 5 is inmiddels voorzien van anderen SW......ben benieuwdSmile

  • 07-03-2010 1:34 AM In reply to

    • Raeven
    • Not Ranked
    • Joined on 11-03-2007
    • Posts 7
    • Bronze Member

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Heb nieuwste software update in Beocome 5 een in de nieuwe centrale, is nog steeds een puinhoop. Gesprek op de beocom5 en ook (wel in mindere mate) op de 6000 handset valt regelmatig weg. Heb alles terug gegeven aan de dealer, weet niet of ik nog op een weer nieuwere software versie ga wachten of toch nog maar een 6000 handset erbij te kopen. Om eerlijk te zijn vindt ik de 6000 handset ook nog makelijker in de bediening.

     

  • 07-03-2010 5:40 AM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    ik begrijp je helemaal.

    ik heb tot nu toe geen gekke dingen meer kunnen ondekken.

    Sw 1.90 heeft mijn dealer erin gezet.

  • 07-03-2010 8:38 AM In reply to

    Re: beocom 5 compabiliteit na update

    Raeven:

    Heb nieuwste software update in Beocome 5 een in de nieuwe centrale, is nog steeds een puinhoop. Gesprek op de beocom5 en ook (wel in mindere mate) op de 6000 handset valt regelmatig weg. Heb alles terug gegeven aan de dealer, weet niet of ik nog op een weer nieuwere software versie ga wachten of toch nog maar een 6000 handset erbij te kopen. Om eerlijk te zijn vindt ik de 6000 handset ook nog makelijker in de bediening.

     

    Is de BeoCom 6000 handset een MKI of een MKII?

     

Page 1 of 1 (22 items)