in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-25-2007 4:06 PM by koning. 28 replies.
Page 1 of 2 (29 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 06-22-2007 2:23 PM

    • Frans
    • Not Ranked
    • Joined on 06-22-2007
    • Posts 3
    • Bronze Member

    beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Moet het mogelijk zijn om met de beo4 de instellingen bass, treble te regelen van de beosound 4?

    Toegevoegd A.setup, echter bij de keuze bass, treble etc kan ik geen toetsen vinden die hierop reageren (de pijltjes werken als: volgende track zender etc)

     

     

     

    Filed under: ,
  • 06-22-2007 3:24 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Frans:

    Moet het mogelijk zijn om met de beo4 de instellingen bass, treble te regelen van de beosound 4?

    Toegevoegd A.setup, echter bij de keuze bass, treble etc kan ik geen toetsen vinden die hierop reageren (de pijltjes werken als: volgende track zender etc)

    Hallo Frans,

    Welkom bij BeoWorld Smile 

    Wellicht met de volume-toets ? 

    (heb zelf geen BS4, maar bediening zou vergelijkbaar kunnen zijn)

    Groet,  

  • 06-23-2007 6:30 AM In reply to

    • Frans
    • Not Ranked
    • Joined on 06-22-2007
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Dit klopt, maar dit was niet de vraag

    De instellingen zijn prima aan te passen via de menu opties

    De vraag had betrekking op de afstandsbediening en met name de "extra toetsen" die hierop kunnen worden aangemaakt

    Bijvoorbeeld de functie random, deze kan op de afstandsbediening worden toegevoegd ( add random) als je deze dan via list kiest met daarna pijltje omlaag word de functie in of uitgeschakeld.

    De functies (bass, treble, loudness) zijn ook toe te voegen door middel van de functie A.Setup

    Echter het lukt niet om deze dan via de afstandsbediening rechtstreeks te wijzigen. De pijltjes toetsen blijven functioneren als voorheen ofschoon het display van de afstandsbediening de functie toont (A.setup > bass, treble, loudness) 

    Dus is de tuner actief dan werken de pijltjes : volgende and vorige zender

    Is de sd card actief dan kan er met links er rechts ook door de verschillende mappen worden gebladerd

    En dit alles toch met in het display de desbetreffende functie  

     

  • 06-23-2007 7:15 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Frans:

    Dit klopt, maar dit was niet de vraag

    De instellingen zijn prima aan te passen via de menu opties

    De vraag had betrekking op de afstandsbediening en met name de "extra toetsen" die hierop kunnen worden aangemaakt

    Bijvoorbeeld de functie random, deze kan op de afstandsbediening worden toegevoegd ( add random) als je deze dan via list kiest met daarna pijltje omlaag word de functie in of uitgeschakeld.

    De functies (bass, treble, loudness) zijn ook toe te voegen door middel van de functie A.Setup

    Echter het lukt niet om deze dan via de afstandsbediening rechtstreeks te wijzigen. De pijltjes toetsen blijven functioneren als voorheen ofschoon het display van de afstandsbediening de functie toont (A.setup > bass, treble, loudness) 

    Dus is de tuner actief dan werken de pijltjes : volgende and vorige zender

    Is de sd card actief dan kan er met links er rechts ook door de verschillende mappen worden gebladerd

    En dit alles toch met in het display de desbetreffende functie  

     

    ook niet met de volumetoets ?

     

  • 06-23-2007 12:20 PM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Die "extra" toetsen kunnen niet aangemaakt worden. Wel kun je met de beo4 de bassen etc, instellen.

    Gewoon menu indrukken op de beo4, en de dialoog op het display van de bs4, volgen. 

  • 06-23-2007 12:54 PM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Het juiste antwoord is, "nee, het kan niet".

     A.Setup werkt maar bij een paar B&O systemen, zoals een passieve of actieve kit.

  • 06-23-2007 3:57 PM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Vind ik trouwens een groot minpunt dat je eerst het menu moet doorlopen om het toonbalance te kunnen corrigeren.
  • 06-23-2007 5:47 PM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    koning:
    Vind ik trouwens een groot minpunt dat je eerst het menu moet doorlopen om het toonbalance te kunnen corrigeren.

    Onbegrijpelijke opmerking. Waarom zou je de toonbalance makkelijk toegankelijk maken? Het is een eenmalige instelling! 

    Mijn insteek is altijd dat een goed audio-systeem zich onderscheidt, door het geluid zo puur mogelijk te laten klinken. Dus alles op "0".

    In jouw geval kom je dan met beolabben 5 een heel eind. En dan druk ik me nog zachtjes uit. 

  • 06-24-2007 3:56 AM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Als er iemand relaxed is, ben ik het wel. Smile

    Het is gewoon mijn mening. 

  • 06-24-2007 6:04 AM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Onbegrijpelijke opmerking?! eenmalige instelling?!

    jij weet toch ook als je mp3 muziek afspeelt dat sommige nummers veel te bassig zijn.

    mp3 voegt laag toe!! Als je dat dan met 1 druk op de knop dat kan corrigeren zou dat wel zo makkelijk wezen. (en dat kan je met elke beosound)

    B&O staat toch ook bekent om zijn bedieningsgemak!!!!

    Je laat je eigen wel kennen om gelijk te beginnen over "beolabben5"

    By the way- ik vind het een top apparaat-

     

  • 06-24-2007 11:20 AM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Mp3 laag toevoegen? Ik denk eerder dat je te maken hebt met slechte rips. En dan afspelen op een high-end audio-systeem.

    Jammer.

  • 06-24-2007 11:24 AM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Jammer dat jij het verschil dan niet kan(wilt)? horen!!

    zelfs op de beolab 8000 kun je het verschil horen tussen cd en mp3

    daar heb ik het trouwens op gehoord!!

    Maar goed als jij het geen probleem vind prima, houden zo!

     

     

  • 06-24-2007 2:40 PM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Aan je irritatie te zien, is er weinig ruimte voor discussie.

    Wederom jammer.

     

    No 

  • 06-24-2007 3:57 PM In reply to

    • Frans
    • Not Ranked
    • Joined on 06-22-2007
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Ik heb klaarblijkelijk een discussie te weeg gebracht.

    En verder vindt ik het ook geen probleem om eenmalig deze instellingen te maken.

    Ik was alleen de mogelijkheden van de afstandsbediening aan het verkennen en dacht ik misschien iets over het hoofd te zien.

    Ik kan me echter wel voorstellen dat een functie zoals "loudness" wel direct beschikbaar zou zijn op de afstandsbediening.

    /Frans

     

  • 06-24-2007 3:59 PM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    als het een ander forumgebruiker nu ook al opvalt over jouw overdreven reactie,moet ik dan met jouw gaan discuseren.

    Ik heb het je geprobeerd uit te leggen waarom ik dat vind en je blijft er maar over heen praten dan houd het gewoon opSleep

  • 06-25-2007 2:41 AM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    DoubleU:

    Mp3 laag toevoegen? Ik denk eerder dat je te maken hebt met slechte rips. En dan afspelen op een high-end audio-systeem.

    Jammer.

    MP3 voegt idd. gevoelsmatig laag toe en haalt hoog weg, ik neem aan dat eenieder dit kan horen in vergelijk met het orgineel op bijna elke goede installatie ? dit is toch exact de bedoeling van een gecomprimeerd bestand als mp3 tov. het orginele format ? de compressie moet toch wel gevolgen hebben voor de kwaliteit van de geluidsopname cq. weergave en dat is normaliter het ineendrukken van de geluidskwaliteit tot een melee waarbij de geluidskwaliteit tesamen met de toonhoogte variatie sterk afneemt ; dit is precies waarom ik geen mp3 beluister en mijn sd kaart snel vol is..........;-)

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-25-2007 3:28 AM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Het haalt idd wat hoog weg, waardoor het geheel wat minder transparant klinkt. Hierdoor lijkt het alsof er laag toegevoegd wordt. Althans zo ervaar ik het. Maar als een originele cd op de juiste manier omgezet wordt naar een mp3 van 320kbps, is het gewoon heel acceptabel.
    Als ik zou ervaren dat een mp3 zoveel anders (slechter) zou klinken, als het origineel, zou ik nog geeneens meer doorgaan met het verzamelen van mp3’s. Dat zou me nog meer frustreren. Maar als je daar mee kan leven op speakers van een paar duizend euro per stuk, houden zo.

    Om even weer on-topic te gaan, ik vind dat B&O er goed aan doet om geluidsinstellingen wat verder in het menu weg te stoppen. Directe toegang tot geluidsinstellingen leidt niet tot een beter geluid, maar geeft je eerder continue het idee dat als je aan de knoppen zit, je het geluid beter kan maken. Lijkt me erg frustrerend, en dus zeker niet ontspannend, en dat heeft toch de hoogste prioriteit.
    Toonregelingen zijn goed voor wat “minderwaardige” audio-systemen om de fouten in versterkers en speakers te maskeren. Op de betere systemen gebruik je het (eenmalig) om de akoustiek in de ruimte aan te passen. Op sommige high-end versterkers zit het er nog niet eens op. Waarom zou dat toch zijn? Misschien omdat ze het niet nodig hebben?
    Voor de verdere rest geniet ik gewoon van de muziek en kom nergens meer aan.

    Geluid ervaren, vergelijk ik een beetje als praten over wijn. Ieder het zijne. Ik vind het wel interessant om anderen hierover te horen. Het is  jammer dat het als een aanval gezien wordt, en dat alles weer zwart/wit moet zijn. Als ik trouwens het hele topic doorlees vind ik niet eens dat ik "overdreven" gereageerd heb. Het veelvuldig gebruik van !!!, ..., Sleep Tongue Tied  ervaar ik als irri en overdreven.
     

  • 06-25-2007 6:30 AM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    DoubleU:

    Het haalt idd wat hoog weg, waardoor het geheel wat minder transparant klinkt. Hierdoor lijkt het alsof er laag toegevoegd wordt. Althans zo ervaar ik het. Maar als een originele cd op de juiste manier omgezet wordt naar een mp3 van 320kbps, is het gewoon heel acceptabel.
    Als ik zou ervaren dat een mp3 zoveel anders (slechter) zou klinken, als het origineel, zou ik nog geeneens meer doorgaan met het verzamelen van mp3’s. Dat zou me nog meer frustreren. Maar als je daar mee kan leven op speakers van een paar duizend euro per stuk, houden zo.

    Om even weer on-topic te gaan, ik vind dat B&O er goed aan doet om geluidsinstellingen wat verder in het menu weg te stoppen. Directe toegang tot geluidsinstellingen leidt niet tot een beter geluid, maar geeft je eerder continue het idee dat als je aan de knoppen zit, je het geluid beter kan maken. Lijkt me erg frustrerend, en dus zeker niet ontspannend, en dat heeft toch de hoogste prioriteit.
    Toonregelingen zijn goed voor wat “minderwaardige” audio-systemen om de fouten in versterkers en speakers te maskeren. Op de betere systemen gebruik je het (eenmalig) om de akoustiek in de ruimte aan te passen. Op sommige high-end versterkers zit het er nog niet eens op. Waarom zou dat toch zijn? Misschien omdat ze het niet nodig hebben?
    Voor de verdere rest geniet ik gewoon van de muziek en kom nergens meer aan.

    Geluid ervaren, vergelijk ik een beetje als praten over wijn. Ieder het zijne. Ik vind het wel interessant om anderen hierover te horen. Het is  jammer dat het als een aanval gezien wordt, en dat alles weer zwart/wit moet zijn. Als ik trouwens het hele topic doorlees vind ik niet eens dat ik "overdreven" gereageerd heb. Het veelvuldig gebruik van !!!, ..., Sleep Tongue Tied  ervaar ik als irri en overdreven.
     

    Of men compressiebestanden acceptabel vind is idd. als wijn [goede wijn of minder goede wijn welteverstaan] men kan ook daar uitgebreid over praten; maar evenals mijn voorkeur uit gaat naar volledig format ipv. compressieformat zoals mp3, gaat ook mijn voorkeur uit naar mooie wijn met een vol smaakpalet zonder enige vorm van "compressie" aka consessie.

    zoals veel in het leven is bijna alles aan smaak gebonden, het vormt vaak een basis tot [leuke] discussies en leestekens geven er daarbij in onze schrijftaal extra kleur aan m.i. niet bedoeld e.e.a. tot "aanval" aan te zetten, maar ja de schoengrootte is soms ook een gewichtig onderdeel van een discussie........;-)

    ben het wel met je eens dat de bediening van de diverse toonsoorten e.d. niet noodzakelijkerwijs "kort" in het menu behoeven te zitten, persoonlijk gebruik is hooguit wel of geen loudness ivm. wel of geen luide muziekweergave.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-25-2007 11:26 AM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Kijk en over loudness zijn de meningen ook weer over verdeeld.

    Kort in het menu?   a-setup zit eral,het gaat erom of het werkt.Alleen bij de beosound4 werkt hij niet...das toch raar zeg nou zelf

    tegenwoordig is de bas weergave van erbarmelijke kwaliteit dan is het toch handig als je dat  (eenvoudig) kan corrigeren.

    Waar of niet waar?

  • 06-25-2007 1:43 PM In reply to

    Re: beo4 + beosound: a.setup (bass, treble etc)

    Weet je wat pas raar is?

    Als je een geluidsbron afspeelt van welke beosound dan ook, die via masterlink verbonden is met de tv, en dan elke keer de tv aan te zetten om de toonregeling in te stellen. Want dat is de procedure. Zelfs op de beosound is het dan niet meer mogelijk, wat jij wilt.

     

     

     

Page 1 of 2 (29 items) 1 2 Next >