in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-13-2011 6:47 PM by HarleyD. 24 replies.
Page 1 of 1 (25 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-12-2010 10:52 AM

    Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Hallo iedereen!

    De titel van dit topic zegt het al.

    Op de slaapkamer hebben wij een Beovision 5 staan. Als er beelden op het scherm zijn met veel wit in of andere lichte kleuren, dan bromt de tv een beetje. Hoe lichter het beeld hoe harder de brom. Als er donkere beelden zijn gaat het helemaal weg. Behoorlijk frustrerend... Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

    Bedankt alvast!

     

  • 04-12-2010 1:23 PM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    En zit die brom in het geluid van de  speakers of komt het direct uit het scherm.

    Hoe meer wit, hoe meer vermogen het scherm vraagt.

    Ik heb wel eens dergelijk probleem van iemand vernomen die daarna door een wissel van het chassis ervan af was.

    Het zal ongetwijfeld een voedingsprobleem zijn, hetzij in het scherm, hetzij in het chassis.

  • 04-12-2010 2:43 PM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Hallo,

    Ik heb met mijn BeoVision 5 ook zo'n raar probleem gehad , dat als de BV5 uitgeschakeld was , dat er dan een relais klikte. Na het wisselen van het chassis was het probleem verholpen. Dit was ook een voedingsprobleem. Het is inderdaad hoe meer wit hoe meer vermogen het plasma scherm vraagt. Misschien zit jou probleem ook in het chassis.

     

  • 04-13-2010 4:26 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Bedankt voor de antwoorden.

    Weet je nog of dit een grote kost is? Kunnen ze dit thuis komen doen? Ik zie het namelijk echt niet zitten om dat ding naar de winkel te brengen.

  • 04-13-2010 9:49 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Het is inderdaad wel gebruikelijk dat ze dit soort toestellen van deze omvang aan huis repareren.

    Ik denk dat je daar voor bij de dealer moet aankloppen die of zelf of op verzoek een techneut uit Naarden met een servicekoffer/doos laat komen.

    Ik weet niet wat een dealer ervoor in rekening brengt. Het is een feit dat het toestel ouder dan 3 jaar is en de garantie verlopen is. Enige vorm van een coulantieregeling gaat in overleg met dealer/Naarden/DK. 

  • 04-13-2010 11:57 AM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Bij mij heeft de dealer het chassis thuis vervangen. De kosten van het wisselen van het chassis verschillen waarschijnlijk per dealer. En als de dealer het probleem niet kan vinden , dan wordt de BV5 in de ''doos'' naar Naarden gebracht en daar verder onderzocht.

    Ik hoop dat je BV5 snel gerepareerd kan worden.

  • 10-16-2010 11:29 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Ik zit nog steeds met dit probleem.

    De brom zit aan de achterkant van de tv, aan de bovenkant van het scherm. (als je erachter staat, aan de rechter kant).

    Wie weet raad?

    Thanks!

    Beo_freak

  • 10-16-2010 1:18 PM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Zoals je het nu schetst zit de brom in het scherm zelf.

    Volgens jou zit het dus, als je aan de voorzijde staat, linksboven van de tv.

    En daar zit niets op het scherm zelf na.

     

    Als je zekerder wilt zijn/weten, dan zou je de voorzijde er zelf wellicht vanaf kunnen halen?

    De BV5 is te benaderen vanaf de voorzijde.

    Je haalt als eerste de vierkanten lijst er vanaf, Die zit geklikt en moet je voorzichtig, maar toch met enig trekken er vanaf halen.

    Gewoon naar je toe trekken.

    Een brede platte schroevendraaier kan ook, maar dan heb je enigszins kans op een beschadiging in je behuizing.

    Maar als je de lijst eraf hebt kun je ook de onderzijde eenvoudig loshalen door de schroeven (plusminus 10 stuks) los te schroeven.

    Dan komt de hele voorkant in 1 keer los. Het is een grote houten plaat en er zit niets aan vast op het doek na.

    Er zit wel een plastic beugeltje midden bovenin het houten panel die klemt in het chassis. Door de onderzijde van het paneel iets naar je toe te halen en vervolgens het paneel iets te laten zakken, komt dat beugeltje zonder problemen vrij. 

    Zo maak je de voorkant geheel vrij en ben je wat meer in staat om duidelijk het geluid te localiseren.

    Als het toch je scherm is, dan kun je overwegen om een nieuwe te plaatsen, maar dat zal best een kostbare zaak worden.

    Voordeel is wel dat je een nieuwere D11 kunt krijgen ervoor, maar nadeel is wel dat nog steeds geen FullHD zal worden. Terwijl je voor de kostprijs van het scherm wel een FullHD zou kunnen krijgen van een ander merk....

    Alternatief? Als het het scherm zou zijn? Ga met de dealer overleggen wat de mogelijkheden zijn. Je kan altijd nog proberen via eBay een D6 zien te scoren en deze omprogrammeren voor in de BV5 en dan zelf plaatsen.

    Eerst maar kjken wat het is. Wink

  • 12-04-2010 8:41 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Bedankt voor de tips.

    Wat bedoel je precies met een D11 of een D6? En is het moeilijk om dit zelf te programmeren om te werken in de BV5?

     

    Groeten,

     

    Nicolas

  • 12-04-2010 5:59 PM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    D6 of D11 doelt op de zoveelste generatie scherm. Een D6 is al gauw van 2005-2006. Een D11 is van zo'n 2 jaar geleden.

  • 12-06-2010 12:23 PM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Ach zo, en is dat dan moeilijk om in te bouwen in de BV5?

    Ik vrees dat ik niet zo sterk ben in dat soort zaken.

    En kan dat dan zomaar gelijk welke plasma zijn? Of zijn er enkel bepaalde types die erin passen?

    Bedankt voor je hulp!

     

    Nicolas

  • 12-06-2010 4:17 PM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Het vervangen van het scherm is best een pittige klus.

    B&O heeft een eigen plaat achter het scherm die in de behuizing moet vallen en met schroeven gesteld moet worden.

    Ik heb het zelf een paar keer gedaan, maar het is niet een klusje die voor je lol zo even doet. 

    Het zijn verder allemaal plasmascherm (commercieële) van Panasonic.

    Het probleem is dat iedere generatie een aangepaste (B&O) software(instelling) vereist voor het aansturen van het scherm.

    Aan/uit gaat nog wel, maar het herkend worden door het chassis en daarmee het juist funktioneren van de automatische helderheid/contrast regeling brengt wat meer met zich mee.

  • 02-11-2011 2:49 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Is het brommen van je BV 5 verholpen, en zo ja hoe?

    Ik vraag dit i.v.m. de aanwezige brom in mijn BV 4. Deze brom is continu aanwezig, en inderdaad hoe lichter het beeld des te harder de brom. Bij het volgen van bijvoorbeeld een nieuwsuitzending op normaal volume is een brom/zoem te horen op de achtergrond met een golvend patroon.

    Ik ben benieuwd of de klacht bij jou is verholpen en op welke wijze.

     

  • 02-12-2011 5:00 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Hallo Beopatje,

    Bij mij is het nog niet verholpen, maar in onze Beovision 4 van in de woonkamer heb ik een Panasonic Plasma ingebouwd omdat we wilden overschakelen naar Full HD i.c.m. BluRay. Het frame hebben we gehouden, en de nieuwe versie van de Panasonic plasma past hier (mits een aantal kleine modificaties) perfect in. Er bestaan ook gewone HD ready plasma's die qua prijs beter liggen en toch een erg mooie beeldkwaliteit afleveren. Misschien is dat een goede oplossing voor jouw probleem.

    Heb je een BS2 of een BS3?

    Groeten,

    Beo_Freak

  • 02-12-2011 6:58 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    @beoFreak, welk scherm heb je gebruikt?? Ik heb hier een bs3 met een Philips tv. B&O gebruikt toch voor de bv4, schermen van Pioneer??? Zit er op jullie scherm een RS232 aansluiting om de monitor bv in en uit te schakelen.

    Heeft er verder iemand ervaring mee ?? En welke types zijn de juiste?? Als het niet te gek wordt vervang ik het Philips scherm.
  • 02-12-2011 11:11 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Nee hoor, ze gebruiken wel degelijk Panasonic schermen. Ikzelf heb de Panasonic TH-42PF20 gebruikt. Wat de maat betreft is deze dus perfect te gebruiken i.c.m. een Beovision 4 42 frame. De Panasonic Plasma heeft een rs232 aansluiting.

    Zoek maar eens rond, er zijn meerdere webshops waar de plasma aangeboden wordt.

    Groetjes!

  • 02-12-2011 11:20 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    @BeoFreak thanks zal eens gaan zoeken. Wil wel 50" maar een B&O frame is weer niet nodig. Moet ik ergens specifiek op zoeken, of is het voldoende als er een seriƫle aansluiting op zit.

    @BeoBuddy, lees in dit topic dat er iets geprogrammeerd moet worden. Is dat ook van toepassing indien ik een ander scherm wil aansluiten. Is de rs232 een standaard commandoset?????
  • 02-12-2011 11:34 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Hallo Beo_freak,

     

    Ik heb een BS 2 MKIII, en een BV 4-42 met DVI. Ben (zeer) tevreden over de beeldkwaliteit echter niet over de brom. Jij hebt het nieuwe scherm i.c.m. een BS 3 neem ik aan? Had je met je oude scherm in je BV 4 ook last van een brom of ongewenst geluid. In eerste instantie ben ik op zoek naar een oplossing voor die brom.

  • 02-12-2011 12:45 PM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    @BeoFreak even gekeken, maar het is een knap scherm. Ben benieuwd of het scherm zich gedraagt als een B&O scherm.

    Waar zou ik zo'n frame kunnen kopen, en wat zou het kosten. Mogelijk toch wel leuk om er een b&o scherm van te maken. Neem aan dat het frame van de bv4-50 ook te verbouwen is. Heb je misschien een foto van je setup. Trouwens origineel ziet hij er ook al heel mooi uit.
  • 02-12-2011 7:08 PM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Omdat ik steeds last had van krimp geluiden ( harde tikken) heeft de dealer een modificatie hier aan huis aan het scherm uitgevoerd , na het verwijderen van het nodige lijst werk , kwam gewoon de plastic omrande Panasonic scherm te voorschijn .

    B&O gebruikt trouwens alleen schermen van de professionele lijn van Panasonic , die verhoudings gewijs best aan de prijs zijn ..... ( ik weet niet hoe de prijzen nu liggen , maar ik heb mij er 2 jaar terug flink in verdiept )

    Ik zou zelf inmiddels wel een maatje groter willen , de 65 inch .

  • 02-13-2011 3:11 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    HarleyD dank voor je input. De prijs van de schermen valt best mee. Natuurlijk een 65" kost bijna 6000 euro, maar tel daar 6000 euro bij op voor een BeoSystem 3 en je hebt voor 12000 euro iets wat bij B&O 24000 euro kost.

    De kleinere

    42" ---- 1200 euro

    50" ---- 1800 euro

    58" ---- rond 4k

    65" ---- rond 6k

    Prijzen ter indicatie uit mijn hoofd. Laatste twee heb ik niet echt goed naar gekeken.

    Mocht je nog groter willen? De lijn die BeoFreak noemt gaat via. 80 naar 103" :-) Kan me voorstellen dat je nu nog maar een probleem hebt :-) het ding weegt >200kg en kost 65000 euro.
  • 02-13-2011 3:48 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    65000 euro....Dat valt nog net binnen het budgetBig SmileBig Smile

  • 02-13-2011 3:52 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    @koning zullen vrienden worden :-) :-) :-)
  • 02-13-2011 9:27 AM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Ik ben vorige week ff langs fred baak geweest en die liet me eerst de plasma ik meen 65 inch zien,daarna kwam een scherm naar beneden aangesloten op een samsung beamer.......Geweldig!!!

    Persoonlijk vond ik het beeld van de beamer nog mooier.

  • 02-13-2011 6:47 PM In reply to

    Re: Brom bij lichte beelden op Beovision 5

    Nadeel van de beamer vind ik dat er een fan inzit die je toch een beetje hoort .......... nu heb ik niet de aller duurste beamer dus misschien dat de duurdere types daar geen last van hebben ?

    Het is niet heel storend , maar als ik hem uitzet merk je het pas .....

Page 1 of 1 (25 items)