in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-27-2010 6:32 PM by DoubleU. 44 replies.
Page 1 of 2 (45 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-26-2010 11:19 AM

    Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    De nieuwe Beocom 5.

     


  • 02-26-2010 11:21 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Er is mij gevraagd om een eerste review te doen over de Beocom 5, dus bij deze.

     

    Degene die mijn ervaringen minder interessant vinden en eigenlijk alleen maar willen weten of ze er een moeten aanschaffen, daar zou ik tegen willen zeggen: scroll lekker naar beneden en zie wat mijn conclusie is.

     

    Hier en daar heb ik een fotootje toegevoegd om wat meer te illustreren bij hetgeen ik wil vertellen of duidelijk wil maken. Want een foto zegt soms meer dan vele woorden.

    Tja, en dan..waar te beginnen..

     


  • 02-26-2010 11:23 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    De nieuwe Beocom 5 is een DECT telefoon voor gebruik binnenshuis of kantoor en dus geen mobiele telefoon, zoals de Serenata. Nee, dit zou de nieuwe opvolger van de Beocom 6000 moeten worden.

    En daar zit een beetje de eerste vraag die een ieder zich wellicht zal afvragen. Zoals de meeste weten is de Beocom 6000 al jaar en dag het vlaggeschip van B&O voor het gebruik van telefoneren. En die heeft een zeer goede reputatie. Bedieningsgemak en geluidskwaliteit gelden zeker voor dit toestel, dus je vraagt je af: Kan dat dan beter?

    De volgende vraag die ik mij vooraf stelde was: Hoe zit het met de compatibiliteit met al mijn andere toestellen? Werkt dat samen? Ik heb al 5 handsets, gaat dat wel goed?

    Je moet weten dat de Beocom 5 los geleverd kan worden of in combinatie met de nieuwe Beoline2 basisstation en daarbij een tafellader of een zgn speakerphone met lader erin verwerkt. Als je nu de Beocom 5 neemt in combinatie met de Beoline 2 en de speakerphone, dan haal je er het maximale uit. Dan heb je de beschikking over 400 (!, zoveel vrienden heb ik echt niet) en de mogelijkheid om 2 analoge telefoonlijnen aan te sluiten en je hebt dan de handsfree funktie van de speakerphone, die je ook nog eens de gelegendheid geeft om vrij door je huis/kantoor te laten wandelen.

    Maar bij ons is er al een Beoline ISDN (of PSTN is ook goed) basisstation in huis en handsfree bellen doe ik nooit, dus voor mij volstaat op dit moment alleen een handset en een tafellader.

    Dus alleen op basis daarvan kan ik mijn ervaringen delen en kan ik niet over alle mogelijkheden uitbreiden.

     

    Om met maar met de deur in huis te vallen stel ik mij de vraag: En, bevalt ‘ie?

     


  • 02-26-2010 11:24 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Ja, absoluut! Ken je dat gevoel dat je iets koopt waar je naar uit kijkt en blij bent als je het hebt?

    Nou, dat heb ik dus nu ook.

    Maar weet je wat nu het leuke/positieve is aan de Beocom 5? Hij wordt alleen maar leuker, de grijns op mijn gezicht wordt alleen maar breder!

    Je denkt in eerste instantie dat aan een telefoon niet zoveel valt te verbeteren (met de 6000 in het achterhoofd), maar toch.

     

    Het begint met het ter hand nemen van de Beocom 5. Deze heeft een groot display, ligt lekker in de hand en heeft net zoals de voorganger het draaiwieltje voor het bedienen. Dat (aluminium) draaiwieltje heeft nu 4 schakelaars/keuzemogelijkheden onder zich en die laten zich prima bedienen.

    Dan zet je vervolgens het toestel aan en wordt er gevraagd of hij zich moet aanmelden bij een basis. Dus even de prik eraf bij de basis en vervolgens de Beocom 5 laten zoeken. Je meldt je aan en er wordt om een naam gevraagd in de handset te benoemen. Hé, geen nummer?

    Nog geen paar minuten later draai je aan het wieltje en kom je tot de ontdekking dat ‘ie het telefoonboek ook al binnen heeft. Zo, dat gaat snel! Geen aparte instellingen vooraf omtrent het telefoonboek, nee gewoon werken.

     


  • 02-26-2010 11:25 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    En dan gaat het beginnen.

    Als je aan het wieltje draait, dan blader je eerst alfabetisch door het telefoonboek waarbij een groter beginletter over het telefoonboek wordt heengelegd. Vervolgens druk je in het midden van het wieltje en blader je verder door alle namen die beginnen met die letter.

    Zo, denk je dan, dat gaat dus aanmerkelijk sneller dan dat je door (bij ons dan) 185 namen moet draaien. Het aantal omwentelingen van  het wieltje wordt door deze manier van selecteren aanmerkelijk verkort.

    Nou was het zo bij de 6000 dat je voor het verwijderen of aanpassen van je telefoonboek door diverse menu’s moest lopen, maar dat hoeft hier dus niet. Na het selecteren van de persoon/naam krijg je bij de bevestiging ervan opnieuw een menu waarbij je de persoon kan bellen (dat is de eerste en bovenste optie), of de persoonsgegevens kan aanpassen of verwijderen.

    Het laat zich intuïtief bedienen, verrassend.

     

    Dan een kleine poging om intern te bellen met een van de andere 5 handsets.

    Bij de 6000 moest je van tevoren weten welk nummer de handset had, dus ik druk het knopje intern in en ben benieuwd. En dan krijg ik ineens een lijst met handsets in beeld met naam en nummer.

    Wauw, denk ik dan. Gewoon “woonkamer”, “Keuken” of met de “Badmaker” bellen, dat is handig!  


  • 02-26-2010 11:27 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Naarmate ik de Beocom 5 langer in mijn handen heb, wordt de waardering groter.

    Het zijn de kleine details waardoor het toestel bij mij een vriendelijke indruk geeft.

    Het zijn de instelbare kleurtjes die bij het gebruik het een en ander laten oplichten, de klok waarbij de minuten en uren op een grappige en duidelijk wijze worden aangeduid, de 8 verschillende vriendelijke melodiën (de vriendelijkheid die wel wat weg heeft van de klingel van de Beotime).

    Het knopje AV laat je wederom het geluid van radio en tv aanpassen. Het herhaaldelijk indrukken van deze AV toets laat je kiezen tussen Audio, Video en Link Audio/Video. Als je eenmaal de juiste variant hebt gebruikt, dan onthoudt de Beocom 5 ook vanzelf die stand. Dus je hoeft niet steeds meerdere keren de AV toets in te drukken bij iedere keer dat je dat gebruikt. Dat is nu nog zo’n klein detail.

    Qua plaatsing is deze handset handiger dan de 6000. De tafellader die ik heb kan ook dienst doen als muurlader. Het kleine gewichtige blokje zorgt ervoor dat de Beocom 5 magnetisch op zijn plaats wordt gehouden. Die magneet is sterk genoeg om de telefoon zowel in horizontale als vertikale positie te houden. En wat ik al eerder aangaf is dat je nu kan zien door wie je gebeld voordat je het toestel van de houder haalt. Weer zo’n pluspuntje.

     


  • 02-26-2010 11:28 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Zijn er dan geen minpunten vraag je je welicht af?

    Nou, die zijn er wel. Het kan zijn dat ik mij wellicht druk maak om iets waar een ander een andere mening over heeft, maar dat is dan ieder voor zich.

    Een minpuntje vind ik is bijvoorbeeld dat je na het selecteren van de persoon te gemakkelijk deze kan verwijderen. Omdat de keuzes die je door de menu’s heen maakt een combinatie is van de draaischijf en de drukgevoelige schakelaars eronder, kun je daardoor te makkelijk vergissen.

    Ik had graag na de keuze van verwijderen gezien dat er een bevestigingsvraag wordt gesteld.

    Andere minpuntjes zouden ook gewenningsverschijnselen kunnen zijn. Het bevestigingstoetsje in het midden is wat klein en vraagt wat aandacht. Verder het aannemen of afbreken van een gesprek gebeurt middels de rechterzijde van de draaischijf waar je op moet drukken. Het kan gebeuren dat je eventueel per ongeluk eerst door het telefoonboek loopt terwijl je eigenlijk de lijn wilt openen.

    Maar dat is een kwestie van eerst het nummer indrukken en pas daarna de beltoets indrukken.

     


  • 02-26-2010 11:31 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Maar de conclusie. Wel of niet doen?

    Nou mijn persoonlijke mening is doen! De aanpassingen zijn slim en doordacht. Het grote display is toch het grootste plusplunt van dit toestel. Het maakt de bediening logischer, het navigeren eenvoudiger en overzichterlijker om door de menu's heen te navigeren. En die combinatie zou voor mij een argument kunnen zijn om meerdere handsets te vervangen door de Beocom 5.

  • 02-26-2010 12:10 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Eindelijk weer eens een topic die bij dit forum past  , hoewel er straks waarschijnlijk weer iemand komt om te vragen hoe hij zijn Siemens telefoon ( die veel beter  en goedkoper is )  aan de hand sets kan toevoegen Big Smile

    Goed beschreven , heb je review met veel belangstelling en plezier gelezen !

  • 02-26-2010 12:28 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Dank je wel voor het delen van je ervaringen, Beobuddy! Lijkt me een heel fijn apparaat, zo te horen.

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 02-26-2010 12:39 PM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Hele goede review Beobuddy van iemand die van de B&O rand en de hoed weet. Vooral de uitgebalanceerde benadering van de 'plussen' en de 'minnen' van het apparaat spreekt mij erg aan. Complimenten!

  • 02-26-2010 12:58 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Weet iemand hoe ik mijn Siemens telefoon kan aanmeldenStick out tongueBig Smile

    Beobuddy een top review!

    Ik moet nog ff een paar dagen wachten, jij hebt hem dus echt als eerste.

    Kon ik de tijd maar vooruitzettenWink

  • 02-26-2010 1:05 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Beobuddy hoe is het geluid vergeleken met de bc-6000.

     

  • 02-26-2010 5:04 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Graag zou ik zien hoe de telefoon in de praktijk wordt toegepast.

    De telefoon in de hand aan het oor. Dat zou ik graag willen zien.

    B&O heeft daar geen foto van.

  • 02-27-2010 2:48 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    jullie maken een geintje over het aansluiten van handsets van siemens, maar kan dat ook.

    Ga vanmiddag ook er een halen, maar twijfel nog over 2 of 3 toestellen.

    ik heb nl nog 3 goede toestellen van siemens

  • 02-27-2010 4:31 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Ik heb welleens gelezen dat het mogelijk moet zijn om zo'n toestel aan te melden op een B&O Basis.

  • 02-27-2010 4:33 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    en waar heb je dat gelezen

  • 02-27-2010 4:34 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Volgens mij hier op de forum.

  • 02-27-2010 7:31 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Mooie review, helemaal toppie! Ik vraag me alleen af of de BeoCom 5 lekker tegen het oor ligt tijdens het gesprek. Ik vind dat namelijk een groot nadeel van de BeoCom 2 t.o.v. de BeoCom 6000 (speakerdeel van de 2 is veel kleiner als van de 6000 en ik vind de 6000 gewoon prettiger). De bediening van de BeoCom 5 is dus wel goed, maar hoe lekker belt hij, vooral bij lange gesprekken?

  • 02-27-2010 9:32 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    koning:

    Beobuddy hoe is het geluid vergeleken met de bc-6000.

     

     

    Dat is een wat lastige vraag waarbij je denkt, hoezo lastig?

    Nou, hij klinkt anders. Maar in positieve of negatieve zin kan ik niet direct zeggen.

    De indruk van het geluid bij de gesprekken die ik heb gevoerd is goed.

     

    Het eerste waar het geluid en gebruik mij aan doet denken is aan de Beocom 2000 van vroeger. Het geluid op het eerste gehoor lijkt wat doffer, maar als je beter en langer luistert, dan kom je er achter dat er toch veel dynamiek in het geluid zit en de persoon toch goed duidelijk te verstaan is.

    Dus een echte A-B vergelijking heb ik niet gedaan. Je vergelijkt dus op een manier waarbij je denkt "hoe klonk die persoon ook alweer?".

    Maar wat ik heb ervaren is dat je ondanks de aanwezigheid van een tv, je toch duidelijk de persoon blijft verstaan. Als je denkt dat het volume te laag staat, dan  heb je bij dit toestel het voordeel van de draaischijf die nu aan de buitenzijde zit.

    Door de schijf en de kleine uitstekende middentoets aan de buitenzijde kun je prima de draaischijf lokaliseren en het volume bedienen zonder het toestel van je oor af te halen. (Voor degene die dat niet weten, de draaischijf krijgt tijdens het bellen de funktie van volumeregelaar). En dat kon bij de 6000 niet. Die moest je eerst van je oor af halen.

  • 02-27-2010 9:53 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Coolskin:

    De telefoon in de hand aan het oor. Dat zou ik graag willen zien.

     

    Sorry Coolskin, op dit moment is er niemand die van mij een foto wil maken met de BC 5 in de hand.

     

    Dus bij deze een paar andere ter vergelijking.

     

     


  • 02-27-2010 9:53 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    Wat mij wel op viel is dat de standby en gespreks tijd stukken minder is dan the good OLD beocom 6000,maar ja dat komt natuurlijk door het lcd gebeuren.

    ook heb je wel last van lolly vingers op je lcd scherm als ik de foto's zo zie.

    Maar goed je kan niet alles hebbenSmile

  • 02-27-2010 9:54 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    En nog een.

     

     


  • 02-27-2010 9:55 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    En een vergelijking met de Beocom 6000.

     

     


  • 02-27-2010 9:57 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

    En dan nog een van de 6000 en de BC5.

     

     

     


Page 1 of 2 (45 items) 1 2 Next >