Ik krijg verder per pm vragen omtrent de compatibiliteit van de Beoline 2 en oudere handsets.
Die informatie heb ik ook eerder ter hand gekregen voordat ik de Beocom 5 ging halen.
Dus wat ik hier meld, is niet uit eigen ervaring.
De Beoline 2 basis is dus uitgebreider dan de Beoline die ik heb. Dat is ondermeer dus het grotere telefoonboek van 400 i.p.v. 200 nummers en de mogelijkheid om per persoon meerdere nummers toe te kennen.
Daarbij moet je je voorstellen dat je dus per persoon een nummer van thuis, een nummer van zijn mobiel etc kan opslaan.
En die benaming (Thuis, mobiel, etc) zou je dan in het klein moet kunnen zien onder de naam van de persoon.
Nu is er kennelijk de vraag of de nieuwe Beoline 2 ook overweg kan met oudere (mk1) handsets van de 6000.
Ja, dat kan dus.
Je moet dan als eerste de Beoline2 plaatsen en 1 6000 handset als eerste registreren. Pas daarna de Beocom 5's laten registreren.
Maar helaas zal de basis in deze situatie een stapje terug moeten doen om a.h.w. backwardscompatible te worden met de 6000.
Een stapje terug betekent dan dat je niet meerdere nummers aan een persoon kan toekennen.
Verder heeft de Beoline 2 dan dus de mogelijkheid om 2 analoge lijnen (L1 en L2 op de foto) aan te sluiten.
Je hebt dan de mogelijkheid om per lijn een telefoonboek samen te stellen. Je kan ook kiezen met welke nummer je naar buiten wil bellen.
In mijn geval zou ik dus vanaf de quattrovox (ISDN) 2 verschillende poorten met ieder een eigen nummer naar de Beoline 2 kunnen laten lopen.