in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-27-2010 6:32 PM by DoubleU. 44 replies.
Page 2 of 2 (45 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 02-27-2010 10:03 AM In reply to

Re: Eerste Review: De nieuwe Beocom 5

koning:

Ik heb welleens gelezen dat het mogelijk moet zijn om zo'n toestel aan te melden op een B&O Basis.

Dect is een standaard voor digitale overdracht van het geluid bij telefoons.

Het is inderdaad mogelijk om verschillende merken op elkaar te laten werken. Maar de specifieke mogelijkheden, zoals een telefoonboek overdragen, zal niet lukken. 

• 02-27-2010 10:17 AM In reply to

Ik krijg verder per pm vragen omtrent de compatibiliteit van de Beoline 2 en oudere handsets.

Die informatie heb ik ook eerder ter hand gekregen voordat ik de Beocom 5 ging halen.

Dus wat ik hier meld, is niet uit eigen ervaring.

De Beoline 2 basis is dus uitgebreider dan de Beoline die ik heb. Dat is ondermeer dus het grotere telefoonboek van 400 i.p.v. 200 nummers en de mogelijkheid om per persoon meerdere nummers toe te kennen.

Daarbij moet je je voorstellen dat je dus per persoon een nummer van thuis, een nummer van zijn mobiel etc kan opslaan.

En die benaming (Thuis, mobiel, etc) zou je dan in het klein moet kunnen zien onder de naam van de persoon.

Nu is er kennelijk de vraag of de nieuwe Beoline 2 ook overweg kan met oudere (mk1) handsets van de 6000.

Ja, dat kan dus.

Je moet dan als eerste de Beoline2 plaatsen en 1 6000 handset als eerste registreren. Pas daarna de Beocom 5's laten registreren.

Maar helaas zal de basis in deze situatie een stapje terug moeten doen om a.h.w. backwardscompatible te worden met de 6000.

Een stapje terug betekent dan dat je niet meerdere nummers aan een persoon kan toekennen.

Verder heeft de Beoline 2 dan dus de mogelijkheid om 2 analoge lijnen (L1 en L2 op de foto) aan te sluiten.

Je hebt dan de mogelijkheid om per lijn een telefoonboek samen te stellen. Je kan ook kiezen met welke nummer je naar buiten wil bellen.

In mijn geval zou ik dus vanaf de quattrovox (ISDN) 2 verschillende poorten met ieder een eigen nummer naar de Beoline 2 kunnen laten lopen.

• 02-27-2010 10:23 AM In reply to

Ik heb een beoline mkII dus ik kan niet meerdere nummers toekennen aan een persoon.

• 02-27-2010 10:57 AM In reply to

Bij deze de pdf in verband met de compatibiliteit van de Beocom 5 en Beoline 2 t.o.v. de 6000 en BC2.

• 02-27-2010 11:02 AM In reply to

ik had deze pdf al eens van fred gehad.

Begrijp ik hier uit dat de beoline mkII ook meerdere nummers kan toe kennen of lees ik dat verkeerd.

• 02-27-2010 11:16 AM In reply to

Ik heb geen beoline mkII en dus ook niet de ervaring.

Als je een beoline mkII hebt en je daarbij meerdere nummers per persoon kan opslaan (kan dat?), dan kan dat ook bij de BC5.

Bij mijn weten is alleen bij gebruik van Beoline 2 het toekennen van meerdere nummers per persoon een mogelijkheid.

• 03-04-2010 1:38 PM In reply to

Als je dus de 6000mkII handset hebt, die kan ook meerdere nummers per persoon opslaan. Die funktionaliteit heb je dan ook bij de Beoline 2 basis. Alleen gaat de basis terug naar 200 ipv 400 nummers en heb je de 2 lijnen mogelijkheid niet.

Verder doet de BC 5 het bij mij nog steeds prima Big Smile. Dit ondanks wat negatieve meldingen op het general forum. Gebleken is dan ook dat deze dan ook niet de laatste software/hardware hebben.

• 03-04-2010 3:01 PM In reply to

Beobuddy is het belsignaal bij jouw ook wat zacht?

• 03-04-2010 3:21 PM In reply to

Bij mij staat de BC 5 op belmelodie 1 en ook op niveau 6.

Het kan wat luider, maar ik heb hier overal toestellen en krijg dus overal wel door dat er gebeld wordt.

Maar als dit het enige toestel zou zijn, dan hoor je hem inderdaad waarschijnlijk  buiten niet. De 6000 is wel wat luider, maar heeft een andere melodie die gewoon anders is.

• 03-04-2010 3:25 PM In reply to

mijn base sw is 1.10

was jouw sw versie 2.10?

• 03-04-2010 3:33 PM In reply to

Ja, ik heb 2.10 versie van 24 april 2002 in mijn ISDN zwarte doos basis.

Gek genoeg wordt die niet zgn. ondersteunt, maar de BC5 doet het er prima op.

Ik zou natuurlijk ook een beoline 2 basis kunnen nemen en deze op 2 analoge poorten van mijn quattrovox kunnen aansluiten.

De 6000's houd ik dan op de ISDN basis.

Ja, ik weet het, oude (dure) meuk, maar wel stabiel en werkt prima in combinatie met de alarmcentrale. En dat kun je niet zeggen over ip-telefonie, waarbij geadviseerd wordt om een analoge lijn ernaast te hebben voor de alarmcentrale. 

• 03-04-2010 5:34 PM In reply to

Wat ik een groooot minpunt vind is het loskoppelen van de speakerphone van zijn stroom.

Dit hadden ze toch wel makkelijker kunnen maken.

heb je de telefoon op een dressoir staan dan schiet na het loskoppelen het voedings kabeltje weg.

De lengte van het voedings kabeltje is ook aan de kleine kant.

voor de rest ben ik het met beobuddy eens........een waardige opvolger van de beocom 6000!

• 03-06-2010 12:12 PM In reply to

Hoe werkt de aparte "speaker"?? Je haalt het kabeltje los, en dan.......???

Wat betekent "flash""??

Ik heb 'm inmiddels dus ontvangen maar voorlopig zijn dit mijn vragen.

Mijn tijdsaanduiding verdwijnt steeds als ik 'm op de speaker neerleg. Hoe komt dit??

Wat ik wel sullig vind is dat de benaming te wensen overlaat. Zo staat de maand febr verkeerd. En ook bij optie "naam toevoegen" staat een tikfout. sulligheid ten top. maar ja, maar weer terug naar de dealer.

• 03-07-2010 4:43 AM In reply to

Als je de telefoon op de speaker zet en je drukt op het hoorntje dan kan je handsfree bellen.

Wil je die speaker telefoon meenemen naar een andere plek dan zal je hem los moeten koppelen en dat is niet practisch gemaakt.

Er zal gerust nog wel een sw update komen voor de laatste schoonheids foutjes.

• 03-08-2010 12:16 PM In reply to

Sorry hoor, maar welk hoorntje??

Weet je waar flash voor staat???

gr. Zwaan

• 03-08-2010 1:03 PM In reply to

Hoorntje/Haaktoets daarmee bedoel ik de knop waarmee je de kies toon krijgtSmile

• 03-27-2010 4:25 PM In reply to

Wat ik toch nog wil meegeven is dat de oude aluminium driehoek basis niet geschikt schijnt te zijn voor de BC5.

Dit ondanks het tabel waar de indruk wordt gegeven dat het wel zou moeten werken.

Dus de oudere analoge PSTN zwarte doos wel.

• 03-27-2010 4:54 PM In reply to

Ik heb hem van de week ook even in handen gehad ...... hij viel mij in het echie erg tegen ....helemaal wanneer je besluit de speaker er niet bij te nemen ( aan de muur) .

Zeker zonder speaker vind ik hem een hoog plastic gehalte hebben ...... niet mijn ding !

• 03-27-2010 5:01 PM In reply to

• 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

Ik vind hem mooi . Maar zonder speakerphone valt hij een beetje tegen ja. Mij verbaasde het de eerste keer met bellen dat je met het toestel omgekeerd moet bellen. Verder vind ik het fijn dat dit toestel een groot display heeft , wat alle andere toestellen niet hebben.

• 03-27-2010 6:32 PM In reply to

Ook niet mijn ding. Display vind ik wel mooi en eigenwijs, maar vooral de minst irritante beltoon vond ik nog verschrikkelijk klinken.

Page 2 of 2 (45 items) < Previous 1 2