in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-05-2012 3:09 PM by ulfiyya. 43 replies.
Page 2 of 2 (44 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 02-22-2011 7:32 AM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Hoi Buddy,

    Vind je nog steeds be BV9 better dan de BV7?

    En is de BV5 niet meer van deze tijd?

    Grt,

  • 02-22-2011 1:05 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    BV9 Better? By far...

     

    Ik vind zelf de BV9 nog steeds een genot om naar te kijken. Heb afgelopen week een paar uur mogen kijken en spelen met het laatste type  met calibratie-cameraatje. En ja, ik heb geen moment gehad dat ik iets aan het beeld  kon aanmerke of irriteerde.

    En dat kan ik niet zeggen over een BV7, helaas.

    Ik moet zeggen dat de BV5 qua resolutie niet kan tippen aan de hedendaagse tv's. Maar qua kwaliteit verslaat hij met gemak een groot deel van de (voornamelijk LCD's) tv s die vandaag de dag worden verkocht. Als je bron goed is, bijvoorbeeld digitaal ipv analoog, dan ziet het beeld er gewoon strak uit.

    De uitzendingen op bijna alle nederlandse kanalen zijn tegenwoordig in hd te krijgen. De SD variant daarvan is dan ook van goede kwaliteit (op uitzonderingen na dan) en die er gewoon erg goed uit. Een uurtje  De wereld draait door bijvoorbeeld ziet er gewoon erg goed uit. Niets op aan te merken.

    De BV5 blijft een mooi toestel met een mooi plaatje. Vergeet niet dat niet alles om resoluties draait. De marketing wil je anders doen geloven, maar naarmate je verder van je tv af zit, wordt het voordeel van een nog hogere resolutie vaak teniet gedaan.

  • 02-22-2011 3:00 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Helemaal mee eens.

    Plasma is nog steeds het beste om naar te kijken.

  • 06-04-2011 3:00 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Hoi Beobuddy,

    Ik lees laatste tijd dat bijv als je de beocenter 2 wil kopen net zo goed de beosound 5 koopt en via tvix of ander modellen films, fotos, muziek enz draaien is dat zo?

    Beankt alvast.

  • 06-04-2011 4:35 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Tja, het gebruiksgemak van een BC2 is toch wel een voordeel t.o.v. de TVix en andere mediaspelers. Je stopt er net zo makkelijk een cd of DVD in, en dat gaat sneller dan bij een mediaspeler. Daar moet je toch eerst het content omzetten voor je het kan afspelen.

    De BS5 heeft weer als voordeel dat je erg snel tussen de vele verschillende cd's kunt zoeken en de bijkomende MOTS (More Of The Same) funktie. Als je dan toch je cd's geript hebt, dan is de BS5 toch wel handiger dan de BC2.

    Op dit moment gebruik ik een BM5 (dus alleen de master zonder de sound 5) voor muziek en de TVix voor beeld. Als je toch een nieuwer scherm hebt met digitale aansluitingen, zoals DVI of HDMI, dan heb je uiteindelijk een scherper ruisvrij beeld en bij het gebruik van HD materiaal nog meer detail dan bij de BC2.

    Ik heb zelf (bijna) alle DVD's en cd's omgezet en op een server gezet en die bestanden zijn toegankelijk voor de BM5 (via beoplayer) en de TVix. En ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer terug wil. Het uiteindelijke bedienings gemak als alles digitaal is, maakt dat je sneller door je collectie heen gaat en wat opzet.

    Als voorbeeld (je moet er van houden natuurlijk), het vieren van het 25 jarig bestaan van de musical "Les Miserables" op 3 oktober 2010 in London op de BluRay, is een genot om naar te kijken en te luisteren. Om te downloaden is 'ie 50GB!! groot. FullHD 1080p en 24bits DTS audio.

    Bij een BC2 krijg je niet (helaas meer) dezelfde beeld en geluidskwaliteit.

     

    ps de BV5 gaat in de verkoop. HD geschikt door ondermeer een DVI en een component aansluiting tot 1080i maximaal.

    Dus een ieder met interesse. pm me maar.

  • 06-05-2011 11:38 AM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Bedankt voor je antwoord.

    Hoe kan ik 'm bekijken en eventueel vragen over?

     

  • 06-05-2011 3:01 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Ik heb nog een beocenter 2 te koop

  • 06-07-2011 1:22 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Nog even over tvix, bedien je hem vai beo4? als set-op box instelling?

  • 06-08-2011 2:26 AM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Ja, de TVIX kan zowel via de PUC (in de BV9 en andere) en via de STB-C (juiste chip zit in de BV5).

    De TVIX staat ingesteld als STB(DTV) of STB(VAux) in het menu van de BV5. Bij de BV9 staat hij nu onder VMEM vastgelegd.

    Vragen over BV5 kunnen via e-mail of een pm.

  • 07-30-2011 3:26 AM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Ik denk dat ik niet bij de juiste was.

    Nogmaals : is jouwe BV9 HD of HD ready?

    Bedankt!

  • 07-30-2011 3:52 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Ik heb hier een mkIII met full hd en een ingebouwde calibratiecamera.

    Alleen de MKIII en IV hebben de camera. Er komt dan een soort van ruitenwisertje naar beneden waar de camera op zit.

  • 07-31-2011 8:36 AM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Top man!

    En kun je de MK1 series de display vervangen door de nieuwe?

     

  • 08-01-2011 1:20 AM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Ik denk dat er redelijke kans is dat dat kan.

     

    Sowieso kan de bs3, die in de BV9 zit, overweg met andere los gekochtte panelen van Panasonic.

    ALs je dan aangeeft in het menu van de bs3, dat je een hd paneel hebt, zal dat wel werken. Er zijn er meer die een losse bs3 hebben i.c.m. een ander merk paneel. Alleen in dat geval zal je niet (of is er grote kans) dat de volledige funkties zoals autocontrast zullen werken.

    Maar ik heb ook de ervaring met de DVI insteekmodule in de BV5. Als je die op een computer aansluit, dan wordt het scherm herkent als een B&O paneel onder apparaatbeheer.

    Als je bij het wisselen van het BV9 paneel ook de DVI module kunt wisselen (ik weet zo even niet of die los te halen is, dacht het wel), dan wordt wellicht het scherm opnieuw herkent en maak je toch een kleine kans dat het beter werkt. 

  • 08-01-2011 4:37 AM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    't gaat mij om de ingebouwde scherm als dat hd ready is en kan vevangen met full hd?

    Ik denk dat  voor de bs3 geen invloed heeft.

    Bedankt voor je antwoorden!

  • 08-01-2011 12:45 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Wel degelijk.

     

    De bs3 in de BV9 moet weten wat voor een scherm erin zit, of geplaatst wordt.

    Bij de oudere bs2 werd het aangesloten scherm herkend door de RS232 poort. Via die aansluiting wist de bs2 dat er een panel aangesloten was, en dan werkte het ook, aan/uit,autocontrast en meer instellingen.

    Bij de bs3 zal er ook herkenning van een scherm moeten plaatsvinden om hem optimaal te laten werken.

  • 08-01-2011 12:50 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Bedankt voor je info!

  • 08-02-2011 2:47 AM In reply to

    • EOB
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 188
    • Bronze Member

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

  • 09-06-2011 4:16 AM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Nog 'n vraagje,

    Je hebt geen BM5 bedien je je muziek via beo6? hoe kun je de nimmers zien of herkennen?

    Bedankt!

  • 01-05-2012 3:09 PM In reply to

    Re: De eerste Beovision 5 met ingebouwde soundsystem van de BV 9 met ALT Technologie

    Hoi Beobuddy,

    Laaste mailde je dat je de Tvix allen voor films gebruikt, niet voor muziek? waarom? en voor voor server gebruik je?

    Bedankt!

Page 2 of 2 (44 items) < Previous 1 2