Tja, het gebruiksgemak van een BC2 is toch wel een voordeel t.o.v. de TVix en andere mediaspelers. Je stopt er net zo makkelijk een cd of DVD in, en dat gaat sneller dan bij een mediaspeler. Daar moet je toch eerst het content omzetten voor je het kan afspelen.
De BS5 heeft weer als voordeel dat je erg snel tussen de vele verschillende cd's kunt zoeken en de bijkomende MOTS (More Of The Same) funktie. Als je dan toch je cd's geript hebt, dan is de BS5 toch wel handiger dan de BC2.
Op dit moment gebruik ik een BM5 (dus alleen de master zonder de sound 5) voor muziek en de TVix voor beeld. Als je toch een nieuwer scherm hebt met digitale aansluitingen, zoals DVI of HDMI, dan heb je uiteindelijk een scherper ruisvrij beeld en bij het gebruik van HD materiaal nog meer detail dan bij de BC2.
Ik heb zelf (bijna) alle DVD's en cd's omgezet en op een server gezet en die bestanden zijn toegankelijk voor de BM5 (via beoplayer) en de TVix. En ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer terug wil. Het uiteindelijke bedienings gemak als alles digitaal is, maakt dat je sneller door je collectie heen gaat en wat opzet.
Als voorbeeld (je moet er van houden natuurlijk), het vieren van het 25 jarig bestaan van de musical "Les Miserables" op 3 oktober 2010 in London op de BluRay, is een genot om naar te kijken en te luisteren. Om te downloaden is 'ie 50GB!! groot. FullHD 1080p en 24bits DTS audio.
Bij een BC2 krijg je niet (helaas meer) dezelfde beeld en geluidskwaliteit.
ps de BV5 gaat in de verkoop. HD geschikt door ondermeer een DVI en een component aansluiting tot 1080i maximaal.
Dus een ieder met interesse. pm me maar.