Voor het omzetten van mijn cd-collectie heb ik de gewoon de beoport(player) software gebruikt.
Sinds de latere versies van beoplayer wordt WMA-lossless ondersteund. Bij het rippen is dat dan ook in te stellen.
Verder zorg ik ervoor dat de albumhoesjes ook bij het album in dezelfde map staan in geval beoplayer geen hoesje kent.
In dat geval neem ik de afbeelding van het hoesje en gebruik het drag and drop principe (gewoon slepen) om eventueel het hoesje alsnog bij beoplayer in beeld te krijgen. Dit werkt prima en ziet er best gelikt uit a la BS5 (bijna dan)
Ik ben er inmiddels ook achter dat de Beomedia de omgezette cd's naar WMA lossless gewoon ondersteunt. Kennelijk wordt ook van de Beomedia met regelmaat de software automatisch aangepast. Er stond mij namelijk iets van bij dat dat niet direct het geval zou zijn. (Correct me if I'm wrong)
Ook ben ik er inmidddels achter dat de beomedia toch wel leuke features heeft. Bijvoorbeeld alle muziek en andere content op de beomedia worden ook zichtbaar op elke computer waar beoplayer op wordt geinstalleerd die in hetzelfde netwerk zitten. Zelfs je favoriete websites kun je eenvoudig overhevelen naar de Beomedia middels een gedeelde map op je laptop/pc.
De inhoud van de beomedia wordt toegankelijk na het invoeren van een wachtwoord bij de installatie van beoport of beoplayer. Verrassend en het werkt. De Beomedia krijgt in dat geval de funktie van muziekserver.
Verder wellicht een detail, maar ik meld het wel even. De Beomedia ondersteunt het AAC formaat. Dus mensen die in "Appel-land" ( ) leven, zouden dus ook de bestanden naar de Beomedia kunnen overhevelen.