in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-08-2010 4:59 PM by DoubleU. 42 replies.
Page 1 of 2 (43 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-17-2010 2:06 PM

    Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Friends,

    Ik twijfel tussen aanschaf van een apple tv of 2e hands beomedia 1. Wat zijn de belangrijkste verschillen??

    Ik wil het gebruiken om mijn cd-collectie zonder verlies van kwaliteit te kopieren op één van beide apparaten.

    Bovendien wil ik overzichtelijk mijn foto's netjes digitaal ordenen.

    Ben zelf in bezit van BV8-40. heb beschikking over draadloos internet en werk met VISTA.

     

    gr. Zwaan

     

  • 02-18-2010 2:50 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Ik zou kiezen voor de Apple TV (ik heb er zelf namelijk een).

    Reden: Actueel product met goede ondersteuning. Ik weet niet of B&O nog de Beomedia 1 ondersteund. Mijn ervaring is toch wel dat computer gerelateerde B&O producten niet meer ondersteund worden als de verkoop ervan stopt.

    Apple TV is tevens aan te sluiten met HDMI, dus een veel betere beeldkwaliteit.

    Piet

  • 02-18-2010 8:37 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    de bm1 wordt nog steeds ondersteund door B&O recent nog update gehad.

    verder werkt in de link ruimte de BM1 prima via nmusic of nmusic

    gemakkelijk te bedienen met beo4 en 5

    ondersteuning zal wel blijven ivm met de bm5

  • 02-18-2010 10:39 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Ik dacht dat apple tv beelden ondersteunt tot 720. Volgens mij geeft het niet de 1080i en 1080p.

    Dan zal beeldkwaliteit toch niet zoveel beter zijn?? Hoe is kwaliteit van geluid??

     

    gr. Peter

  • 02-18-2010 2:00 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    720p of 1080i, er is nagenoeg geen verschil. High definition geeft altijd een mooi plaatje, welke van de 3 formaten je ook kiest. Als je het minste formaat daarvan afzet tegen de VGA van de BM1, ook dan is de keus snel gemaakt.

  • 02-18-2010 2:52 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    zou toch gaan voor het bedienings gemak van de bm1 ook in de linkkamers.

  • 02-20-2010 2:57 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Ik heb een mini mac gekocht (met beoport). Nu met een Beo-5 erbij werkt goed. Linkkamers ook, ook met een Beo-4.

    Grafisch is de Apple veel mooier en je hebt meer mogelijkheden. Ik ga niet zeggen dat het feilloos werkt want dat is niet zo. Ik heb toch wel wat problemen gehad om het goed te integreren maar het resultaat mag er zijn. 1 Druk op de knop en de BV 7 samen met de Apple en BS 3000 springen aan en draaien. Als je voor pasklaar wilt gaan is de beomedia wel een betere oplossing. Heb je een beetje geduld en speurt wat op het Forum zul je zien dat een Apple veel meer mogelijkheden biedt.

    Chucky 

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 02-20-2010 11:00 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Ik heb nu een gebruikte Beomedia in huis sinds een paar dagen en ben vooral tevreden over de geluidskwaliteit.

    Die valt mij echt 100% mee.

    Ook de snelheid van bedienen viel mij direct op, hij reageert echt snel op de instructies van de Beo4.

     

    Maar wat ik jammer vind is dat de software van de pc2/beoport verder gaat in het laten zien van albumhoesjes.

    De Beomedia is daarintegen toch wat kaal....

  • 02-20-2010 11:01 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Chucky,

     

    Wat is het verschil tussen de Atv en mini mac?? Ik wil het vooral gebruiken voor een deel van mijn audio collectie en foto's te beluisteren en te bekijken. Internet radio wil ik ook. Werkt de mini mac ook via een puc-code en dus te bedienen met Beo4?? en wat is precies beoport???

     

    gr. Zwaan

     

  • 02-20-2010 11:16 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Apple tv en Beomedia zijn geheel verschillende produkten in die zin dat Beomedia niet bedoeld is voor het afspelen van video. Net Radio, Netmusic, foto en een(kleine) webondersteuninmg.

    Maar ik zou ook gaan voor Apple tv, fantastisch produkct!

  • 02-20-2010 11:13 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Een Mac Mini heeft meer:

    DVD player and CD burner

    Mac OS X and iLife

    Grotere harddisk

    Meer Intern geheugen

    Een Mac Mini is echt een computer en Apple TV is meer een Add-On.

    Het beeld van een Mac Mini is slecht. (En ik heb de uitgebreidste versie / duurdere videokaart en moet de resolutie terugzetten anders gaat het mis, belachelijk eigenlijk maar bij groter dan 26" moet de resolutie terug)

     

    Lees http://forum.beoworld.org/forums/p/9158/69054.aspx#69054

     

    Je kunt dus aan een ATV een Puc aan hangen en bedienen met een Beo 4.

     

    Beoport = Beolink PC2 een kastje wat je tussen je audiomaster en PC/Mac gebruikt om beoplayer of Itunes te bedienen.

    Mocht je gaan voor een Mac Mini en Beoport heb je dus geen Puc nodig om met de beo4 muziek te luisteren  

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 02-21-2010 5:02 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Wat prefereer jij?? Wat is grafisch mooier? De ATV of met beoport/beoplayer. Hoe is de functionaliteit??

    Ik wil het gebruiken voor muziek (cd's overzetten op ATV) en foto's. Weet je ook hoeveel cd's er lossless op 160 gb gaan??

    Dus: ATV met puc te bedienen met beo4 of

    beoport/beoplayer of 

    mac mini

     

  • 02-21-2010 5:31 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Lossless gebruikt tussen de 33 a 40 mb per nummer dus reken maar uit.

    Als je via een computer lossless gaat spelen is het geluidverschil met mp3 320kbp niet zo verschrikkelijk groot hoor.

  • 02-22-2010 4:38 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Koning,

    Medewerker van Apple zei dat ik moest kiezen voor WAV. dit geeft het beste geluid. Ik dacht dat Lossless het beste resultaat gaf.

    Weet jij, of iemand anders dit??

     

    Inmiddels ATV inmiddels aangesloten. Als ik nu van Atv naar DTV ga heb ik wel geluid maar geen beeld. Wat moet ik aanpassen??

    Aangesloten via hdmi.

    gr zwaan

     

  • 02-22-2010 8:41 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Gebruik het AV Commando. Anders schakel je de TV uit.

    Bij mij is dat PC en A-Nmusic, afhankelijk van je instelling op je TV, dus op welke uitgang je de ATV hebt aangesloten.

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 02-22-2010 8:44 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    <EDIT> WAV Zie post hieronder

     

    Ok en gaan we echt voor een leuke opzet dan kopen gewoon dit http://www.hifi.nl/recensies/3628/Cambridge_Audio_DacMagic.html

    Eur 400,- Dit is wel degelijk een serieus ding om het geluid een beetje te pimpen. Ik heb er op het Mac Forum al veel over gelezen en mensen vinden het een goede upgrade. Voordat ik dit zelf ga kopen zou ik het toch eerst willen testen

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 02-22-2010 12:30 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Zwaan:

    Koning,

    Medewerker van Apple zei dat ik moest kiezen voor WAV. dit geeft het beste geluid. Ik dacht dat Lossless het beste resultaat gaf.

    Weet jij, of iemand anders dit??

     

    Inmiddels ATV inmiddels aangesloten. Als ik nu van Atv naar DTV ga heb ik wel geluid maar geen beeld. Wat moet ik aanpassen??

    Aangesloten via hdmi.

    gr zwaan

     

    Wav = Lossless   ongecomprimeerd

     

  • 02-22-2010 12:49 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Je hebt gelijk Koning Whistle ik dacht dat WAV er ook in meerdere compressies was. Ik zou sowieso in de hoogst mogelijke formaat rippen omdat je altijd terug kan naar minder maar nooit hogere compressies.

    Ik heb overigens net een update gehad van mijn BV 7 me Apple remote en werkt prima met de Mini Mac! (Via stb met link oog)

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 02-24-2010 3:41 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Chucky en Koning (en uiteraard andere liefhebbers),

    toch nog even over WAV en lossless apple.

    Ik heb een nummer 2x geimporteerd. 1x wav en 1x lossless apple.

    bij lossless apple:grootte 6.7 mb, 656 kbps, 44.100 khz, sample 16 bits.

    wav: groote 16,2 mb, 1411 kbps, 44.100 khz, sample 16 bits.

    Moet ik hieruit concluderen dat ik dan toch voor WAV moet kiezen?? Waarin zit het kwaliteitsverschil??

    gr. Zwaan

     

  • 02-24-2010 7:02 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Er zit geen kwaliteitsverschil in. Een lossless bestand is bit voor bit terug te coderen naar de originele CD. Vergelijk het met een zip-bestand.

    De enigste winst met WAV vs lossless compressie, is dat je meer kwijt kunt op een harde schijf, en laten compressie-formaten zich beter voorzien van ID3-tags.

    Bedenk wel dat als je voor Apple lossless kiest, dat je niet kiest voor een universeel afspeel formaat. Geen probleem verder als je in Apple-land blijft. Maar mocht je tzt veranderen van speler, bijvoorbeeld een BS5, bedenk dan wel dat al je rips wel eens geconverteerd zouden moeten worden. Dat gaat dan weliswaar zonder verlies, maar wordt dan wel een hels karwei als je honderden rips moet gaan omzetten.

     

  • 02-25-2010 12:38 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Voor het omzetten van mijn cd-collectie heb ik de gewoon de beoport(player) software gebruikt.

    Sinds de latere versies van beoplayer wordt WMA-lossless ondersteund. Bij het rippen is dat dan ook in te stellen.

    Verder zorg ik ervoor dat de albumhoesjes ook bij het album in dezelfde map staan in geval beoplayer geen hoesje kent.

    In dat geval neem ik de afbeelding van het hoesje en gebruik het drag and drop principe (gewoon slepen) om eventueel het hoesje alsnog bij beoplayer in beeld te krijgen. Dit werkt prima en ziet er best gelikt uit a la BS5 (bijna dan)

     

    Ik ben er inmiddels ook achter dat de Beomedia de omgezette cd's naar WMA lossless gewoon ondersteunt. Kennelijk wordt ook van de Beomedia met regelmaat de software automatisch aangepast. Er stond mij namelijk iets van bij dat dat niet direct het geval zou zijn. (Correct me if I'm wrong)

     

    Ook ben ik er inmidddels achter dat de beomedia toch wel leuke features heeft. Bijvoorbeeld alle muziek en andere content op de beomedia worden ook zichtbaar op elke computer waar beoplayer op wordt geinstalleerd die in hetzelfde netwerk zitten. Zelfs je favoriete websites kun je eenvoudig overhevelen naar de Beomedia middels een gedeelde map op je laptop/pc.

    De inhoud van de beomedia wordt toegankelijk na het invoeren van een wachtwoord bij de installatie van beoport of beoplayer. Verrassend en het werkt. De Beomedia krijgt in dat geval de funktie van muziekserver.

    Verder wellicht een detail, maar ik meld het wel even. De Beomedia ondersteunt het AAC formaat. Dus mensen die in "Appel-land" ( Laughing ) leven, zouden dus ook de bestanden naar de Beomedia kunnen overhevelen.

  • 02-25-2010 2:32 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Oke dan.Smile

    Maar Apple lossless is weer iets anders dan AAC of WMA lossless. Al zal voor de meeste oortjes het resultaat wel hetzelfde klinken. Ik durf daar MP3's van 320 daar ook wel onder te zetten. Het is in ieder geval een formaat dat elke speler zal lezen.

  • 02-25-2010 10:36 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    DoubleU,

    Begrijp ik hieruit dat jij voor WAV zou kiezen?? Dit ivm ID3-tags. Wat kan ik overigens doen als albumhoes niet is gevonden??

    Zwaan

  • 02-25-2010 11:01 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    WAV is de ongecomprimeerde PCM formaat van een audio track (dwz 100% identiek aan origineel = geen compressie of niet "packed"); WAV ondersteunt geen tag-info's

    Apple lossless / WMA lossless track is een "gezipte" audio bestand. Net zoals bij andere gezipte bestanden is de inhoud van het gezipte bestand identiek aan het origineel maar met het voordeel dat het gezipte bestand kleiner in omvang is. Beide ondersteunen tag's.

     

    Met andere woorden om de BM1 goed te benutten is het gebruik van de "lossless" formaten te preferen. Zonder tag informatie (WAV) dien je alle gegevens in de bestandsnaam plaatsen om een goed onderscheid te kunnen maken.

    Je krijgt bij WAV geen onderscheid naar artiesten albums etc omdat deze gegevens er gewoonweg niet zijn en dus niet door de sw herkent kunnen worden. Je krijgt één album (= Unknown) en één artiest (=Unknown)


  • 02-25-2010 1:49 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Ik zou als ik het nu over moest doen alles naar flac zetten.

    Wav zou ik niet doen omdat die inderdaad geen tag info ondersteunt.

    Ik zou ook een ander rip programma nemen dan beoplayer.

    EXACT AUDIO COPY is in mijn ogen het beste rip programma maar het vergt wel enige instellingen waar niet iedereen zin in heeft omdat te doen.

Page 1 of 2 (43 items) 1 2 Next >