in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-24-2007 9:03 AM by Beobuddy. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-17-2007 3:49 AM

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    A-Aux starten op een passive met IR-oog (via Beolink 1000)

    Goedemorgen,

    Vraagje over de Passive met IR.  Hoe moet ik via de Beolink 1000 A-Aux starten op de Passive en op een Beolab 2000? Is er een knop of combinatie. Zou handiger zijn want mijn PC muziek is daarop geschakeld.

    Ik doe eerst de Passive aan en daarna moet ik steeds de Beo 4 nemen, naar de Beosound 3200 toe gaan en daar Link > A-Aux kiezen. Nadien terug de Beosound 3200 op standby plaatsen, want ik heb geen geluid nodig waar de Beosound staat opgesteld.

    Overigens kan ik met de Beo 4 ook niet rechtstreeks de passive starten via zijn IR oog. Wat maakt dat ik iedere keer sowieso naar die Beosound moet.

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 06-18-2007 3:08 PM In reply to

    Re: A-Aux starten op een passive met IR-oog (via Beolink 1000)

    Chris:

    Goedemorgen,

    Vraagje over de Passive met IR.  Hoe moet ik via de Beolink 1000 A-Aux starten op de Passive en op een Beolab 2000? Is er een knop of combinatie. Zou handiger zijn want mijn PC muziek is daarop geschakeld.

    Ik doe eerst de Passive aan en daarna moet ik steeds de Beo 4 nemen, naar de Beosound 3200 toe gaan en daar Link > A-Aux kiezen. Nadien terug de Beosound 3200 op standby plaatsen, want ik heb geen geluid nodig waar de Beosound staat opgesteld.

    Overigens kan ik met de Beo 4 ook niet rechtstreeks de passive starten via zijn IR oog. Wat maakt dat ik iedere keer sowieso naar die Beosound moet.

    Na paar keer je topic te hebben doorgelezen kom ik er niet uit wat je wil/hebt.

    Er zijn/lijken een aantal dingen tegenstrijdig.

    Met de passive neem ik aan dat je de zwarte blok/versterker bedoelt die middels ML naar je 3200 loopt, is dat juist?

    Welke Aux aansluiting bedoel je? Die aan de 3200? Want op de passive zelf zit dacht ik geen aux aansluiting.

    Met A.Aux denk ik aan het laten weergeven van de Aux (wat dat dan ook mag zijn) via de TV, of waarschijnlijk via de speakers die aan de TV zijn aangesloten.

    Nu ga ik er maar voor het gemak maar van uit dat je dus in de linkruimte de aux wil horen op de speakers die op de passive zijn aangesloten.

    Ik zou in dat geval met de Beo-4 de passive beginnen in optie 6 te zetten, dus L-opt gevolgd door 6.

    Daarna zou met de Aux instructie het geluid van de Aux op de 3200 moeten kunnen horen op de passive.

    Bij de link1000 zou dat een shift gevolgd door radio of phono moeten zijn.

    Een A.Aux instructie bij een audio product als de passive is volgens mij niet logisch.

     

    Als ik het verkeerd mocht hebben qua opstelling, dan moet je maar iets meer info daarover geven.

  • 06-18-2007 11:39 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: A-Aux starten op een passive met IR-oog (via Beolink 1000)

    Ja ok, idd een beetje moeilijk uitgelegd.

    Het gaat inderdaad om de 3200 in de stand A-Aux te plaatsen met de beolink 1000. En dat vanop afstand via het IR oog van de Passive.

    Op de aansluiting A-Aux van de beosound is mijn pc aangesloten, een aansluiting die ik perfect kan opzetten via de beo4 (link drukken, daarna A-Aux kiezen in de lijst en Go drukken) wanneer ik deze richt naar de beosound.

    Maar ik wil de beosound ook op A-Aux kunnen plaatsen vanop afstand, dus via het het IR oog van de passive geplaatst in de keuken. Net zo goed of je kiest voor radio of cd of...

    Idd het command shift > radio lukt, wanneer gericht naar de 3200, maar lukt me niet wanneer gericht naar het IR oog van de passive in de keuken.

    Een command voor de 3200 die dus niet mogelijk is om vanop afstand uit te voeren.  

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 06-19-2007 11:11 AM In reply to

    Re: A-Aux starten op een passive met IR-oog (via Beolink 1000)

    Hallo Chris,

     

    Enigszins gedreven door nieuwsgierigheid ben ik ook eens aan het experimenteren gegaan.

    In  het ML systeem heb ik ook een BS3200 en dus even een cd-speler van kantoor genomen en ben gaan proberen.

    Maar helaas, het lukt mij ook niet.

    Ik heb zowel een passive als een ML Active in het systeem hangen, maar beide willen geen A.Aux of andere instructies aannemen om de cdspeler te laten weergeven.

    Het zijn de linkunits die niet willen reageren, in welke optie ik ze ook zet (1,2 of 6). Maar een beoport (met ir-oog)  op kantoor reageert weer wel!

    Das vreemd. Wat ik ook probeer , geen geluid uit de speakers aan de passive of active.

    Wat wel lukt, is misschien een alternatief. Is om de pc aan een eventueel aanwezige B&O tv te hangen op de camcorder of scart en deze als V-Aux te benoemen. In dat geval kan ik wel overal geluid va de cdspeler krijgen (A-V.aux bij beoport met ir-oog).

    Zowel de passive als de active ML reageren op de V-Aux instructie en je hebt muziek.

     

    Beobuddy.

    Dus kortom, jouw probleem komt niet alleen bij jou thuis voor, maar doet zich ook bij anderen voor.

  • 06-19-2007 11:28 AM In reply to

    Re: A-Aux starten op een passive met IR-oog (via Beolink 1000)

    Wellicht een duurder alternatief is om een beoport of pc2 aan te schaffen voor de pc.

    Dan kun je vervolgens middels Netmusic overal je muziek beluisteren en besturen, ook in de keuken...Smile

  • 06-20-2007 1:08 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: A-Aux starten op een passive met IR-oog (via Beolink 1000)

    Beobuddy:

    Wellicht een duurder alternatief is om een beoport of pc2 aan te schaffen voor de pc.

    Dan kun je vervolgens middels Netmusic overal je muziek beluisteren en besturen, ook in de keuken...Smile

    Bedankt Beobuddy, om het even uit te proberen. Waarschijnlijk zal er wel een bedoeling voor zijn, dat je geen Aux kunt starten vanop de ML link. En het meest voor de hand liggend is, dat bij een extern aangesloten toestel je toch geen compatibele bedieningen kunt doen vanop een Beolink afstandsbediening.

    Tekortkoming? Nee niet echt, althans voor mij niet. Het ML systeem is op zichzelf al een prachtige creatie. Maar... je wilt uiteraard altijd meer. Benieuwd of dit zich ook zou voordoen vanop een Beosound 9000 of Beocenter 2?

    Om nu even je alternatief van de Beoport aan te halen. Mooi systeem, maar... jammer dat je Bill Gates moet passeren om alle functies ervan te kunnen gebruiken. Zelf moet ik al bijna een ganse werkdag spenderen aan de soft van meneer Gates, met steeds dezelfde ellende eromheen. Verlang dan niet dat ik thuis dit nogmaals gebruik of het zelfs speciaal installeer voor mijn B&O. B&O zou zich beter voor de prijs van een PC2 toespitsen om alle besturingssystemen hiermee te ondersteunen en niet alleen Windows en Mac.

    Ik ben een Linux gebruiker. En doe net zoveel of kan zelfs meer dan Mr Gates ons met zijn pupil voorschotelt. Alleen spijtig dat onze doelgroep zo klein is, om een eigen ontwikkeling van PC2-Linux te laten creëren door B&O.

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 06-20-2007 4:25 PM In reply to

    Re: A-Aux starten op een passive met IR-oog (via Beolink 1000)

    Ik heb als cdspeler een CD7000 met datalink gebruikt. Juist vanwege de aanwezigheid van de 7 polige dinstekker had ik ergens wel verwacht dat het zou werken. Soms is het een actie/reactie verhaal, zo van, stuur een "play"signaal naar de aux, deze krijgt respons terug in de vorm van track e.d. en vervolgens gaat de BS3200 alsnog in de Aux stand.

    Helaas gaat deze vlieger dus niet op.

     

    Als pc heb ik op kantoor een aparte kast staan waar alleen beoportsoftware op staat in combinatie met een TV kaart van Hauppauge.

    Hierdoor werkt het als een volledige audio/video center waar een kleine LCD scherm op aangesloten is.

    Het is een kast geworden met een P4 2,4 Ghz op een Aopen A4XGE Tube moederbord. Dit bord heeft een bovengemiddelde geluidskaart en is verder zo stil mogelijk gemaakt middels aparte 12 cm ventilatoren. Deze pc hoor je niet en blijft altijd direct aanspreekbaar. Alleen het noodzakelijkste staat erop.

    Is dat V-Aux verhaal nog een optie?

     

    Beobuddy

  • 06-23-2007 10:20 AM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: A-Aux starten op een passive met IR-oog (via Beolink 1000)

    Beobuddy:

    Ik heb als cdspeler een CD7000 met datalink gebruikt. Juist vanwege de aanwezigheid van de 7 polige dinstekker had ik ergens wel verwacht dat het zou werken. Soms is het een actie/reactie verhaal, zo van, stuur een "play"signaal naar de aux, deze krijgt respons terug in de vorm van track e.d. en vervolgens gaat de BS3200 alsnog in de Aux stand.

    Helaas gaat deze vlieger dus niet op.

     

    Als pc heb ik op kantoor een aparte kast staan waar alleen beoportsoftware op staat in combinatie met een TV kaart van Hauppauge.

    Hierdoor werkt het als een volledige audio/video center waar een kleine LCD scherm op aangesloten is.

    Het is een kast geworden met een P4 2,4 Ghz op een Aopen A4XGE Tube moederbord. Dit bord heeft een bovengemiddelde geluidskaart en is verder zo stil mogelijk gemaakt middels aparte 12 cm ventilatoren. Deze pc hoor je niet en blijft altijd direct aanspreekbaar. Alleen het noodzakelijkste staat erop.

    Is dat V-Aux verhaal nog een optie?

     

    Beobuddy

    Werkt inderdaad. Alles is reeds bezet op de Beovision 3, dvd, sat en video, enkel nog de cam over. Ik hou het maar zoals het nu is en een paar extra stappen kunnen geen kwaad.

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 06-24-2007 9:03 AM In reply to

    Re: A-Aux starten op een passive met IR-oog (via Beolink 1000)

    M.a.w. kun jij ook de camcorder aansluiting hernoemen naar V.Aux? Dus door in de setup op connections gaan staan en vervolgens op menu te drukken? Daarna kun je deze dus waarschijnlijk hernoemen naar V.Aux(Sat) en vervolgens een type te nemen. Het maakt niet welke.

    Ik kan dus met deze opzet direct om V.Aux vragen, zonder extra stappen waar ook te nemen (behalve de pc te laten spelen natuurlijk).

    Met alleen Camcorder lukt dat niet.

    Dit geldt dan gelijk voor elke linkruimte dat je de muziek daar kan krijgen. Het scheelt dan toch wat heen en weer wandelen.

Page 1 of 1 (9 items)