in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-16-2010 7:24 PM by HarleyD. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-10-2010 7:47 AM

    BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Ik heb een BeoVision 8 (26) gekocht en ik wil graag mijn bestaande Bang & Olufsen apparatuur aansluiten aan de BeoVision 8 (26) maar kom er nog niet helemaal uit en hoop dat een van jullie mij verder kan helpen.

    Ik maak gebruik van een Bang & Olufsen BeoCord V8000, Bang & Olufsen DVD1, een Schoteltuner en een AppleTV

    Het is mij inmiddels gelukt om de DVD1, schoteltuner en AppleTV aan de praat te krijgen, echter heb ik nog geen idee hoe ik de BeoCord V8000 aan de praat kan krijgen.

    De situatie is als volgt.

    DVD 1 is aangesloten op AV1 (Scart 1)
    De Schotel tuner is aangesloten op AV2 (Scart 2)
    De AppleTV is aangesloten AV3 (HDMI)

    AV4 (Pc aansluiting) heb ik nog over maar ben van plan om hier een tweedehands Mac mini (intel versie) op aan te sluiten.

    Ik heb achterop de BeoVisoion 8 geen scart aansluiting meer vrij.
    Echter heeft de BeoCord V8000 wel twee scart aansluitingen achterop, kan ik hier iets doorlussen of iets dergelijks.

    Ik ben nog in het bezit van AV Expander die ik gebruikte om de Bang & Olufsen apparatuur aan te sluiten aan mijn MX4000

    Groet,

    Johan

  • 01-12-2010 4:08 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Hallo Johan,

    De installatiehandleiding van de V8000 geeft aan dat op de AV2 poort een CDV of PhotoCD kan worden aangesloten die kan worden opgeroepen met CDV op de Beo4. Het lijkt me de moeite waard dit naar de moderne situatie te vertalen en dus de V8000 direct op de BV8 aan te sluiten en de DVD1 op de AV2 van de V8000. 

    Bart

  • 01-12-2010 4:41 PM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Hallo Bart,

    Bedankt voor de tip, maar helaas werkt de oplossing niet.

    Ik heb inmiddels contact opgenomen met mijn B&O dealer en overweeg om afscheid te nemen van mijn schotel tunner en de Beovision 8 te laten voorzien van een Systeem/DVB-T module (T 4470) en over te stappen op Digitenne.

    Met het overstappen op Digitenne speel ik een scart aansluiting vrij en heb ik de beschikking over een Masterlink aansluiting zodat ik mijn huidige MX4000 ook kan hergebruiken, tevens overweeg ik om een gebruikte DVD2 aan te schaffen.

    Heeft iemand reeds ervaring opgedaan met de digitenne module?

     

    Groet,

    Johan

  • 01-13-2010 6:11 AM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Digitenne?

    Zou je dit nou wel doen.

     

  • 01-13-2010 10:24 AM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Ik zou eerder de schoteltuner vervangen door een met een hardeschijf voor opnames. Dan kan de V8000 wieberen...

  • 01-13-2010 2:51 PM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Eens met Beobuddy.

    Al zal Digitenne er best acceptabel uitzien op een 26 inch. Maar als ze overschakelen op mpeg4 werkt de (dure) module dan nog wel? Buiten dat is Digitenne ook wel erg beperkt in zender aanbod.

  • 01-15-2010 4:08 PM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Bedankt voor jullie reactie en adviezen.

    Ik heb er in eerste instantie voor gekozen om de systeem/DVBT module (T 4470) in te laten bouwen. Deze module is 35 euro duurder ten opzichte van de systeem module (T4375) en ik was reeds in het bezit van CAM module en Digitenne kaart. Op deze manier heb ik een scart aansluiting vrijgespeeld en er zelfs een bijgekregen omdat de Systeem/DVBT module ook voorzien is van een scart aansluiting.

    Ik maak aan boord van onze zeilboot al een tijdje gebruik van Digitenne, hier zijn we erg tevreden over. Tot nu toe vind ik het beeld wel een acceptabel op een wat kleinere TV zoals bijvoorbeeld de Beovision 8 26 die wij gekocht hebben. 

    Maar dat terzijde, mijn eerste indruk van de interne Digitenne tuner is erg positief en mijn Canal digitaal abonnement loop nog wel een paar maanden door dus ik heb nog een backup mogelijkheid en kan eventueel nog overstappen op een schotel tunner met harddisk recoder.

    Ik heb echter nog een kleine uitdaging waar ik nog niet helemaal uitkom.

    Ik heb de BeoVision 8 26 middels een Masterlink kabel via ML distributor gekoppeld aan mijn Beosound 3000 en in een andere kamer heb ik mijn MX4000 middels een T1611 converter (van Powerlink naar ML) gekoppeld aan de ML distributor. Vervolgens heb ik een coax kabel van de Beovision 8 26 aansloten aan de MX400. Nu vraag ik me af hoe ik via de MX4000 de audio en video bronnen uit de woonkamer kan benaderen.

    Groet,

    Johan

  • 01-15-2010 5:32 PM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Muzefalk:

    Ik heb echter nog een kleine uitdaging waar ik nog niet helemaal uitkom.

    Ik heb de BeoVision 8 26 middels een Masterlink kabel via ML distributor gekoppeld aan mijn Beosound 3000 en in een andere kamer heb ik mijn MX4000 middels een T1611 converter (van Powerlink naar ML) gekoppeld aan de ML distributor. Vervolgens heb ik een coax kabel van de Beovision 8 26 aansloten aan de MX400. Nu vraag ik me af hoe ik via de MX4000 de audio en video bronnen uit de woonkamer kan benaderen.

    Vervang de 1611 voor een 1615. Dit is een beolink video. Masterlink in, datalink uit naar de MX4000. Je MX4000 zal dan weer werken als een volwaardig link-product.

     

    Wat ik nog uit mijn hoofd weet is dat het even lastig configureren is. Ik dacht dat je eerst een commando moet geven om vanaf de MX4000 om bijvoorbeeld de DVD te starten. Dat is nodig, anders stuurt de master-tv (bv8) geen rf-out signaal uit. Daarna ga je de frequentie zoeken op de MX4000 om de dvd-beelden te ontvangen. Frequentie staat standaard ingesteld op 599 MHz. Sla deze frequentie op P60.

    BV8 V.OPT 2. (Staat ie al op.)

    MX4000 V.OPT 6.

    Zoiets was het dacht ik.Smile

     

    edit: Bedenk me net dat je voortaan met de "nieuwere" tv's  ook een RF-Link Amplifier nodig hebt.

  • 01-16-2010 2:08 AM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Heb je er ook zo'n subtiel muurbeugeltje bij met een muurplaat van 1 METER!

    Ik had er 1 besteld voor mijn witte BV 8-26 denk makkelijk even boren klaar. Dat ding is zo belachelijk groot dat ik Fred alweer gebeld heb voor een vloerstand.

    Mooie kleuren ook van de muurbeugel zilver en zwart erg subtiel bij een witte TV. Ik snap er echt niets van dat er niet beter over nagedacht wordt. Nu wordt de vloerstand wit gespoten.

    Bij mijn MX4200 zit een redelijke beugel, wel zwart maar niet zo belachelijk groot en is nog electrisch ook. Jammer hoor!

     

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-16-2010 4:41 AM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Oke, dan ga ik de T1611 vervangen door een gebruikte/tweedehands T1615, ik ben inmiddels al aan bieden geslagen op marktplaats.

    Ik merk nu echt dat ik nog niet zo thuis ben in de Beolink wereld, dus wat is een RF-Link Amplifier en hoe stel ik een Beovision 8 in op V.OPT 6?

    Volgens mij moet ik tevens nog iets aanpassen op de BeoSound 3000 want ik heb de Beolab 4000 aangesloten aan de Beovision 8, als ik een cd'tje of radio wil luisteren moet ik echter eerst middels de Beo4 AV selecteren voordat er geluid uit de Beolab 4000 komt. 

    Groet,

    Johan

     

     

  • 01-16-2010 5:08 AM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Nee, ik heb niet gekozen voor de uit de kluiten gewassen muurplaat.

    Ik vind het erg spijtig dat er geen motorstand meer beschikbaar is, ik maakte hiervan bij onze MX4000 wel gebruik van.

    De Beovision 8 staat bij ons in de woonkamer op een lage kast en het op hangen van de BeoVision was bij ons geen optie al vind ik het wel erg mooi staan, mits natuurlijk alle kabels mooi weggewerkt kunnen worden.

    Verder ben ik tot nu toe erg tevreden over de Beovision 8-26 vooral nu ik gebruik kan maken van de AppleTV.

     

    Groet,

    Johan

  • 01-16-2010 12:28 PM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    Muzefalk:

    Oke, dan ga ik de T1611 vervangen door een gebruikte/tweedehands T1615, ik ben inmiddels al aan bieden geslagen op marktplaats.

    Hmm, ik kan hier in de Product Configuration Guide geen link-TV selecteren, die geen ML aan boord heeft. Gek genoeg geldt dat alleen voor de BV8 als master, en ook de BV10 die hetzelfde chassis heeft. Voor alle andere tv's lukt het wel.

    Het zal niet voor niks zijn, dus ik zou dat wel even voorleggen bij je dealer of product support, voordat je tot aankoop overgaat van een 1615.

    succes!

  • 01-16-2010 7:24 PM In reply to

    Re: BeoCord V8000, DVD1 en schoteltuner aansluiten aan een BeoVision 8 (26)

    chucky:

    Heb je er ook zo'n subtiel muurbeugeltje bij met een muurplaat van 1 METER!

    Ik had er 1 besteld voor mijn witte BV 8-26 denk makkelijk even boren klaar. Dat ding is zo belachelijk groot dat ik Fred alweer gebeld heb voor een vloerstand.

    Mooie kleuren ook van de muurbeugel zilver en zwart erg subtiel bij een witte TV. Ik snap er echt niets van dat er niet beter over nagedacht wordt. 

     

     

    Ben het met je eens wat betreft de muurbeugels , ik heb ze hier al weer een tijdje in de kinderkamers hangen ,beide in het wit ........ mijn eerste gedachte was de zelfde als die van jouw .............maar als de boel eenmaal hangt moet ik zeggen dat het eigenlijk wel mee valt .....veel minder storend als ik had verwacht  !

Page 1 of 1 (13 items)