in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 27 of 31 (762 items) « First ... < Previous 25 26 27 28 29 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 09-26-2011 4:16 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    fraberg, jeg kom i tanke om, hvis du vil nøjes med stereo SUPER lyd.

    Med BeoLab 5 er der denne mulighed fordi BeoLab 5 har indbygget DA konverter,
    og kan tilsluttes digitale lydsignaler via SPDIF indgang. Dette betyder at du kan tilslutte
    din digitale TV udgang diregte til BeoLab 5. I digital mode styres lydstyrken på BeoLab
    5 højttalerne direkte med Beo4 eller Beo5/6 fjernbetjening. 

    Findes der kun Toslink OUT stik på dit TV og kun coaxial IN på lydmodtageren
    kan man købe en Digital Fiber Optical (Toslink) to Digital Coaxial (S/PDIF)

    Converter. Link: http://www.av-connection.dk/?ML=416
    ______________________________________________

    BeoLab 5 med type nr. 6881 fra før Dec. 2003 er uden pinkode. = gammel model,
    Jeg ved ikke om den virker i dette setup..

    BeoLab 5 med type nr. 6881 med SW2.3 eller nyere, fra Dec. 2003 med pinkode.=
    ny model. Virker i dette setup.

  • 09-27-2011 8:35 AM

    • fraberg
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-26-2007
    • Norway
    • Posts 40
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Takk igjen Peter 

    Å få den supre  lyd fra BL 5 er det viktigste og da kan jeg vel tilkoble BD spiller til TV og få god lyd fra filmer  også selv da uten surrond og mine BL 8000.

    Er d mulig at Powerlink kablene (tilkoblet BC2)  kan være tilkoblet samtidig på BL 5 som SPDIF fra TV ??

    Frank

  • 09-27-2011 9:26 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej igen Frank

    Jeg sige NEJ.
    Det er enten eller, fordi der er alt for meget omstilling fra digital til analog PowerLink tilslutning.
    Man skal Feks. ændre i option på BL5. Men i manualen står der at det kan du. (BeoVision tilslutning)

    OBS! Du for muligvis brug for delay - lipsync indstilling for lyd tilpasning
    så billede og lyd passer sammen. Det er indbygget i mange Samsung TV.

  • 09-27-2011 10:54 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej alle

    Jeg har været i mit Beocenter. De er nået langt med deres solution wall, da de har deres
    egen teknikker. De fortalte at en anden B&O butik uden egen teknikker havde forbrugt 30
    elektriker timer for at få deres solutions wall til at fungere efter Bang & Olufsens forskrifter.



    Solution wall går ud på at vi kunder skal få en fornemmelse af hvad vi idag kan med Bang
    & Olufsens produkter i en "linkopsætning". Det er en omfattende mægte elektronik der er
    monteret bag væg panelet. BeoMaster 5/ MasterLink Gateway/ Lysfjernbetjenings udstyr /
    Motor regulering til gardiner / og meget andet, så jeg syntes det er en god ide du selv for syn
    for sagen i den nærmeste B&O butik.

    Der var lidt problemer som blev løst -
    Vi opdagede en nyhed i BeoVision 7-55" 3D versionen som indgår i opsætningen. Den lille
    røde standby diode slukker kort tid efter at fjernsynet er er gået i standby.

    Dette medførte at de ikke kunne tænde BeoVision 7-55"- 3D via WI-FI med den iPhone der
    blev benyttede som fjernbetjening. Løsningen var at gå ind i opsætnings menuen, og slå den nye
    "standby spare funktion" fra. Nu virkede det hele i opsætningen der omfatter, stue- køkken-
    værelser- bad- terrasse.

    http://www.bang-olufsen.dk/home-integration-beolink

    http://www.bang-olufsen.dk/masterlink-gateway
    ________________________________________


           BeoLink  controls apps.

    Download BeoLink app’en til din iPhone, iPod touch eller iPad nu, og oplev fordelene.

    http://itunes.apple.com/us/app/beolink/id359002041?mt=8

    http://www.bang-olufsen.dk/beolink-iphone-android-app

    Mvh. Peter Pan.

  • 09-27-2011 2:17 PM

    • fraberg
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-26-2007
    • Norway
    • Posts 40
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Min uvitenhet fører til mange spørsmål Smile da er det godt det er mange eksperter . 

    Er det mulig å bruke denne fra TV og inn på AUX på BC2 ? 

    http://www.av-connection.dk/?PGr=3525&ML=416

    Eventuelt videre fra ovennevnte " digitale til analoge audio converter"  til Beolink Active ?

    Eller tenker jeg helt feil !

    Frank

  • 09-27-2011 10:32 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    fraberg

    Om den dækker dit behov for TV lyd ved jeg ikke, da jeg ikke har overblik over
    hvor mange TV lyd formater der findes. Tryk her.

  • 09-27-2011 11:25 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hvad laver Peter Pan i MexicoBig Smile

     


    Beosound 3000, BL 4000, BL 8000, BG 2404,BG 5000, BG CD50, Beocord 5000, BM 901, BM 2400, BM 4000, BV S45, BV 3702. There is nothing we cannot do, but a lot of things we don't want to do!!

  • 09-28-2011 12:51 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Har et lille hotel i Playa del Carmen. Se her Søren Mexico. Whistle   Ny B & O i august 2011

    Disparates Søren

  • 09-28-2011 1:43 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Peter Pan:
    Har et lille hotel i Playa del Carmen.

    Det var Sørens, du er omkring dig, hablas Español.Surprise Jeg fejrer jul og nytår i Telchac ca 20 Km fra Progreso, Yucatan

    Beosound 3000, BL 4000, BL 8000, BG 2404,BG 5000, BG CD50, Beocord 5000, BM 901, BM 2400, BM 4000, BV S45, BV 3702. There is nothing we cannot do, but a lot of things we don't want to do!!

  • 10-01-2011 6:45 AM

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    En rask tilbakemelding på problemstillingen med TV-Sound, Cinema-Sound og fraværet av muligheten til å sette høyttalerne som skal inngå i SPEAKER 2 uavhengig av disse.

    AST fungerer, men løsningen er ikke optimal for lytting til musikk - vurderer å bruke høyttalerplasseringen fra Cinema også for TV, og kun endre senterkanalen. AST gjør med noe perspektivet i musikken som ikke føles naturlig. Noen andre som har kommentarer til musikklytting med BeoLab 5 i kombinasjon med AST?

    Roger

  • 10-01-2011 9:46 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Tak Roger for din tilbagemelding

    Jeg havde en ide om at AST giver fake surround, og det er du jo næsten også nået frem til.
    Det er en skam. For B&O har jo altid tidligere distancere sig fra BOSE's Soundbar ved at
    levere ægte Dolby digital 5,1 / 7,1surround sound. Den  tradition bør de fortsat leve op til.

    Min mening. Mvh. Peter Pan.

  • 10-05-2011 7:20 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Der kommer et CD-rip-drev til BeoSound 5/BeoMaster 5, som sættes på
    cylinderen lige bag BeoSound 5. Så er den altid klar til at rippe eventuelle
    CD'ere. Det skulle bliver lanceret i denne måned.

  • 10-05-2011 7:29 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Det lyder interessant, så vil selv min kone kunne lægge musik ind uden problemer :-)

    Eneste issue er naturligvis, hvis Autotag ikke virker, men interessant er det bestemt.

    Specielt for ikke så kyndige PC/MAC brugere.

    There is something about B&O.....

  • 10-05-2011 4:24 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Peter

    Kom til at tænke på hvordan man kobler dette drev på BS5; jeg læste lige spec. for BS5 og her nævnes der ikke noget stik andet end dem til BM5.

    Er der noget jeg har overset?

    There is something about B&O.....

  • 10-05-2011 5:38 PM

    • MacBo
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Posts 32
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Peter Pan:

    Der kommer et CD-rip-drev til BeoSound 5/BeoMaster 5, som sættes på
    cylinderen lige bag BeoSound 5. Så er den altid klar til at rippe eventuelle
    CD'ere. Det skulle bliver lanceret i denne måned.

     

    Virker det også med BS5-encore?

     

    /Bo.

  • 10-05-2011 6:11 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej beolion

    Vi for se, det er de oplysninger jeg har fået.

    Se her.
    __________________________________

    Hej MacBo

    Kun BeoSound 5/BeoMaster 5 har harddisk, så svaret er umidlbart nej.
    Men måske til en NAS server.

    Se her.

    ________________________________________________

    B&O-løsninger - Pre konfigureret til BeoSound 5

    Automated CD ripping:  http://www.ripstation.com/beostores.html 

    ________________________________________________ 



    Iomega Storcenter PX4-300D, og Rack versionen PX4-300R
    anbefales af B&O som NAS server til BeoSound Encore. 

    http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=419006&prodid=424205

    http://go.iomega.com/en/products/network-attached-storage-nas/px4-px6/px4-300d/?partner=4740

    BeoSound 5 Encore video.

  • 10-25-2011 2:07 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

     
     
    BeoSound 5 Encore kan også købes i hvid. Tryk her.    
    ___________________________________________________
    .
    Frem til d. 17. december får du flere tusind kroner for dit gamle
    tv uanset mærke – når du køber BeoVision 7 eller BeoVision 10. -
    .
  • 10-25-2011 3:45 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Peter

    Ved du hvad planer B&O har med BS5? Vil de fx. understøtte streaming media, fx Spotify.

    Jeg har lige leget lidt med Spotify, virker fint som inspiration, kvaliteten er ikke helt så god, så når man vil HØRE musik bliver det lossless.

    Men jeg kan se en god mulighed for B&O ved fx at understøtte Spotify, ligesom fx. SONOS.

    There is something about B&O.....

  • 10-25-2011 5:08 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej beolion

    På indlæg af Sep 10 2011 11:28 side 26 - kan du sammenline audioformater der understøttes nu.

    Så er Spotify live i Danmark. Tryk her. Jeg kender ikke så meget til Spotify ennu.

    Efter at der er klaget over dårligt resultat med visning af YouTube video, er meddelsen at BeoSound
    5 /E ikke er et video, men et audio produkt. Mon ikke at næste generation af BeoSound 5 også vil
    kunne håndtere video styring via Bang & Olufsens MasterLink Gateway.

    Master Link Gateway oversætter simpelthen Bang & Olufsen MasterLink kommandoer i LAN
    (Ethernet) eller RS 232/RS 485 kommandoer, som home automation systemer kan forstå.

    Konfigureren af Masterlink Gateway giver 2-vejs kommunikation mellem tredjeparthome automation
    systemer, og A/V produkter i et Network Link setup.

    Det meste af dette er nutid, og jeg ved at et Ethernet MasterLink konverter modul har meget høj
    prioritet hos B&O, da fuld integration er Bang & Olufsens varemærke.

    Dette giver også god mening, når vi ved at B&O arbejder med at konstruere aktive BeoLab højttaler
    med diregte Ethernet tilslutning.

    Dette er mit eksempel på Ethernet opdatering af BeoLab 5. Se billede side 30.

  • 10-25-2011 8:07 PM

    • fraberg
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-26-2007
    • Norway
    • Posts 40
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hei Peter 

    Mottok endelig min nye Samsung 55" D8005 smart tv og koblet optisk lyd utgang via din foreslåtte Gefen DA Converter til AUX på mitt BC2 hvor mine BL5 er tilkoblet. 

    Dette fungerte meget godt og jeg er absolutt tilfreds. BL5 er helt utrulige høyttalere og opplevelsen blir som å være på riktig kino. 

    Savner selsagt surrond og mine BL8000 som står inaktive som bakhøyttalere.

    Takk for tipsSmile

    Blueray BD 6500 også innkjøpt og fjernbetjenes sammen med TV med medfølgende Galaxy S WiFi 5,0 og iPhone app.

    Nå må jeg ut og søke etter og tar gjerne i mot tips for en bra HDD eller NAS og begynne å leke med tanken å få lagret/rippet mine over 1000 cd plater i best mulig format da min Mac Book blir i minste laget.

    TV er koblet direkte med LAN kabel mot nett.

     

    Frank

  • 10-26-2011 6:00 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Tak for din tilbagemelding Frank. Yes -  thumbs up

    Gefen DA Converter -  Tryk her.

  • 10-26-2011 9:41 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    BeoSound 5 med CD Rip monteret.



    Ripper-enhed til montering på BeoSound 5.
    En af Bang & Olufsens vigtigste fokuspunkter er at du kan leve med vores produkter så bekvemt og
    ukompliceret som muligt.

    Derfor har vi besluttet at levere en løsning til vores kunder, der gør overgangen fra analog til digital så
    let og ukompliceret som muligt. For kunder, der foretrækker at have fysiske cd'er har vi indføre en CD
    Ripping enhed som tilbehør til BeoSound 5.

    Denne enhed gør det så nemt som det kan blive, at få fysiske omdannet cd'er til digital musik, som kan
    lagres på din harddisk. Det tager mindre end 10 minutter, og er ligeså simpelt som at afspille en CD i en
    CD-afspiller.

    CD Ripper-enhed koder dine cd'er i den såkaldte WMA lossless kvalitet, hvilket betyder, at du får præcis
    de samme lydkvalitet på din harddisk, som når du lytter til cd'en selv. Du få endda dækning for kunstner og
    album navn automatisk, så snart det bliver en del af din musiksamling, så du nemt kan finde den igen.
    Du kan starte afspilningen af din nye cd, så snart det første spor er blevet rippet, og når det sker med hele
    cd'en, skubbes cd'en automatisk ud og CD Ripping enheden er klar til den næste.

    Visuelt, CD Ripping enheden er en elegant og diskret løsning, der er monteret direkte på røret bag din
    BeoSound 5. Nem at få adgang til og samtidigt diskret gemt væk. Ripper-enheden monteres på eksisterende
    BeoSound 5, og installationer uden boring af ekstra huller. Ingen ekstra ledningsføring er påkrævet.


    Rippe-enhed-ryk her.

    Mvh. Peter Pan 

  • 10-26-2011 12:47 PM

    • Beofan2
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 07-31-2007
    • Fredericia, Denmark
    • Posts 313
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Har du nogen pris Peter?

    Hvad er der iøvrigt sket med BeoNews? Bliver nu mødt af noget som ligner et login site...

    Talte med en forhandler forleden som bekræftede at BeoLab 12 er / var planlagt til november 2011. Men da de ikke var med i det nye hovedkatalog tvivlede han på at de kommer inden jul. Håber da de kommer snart for de lyder til at være spændende.

    It´s not magic - it´s Bang & Olufsen

  • 10-26-2011 3:03 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej  Beofan2

    Jeg har ennu ikke fundet en pris på CD Ripper-enheden.

    BeoNews: Listen over gamle versioner er fjernet, men den sidste nye kan du se her.

    Der kommer ikke en ny hver måned, men jeg går ud fra at den nyeste heletiden bliver lagt op samme link.

  • 10-27-2011 3:30 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Peter Pan:

    Hej beolion

    På indlæg af Sep 10 2011 11:28 side 26 - kan du sammenline audioformater der understøttes nu.

    Så er Spotify live i Danmark. Tryk her. Jeg kender ikke så meget til Spotify ennu.

    Jeg er enig i at BS5 ikke skal bruges til Video, det kan andre systemer meget bedre, men det kunne være interessant hvis man fx. ville kunne spille musik fra Spotify (eller WIMP eller TDCPLAY etc).

    There is something about B&O.....

Page 27 of 31 (762 items) « First ... < Previous 25 26 27 28 29 Next > ... Last »