in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 23 of 31 (762 items) « First ... < Previous 21 22 23 24 25 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 11-03-2010 11:30 AM

Re: Beovision 8 40"

Den nuværende BV8-40 har fået et HDMI stik mere end da den udkom + lidt mere, mon ikke det går under MKII?

There is something about B&O.....

• 11-05-2010 5:54 PM

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

På en måde finder jeg det lidt tarveligt overfor B&O at offentliggøre billeder af kommende
    produkter, især når der overhovedet ikke er tale om det aktuelle design af det navngivne produkt.

Beosound 8 ser ikke sådan ud og det ville være synd hvis folk for tidligt danner sig et indtryk, måske
    negativt, af produktet udfra et billede der forestiller noget andet eller en skitse, som er langt fra det
    endelige produkt.
    Der findes adskillige andre fotos, skitser, tegninger og andet gætværk andre steder på nettet, som
    heller ikke er korrekte.  Det gør det naturligvis ikke bedre men det må være andres problem.

Jeg forstår spændingen men synes, vi skal holde os for gode til at sprede rygter og forkert information her.
    Beosound 8 er et flot produkt og den er værd at vente på.  Wink

Martin

• 11-05-2010 7:20 PM

Jeg er af den overbevisning at hvis vi ikke på et B&O forum diskutere de oplysninger der siver ud
    om Bang & Olufsens nye produkter var der mange sider der ikke blev skrevet. At skrive sammen
    om nyhederne trækker mange andre interessante diskussioner med sig.

Her et godt eksempel: http://forum.beoworld.org/forums/t/33744.aspx?PageIndex=1 

Billeder af nyhederne før frigivelse som af private er udført som tegning på basis af de oplysninger
    der ligger rundt omkring, i dette tilfælde patent tegninger, ved jeg at B&O ikke har noget imod.

Brian (B&O) har flere gange kommenteret mine tegninger, som igen har medført at jeg kom tættere
    op virkeligheden. Summa summarum, jeg kalder det en hobby.

• 11-06-2010 7:18 AM

Beo4 type 1710.

Beo4 type 1710.

Den nye Beo4 type 1710 ser næsten ud som den forrige version, men har i praksis vigtige PCB og
    tastaturet er blevet ændret.

Se BACK tasten i bunden, LIST er flyttet op, TEXT har fået plads istedet for RECORD som er fjernet.

Med den nye version, har du nu har tre (3) driftsformer, som kan indstilles på Beo4, afhængig af din
    konfiguration, der til en vis grad i princippet svarer til den tidligere Audio & Video indstillinger.

Når du tilføjer punkter til liste, vil du nu have tre muligheder, - AV, LYS og KONTROL.

ALT bruges hvis du har en Beo4 i hvert rum til alle dine produkter (standardindstilling).

VIDEO: Bruges, hvis du har mere end én Beo4 i et værelse, og du ønsker at bruge den til at aktivere
    både video og lyd kilder via din video produkt.

AUDIO: Bruges, hvis du har mere end én Beo4 i et værelse, og du ønsker at bruge den til at aktivere
    både lyd og video-kilder via din audio produkt.

LINK: Bruges, hvis du foreksempel har mere end ét tv i det samme rum (Option 4)
    Et område, som måske kommer til at forårsage forvirring er, at et BeoVision tv skal være
    "Beo4 Type 1710" forenelig, og du vil vide, om dit TV er forenelig, hvis det har en "Beo4 Menu".
    Hvis det ikke er, så er det ikke noget problem, fordi en af de tre "tilstande" effektivt gør det samme
    som tidligere versioner af Beo4.

Din forhandlere, er nødt til at opdatere softwaren i dit TV for at gøre det foregentligt med de nye
    indstillenger i MODE 3 på den nye Beo4 type 1710, hvis du vil have glæde af det. Først når dit TV
    har en "Beo4 Menu" betyder, det at Beo4 type 1710 er kompatible.

Opdateringer for at opnå dit TV bliver kompatibel.

Products / SW versioner nødvendig for at gøre Beo4 type 1710 navigation klar.

BeoVision 4 - Build 632
    BeoVision 7-40 MK III - Build 632
    BeoVision 7-40 MK IV - Build 632
    BeoCenter 6-23 - 10.05a
    BeoCenter 6-26 - 10.05a
    BeoVision 6-26 MK IV - 10.05a
    BeoVision 7-32 MK V - 10.05a
    BeoVision 8-40 - Build 109b
    BeoVision 10-40 - Build 109b
    BeoVision 10-46 - Build 109b
    BeoVision 7-55 er kompatibel (Sat til Mode 1 = Navigation knap aktiveret).

Listen er ikke helt komplet.

I TV's, Beo4 menu kan du vælge "JA til Navigation Button '" eller "Nej til Navigation Button".
    Du bør kun vælge "Navigation Knap mulighed, hvis du har en Beo4 type 1710.

Hvis en tidligere version af Beo4 bruges, når "Navigation Button" er valgt i Beo4 indstillingsmenuen
    på TV'et så vil TRIN op, TRIN ned, FREM og TILBAGE ingen funktion have for menu navigation
    og kanal drift.

De tre tilstande er-
    MODE 1: Når en Beo4 er i MODE 1, anvendes navigations knappen til menu drift, og menu og
    kilde drift er adskilt.

MODE 1: Skal anvendes, hvis alle tv-apparater i videoens setup indeholder "BEO4
    INDSTILLINGS' menu, og de er sat til "navigation" knappen. - Denne indstilling bruges til at
    aktivere funktioner som f.eks markøren til at vælge TILBAGE funktionaliteter. Hvis du skifter
    til MODE 1, vil dette ikke ændre driften af de andre knapper og LIST funktioner.

MODE 2: Når en Beo4 er i MODE 2, virker navigatorknappen ikke, og menuen og kilde drift
    er ikke adskilt. MODE 2 bør anvendes, hvis et af dine tv i video installations program ikke inde
    holder "BEO4 INDSTILLING's menu, eller Beo4 fjernbetjeningen også bruges uden navigation
    knappen i videoen setup. Denne tilstand er defineret som kompatibilitets tilstand, hvor SELECT
    sender PLAY kommando (GO), TILBAGE sender EXIT og Navigation knappen er deaktiveret.
    Alle andre knapper er ikke berørt af MODE indstilling.

MODE 3: Anvendes sammen med den traditionelle IR-kommandoer, der kan fungere bedre i visse
    situationer f.eks i linkrum, når der opereres i et rum med et ældre BeoVision tv.

Når Beo4 (1710) anvendes, sammen med visse PUC kontrol anordninger, kan være nødvendigt at
    PUC blive opdateret. Dette skyldes, at nogle "Funktionskoder" med HEX adresser 1B og 1C er
    blevet tildelt for Masterlink
    Gateway kommandoer.

Du vil nu være i stand til at ændre IR (Infrarød sende effekt). Niveau effekten kan ændres til 7
    forskellige niveauer.
    Niveau 1 er den laveste IR effekt, og 7 er den højeste.

For at ændre den infrarøde effekt niveau, du skal gå ind i Beo4's Service menu ved at gøre følgende:

Tryk på STANDBY og LIST på samme tid, og tryk derefter på MENU og GO-knappen på samme
    tid. Tryk på knappen LIST flere gange, indtil du ser IRPWR: X vises på displayet, hvor X vil være 4,
    medmindre det er ændret,

Det skal bemærkes at en del af de nye faciliteter ennu ikke er klart beskrevet. Foreksempel koder til
    styring af home-automation via Masterlink Gateway er blevet gennemført, men der er tilsyneladende
    ingen oplysninger om dem.

Delvis oversættelse fra Keith's tekst.
    http://forum.beoworld.org/forums/p/33744/282510.aspx#282510

Se software opdatering til tidligere versioner af Beo4.
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&PN=1&TPN=62

Se billede: http://www.bang-olufsen.dk/beo4-remote-control

• 11-06-2010 11:56 AM

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Ingen producent vil synes om, hvis folk danner sig et forkert indtryk af et kommende produkt og måske
    diskuterer produktet og opfattelsen af det blandt potentielle kunder, som måske vil få
    et negativt indtryk allerede inden nogen ved, hvordan produktet kommer til at se ud eller fungere.
    Den diskussion har vi haft et par gange før (i engelske dele af Beoworld).

Du er da velkommen til at tegne hvad du vil og det er da både sjovt og inspirerende at
    forestille sig et nyt produkt ud fra hvad man har hørt om det men at udstille ens gæt som
    værende et kommende B&O produkt med produktnavn og specifikationer, synes jeg er forkert.
    Hvis det er dit gæt på produktets udseende eller noget, du har fundet andetsteds,
    synes jeg, du bør gøre opmærksom på det. 
    Du har også en vis troværdighed blandt medlemmerne her som vi værdsætter meget.
    Folk tror på det, du skriver.  Det forpligter !
    Jeg beder dig altså kun om at holde dig til fakta og lade vores læsere vide, hvis det er fiktion.
    Altså tegn og gæt endelig !
    Vi holder meget af det blot du lader os vide, når det kun er gætteri.

Hobby'en er vi fælles om.  Laughing

Og lad os så se nogle flere gæt. Jeg har set omkring 20 nu på forskellige fora.

Martin

• 11-06-2010 3:34 PM

Ok Martin, jeg har læst hvad du skriver. Hmm

Jeg tror min tegning er lidt bedre nu. Cool

• 11-07-2010 2:04 AM

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Kære Peter,

Selv på Ekstrabladets hjemmeside referere en læser til dit "gæt" på et andet forum
    som værende den rigtige vare.

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/gadgets/article1439068.ece

Troværdigheden har trange kår i den forbindelse, også hos EBs læsere.
    Din nye "tegning" har, sammen med adskillige andre, cyklet rundt på et spansk forum hvor den har været
    vist flere gange, første gang for længe siden og hvor du måske også har fundet den.
    De har vist adskillige ideer og masser af forkerte gæt men nogle af dem kunne godt have været lækre produkter.

Martin

• 11-07-2010 3:01 AM

Mon ikke Beosound 8 kommer til at se sådan her ud.

Det ligner ihverfald et 100% Bang & Olufsen produkt.

My Bang & Olufsen....

• BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

• 11-07-2010 4:20 AM

Re: BeoSound 8

Kære Martin

Det syntes jeg er sjovt , alt andet lige må du da indrømme at
    det skaber fokus om Bang & Olufsens nye produkter, IK.
    -------------------------------

• 11-08-2010 3:04 AM

Så er det snart den d. 10. november, og jeg er
    spændt på om tegningen rammer nogen lunde rigtigt 

David Lewis designers.

http://www.davidlewisdesigners.com/index.php?kid=209

BeoSound 8 præsenteres i sort og hvid. 

Den har en tilslutning til iPod / iPhone, og er kompatibel med de fleste Apple-bærbare enheder,
    og er en af de første på markedet til at tilbyde muligheden for tilslutning til iPAD. Sammen med
    udgivelsen, vil en ny iPhone app blive tilgængelig, kaldet BeoPlayer, muligvis fås iPAD  med to
    varianter. En lille fri til ca. 20 radiostationer og en stor ca. 10.000 radiostationer mod betaling. 

To muligheder for fjernbetjening  "Beo ?" til at styre musikken biblioteket og adgang til Internet
    radiostationer. Forskellen mellem de to varianter kommer af dit valg, BeoPlayer fri, eller
    BeoPlayer betaling. (indtil videre kender ingen prisen på denne nye app).

Ud over dock til iPod / iPhone / iPAD findes en mini USB for tilslutning af en computer. Gennem
    denne forbindelse, lyttes til indholdet på computerens harddisk, du kan gennemse musikbiblioteket
    og enten gennem iTunes eller gennem i WMPlayer, ved hjælp af fjerncomputeren. Denne funktion
    er tilgængelig for både Mac og Windows-miljøer. Endelig har den online-forbindelse for tilslutning
    af audio udstyr, bortset fra iPod / iPhone / iPAD.

Højttalerne er drevet med en bas / mellemtone 70 W og 35 W diskant, begge klasse D forstærker.
    BeoSound 8's højttaleren svarende til en fiktiv BeoLab mellem BeoLab 6000 og BeoLab 8000.
    Nogle har kaldt lyden "storslået".

Beo4/5/6 kan anvendes, men den får også sin egen fjernbetjening, diskret, ultra-tynde i aluminium,
    som kan skifte kanaler, justere lydstyrken og starte eller stoppe computeren. Hertil kommer en
    boksen med to aluminiums ben til placering på en overflade eller som vægbeslag. Net ledningen
    leveres i samme farve som bagsiden.

Model vil findes i to grundlæggende farve varianter : Sort og Hvid. Højttaler frontstof  i samme
    farve den valgte version men (udskifteligt). Som separat tilbehør, kan med tiden vælges andre farver.  

BeoSound 8 vil være i butikkerne i et begrænset antal, fra slutningen af november 2010. Endelig
    pris vil blive 995,00 €, herunder BeoSound kit 8, fjernterminal, aluminium ben, vægbeslag og
    højttalerstof i sættets farve.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
    .

Bang & Olufsens BeoPlayer software.

Virker under Windows, og har sin egen afspiller platform.
    BeoPlayer er et perfekt designet software. Efter download
    og instelasion af BeoPlayer på din computer vil du være istand
    til at distribuere N. N. musik og radio (musik og net radio net)
    til resten af huset med ML, og kan modtage lydkilder (radio,
    CD, A. Mem.) og video (TV, V. Mem, DVD ) fra online
    produkter tilgængelige i BeoPlayer.
    .

/ Peter Pan

• 11-08-2010 2:10 PM

• Beofan2
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 07-31-2007
    • Fredericia, Denmark
    • Posts 313
    • Bronze Member

Din tegning??? Tegningen, som iøvrigt oprindeligt blev fundet af undetegnede, er fra patent og varemærkestyrelsens tidende. Billederne fra det spanske beospain, hvor du også har alle oplysninger fra. Undrer mig over at du gør andres oplysninger til dine...

It´s not magic - it´s Bang & Olufsen

• 11-08-2010 2:47 PM

Beofan2 du har glemt at trykke på -----  HER   

• 11-08-2010 5:22 PM

Analytiker: B&O vil lancere nyt musikanlæg.

Jyske Bank venter, at Bang & Olufsen på sit pressemøde onsdag vil præsentere et nyt musikanlæg
    med indbygget dock til iPod og iPhone med navnet Beosound 8.

Det skriver banken i en kommentar. - Vi er spændt på, om produktinfo og om skitsen fra patent
    ansøgningen og billede fra beoforum.dk holder stik, skriver Jyske Bank.

Desuden vurderer banken, at Bang & Olufsen kan være på vej med yderligere tre nye produkter,
    men man håber på flere.

- De forventede produktlanceringer ser meget spændende ud, men vi har svært ved at se, at de vil
    kunne skabe samme omsætning som eksempelvis Beovision 10. Vi håber derfor, at Bang & Olufsen
    har planlagt mere, end vi har gættet på. I dette regnskabsår har Bang & Olufsen indtil nu kun lanceret
    en 32 tommer udgave af Beovision 10. Den blev lanceret i sidste uge og når således kun at tælle med
    første måned i andet kvartal, skriver Jyske Bank. 08.11.2010-RB-Børsen.

http://epn.dk/teknologi2/billed/article2239114.ece

http://beoforum.dk/viewtopic.php?f=26&t=258

http://www.uyttendaele.net/beo/dtid1007_060410.pdf

• 11-09-2010 3:36 AM

Software 10,02, build 8,14 nu tilgængelig.

Software 10,02, build 8,14 nu tilgængelig for BeoVision 7 TV med BeoSystem 3.

Slættet det spare plads. Læs her under.

når det citeret står lige oven over. Tak.

• 11-09-2010 4:35 AM

Re: Software 10,02, build 8,14 nu tilgængelig.

Peter Pan:

Software 10,02, build 8,14 nu tilgængelig for BeoVision 7 TV med BeoSystem 3.

Fix a lot of issues on BV 7 including MY problem with 24p material :-)

Furthermore fixes an issue with the tv dimming after a while.

Introduces the possibility to deactivate centerspeaker.

Delays the fans for 20 sec. to let the tv start up and cover the fannoise. before they start.

Other issues has been fixed aswell

/Ehlerz

http://forum.beoworld.org/forums/p/31193/300630.aspx#300630
    -------------------------------------------------------------------

Software opdatering gælder for følgende BeoVision 7 versioner.

BeoVision 7 – 40" MK. III. 50 Hz. Med System 3. 
    Type nr. EU 9376 fra Mdr./År 11-2007 til 09-2009.
    Er første version med HDMI.  

BeoVision 7 – 40" MK IV. 100 Hz. Med Beosystem 3.
    Type nr. EU 9440 Fra Mdr./År 09-2009 til 08-2010.

BeoVision 7-40" Mk.V. 200 Hz. Med Beosystem 3.
    Type nr. EU xxxx Fra Mdr./ År 08-2010 til ---- ?

BeoVision 7 – 55" Mk I. LED TV. Med BeoSystem 3
    Type nr. EU 9480 Fra Mdr./År 11- 2009 til ----?

Video: http://www.youtube.com/watch_popup?v=ISfPbhVBypA

Se også mulighed for tilslutning af HDMI Expander:

http://peecee.dk/upload/download/255665

Hej Peter

Så vidt jeg er orienteret er Build 8.14 IKKE kun for BV 7 fjernsyn. Det er klart dem der umiddelbart får mest ud af opdateringen, men den er også tilgængelig til eks. BV 9 :-)

Bare til info, og måske tager jeg fejl?

/Ehlerz

BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

• 11-09-2010 5:00 AM

Re: Software 10,02, build 8,14 nu tilgængelig.

Hej Ehlerz
    .
    Samt øvrige BeoSystem 3 Mk II baserede TV.

Personligt følger jeg mest med i nye sw-opdateringer for BV-7, fordi jeg har sådan et.

Tak for din informationen, selv om den er på Engelsk.  Hmm
  • 11-10-2010 4:40 AM

BeoSound 8 nu tilgængelig.

Så er BeoSound 8 tilgængelig.

http://www.bang-olufsen.dk/beosound8

BeoSound 8 - Specifications

http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=941

Se BeoSound 8 video.

http://www.youtube.com/watch?v=bHnbPuLOTe8

Vejledende udsalgspris for BeoSound 8 er 7.700 kr.

David Lewis designers.

http://www.davidlewisdesigners.com/index.php?kid=209

• 11-11-2010 6:05 AM

BeoSound 8 nu tilgængelig.

Dagen efter præsentationen af BeoSound 8.

Jeg vil betragte BeoSound 8 som et tillægs produkt. Udviklingen har gjort at B&O har været nødt
    at forholde sig til de nye medier, og den måde mange vælger at hente deres musik på idag. Da jeg
    mener at musik i MP3 er af underlødig lydkvalitet, og netop den "dårlige" lydkvalitet ofte først
    opleves som "dårlig", på et produkt af god kvalitet, vil jeg mene at Bang og Olufsen skulle have
    ladet være med at udvikle dette biprodukt (min mening om BeoSound 8). På den anden side er
    B&O også nødt til at tænke på omsætning / auktionærer.

Bang & Olufsen basisprodukter mener jeg er vigtigere.

Alle som i mange år har købt B&O's A/V produkter har et helt specielt forhold til vores
    leverandørs produkter. B&O giver valgmuligheder, så vi vælger hver især det design der tiltaler os
    personligt. Dermed nyder vi synet af vores valg hver dag. Lyd og billede kvaliteten ligger over middel,
    så vores kilde til at få lyd og billeder, er nok mest ved køb af CD, Blu-ray/ DVD, som vi så nyder at
    sætte os og se og lytte til. Dette er en diametral  modsætning til jer der lytter til musik fra mobil tlf. via
    div. dock, og kun bruger musikken uanset kvalitet, som baggrunds til alle andre gøremål, eller blot for
    ikke at føle ensomhed.

På denne tråd kan du læser at Bang & Olufsen og deres samarbejde partnere har fuld gang i
    udvikling af produkter som kan integrer digital lyd til B&O's basisprodukter, samt nye
    fjernbetjenings systemer, så MasterLink analog lyd, og BeoLink digital lyd/ billede i den bedst
    opnåelige støjfrie kvalitet kan flyttes rundt i vores hjem. Det nye indbefatter også at det endeligt
    bliver muligt at vælge forskellig lyd og billede kilder i hvert værelse. Det betragter jeg som vigtigt.

B&O basis setup.

Mvh. Peter Pan

• 11-11-2010 9:17 AM

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Re: BeoSound 8 nu tilgængelig.

Jeg synes, det lyder som et fint produkt hvis det kan få folks
    øjne op for at MP3-lyd, og ikke mindst lyden fra mobiltelefoner som prøver
    at gengive musik, ikke er noget at prale af. Det har vi andre vist længe, men
    kun fordi vi har udstyret, som kan afsløre manglerne og fordi vi selv har hørt
    på bedre kvalitet i årevis.

Hvis det så samtidig kan give de unge mennesker et indtryk af, at kvalitet
    til gengæld er noget at prale med, så kan det da ikke være helt skidt.

Desuden vil det være en god måde at få den unge generation til at købe B&O i fremtiden,
    - et godt produkt til at fange deres interesse for fabrikatet.
    Så som jeg ser det, har B&O ikke "været nødt til" at forholde sig til noget. Nej, de rider
    på moderne bølger og fanger fremtidens kunder. De er ikke så dumme i Struer.

Martin

• 11-11-2010 9:45 AM

Det håber jeg du får ret i Martin

Dette iflg. Tante Berlingers journalist -

http://www.berlingske.dk/techogviden/bo-lancerer-ipod-oldsag

----------------------------------------------------------------

Ved du hvordan MP3-komprimering fungerer? - Tryk her.

• 11-11-2010 10:12 AM

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Berlingske Tidende kalder B&O's nyeste produkt for en oldsag ?  Laughing
    Hvem er det lige, der er en oldsag i denne sammenhæng ?

Det er muligt, at Danmark er langt fremme i brugen af de nyeste gadgets,
    det startede allerede med mobil-telefonen hvor vi stadig ligger pænt i front, men
    det er man altså ikke i hele verden og jeg kan da sagtens se
    masser af kunde-potentiale endnu, bare her i Danmark.

Jeg læser aldrig Berlingeren. Jeg har faktisk altid anset DÉN for
    at være lidt gammeldags og mest for den ældre generation - og jeg
    er endda ikke specielt ung længere.
    Måske de også skulle prøve at ramme et yngre publikum, fornyelse skal
    til - ellers dør firmaet hurtigere end kunderne.
    Der er også lidt "sure rønnebær"-følelse over den artikel, er der ikke ?

Nu kender jeg ikke til den indvendige side af Beosound 8, det kommer måske
    om 20 år Geeked, men jeg kunne da sagtens forestille mig, at der forholdsvis let
    kunne bygges videre på produktet med Airplay eller hvad der nu er
    hot i næste måned.
    Hvis det overhovedet bliver aktuelt.

Martin

• 11-12-2010 3:04 AM

BeoConnect

Det er først fra og med BeoMaster 5 Encord vi får DLNA Medie Render og WiFi. Med BeoSound
    8 er Bang & Olufsen startet med at købe rettigheden til det der gør det muligt at tilslutte Appels produkter.

BeoBrian skriver.
    BeoSound 8's DSP modul der håndterer lyden. Lyden er fantastisk, glæd jer. Læg også mærke
    til den lille skrue på toppen af BeoSound 8, som er en tilpasnings enhed patenteret af Apple, så
    denne lille dims der virker ligegyldig og simpel, skal der altså betales afgift til Apple for at sætte
    på sit produkt,
    Her.

Jeg vil gætte på at vi frem over se flere patenteret Apple løsninger i B&O's produkter. I 2008
    kunne man læse overskriften, "Appel + Bang & Olufsen = Consumr prodcts Powerhuse". HER.
    Hvilket jeg tror betyder at Appel gerne vil bruge Bang & Olufsen's ICEpower moduler, så det
    ender med bytte bytte købmand.

Der skrives også at Apple IOS 4,2 for Airplay vil være revolutionerende, og det virker bestemt
    også smart at man kan streame lyd trådløst fra iTunes til f.eks. en iPod, iPhone, eller AppleTV.
    Du kan tage din iPhone op af lommen, gå ind i "musik", og vælge at streame lyden trådløst til din
    surround-receiver, som kunne være dit B&O Master produkt.
    Det bliver spændende at se hvad det ender med.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BeoMaster 5 software-downloads (til Windows)

BeoConnect er bindeled mellem dine foretrukne medieafspiller og din Beomaster 5,
    der tilbyder praktisk og nem tilgang til dit musikbibliotek.

Det er en ny og enkel software til din pc, som giver dig mulighed for at overføre digital
    lyd indhold fra din computer til dit BeoMaster 5, ved hjælp af din foretrukne medieafspiller
    f.eks Windows Media Player eller iTunes.

Download den nyeste version af BeoConnect:  Tryk her.

• 11-13-2010 3:02 AM

B&O bestemmer

Konklusion på en ældre sag. "OK at B&O bestemmer over forhandlere."

Bang & Olufsen kom under angreb for at ville bestemme alt fra forhandlernes indretning til personalets
    uddannelse. Men B&O klarede frisag.

Tilbage i 2002 var elektronikforhandlerne Fleggaard og Merlin godt trætte af B&O. Struer-koncernen
    stillede nemlig helt særlige krav til forhandlerne blandt andet om forretningernes indretning, personalets
    uddannelse og produkternes præsentation.

Formålet med kravene var, at ikke alle, der ønskede det, kunne få lov til at forhandle B&O’s eksklusive
    produkter. Fleggaard og Merlin gik til Konkurrencerådet med deres klager.

Men billedligt talt var B&O for lille en vovse, til at dens bjæffen var et problem. Konkurrenceloven er
    nemlig sådan indrettet, at ikke-dominerende virksomheder med højst 40 procents markedsandele gerne
    må stille særlige krav til deres forhandlere.

Vurderingen var, at B&O kun var dominerende på markedet for højttalere, og derfor godkendte
    Konkurrencerådet B&O´s omfattende forhandlerbetingelser. Rådet tog hensyn til, at virksomheder
    som netop B&O, der lever af at profilere mærkevarer bl.a. gennem design, skulle have mulighed for
    at indgå i et samspil med sine forhandlere om at sikre dette.

Konkurrencerådet endte altså med at afvise Merlin og Fleggaards klager over forhandlerbetingelserne.

Oktober 2010-business.Dk

http://www.business.dk/detail/ok-bo-bestemmer-over-forhandlere

-------------------------------------------------------------------------------------

http://www.bang-olufsen.dk/85-years-of-innovation

• 11-23-2010 2:40 PM

Forskel på BL4000 og BL3

Er der nogen som har prøvet at lytte til musik og/eller radio på hhv. nogle BL4000 og BL3 højttallere?

Hvis ja, hvordan mener I at de lyder i forhold til hinanden?

Jeg har hørt at BL4000 har mere dybde hvorimod BL3 er langt bedre på de klare toner.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre Jeres erfaringer.

Takker på forhånd.

There is something about B&O.....

• 11-24-2010 3:16 AM

Re: Forskel på BL4000 og BL3

Hej beolion

Diskussion om lyd er altid subjektiv.

BeoLab 4000

59 watt AB drift, pr. højtaler i Mk 1 og 30 watt Class D drift pr. højtaler i  Mk 2 - ICEpower. Begge med
    et volumen på 4 liter er jo ikke meget. Trods sin lille størrelse, syntes jeg den har fint styr over musik og tale.
    Takket være aluminiumskabinettet har den en meget lav resonans og en eksemplarisk stråling. Jeg benytter
    selv Mk. 1 som PC og bag højttalere (De er magnetisk afskærmet). Jeg har også lyttet til Mk. 2, og syntes
    ikke der er en nævneværdig forskel på de to. Ved første lyd test i mit hjem, var jeg imponeret over klarhed
    fra den lille BeoLab 4000 højttaler, selv ved høje niveauer.

Diskanten har en høj opløsning, ingen stemme er for høje til at kunne gengives perfekt, en næsten fejlfri lyd.
    Når den kompakte størrelse tages i betragtning er bassen utrolig, man skulle tro den kom fra en meget større
    højttaler, men bassen er for svag ved ekstremt bas-tung musik. Her vil en subwooferen være en god hjælp.
    .
    BeoLab 3
    .
    2 x 125 watt i Class D drift, ICEpower. Jeg har kun hørt 3'ere, og ikke i mit hjem så jeg vil anbefale dig at
    læse på dette link. På Dansk:  http://tinyurl.com/29caxjf
    .
Page 23 of 31 (762 items) « First ... < Previous 21 22 23 24 25 Next > ... Last »