in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 16 of 31 (762 items) « First ... < Previous 14 15 16 17 18 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 01-12-2010 5:14 AM In reply to

    Sonos ZP 90 til aktiv BeoLab højttaler.

  • 01-18-2010 6:24 AM In reply to

    Test: B&O BeoVision 7-55

    Test: B&O BeoVision 7-55
     
    B&Os mest populære fladskærms-Tv BeoVision 7 har fået et nyt medlem. Medlemmet
    er ikke mindre end 55" stort og benævnes BeoVision 7-55. 55" er stort, men BV7-55
    byder også på overraskende meget innovation...

    http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1263802373

    BeoVison 7-55 Konklusion:
     
    BeoVison 7-55 bygger på B&Os mest populære fladskærms-serie; BeoVision 7. Derfor er BV7-55 også et design, der genkendes af mange B&O folk. Materialevalget er solidt og udførslen er elegant. Oven i kommer den integrerede Blu-Ray afspiller, der på trods af lidt sløv opstartstid, er godt integreret.
     
    Billedkvaliteten på BeoVision 7-55 drives af B&Os innovation med LED, local dimming og scanning backlight. Selve begreberne er ikke så vigtige, men samspillet mellem dem skaber en billedkvalitet, der gør BeoVision 7-55 til det absolut bedste LCD-TV på markedet, og det Tv, der kommer tættest på Pioneer KUROs reference-niveau.
     
    Billedkvaliteten præges også er en ret præcis farvegengivelse, som dog konsekvent er lidt for kold/blålig pga. den høje farvetemperatur B&O vælger. Det kan tilgives, da BV7-55 leverer bred og god billedkvalitet, der får selv dårlige Tv-signaler til at se hæderlige ud i 55”, men jeg savner en ”biograf-billedprofil”. Gengivelsen af hurtig bevægelse i sport og film er også fornem, og bidrager til et naturligt og meget flydende billede, der har en ro over sig som ikke ses magen på andre LCD-TV. Sløret er ikke 100 % elimineret, men reduceret kraftigt.
     
    LED systemet bidrager også til den dybeste gengivelse af sort jeg hidtil har set, og B&O formår samtidig at opretholde shadow detail (nuancer i de mørke områder) modsat Philips 9704H, der gør brug af et tilsvarende system. Det er meget positivt, men local dimming systemet lider stadig en smule under glorierne omkring lyse objekter på mørk baggrund.
     
    Højttaleren er en separat enhed, som ikke er integreret i selve Tv’et. Den spiller eminent, men indgår ikke som en vurdering i selve BV7-55 Tv’et.
     
    Summeret set leverer BeoVision 7-55 den absolut bedste billedkvalitet jeg har set fra et LCD-TV og fra B&O. Det tager de gode elementer fra BeoVision 10 et par niveauer længere op og det resulterer i eminent billedkvalitet.
     
    Prisen er meget afhængig af hvordan produktet sammensættes, men lyder som standard på 120.000 for BV7-55, BeoLab 7-6 el. BeoLab 7-4, Beo5 fjernbetjening samt indbygget Blu-ray og surroundforstærker. Billedkvaliteten i sig selv fås ikke tilsvarende (Pioneer KURO er udgået), men købere bør også tillægge de andre elementer værdi for at retfærdiggøre dette kostbare produkt, for selvom billedkvaliteten ikke pt. matches, så ligger nogle andre Tv stadig kun et par niveauer under.

     

    Af FlatpanelsDK

  • 01-18-2010 6:55 AM In reply to

    Re: Test: B&O BeoVision 7-55

    Jeg er faktisk meget enig i testen og dens konklusioner, når jeg kigger på min egen skærm.
    Har ikke fortrudt købet overhovedet. Jeg har selv sænket lys og kontrast lidt, og jeg synes ikke billedet er for blåligt.
    Glorier er der i bestemte scener, ja, og mht. betragtningsvinkel, her må jeg sige, at vi sidder rimeligt midt for, og har ikke dette problem. Det er en stor skærm som kræver man sidder et stykke fra, og som nok gør at betragtningsvinklen bliver lav.
    Men, blueray drevet er noget sløvt. Håber det bliver bedre med en SW update senere.

    There is something about B&O.....

  • 01-20-2010 7:09 AM In reply to

    Re: Test: B&O BeoVision 7-55

    beolion:

    Men, blueray drevet er noget sløvt. Håber det bliver bedre med en SW update senere.

    Hej Beolion

    Håber jeg også, men sæt ikke dine forventninger for højt, jeg har allerede ventet 1 år på diverse opdateringer..:-(

     

     

     

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 01-20-2010 7:17 AM In reply to

    Re: Test: B&O BeoVision 7-55

    Ehlerz:

    Håber jeg også, men sæt ikke dine forventninger for højt, jeg har allerede ventet 1 år på diverse opdateringer..:-(

     Det tror jeg ikke du har, hverken BV7-40 MK.4 eller BV7-55 har været på markedet så længe.

    Men du kan da få opdateret dit BV7-40 til sw7.05, det er den seneste sw til 7-40/55. Den opdatering fik jeg i min 7-40 i November månede.

    My Bang & Olufsen....

    • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

     

     

  • 01-20-2010 8:39 AM In reply to

    Re: Test: B&O BeoVision 7-55

    Men jeg må sige, at erfaringen med SW fra B&O er ikke overvældende. Det gælder både mht. manglende hyppighed og funktionalitet (fx. til den nye BM5) og kvaliteten (alle de problemer der har været med 7-40 opdateringer).
    Jeg håber B&O bliver bedre mht. at styre deres SW opdateringer.

    There is something about B&O.....

  • 01-20-2010 9:23 AM In reply to

    Re: Test: B&O BeoVision 7-55

    Software 7.05 (Build 551) - 02/11/2009. (gyldigt for alle TV baserede på BeoSystem 3)

    frankmj skrev 

    Hvis du ikke har problemer med dit anlæg, så er der ingen grund til at opgradere.
    Her er en liste over rettelser/forbedringer:

    BS3 (valid for all BS3 based TVs) SW 7.05 (Build 551) - 02/11/2009 :

    1. No menu, no overlay menu, no curtains (Build 548).
    2. Menus and OSD disappeared (Build 548).
    3. BeoSystem 3 freezes when receiving DTV+CINEMA_OFF from standby (Build 548).
    4. TV does not go into standby, and standby diode is blinking (slow flash) (Build 548).
    5. Intermittently the television switches off (Build 548).
    6. ACM crashes when source is YPbPr in High-Definition (was solved in Build 533) (Build 548).
    7. No volume bar after using EPG in DVB-HD (Build 548).
    8. Panel info says 50 Hz and not 100 Hz (Build 548).
    9. No link control of DTV source (STB), if main room television is in standby (was solved in Build 533).
    10. Lip-sync on Blu-ray does not match.
    11. Timer on DTV-RADIO. Turn on to last shown TV (DTV) channel when link TV is connected.
    12. Non B&O screen: Screen switches on when switching off from audio mode.
    13. Not correct channel is showed when Play timer from another favourites list is programmed.
    14. Difference in sound level between DVB picture and DVB Full-text.
    15. Different issues with opening and closing curtains (half open-half closed).
    16. Mixed sound from Radio and DVD in link room.
    17. Stand does not always turn to stored positions.

    /Frank

  • 01-20-2010 9:53 AM In reply to

    Software 7.05

    Blæser i Beovision 7
    ________________

    Jesper Hansen skrev:

    Hey.

    Har lige købt et sprit nyt BV7 mrk. 4. Synes virkelig det er super træls og hører på de blæsere som sidder i bunden kører hele tiden. Kan det virkelig være rigtig til et tv til 100kilo? Forhandleren siger at det skal den bare?

    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58287&PN=1

    martin01 skrev:

    Hi

    I have a 7-40 Mark III and upgraded the software to 7.05. I had the same problem with the fan-noise. I have downgraded to my old software 5.08, and now the TV is silent again.

    http://forum.beoworld.org/forums/p/26670/248764.aspx#248764
    _____________________________________________________________________________

    Er der andre der oplever ventilator støj, opstået efter 7-40 Mk IV & III er opgraderet til softwaren 7,05. ?

    Mvh. Peter Pan

  • 01-20-2010 9:56 AM In reply to

    Re: Test: B&O BeoVision 7-55

    Hej Tillquist

    Det kan godt være Mk IV ikke har eksisteret i et helt år, men det er tæt på.

    Hvis du har fået 7.05 i i dit tv så oplever du formentlig også et markant højere støjniveau fra blæserne. Jeg har nedgraderet mit tv fra 7.05 til 6.11 igen da jeg ikke kunne leve med SÅ meget støj fra et fjernsyn til knap 90.000..

    Men du har enten ikke lagt mærke til det (og så er du heldig for 7.05 løste mange andre problemer), eller du har valgt at leve med det??

     

    /Ehlerz

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 01-20-2010 9:59 AM In reply to

    Re: Software 7.05

    Peter Pan:

    Blæser i Beovision 7
    ________________

    Jesper Hansen skrev:

    Hey.

    Har lige købt et sprit nyt BV7 mrk. 4. Synes virkelig det er super træls og hører på de blæsere som sidder i bunden kører hele tiden. Kan det virkelig være rigtig til et tv til 100kilo? Forhandleren siger at det skal den bare?

    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58287&PN=1

    martin01 skrev:

    Hi

    I have a 7-40 Mark III and upgraded the software to 7.05. I had the same problem with the fan-noise. I have downgraded to my old software 5.08, and now the TV is silent again.

    http://forum.beoworld.org/forums/p/26670/248764.aspx#248764
    _____________________________________________________________________________

    Er der andre der oplever ventilator støj, opstået efter 7-40 Mk IV & III er opgraderet til softwaren 7,05. ?

    Mvh. Peter Pan

    Hej Peter

    Ja, jeg oplevede det og det er helt sindsygt så meget tv´et larmer under 7.05. Min forhandler kontaktede B&o og de siger de godt ved det, men at det er nødvendigt pga varme...

     

    /Ehlerz

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 01-20-2010 10:31 AM In reply to

    Re: Test: B&O BeoVision 7-55

    Ehlerz:

    Hej Tillquist

    Det kan godt være Mk IV ikke har eksisteret i et helt år, men det er tæt på.

    Hvis du har fået 7.05 i i dit tv så oplever du formentlig også et markant højere støjniveau fra blæserne. Jeg har nedgraderet mit tv fra 7.05 til 6.11 igen da jeg ikke kunne leve med SÅ meget støj fra et fjernsyn til knap 90.000..

    Men du har enten ikke lagt mærke til det (og så er du heldig for 7.05 løste mange andre problemer), eller du har valgt at leve med det??

     

    /Ehlerz

    Nej, mit BV7-40 mk.III der støjer blæseren ikke efter sw7.05 blev lagt ind.

     

    My Bang & Olufsen....

    • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

     

     

  • 01-20-2010 10:47 AM In reply to

    Re: Test: B&O BeoVision 7-55

    Tillquist:

    Nej, mit BV7-40 mk.III der støjer blæseren ikke efter sw7.05 blev lagt ind.

     

    Hmm, det lyder meget underligt, men i så fald er du meget heldig. 

     

    /Ehlerz

     

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 01-20-2010 4:00 PM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Software 7.05

    Peter Pan:

    Er der andre der oplever ventilator støj, opstået efter 7-40 Mk IV & III er opgraderet til softwaren 7,05. ?

    Jeg har en 7-40 Mk IV opdateret men uden støj :-)

    Jeg har muligvis fået en special build - på grund af en overophednings meddelelse som hele tiden poppede op. Det var i hvert tilfælde hvad B&O fyren fortalte mig da han opdaterede TV'et.

    /MikaelB

  • 01-20-2010 5:33 PM In reply to

    Re: Software 7.05

    Ja ja MikaelB så begynder det måske at lysne. Kan du finde ud af nr. på den special build ?

    Rasmus Larsen skrev om BV. 7-55:

    Jeg forsøgte også at fremprovokere blæserstøj ved at lade Tv'et arbejde med på højt tryk, men ingen af tingene viste sig. Jeg har haft Tv'et stående i omkring 5 uger, så jeg tror ikke det er aktuelt. Hvert fald ikke på det eksemplar jeg havde.

    http://www.flatpanels.dk:80/flatforum/viewtopic.php?t=14483

    Rasmus Larsen - www.flatpanels.dk
    ___________________________

    Vi ved jo at langt fra alle har problemet, men jeg tør ikke opdatere fra software 5.08 som køre perfekt, til SW 7.05 på mit BV. 7- Mk III, selv om det så siges at jeg ikke mere behøver skiftespændings signal via Scart kabel, for at få min YouSee HD boks til automatisk at gå i standby når jeg slukker mit tv.

    Mvh. Peter Pan

  • 01-21-2010 11:43 AM In reply to

    Re: Software 7.05

    Peter Pan:

    ..........................men jeg tør ikke opdatere fra software 5.08 som køre perfekt, til SW 7.05 på mit BV. 7- Mk III, selv om det så siges at jeg ikke mere behøver skiftespændings signal via Scart kabel, for at få min YouSee HD boks til automatisk at gå i standby når jeg slukker mit tv.

    Mvh. Peter Pan

    Du har ikke nøde t være navøs, jeg har tjekket blæser støj så sent som igår aftes og kunne ikke hører en pind. Jeg havde skruet helt ned for lyden så jeg kunne høre støj, hvis der skulle have noget.

     

    My Bang & Olufsen....

    • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

     

     

  • 01-21-2010 1:13 PM In reply to

    Re: Software 7.05

    Hmmm, det kunne godt lyde som om at ikke alle oplever blæserstøjen efter opdateringen til 7.05. Måske skulle vi præcisere hvilket udstyr vi har for derved lettere at identificere problemerne.

    Jeg har selv et BV 7-40 MK IV med Bluray og DVB-HD og har derudover tilsluttet hhv Mac Mini og PS3 via HDMI, og bruger ligeledes surroundmodulet og ML. Min opgradering var fra 6.11 til 7.05, og her oplevede jeg markant højere blæserniveau. Jeg er nu tilbage på 6.11

     

    /Ehlerz

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 01-21-2010 3:43 PM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Software 7.05

    Peter Pan:

    Kan du finde ud af nr. på den special build ?

    Jeg så hvad build det var da han installerede den, men jeg kan ikke finde det igen i service menuen.

    Men i service menuens monitor information står der jeg har en 7.11a

    /MikaelB

  • 01-21-2010 4:12 PM In reply to

    Software 7.11a

    Tak for svar  MikaelB
     
    Fik i den ?    7.11a   Så er der måske noget at gå efter.
    Jer der oplever problemer burde ringe til jeres forhandler,
    for at høre hvad de har at fortælle om build 7.11a -------
    build = bygge = reparer / tilføje.
     
    Nok ikke meget ;-) så de ringer til Struer, og så får vi vel
    et svar, hvis i er så venlige at skrive svaret her i tråden.
    Mvh. Peter Pan 
  • 01-21-2010 4:25 PM In reply to

    Re: Software 7.11a

    Hej Igen

    7.11a, spændende! a´et er der vel fordi det er en betasoftware. Jeg havde selv muligheden for at teste 7.05a inden den rigtige kom frem.

    Jeg giver min forhandler et ring i morgen og skal nok poste et svar

    Tak for hjælpen

     

    /Ehlerz

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 01-25-2010 10:21 AM In reply to

    Ombygning af BeoLab til Beovox Penta

    Ombygning af BeoLab til Beovox Penta

       

    Læs mere her: http://tinyurl.com/yaay64y

    .

    BeoFan skrev:
    Hej Peter Pan

    Jeg må først sige at du er mig et dyrt bekendstskab.!   Dig og dine ideer Big Smile

    Du havde nemlig forslået at udskifte mine gamle 175 watt RMS v. 8 ohm forstærkere i Penta højtalerene med en IcePower forstærker.

    Peter Pan,-  har du tænkt over hvordan du får displayet i Pentahøjtaleren til forsat at give information om den aktuelle kilde og volume, hvis displayet ikke fik spænding fra Penta forstærkeren..

    Løsningen er at fjerne hovedesikringen (Træg 2 Ampere) i bunden af forstærkeren og bibeholde den lille Træg 40 mA sikring som bl.a forsyner displayet.

    Spændingen er iøvrigt på 10 volt vekselstrøm, hvis man ønsker en seperat strømforsyning, og i såfald skal man benytte ben 3 og 2 i hun DIN stikket dertil.

    Penta forstærkeren får lov til at blive siddende, og forstærkeren delvis frakoblet. Man kan selvfølgelig godt kalde
    strømforsyning overdimensioneret, når transformatoren nu kun skal levere spændingen til det lille info display...  

     

     

     http://tinyurl.com/yaay64y

  • 01-28-2010 1:40 AM In reply to

    Ikke flere BeoVision 8-32"

  • 02-02-2010 11:01 AM In reply to

    Software 7.11a

    Ehlerz

    Vi venter på svar, om vejen frem for Beosystem 3 baseret BV.TV er SW 7.11a.

    Har du noget nyt ?

    Mvh. Peter Pan         

     

  • 02-02-2010 12:14 PM In reply to

    Re: Software 7.11a

    Hej Peter

    Intet nyt herfra, afventer ligeledes opdateringen. Min forhandler har ikke givet nogen ETA desværre :-(

     

    /Ehlerz

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 02-11-2010 1:03 PM In reply to

    Bang & Olufsens BeoLab 11 subwoofer

    BeoLab 11

    Bang & Olufsens nye BeoLab 11.

    En ny subwoofer BeoLab11 med 250 watt ICEpower, der blandt andet
    bygger på en teknologi, som gør den fri for vibrationer. Subwooferen har
    et tulipanformet design, der byde på flere placerings muligheder, idet det
    er muligt at placere den på gulvet, eller montere den på væggen.
    BeoLab 11 er konstrueret til at spille sammen med de mindre versioner i
    BeoLab sortimanget, eller som bas hjælp til baghøjttaler i et surround setup.

    BeoLab 11 vejer lidt over 6 kg, er ca 25 cm i diameter og 35 cm høje.
    2 stk 13cm højttaler er placeret overfor hinanden, som "push pull".  

    Den forventes til salg  foråret 2010, og prisen vil være ca. 10.000 Kr.

    På dette billede ses BeoLab 11's stik panel i bunden.

    Mvh. Peter Pan 

  • 02-13-2010 6:13 PM In reply to

    Silver Look

    BeoLab 3 med Silver Look, fra den blå avis!

Page 16 of 31 (762 items) « First ... < Previous 14 15 16 17 18 Next > ... Last »