in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 14 of 31 (762 items) « First ... < Previous 12 13 14 15 16 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 12-09-2009 6:37 AM In reply to

    Ny software opdateing giver ny funktionalitet i BeoSound 4.

    07-12-2009 Ny software opdatering giver ny funktionalitet i BeoSound 4.

     

    Nye funktioner

    1. Kompatibilitet med SDHC-kort (High Capacity SD-kort fra 4 GB til 16 GB)
    2. Mulighed for at starte en optagelse fra fjernbetjeningen
    3. Mulighed for at kopiere kun udvalgte numre fra en CD til SD-kortet
    4. Muligheden for at gøre Timer optagelse på SD-kortet
    5. Mulighed for at spole frem og tilbage, når der afspilles fra SD-kort
    6. Resume af afspilning fra SD-kortet efter kilde ændre eller slukker
    7. Kompatibilitet med Master Link Gateway (omdirigering af lys og styrekommandoer)

    Tekniske Informationer
    Software 2.15/1.31c, New functionality on A.MEM
    Information valid for: BeoSound 4
    Last modified: 07-12-2009 10:21:06

    Du kan downloade B&O,s pdf file: Tryk her.

  • 12-13-2009 2:48 PM In reply to

    • fraberg
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-26-2007
    • Norway
    • Posts 40
    • Gold Member

    Re: BeoVision 7 - 55 tommer LCD / LED / AV TV.

    Hei 

    Få vet mere om B&O verden enn du gjør ! Det ryktes om en kommende BV 10-46  ????? 

  • 12-13-2009 3:19 PM In reply to

    Re: BeoVision 7 - 55 tommer LCD / LED / AV TV.

    Hej fraberg

    Tak for roserne.
    Vedrørende dit spørgsmål blev det allerede sagt ved premieren af BV. 10-40"
    at der kommer efterfølgere i større versioner, men facts har jeg endnu ikke fundet.

    Opdatering:

    26 Januar 2010: Bang & Olufsen har meldt ud at
    BeoVision 10-46" allerede bliver lanceret i 2010.

  • 12-14-2009 1:51 AM In reply to

    BD P4600 Blu ray

    Ifølge Samsung er BD P4600 verdens tyndeste Blu ray Disc afspiller,
    42 mm høje, og den første Blu ray afspiller som kan hænge på en væg.


        BeoVision. 10 - BD P4600 Blu ray - BeoLab 3 - BeoLab 2 - BeoSound 3200

    Læs mere: Tryk her.

    Ser også det film tilbud der følger med: Tryk her

  • 12-14-2009 8:05 PM In reply to

    • fraberg
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-26-2007
    • Norway
    • Posts 40
    • Gold Member

    Re: BD P4600 Blu ray

    Hei igjen Peter 

    Hva skal man satse på .Har tidliger hatt BV5 som jeg tapte 100 tusen på i løpet av 4 år.

    Dagnes produkter blir vel ikke like fort utdatert. Du har vel selv en BV7-40 Mk111 Oppgradert ? til blueray.

    Vet ikke hva BV 7 -55 koster i Norge med BlueRay (eller kan den velges bord og velge en annen ?)

    Jeg bruker fremdeles min BV7-32(med BL 4000 som senter) som jeg burde oppgradere med HDREADY KIT men da må den sendes til verksted i DRAMMEN.

    Hvilke BL ville du hatt på BV 7-55 ? 7-6 eller 7-4 eller kansje BL 10 som sikkert fungerer fint med mine BL5 foran og BL 8000 bak. + ett par BL 2500 i link rom  

    Med denne tv trenger man knapt BC2 V og DAB somjeg har itillegg til 

    Filed under:
  • 12-15-2009 5:18 AM In reply to

    Svar til fraberg

    Hej igen fraberg 
    .
    (Hva skal man satse på .Har tidliger hatt BV5 som jeg tapte 100 tusen på i løpet av 4 år.)
    .
    Ja jeg må indrømme at fra det første BeoVision 7-32 og til BeoVision 7- 40 Mk III, har vi forbruger måtte betale for udviklingen. 
    .
    (Dagens produkter bliver vel ikke like fort utdatert. Du har vel selv en BV7-40 Mk111 Oppgradert ? til blueray.)
    .
    Nej foreløbig har jeg ikke opgraderet til Blu-ray, men måske det kommer. 
    .
    (Vet ikke hva BV 7 -55 koster i Norge med BlueRay (eller kan den velges bord og velge en annen ?)
    .
    Prisen er 136.560 NKr. med Blu-ray. Du kan vælge en BV 7 -55 med eller uden Blu-ray, det er enten eller. DVD drev montere B&O ikke mere.
    .
    (Jeg bruker fremdeles min BV7-32(med BL 4000 som senter) som jeg burde oppgradere med HDREADY KIT men da må den sendes til verksted i DRAMMEN.)
    .
    Mit bud er: Et brugt BeoVision 7-40 Mk III, 50 Hz opdateret med SW 7.05a, er bedre at satse på, end at opgradere et ældre BeoVision 7-32. 
    BeoVision 7-40 Mk III 50 Hz er kommet over børnesygdommene. Her får du en billede skærm med langt bedre farver, og 4 HDMI indgange. + BeoSystem 3 indbygget med 7.1 digital suround.   
    .
    (Hvilke BL ville du hatt på BV 7-55 ? 7-6 eller 7-4 eller kansje BL 10 som sikkert fungerer fint med mine BL5 foran og BL 8000 bak. + ett par BL 2500 i link rom)  
    .
    Det er jo en smags sag. Jeg har valgt BeoLab 7-4 fordi denne center højttaler der er udviklet til at indgå i et 5.1 surround sound setup. Den har acoustic lens teknologi som dine BeoLab 5:  http://www.bang-olufsen.dk/beolab7-4   
    .
    (Med denne tv trenger man knapt BC2 V og DAB somjeg har itillegg til)
    .
    Jeg vil nu ikke undvære min digitale DAB radio som suplemang.
    _______________________
    Se side 1.     Mvh. Peter Pan  
  • 12-15-2009 7:08 AM In reply to

    Lidt om pris og finansiering af BeoVision 7-55"

    Lidt om pris og finansiering i Dkr.

    BeoVision 7-55: fra 119.995,-
    Eller vælg månedlig rentefri ydelse: 3.525,-*

    * Ydelse pr. måned ved 36 måneders rentefri finansiering. Nominel årlig rente 0,00 %
    Ved finansiering udgør de samlede kreditomkostninger kr. 6.900,- Årlige omkostninger i procent (ÅOP): 3,73 %

    Send evt. en e-mail  hilleroed@beostores.com (Det er min B&O forhandler)

    Se BeoVision 7

    http://www.youtube.com/watch_popup?v=Bx-V9iHVLBM

    http://www.youtube.com/watch_popup?v=Bx-V9iHVLBM

    _________________________________

         Se video præsentation af Bang & Olufsens, produkter fra dengang til nu.
     
       

    Tænd for lyden på din computer og Tryk her.

    Mvh. Peter Pan

  • 12-15-2009 7:51 PM In reply to

    • fraberg
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-26-2007
    • Norway
    • Posts 40
    • Gold Member

    Re: Lidt om pris og finansiering af BeoVision 7-55"

    Hei igjen 

    Her er de norske prisene

    Priser på BV 7 55”:

     

    BeoVision 7-55, Blu-ray, DVB-HD, 
    BeoLab 7-6 & Beo5

    -

    137.000,-

    BeoVision 7-55

    9480

    84.275,-

    Tilbehør

    DVB-HD modul

    4440

    4.800,-

    BeoLab 7-6

    6220

    29.000,-

    Blu-ray *

    4651

    14.000,-

    Beo 5 inkl. bordlader

    1682,1683

    4.925,-

    Motoriseret gulvstand høj, vandret

    4655

    11.800,-

    Motoriseret gulvstand høj, lodret

    4656

    11.800,-

    Motoriseret gulvstand lav (kun vandret)

    4657

    11.200,-

    Vægbeslag close til 7-55

    4673

    2.200,-

    Vægbeslag til BeoLab 7-6 eksl. kabler

    2172

    1.230,-

    Beslag, single pipe

    2182

    550,-

    RF Link amplifier eksl. kabel

    4052

    775,-

    RF Link amplifier med returvej eksl. kabel

    4053

    925,-

     Hvis man plukker det med uthevet skrift og i tillegg BL 7-4 eller BL 10 (disse koster ca. 28.000,- ) så vil pakken komme på 133.800 . Regner med å få noen prosenter da det ikke finnes B&O forhandler nu mere i Tromsø. (Jeg holdt selv på å bli forhandler snart 2 år siden ,var også en par dager i Struer på presentasjon sammen med representanter for andre butikker. Men heldigvis trekte jeg meg og så kom finanskrisen) Syntes BL 10 ser bra ut på 7-55 . Er den lik med samme lydbilde som BL 7-4 ? Det jeg ofte savner er muligheten å få SW oppdatering . Heldigvis har jeg aldri hatt akutte feil på noen av mine B&O produkter.

    Kan det være greit å utelate BR spiller og heller satse på en annen av god kvalitet. Jeg har fortfarende min BC2 med DVD(Hvis det hadde kommet en BC 3 BR bygd på BC 2 ville jeg kjøpt den .hadde tidligere BM1 som jeg ikke var fornøyd med og bruker noe iTunes/iPhone men undrer hvordan jeg skal lagre alle mine CD ca. 1000 stk. som i seg selv er ett problem å holde orden på.

    Hvis B&O får riktig vil ikke DVD ha noen fremtid. 

    Er BS 3 i BV 7-55  oppgradert for å takle dagens og fremtidens krav 

    Ser at 7-40 og 7-55 nå kan fås i hvit utførelse , noen erfaring ? 

    Har ikke hørt noe om mulighet for den finansiering du nevner

    Med hilsen

    Frrank Berg

     

     

  • 12-16-2009 2:07 AM In reply to

    BeoVision 7-55"

    Ok, der er små fejl på BeoLab 7-55", men man skal virkeligt se godt efter.
     
    Nu er der gået ca. fire uger siden jeg så BeoLab 7-55 første gang i Lyngby, og størrelsen var dengang det der betog mig mest. Efter følgende har jeg været hos min lokale B&O forhandler, som jo også har fået et eksemplar af BeoVision 7-55 med BeoLab 7-6 monteret. 
     
    Discovery HD var den første tv station jeg så, og billederne stod flot. Pludselig dukkede et billede op med en mark fuld af Valmue blomster. Billedet havde jeg set før, og jeg bemærkede at den røde farve på de enkelte blomster ikke var rigtig rød, men lysere og mere bleg. Dette bemærkede jeg senere, da den røde farve kom frem i form af en rød linie på sort bund i menuen, her var farven også lys og bleg, ikke rigtig rød. Jeg ved ikke om man kan justere sig ud af dette. ?
     
    I samme menu er div. tekster nu hvide på sort bund, dette syntes jeg ser rigtigt godt ud. Her opdagede jeg dog endnu et lille "problem". Jeg havde fundet en hvid menu tekst som stod midt på den store sorte skærm, og bemærkede en ca.7 centimeter glorie af svagt lysere sort i det sorte, omkring teksten.
     
    Jeg er blevet belært om at skærmen slukker de led lamper der ikke er i brug, så dette kunne godt tyde på at de felter, led lamperne er placeret på, er for store. Så kan teknikken ikke nøjes med kun at lade de led lamper bag den omtalte tekst være tændt, men lyser også et stykke ud i det sorte. Årsagen er kun min teori.
     
    Jeg afsluttede mit besøg med at se en film med navnet Planet Earth, der er optaget med den nyeste High Definition-teknologi på Blu-Ray. Filmen Planet Earth kan købes i en BBC boks. Jeg er dybt imponeret, hold da kæft hvor står billederne flot, farver, skarphed og motiver er fantastiske. Det tog en halv times tid, før jeg kunne løsrive mig fra denne oplevelse, og en anden dag skal jeg ned og se resten.
     
    Jeg vil meget gerne eje et BeoVision 7-55, men har desværre ikke pladsen i min stue. : o (
    .


    .
    Se Tekniske specifikationer på side 13.
    .
    Mvh. Peter Pan.

  • 12-16-2009 3:11 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Lidt om pris og finansiering af BeoVision 7-55"

    fraberg:

    Syntes BL 10 ser bra ut på 7-55 . Er den lik med samme lydbilde som BL 7-4 ? 

    BeoVision 9, BeoLab 10 og BeoLab 7-4 indeholder nøjagtig samme højtaler. Blot i 3 forskellige indpakninger. 

    /MikaelB

  • 12-16-2009 4:52 AM In reply to

    BeoLab 11

    BeoLab 11, er Bang & Olufsens nye subwoofer som
    forventes at være i butikkerne i første kvartal 2010.
    .
    Hvis du nåede at se billedet, så husk at du ikke
    har set det, for det må først vises til premieren.  
    .
    En ny subwoofer BeoLab11, der blandt andet bygger på en teknologi,
    som gør den fri for vibrationer. Subwooferen har et tulipanformet design, 
    der bydes på flere placerings muligheder, idet det er muligt at placere den
    på gulvet, eller montere den på væggen. BeoLab 11 er konstrueret til at
    spille sammen med de mindre versioner i BeoLab sortimanget!
  • 12-16-2009 6:52 AM In reply to

    Re: BeoLab 11

    Hej peter

    den ser fed ud..

    Glæder mig til at se den live..

    /Uldall

    Beosound century Beocenter2 Beolab2 Beolab3 Beolab8000 Beolab6000Black Beolab4000 Beovision Avant 32 DVD RF MX7000ML MX4200ML MX1500 Beolink1000 Beo1 Beo4 Beo5 Beosound1 Beosound6 Beocom2 Beocom6000 Serene BeoPort A4 A8 A9 LC1 LC2 Kabinet 2168 Black line FORM1 Beotime Beotruck.

  • 12-16-2009 7:21 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: BeoLab 11

    Den lander lige i slipstrømmen af BeoVision 10, som jo har lidt problemer med bund i lyden.

    /MikaelB

  • 12-16-2009 9:48 AM In reply to

    BeoVision 10. Lyd ?

    MikaelB
    .
    Hos Bang & Olufsen har de ellers gjort hvad de kunne for at skabe god lyd fra BeoVision 10, plads forholdene taget i betragtning.
    .
    Torben Rasmussen skriver:
    .
    Stor lyd, lille kabinet
    Designet af BeoVision 10 viste sig som lidt af en udfordring for B&Os akustiske ingeniører: Det slanke fjernsynskabinet efterlader nemlig ikke meget plads til højttalerne. Med et kabinet, der rummer under 1,8 liter, blev ingeniørerne nødt til at tænke i nye baner for at få plads til at forflytte den mængde luft, det kræver at skabe den fantastiske basgengivelse, som er karakteristisk for Bang & Olufsen. Men dette krævede et helt nyt kabinet, som havde plads til en helt ny type basport – et koncept, som ikke kun øgede basgengivelsen, men samtidig reducerede mængden af rystelser i kabinettet (også kaldet ’turbulens’).
    .
    Bedre bas
    Den fremadrettede basenhed begrænser i høj grad afstanden mellem basporten og frontstoffet, og det dæmper bassen og øger risikoen for forvrængning og kabinetrystelser. Ingeniørerne fandt ud af, at man kunne placere basportens munding lige bag skærmen og forme basenheden som en trompet. Dette sænkede lufthastigheden ved mundingen, hvilket resulterede i, at kabinetrystelserne blev reduceret betydeligt og basgengivelsen blev forbedret.
    .
    Højttalersystemet
    Ud over det specialdesignede bas system har BeoVision 10 et aktivt, tovejs stereohøjttalersystem. Systemet i hver tovejskanal består af en specialbygget 2″ mellemtoneenhed og en ¾″ diskanthøjttaler. Centerbassystemet består af en specialdesignet 4″ højttalerenhed, der vender ud mod fronten af højttalerrammen. Basenheden er beskyttet af en kreds med Adaptive Bass Linearisation, som giver lyden det optimale trykniveau. Højttalerne er indstillet individuelt og forsynes af klasse D-forstærkere. Samlet giver denne løsning en lyd i topkvalitet, som udnytter hele frekvensområdet.
     
  • 12-16-2009 10:00 AM In reply to

    Re: Mini Mac digital lyd & billede til BeoVision 7-40" Full HD

    Peter Pan:

    Mini Mac digital lyd overførsel.

    Mini Mac digital billede overførsel.

    .

    Her findes de forskellige kabler: 

    Kombineret MiniJack og optisk Toslink  stik.

    http://www.av-connection.dk/?PGr=22&ML=807

    Optisk til Koax eller Koax til Optisk konvertere digitale lyd.

    http://www.av-connection.dk/?PGr=117&ML=933

    Koaxialt Digital Audio kabel.

    http://www.av-connection.dk/?ML=305 

    Mini DVI til HDMI hun adapter.

    http://www.av-connection.dk/?PGr=2617&ML=413

    Hei peter.

     

    jeg har fulgt din guide for å få lyd fra mac mini over til min beovision 7. 

    Men selv etter jeg har brukt de konfigurasjonene og kablene du nevner får jeg fremdeles ikke lyd.

     

    Lyd ikonet øverst på skrivebordet på macen blir grått men jeg får ikke noe lyd på tven.

    Hva kan jeg gjøre for å løse dette?

     

    Mvh
    Lars Ch. 

  • 12-16-2009 4:47 PM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: BeoVision 10. Lyd ?

    Det skal slet ikke ses som nogen negativ kritik af BeoVision 10s lyd, for jeg er enig i at den er fantastisk, og uden sidestykke i fladskærme. Jeg har også set den video på B&O's hjemmeside hvor ingeniøren fortæller om hvordan basporten er konstrueret.

    Dog mangler den lidt bund i forhold til f.eks. BeoVision 8, især ved højere lydstyrker hvor den kan blafre lidt, men det er jo kun min mening. 

    Og budskabet var blot at en parring af BeoVision 10 og en "BeoLab 11", vil være et godt match.

    Og jeg tror at "Tulipanen" (BeoLab 11) vil være et af de assories som mange vil gå ud og anskaffe til deres BeoVision. Hvis det er rigtigt er det jo et perfekt tidspunkt at denne højtaler bliver introduceret på.

    /MikaelB

  • 12-17-2009 2:16 AM In reply to

    Re: BeoVision 10. Lyd ?

    Hej Lars

    Det der nok er problemet er at dekoderen i BV. 7 kun lukker op når den
    modtager et Dolby digital 5.1 signal også kaldet AC3. Hvad for signal der
    kommer ud af din Mini Mac ved jeg ikke. Men åbenbart ikke et signal der
    svare til den Dolby digital lyd der ligger på en DVD skive.
    .
    Jeg har nu lagt denne tekst ind over min tegning.
    .
    Bemærk!
    .
    Surround sound dekoderen i et BeoVision TV åbner kun dekoderen
    for disse digitale lydformater:  Dolby Digital 5.1/6.1 EX, Dolby 7.1 EX,
    DTS 5.1. DTS ES 6.1, DTS Neo:6, AAC*, AC3.
    .
    Analog lydformat: Dolby Surround sound Pro-Logic ll/llx.
    Aktiver SPEAKER 5 på Beo4.
    .
    Dette kan dog variere efter hvad for en dekoder der er indbygget i dit tv.
    .
     
    Mvh. Peter Pan.
  • 12-17-2009 2:31 AM In reply to

    Re: BeoVision 10. Lyd ?

    Hej

    Er der nogen der ved hvilken version der er den seneste Beo5 Conf. Tool? Jeg har version 3.00

    There is something about B&O.....

  • 12-17-2009 3:30 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: BeoVision 10. Lyd ?

    Nyeste er 3.23

  • 12-17-2009 3:40 AM In reply to

    Re: BeoVision 10. Lyd ?

    Den skulle vel ikke være tilgængelig nogen steder? Whistle

    There is something about B&O.....

  • 12-17-2009 3:45 AM In reply to

    Beo5 Config tools

    beolion

    Jeg har længe søgt efter Beo5 Config tools version 3.23 download
    opdatering, men har ennu ikke fundet et link. Sad

  • 12-21-2009 2:20 AM In reply to

    BeoVision 7.55 vs. VeoVision 10-40

     

    BeoVision 7-55" vs. BeoVision 10".
     
     
    Efter min vurdering, er der er en verden mellem dem, ikke kun på prisen. Lyd / Billede / Størrelse. Alt har overrasket mig, og BeoVision 7-55 havde fortjent en langt større premiere, en bare at være endnu et nyt BeoVision 7.
     
    De to A/V systemer kan næsten ikke sammenlines, de er vidt forskellige. Så bliver det spændende om Rasmus Larsen, flatpanels.dk når samme resultat som jeg, efter nytår.
     
     
     
    Til alle jer der har, eller har' tænkt på at købe BeoVision 10. Det er et godt TV til prisen.
     
    Husk at få forseglet investeringen med tilslutning af nogle gode BeoLab højttaler til front og bag lyden, samt en subwoofer, hvis du ikke lige vælger BeoLab 5. Først da får du den store lydoplevelse med digital surround sound. Surround procceren har du jo ved at køb af et af de to tv, allerede betalt for. 
                                                                         http://www.bang-olufsen.dk/højttalere

     

  • 12-23-2009 8:01 AM In reply to

    God jul

    Ønsker du Radio Soft musik på din computer, så tryk.
     
     
        Mvh.
     
     
  • 12-24-2009 12:29 AM In reply to

    Re: Beo5 Config tools

    En lille julegave! Her kan I hente BEO5 Configuration Tool v3.23 http://www.megaupload.com/?d=90Y55ZZW

    /Frank

  • 12-24-2009 1:53 AM In reply to

    Re: Beo5 Config tools

    Tusind tak for julegaven Frank. Smile

    Mvh. Peter Pan.

Page 14 of 31 (762 items) « First ... < Previous 12 13 14 15 16 Next > ... Last »