in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-07-2010 6:34 PM by HarleyD. 30 replies.
Page 1 of 2 (31 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 11-19-2009 5:15 AM

    Beovision 10 en dvd

    Ik zit er aan te denken om mijn Avant 32 DVD in te ruilen voor de BV10. Echter dan heb ik geen DVD speler meer. Wie kan

    me een oplossing bieden ? Een mogelijke oplossing zou zijn de Beosound 9000 ook in te ruilen voor een Beocenter 2 ? Ga ik

    er dan op achteruit ? Of is dit een goed alternatief ? Of een non B&O dvd/blue-ray aanschaffen ?

     

    Alvast bedankt voor tips en/of aanbevelingen

    Filed under:
  • 11-19-2009 6:18 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Persoonlijk zou ik een Blu-Ray speler van een ander merk aanschaffen (de Pioneers en Sony's worden erg goed getest). Even aan de dealer vragen voor welke er PUC codes beschikbaar zijn zodat je de speler met je Beo 5 kan bedienen.

     

    Redenen:

    BeoCenter kan alleen DVD aan geen BLu-Ray (je koopt een HDTV waar je denk ik ook van de volledige resolutie wil genieten)

    Overige functies zijn een duplicatie van je BS9000.

  • 11-19-2009 11:53 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Let ook ff op de functie lipsync.

    Anders loopt het beeld en geluid niet samen bij veel blue-rays.

  • 11-20-2009 2:41 AM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Bedankt voor de tips. Zijn er modellen van Pioneer en/of Sony die aan te bevelen zijn ? En de functie lipsync wordt die aangegeven bij de specs van de spelers ?

  • 11-20-2009 9:05 AM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Volgens mij wel.

    Bepaalde modellen van panasonic hebben namelijk last van dit heuvel.

  • 11-20-2009 3:23 PM In reply to

    • Jan
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-15-2007
    • Netherlands,Flevoland
    • Posts 27
    • Bronze Member

    Re: Beovision 10 en dvd

    Ik zou voor een non dvd/blue-ray gaan.En deze dan gewoon bedienen met de Beo 5

  • 11-20-2009 5:19 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    sq2002:

    Bedankt voor de tips. Zijn er modellen van Pioneer en/of Sony die aan te bevelen zijn ? En de functie lipsync wordt die aangegeven bij de specs van de spelers ?

    In de laatste What Hifi worden eigenlijk alle 2009 modellen van Sony als good tot zer goed beoordeeld. Alles redelijk lineair langs de prijslat. Voorbeelden: BDP-S360 en BD-S760.

    Pioneer: BDP-320 en BDP-LX52.

    Zelfde beeld zie je ook bij het Duitse blad Video/Homevision. In de middenklasse :-) zijn zij gecharmeerd van de BDP-LX-52.

    Zie ook deze thread: http://forum.beoworld.org/forums/t/29603.aspx 

    Succes!

  • 11-21-2009 3:15 AM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Mijn B&O dealer adviseerde me een sony blu-ray speler..... is prima te bedienen met de Beo5 en ook met de Beo4.

    De speler kan netjes in een kastje weggewerkt worden, dus dan maakt het voor mij niet uit of het een B&O is of niet.

     

    Succes!

    PS. Die Beosound 9000 zou ik niet wegdoen... veel te mooi!

  • 11-21-2009 5:22 AM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Ik zou een br-speler ook testen, hoe snel ie een schijf leest met opstarten. Daar heb ik echt grote verschillen bij gezien.

     

  • 12-12-2009 10:40 AM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Mijn dealer raad me een Playstation3 aan.

    DVD en Bleu Ray aanwezig en mogelijkheid om via Wifi vb. foto's te bekijken welke op een PC staan..

    Klopt deze uitleg een beetje? Dit is onbekend terein voor mij...

     

     

     

  • 12-12-2009 1:43 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Je kunt inderdaad beelden en ook geluid streamen vanaf je PC naar je PS3. De PS3 geeft ze dan weer op je tv.

  • 12-14-2009 5:46 AM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Niet doen! Heb ik gedaan, dat ding wordt gloeiend heet, is traag en het beeld valt tegen.

    Kun je beter voor een Pioneer kiezen.

  • 12-18-2009 5:03 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    "Te bedienen met de Beo4", dat is wat ik zoek..

    Heb je ook een typenummer?

     

  • 12-20-2009 4:06 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Ik ben zeer tevreden van de BDP-LX91 van Pioneer, volgens mij bij de beste spelers op dit moment. De 9000 zou ik ook niet vervangen maar dat is persoonlijk... 

  • 12-21-2009 7:19 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Heb nu de BDP-LX52 staan van Pioneer. Werkt erg goed, eigenlijk zo goed dat het verschil tussen DVD en Blu-Ray in de meeste films niet groot of marginaal is. De pioneer laat zich goed bedienen zowel via de Beo4 als de Beo5 (laatste is wel gemakkelijker). Als je de speler wegwerkt zou ik voor de iets goedkopere versie gaan, BDP-320, aangezien je de mooiere afwerking en wellicht de extra LX functionaliteit toch niet gebruikt).

    Zoals boven gemeld maakt Pioneer ook nog "betere"  spelers (LX71 en LX-91). Of je dat het extra geld waard is zul je mede moeten relateren aan het scherm dat je gebruikt. Bij een BV-8 lijkt het mij niet de moeite waard, bij b.v. de BV-7/55 misschien; blijft een stukje persoonlijke beleving, smaak en kwaliteit van jouw ogen Wink. Punt blijft dat B&O de betere audio kwaliteit van alle modellen momenteel niet kan benutten (HD-audio).

  • 12-22-2009 5:06 AM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Heeft die pioneer ook een ingebouwde decoder voor hdaudio?

    Met een ingebouwde decoder moet het volgens mij wel lukken bij de 7 serie.

     Waarom is het bij de bv-8 niet de moeite waard?

  • 01-02-2010 6:13 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    koning:

    Heeft die pioneer ook een ingebouwde decoder voor hdaudio?

     

    Sorry voorde late reactie... In de Pioneer zit inderdaad de decoders ingebouwd. Naar keuze kan ieder signaal worden omgezet naar respectievelijk 

     

    • audio out aansluitingen
      • twee kanaals audio
    • digital out aansluitingen
      • twee kanaals audio (lineaire PCM audio)
      • Dolby Digital
      • DTS Digital Surround
    • HDMI uitgang
      • PCM
        • 5.1 (Dolby Digital)
        • 7.1 (Dolby Digital Plus)
        • 7.1 (Dolby True HD, DTS-HD High Resolution Audio, DTS HD Master Audio, Lineair PCM)
      • Native Format (zie audio formaten hierboven bij PCM)

    koning:

    Waarom is het bij de bv-8 niet de moeite waard?

    Mijn mening is dat de duurdere spelers alleen tot hun recht komen met hele goede schermen of projectoren. Uit alles wat je ook op deze site leest, valt de BV-8 daar niet onder. Dit geldt denk ik ook voor mijn BV-10Wink

     

     

     

     

  • 01-03-2010 6:05 AM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Harry2008:
    Punt blijft dat B&O de betere audio kwaliteit van alle modellen momenteel niet kan benutten (HD-audio).

    met het gevaar dat dezelfde discussie opnieuw gestart wordt:

    de BS3 en de BV7-40 mkIII & mkIV kunnen multichannel PCM aan (96kHz 24bit) en 2ch PCM (192kHz 24bit); dus indien de HD-audio door de BR-speler gedecodeerd wordt en de speler geeft het LPCM formaat via HDMI door, dan luister je wel degelijk naar een HD-audio formaat!

     

    trouwens de BR-speler: kies de Oppo BDP-83 - BR/DVD Video/DVD Audio/SACD (binnenkort ook met de Beo4 & Beo5 te bedienen).

     

     


  • 01-05-2010 2:41 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Blu ray is inderdaad mooi (als je tenminste ook Blu Ray films hebt of denkt te gaan kopen/huren). Bediening is ook niet verkeerd. Ik baal alleen van die verschrikkelijk lange opstarttijd en het feit dat het aanbod van blu rays nog matig is.

    Is het echter zo dat je voornamelijk gewone DVD films hebt & bekijkt, denk dan zeker eens aan een DVD2. Ik zeg het niet zozeer omdat ik er nog een paar heb staan, maar meer omdat dit apparaat m.i. veel functionaliteit (o.a. HDMI aansluiting) voor een schappelijke prijs biedt. Door velen wordt het apparaat niet op waarde geschat. Vermoedelijk omdat het menu wat uitgebreider is dan in het geval van een DVD1 of of HDR1. Een DVD2 kan daarentegen ook meer, en de bediening is niet meer dan een kwestie van gewenning. Met een niet-blu ray speler kun je in ieder geval snel gaan kijken.

    Blu ray: +/+ mooi beeld, +/+ bediening met Beo na PUC update, -/- opstarttijd, -/- aanbod Blu Rays

    DVD2: +/+ compatible met B&O, +/+ vormgeving, +/+ harddisk recorder, +/+ geschikt voor bestaande collectie DVD's, -/- gewenning menu, -/- beeld minder mooi dan Blu Ray.

    No better life than a Secondlife

  • 01-05-2010 3:50 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    aanbod weinig??

    Op de bekende nieuwsgroepen staan er anders zat!

    Het heeft juist een enorme vlucht genomen de laatste paar maanden.

    Elke nieuwe film/en zelf oudere films worden op blue-ray uitgebracht.

  • 01-05-2010 4:02 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    Waarom maakt b&o eigenlijk geen dvd  met blu ray? Is het te duur om te ontwikkelen?

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-05-2010 4:25 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    De techniek gaat volgens mij veel te snel.

    Je zag het aan beomedia,de dag dat ze hem uitbrachten was hij alweer verouderd.

    Ze hebben nu heel verstandig gekozen voor bediening van 3de partijen via tv,wat perfect werkt.

  • 01-06-2010 12:12 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    koning:

    De techniek gaat volgens mij veel te snel.

    Je zag het aan beomedia,de dag dat ze hem uitbrachten was hij alweer verouderd.

    Ze hebben nu heel verstandig gekozen voor bediening van 3de partijen via tv,wat perfect werkt.

     

    @Michel,

    welke partijen hebben ze daar dan voor uitgekozen ?

    Ik bedoel daarmee is er nu een Blu-Ray speler die ik klikkie klakkie gewoon in mijn kast weg zet bedien, volledig met de Beo-4 ,  zonder hulpmiddelen ?

  • 01-06-2010 2:04 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    sony samsung panasonic.

    Geweldig toch..Smile

  • 01-06-2010 2:14 PM In reply to

    Re: Beovision 10 en dvd

    wel eerst even de PUC lijst laten updaten

    No better life than a Secondlife

Page 1 of 2 (31 items) 1 2 Next >