in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-07-2010 6:34 PM by HarleyD. 30 replies.
Page 2 of 2 (31 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 01-06-2010 2:44 PM In reply to

Re: Beovision 10 en dvd

Secondlife:

Blu ray: +/+ mooi beeld, +/+ bediening met Beo na PUC update, -/- opstarttijd, -/- aanbod Blu Rays

DVD2: +/+ compatible met B&O, +/+ vormgeving, +/+ harddisk recorder, +/+ geschikt voor bestaande collectie DVD's, -/- gewenning menu, -/- beeld minder mooi dan Blu Ray.

Inmiddels op bol.com 1549 titels in Blue ray, waarvan 100 in het jaar 2010. Zal volgend jaar wel verdubbeld zijn. Keus genoeg! Opstarttijd is inmiddels ook stukken beter, bij veel merken. Ik ben er al tegengekomen die net zo snel zijn als de normale dvd-speler. De opstarttijd van de br-speler in de BV7 is een slechte graadmeter. Ik ben nog geen langzamere tegengekomen.

Ander pluspunt, upscalen van een normaal dvd-schijfje naar hd-kwaliteit. Niet zo goed als een echte blue ray, maar zeker verschil.

Over de DVD2. De hdmi aansluiting biedt geen enkel voordeel. Het blijft SD-kwaliteit. Bovendien is scart-aansluiting een vereiste voor de bediening, wat de hdmi overbodig maakt. Opstarttijd is een drama. Wil je vanuit standby het laatje open doen, kun je gerust de hond even gaan uitlaten. Bediening is B&O-onwaardig. Slechte speler in een mooi jasje. Niet voor niets een blauwe maandag op de markt geweest. Een hele dikke no-go!

• 01-06-2010 5:42 PM In reply to

koning:

sony samsung panasonic.

pioneer, philips, LG, ...

eigenlijk elk merk waarvoor de sturing beschikbaar is. Je dealer kan je ongetwijfeld de complete lijst vertellen en/of aangeven wat hij/zij eventueel er nog bij kan programmeren.

• 01-07-2010 7:14 AM In reply to

Dit werkt veel beter dan zo'n krakke mikkige dvd1.

• 01-07-2010 12:35 PM In reply to

DoubleU:

[

Bovendien is scart-aansluiting een vereiste voor de bediening, wat de hdmi overbodig maakt. Opstarttijd is een drama. Wil je vanuit standby het laatje open doen, kun je gerust de hond even gaan uitlaten. Bediening is B&O-onwaardig. Slechte speler in een mooi jasje. Niet voor niets een blauwe maandag op de markt geweest. Een hele dikke no-go!

Ik ben het deels met je eens wat betreft de DVD-2 ...opstart tijd gaat nergens over ...de bediening is omslachtig en niet B&O waardig ..... maar op één punt ben ik het niet met je eens dat een slechte speler .....die dvdspeler doet precies wat hij moet doen ....... en speelt werkelijk alles prima af zeker  tov de DVD-1 ..........

Nog een plus punt vind ik de ingebouwde harde schijf recorder ........het is mega wennen , maar als je dat ding een klein beetje onder de knie hebt met zijn rare comandos is het best een aardig apparaat , maar ik begrijp wel heel goede waarom deze uit de productie is gehaald !

Mijn conclusie ........ het apparaat is enerzijds qua bediening niet B&O waardig , maar voor mij toch een hele verbetering tov de DVD-1 ...het heeft lange tijd geduurd , maar ik vind het toch een aanvulling op het systeem .

• 01-07-2010 4:43 PM In reply to

Ik heb hem een paar dagen op proef gehad. De 1ste dag was weggegooid, omdat ik er de 2de dag pas achter kwam, dat een GO-instructie op het scherm, een GO-GO betekende. Je moet het maar net weten.

HarleyD:
    rare comandos

Waarschijnlijk is je verguisde Beo5 dan toch nog wel een mooie toevoeging.Wink

• 01-07-2010 6:34 PM In reply to

DoubleU:

Ik heb hem een paar dagen op proef gehad. De 1ste dag was weggegooid, omdat ik er de 2de dag pas achter kwam, dat een GO-instructie op het scherm, een GO-GO betekende. Je moet het maar net weten.

HarleyD:
    rare comandos

Waarschijnlijk is je verguisde Beo5 dan toch nog wel een mooie toevoeging.Wink

Beo-5 van de week nog ff geprobeerd .......maar die is alle software kwijt na het lange stil liggen .

Je hebt zeker gelijk wat betreft de bediening van DVD-2 , onhandig en zeker niet B&O ............ waarom ik hem toch heb gehouden is omdat : de kleine DVD's van mijn video camera er zo in kan doen zonder daar eerst een ring omheen te hoeven doen ...en alle gekopieerde dvd's goed worden afgespeeld .( anders was ik er waarschijnlijk ook na één dag mee klaar geweest )

Maar het blijft van de zotte als je verder wil spoelen dat je "GO-9 " moet intoetsen en terug spoelen "GO-7" ..........maar opnemen vanuit de linkruimte doe ik weer wel met de DVD-2 , omdat opnemen via teletekst niet gaat met de HDR vanuit de linkruimtes .....maar nogmaals . ik begrijp heel goed waarom de DVD-2  maar kort in productie is geweest !

Page 2 of 2 (31 items) < Previous 1 2