in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-03-2009 2:30 AM by DoubleU. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-01-2009 5:34 AM

DVD/HDD Recorder met DVB-C tuner

Hallo,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een harddiskrecorder voor mijn schoonvader... Ik had het idee dat dit ook een mooi moment voor hem is om over te stappen op digitale kabel televisie van Ziggo. Daarom zou ik graag een DVD/HDD recorder willen met een ingebouwde DVB-C tuner. Ik kan deze combinatie eigenlijk niet zo 1,2,3 vinden. Kan iemand mij helpen op dit gebied?

TIA

• 11-01-2009 2:33 PM In reply to

Re: DVD/HDD Recorder met DVB-C tuner

Geen idee of zo iets bestaat. Maar handiger lijkt het mij, ook in gebruik, om een ziggo-doos met ingebouwde harde schijf aan te schaffen.

• 11-01-2009 8:25 PM In reply to

DoubleU:

Geen idee of zo iets bestaat. Maar handiger lijkt het mij, ook in gebruik, om een ziggo-doos met ingebouwde harde schijf aan te schaffen.

Voor zover ik heb kunnen nagaan zit daar geen DVD speler/recorder in. Ik wil juist de drie componenten HDD, DVD & DVB-C in 1 "Doos" hebben zitten, waardoor het bedieningsgemak niet te hard achteruit holt... We hebben het over mijn schoonvader he? Big Smile

• 11-02-2009 6:45 AM In reply to

Haha, ik begrijp het. Maar stel dat deze "doos" bestaat, dan heb je toch weer te maken met een volgende hindernis. Alle zenders bij Ziggo zijn gecodeerd op Ned 1 na. Je ontkomt er niet aan, dat het apparaat een CI-module moet hebben. Bovendien moet je dan weer een extra smartcard aanschaffen, om die zenders van het zwart af te halen.

• 11-02-2009 2:39 PM In reply to

Wellicht niet een makkelijke maar: Een Dreambox (7025+ of 8000) met 2 DVB-C tuners waar een DVD speler ingebouwd kan worden.

Maar het is wel een experimenteel geheel. Ik heb begrepen dat de DVD speler niet altijd even soepel loopt en de bediening (van de DVD)/installatie is ook van verre ideaal.

• 11-02-2009 7:04 PM In reply to

DoubleU:

... Je ontkomt er niet aan, dat het apparaat een CI-module moet hebben. Bovendien moet je dan weer een extra smartcard aanschaffen, om die zenders van het zwart af te halen.

Als ik het over een DVB-C decoder heb, dan bedoel ik een decoder... die dan natuurlijk alleen werkt als je er één of ander Ziggo smartcard in steekt... Is dat hetzelfde wat jij bedoelt met CI-module? Of zie ik weer een aantal essentiele zaken over het hoofd?

• 11-03-2009 2:30 AM In reply to

Nee, we zitten op 1 lijn. Ik dacht ook dat je een losse HDD/DVD recorder bedoelde. Zo eentje als van de standaard merken.

De tip van Beobuddy zou inderdaad wel kunnen, maar vanwege het lastige configureren van een dreambox denk ik dat je daar toch ook niet aan wil beginnen.

Een losse dvd-speler die voorrang neemt zo gauw je hem aanzet icm decoder met harde schijf, lijkt me het handigste werken.

Page 1 of 1 (7 items)