in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-19-2009 9:24 AM by DoubleU. 22 replies.
Page 1 of 1 (23 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-30-2009 5:24 AM

    Beosound 5 light?

    Op de Engelstalige site heeft men het over een nieuw audiosysteem; BS5 ligth new audio system (code named A21, the BS5 light with iPod dock).

    Wat gaat dit betekenen? Heeft iemand al nieuws omtrend dit product?

    gr. Zwaan

  • 09-30-2009 5:59 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Daar is nog heel weinig over bekend.

    ben ook nieuwsgierigWink

  • 09-30-2009 4:43 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Het enige wat ik kan vinden is het volgende:

    BeoSound 5, BeoMaster 5 en DRM-beschermde muziek

     
    De BeoSound 5/BeoMaster 5 kan momenteel geen DRM-beschermde muziek afspelen; dit geldt ook voor vele andere digitale muziekspelers.
     
    Veel online winkels maken gebruik van DRM (digitale-rechtenmanagement) om het gebruik van online aangekochte of gedownloade muziek te beperken. Wanneer u muziek downloadt, dan is deze voorzien van een licentie. Deze hebt u nodig om de muziek effectief te kunnen beluisteren. De licentie kan echter niet worden overgezet naar de BeoMaster 5 omdat het systeem de BeoMaster 5 beschouwt als een tweede computer en licenties kunnen niet worden gedeeld met andere computers. Met andere woorden: het is wel mogelijk om muziek beschermd door DRM over te zetten naar de BeoMaster 5, maar het is niet mogelijk om deze muziek af te spelen.
     
    De meeste nummers aangekocht via de iTunes Store beheerd door Apple gebruiken bovendien het Apple FairPlay DRM-systeem en zijn uitsluitend compatibel met iTunes en de iPod. 
    ================
    Ik hoop dat je hier wat aan heb, meer is er niet bekend.

  • 09-30-2009 7:00 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Apple gebruikt tegenwoordig geen DRM meer in de iTunes winkel. Deze nummers zou je dan ook gewoon op de BS5 moeten kunnen afspelen.

     

    "On January 6, 2009, Apple announced at the 2009 Macworld Conference & Expo that it had reached an agreement with major record labels to sell all music on the iTunes Store free of DRM restrictions. Eight million tracks were available with FairPlay restrictions removed from that day,[25] with the remainder of the music store to be DRM-free by the end of March 2009. This is currently in effect." (bron: wikipedia) of rechtstreeks bij Apple: http://www.apple.com/nl/itunes/features/ sectie "purchasing music" (welke volgens mij niet geupdate is..)

  • 09-30-2009 7:26 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Volgens mij is dat nieuws al een aantal maanden niet meer van toepassing.

  • 10-01-2009 7:00 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    wat veel gekker is dat B&O nog steeds geen oplossing heeft voor de linkkamers met de BS5,

  • 10-01-2009 10:30 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Vind ik ook.

    Beosound 5 is in mij ogen een half ontwikkeld product.

    Ik vraag me af wanneer de mkII uit komt.

  • 10-02-2009 3:07 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Of, wanneer de benaming beosound 5 naar beosystem 5 verandert of zo.

    Zodat je niet alleen muziek, maar video's op het scherm kan toveren vanaf de hd of als mediaserver werkt.

    In basis is het toch een (uitgeklede) pc? Dus met wat software aanpassingen en een eventueel extra videouitgangetje, kom je een aardig eind.

    Denk ik.

  • 10-04-2009 4:33 AM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5 light?

    Is er daadwerkelijk al bevestigd dat er een BS5 met videoafspeelmogelijkheden gaat komen?

    Lijkt me wel logisch / een must, en technisch niet zo onmogelijk.....

  • 10-04-2009 6:01 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Als dat zo zou wezen zou er toch wel weer wat aan mankeren.

    Ik geloof nooit dat B&O alle formaten zou ondersteunen zoals de popcornhour.

    Ik heb er weinig vertrouwen.

    Ik hou het wel bij mijn HD mediaplayer.Wink

  • 10-04-2009 3:10 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Zwaan:

    Op de Engelstalige site heeft men het over een nieuw audiosysteem; BS5 ligth new audio system (code named A21, the BS5 light with iPod dock).

    Wat gaat dit betekenen? Heeft iemand al nieuws omtrend dit product?

    gr. Zwaan

    Niks bekend hier, maar ik schat dat het iets van een audio streaming player wordt, met PL-aansluitingen. Ik kan niks beters verzinnen. Geschikt voor internetradio en afspelen van je digitale audiobestanden via een NAS en/of Beomaster 5. Een soort van Squeezebox dus. UTP erin en gaan. Masterlink gaat op de schop...

     

  • 10-04-2009 3:37 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    DoubleU:

     Masterlink gaat op de schop...

     

     

    En jij maar straks drukken op je DTV, DVD or whatever knopje in de linkkamer en geen respons krijgen.....omdat een andere huisgenoot druk zit te downloaden Big Smile

  • 10-04-2009 4:23 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Ok wat ik gehoord heb is dat er een nieuwe BS 5 komt die je aan kunt sluiten op je netwerk zodat je BM 5 als server gebruikt wordt.

    Dus dan kun je meer dan 1 BS 5 op je systeem hangen en in andere ruimtes ook andere muziek luisteren.

  • 10-04-2009 6:33 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Beobuddy:

    DoubleU:

     Masterlink gaat op de schop...

     

     

    En jij maar straks drukken op je DTV, DVD or whatever knopje in de linkkamer en geen respons krijgen.....omdat een andere huisgenoot druk zit te downloaden Big Smile

    Hmm, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar hier is bandbreedte al jaren geen probleem meer.Wink

    Als B&O zich wil richten op de (digitale) toekomst, zullen ze toch langzaam aan van het ML-systeem af moeten.

     

     

  • 10-05-2009 10:20 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Met een 24MB abo op een usenet en dan volle snelheid downloaden, geeft bij mij inderdaad dat sommige andere gebruikers moeten wachten tot bijvoorbeeld een site wordt geopend.

    Of het intern ook zo wordt vertraagd, weet ik niet, maar heb wel zo'n vermoeden.

    Gebruik overigens de laatste generatie DLink (draadloze) router en cisco switch.

    ML is wellicht dan wel achterhaald, maar ik vind het tot nu toe wel de moeite waard.

    Het gebruik van netwerk is wellicht dan wel meer van deze tijd, maar maakt het ook storingsgevoeliger.

    Ik ga er dan vanuit dat gebruik gemaakt wordt van een bestaand aanwezig netwerk.

    Er worden dan van meer componenten gebruik gemaakt, die storing kunnen veroorzaken.

    Het kan dan bij wijze van spreken 355 dagen werken en die ene dag een keer niet door omstandigheden. Maar je zal zien dat juist die ene dag je nagedragen wordt.

    Als voorbeeld, als je aan extern cardsharing doet met je Dreambox en je hebt een storing in je internetverbinding, dan baal je.

    Ikzelf heb het afgelopen jaar zeker een 2 of 3tal keer storing van mijn zakelijk KPN ondervonden.

  • 10-05-2009 12:15 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Intern wordt het niet vertraagd. Je beperkingen zijn de snelheid van je switch/router. Storingen zijn ook niet van toepassing, mits je alles bedraad hebt. Draadloos werken is wel storingsgevoelig, door dat steeds meer apparaten werken met de beperkte 2,4 Ghz band. Dect, magnetron, wifi, wifi van de buurt.

    En als andere huisgenoten, inclusief jezelf, last hebben van je usenet gebruik, knijp je je snelheid van je newsreader toch wat. Met 24 MB kan je dat wel hebben, toch?Smile

    Wat je dreambox betreft, ik baal daar ook van, al gebeurt het zelden. Aan de andere kant, voor die paar tientjes per jaar hoor je mij niet klagen. Overigens verbruikt deze maar een paar bitjes per minuut.

    ML is zeker nog wel de moeite waard. Dat ben ik wel met je eens. Maar wil je verder groeien als bedrijf, zul je er toch in mee moeten. En volgens mij gebeurt dat ook wel bij B&O. De overgang van MCL naar ML duurde ook enkele jaren. Het aantal MCL-gebruikers die er nog over zijn is procentueel ook niet meer zo hoog.

     

  • 10-05-2009 3:43 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Hier is alles intern bedraad en maken alleen de laptops gebruik van draadloze verbindingen. Die laptops worden overigens niet gebruikt om te downloaden. De kans dat er fouten in zitten heb ik inmiddels ervaren.

     

    Verder wil ik ermee aangeven dat ik bij een upgrade van de BS5 ook graag videomogelijkheden zie. En dan waarbij je ook films (tijdelijk) kan opslaan. Dus niet alleen als mediaportal/server.

     Dus zeker geen BS5 met minder, een "light"versie

    Waar het denk ik fout gaat, is bij het streamen van films en dan met name bij HD materiaal. Door de hoge bitrate van dergelijke films wordt juist het netwerk zwaarder belast. En dan is het zeker niet wenselijk om bij het kijken te worden gestoord door het haperen van beelden.

    En juist dan is een combinatie van huisgenoten die aan het downloaden zijn en het streamen van een film, die de kans op overbelasting van het netwerk vergroten.  

  • 10-06-2009 4:10 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Beobuddy:

    Waar het denk ik fout gaat, is bij het streamen van films en dan met name bij HD materiaal. Door de hoge bitrate van dergelijke films wordt juist het netwerk zwaarder belast. En dan is het zeker niet wenselijk om bij het kijken te worden gestoord door het haperen van beelden.

    En juist dan is een combinatie van huisgenoten die aan het downloaden zijn en het streamen van een film, die de kans op overbelasting van het netwerk vergroten.  

    Dat klinkt alsof je dataverkeer tijdens het streamen gebruik maakt van je internetverbinding. Als je een extra switch zou plaatsen, en daar je server en je speler aan hangt, wordt de rest van je netwerk niet meer belast. Betrek je de router met ingebouwde switch erbij is de kans voor overbelasting wel aanwezig ja.

     

     

  • 10-07-2009 11:31 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Dit is stof om over na te denken.

     

    Bij mij is de router het centrale punt van het netwerk. Onder de router hangt er een 8 poorts switch waar de computers in kantoor aan hangen. Ook hier staat de download pc.

    Andere poorten van de router gaan naar de slaapkamers en woonkamer.

    Maar hoe ik het ook aansluit, er komt altijd een situatie voor, denk ik dat videodata elkaar kruist. Denk je niet?

    En dan m.n. van kantoor naar woonkamer.

  • 10-07-2009 11:34 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Overigens een idee voor de bs5 is om deze iso te kunnen laten afspelen. Dan kan ik alle DVD's in huis omzetten in iso's en zetten in een mediatank en laten afspelen via de bs5.

    Scheelt een hoop kastruimte in ieder geval. En een goede reden om vrouwlief over te halen Big Smile

  • 10-07-2009 12:25 PM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    iso en natuurlijk niet tevergeten het mkv h.264....zou leuk wezen!

     

  • 10-15-2009 10:16 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Ik heb inmiddels vernomen dat er bij  B&O toch geluisterd wordt naar de wensen van de klant. Maar dan moeten ze die wel aangeven.

     

    Voor wat ik begrepen heb staat er het volgende op de agenda:

    - Een uitbreiding in het RF distributie gedeelte. Het wordt straks mogelijk om in een link ruimte de instructie PC te kiezen en daarmee dezelfde gebruikerservaring te krijgen in de woonruimte (de primaire ruimte waar de BS5 staat).

    - Er komen plug-ins voor zowel I-tunes als Windows Media Player als alternatief voor Beoplayer. Dit lijkt mij inziens vooral handig vanwege de CDDB database die bij Beoplayer verre van volledig is.

    - Het mogelijk maken om te navigeren door NRadio en NMusic op het tv-scherm.

    - Het backwards compatible maken van de software voor de tv's die de PC commando niet kennen

    - Het mogelijk maken om het TV geluid via de powerlinkaansluitingen op bs5 te krijgen d.m.v. nieuwe optie-instellingen.

    - Het mogelijk maken om de BS5 in een secundaire/linkruimte te kunnen plaatsen in optie 5 of 6.

     

    M.a.w we zijn er nog niet. Als we met ze allen de ideeën bij de dealer/customercare aandragen, dan zal de BS 5 bij mij zeker hoger op het verlanglijstje komen te staan Big Smile

    Voor mij blijft een mogelijk videoaspect in de BS5 eigenlijk een vereiste om de flinke aanschafprijs te rechtvaardigen. Maar dat geldt voor mij persoonlijk.

    Ik ga wel vast sparen...Wie wil er een BC2 DVD uit 2006?

  • 10-19-2009 9:24 AM In reply to

    Re: Beosound 5 light?

    Heb ik ook nog wel een ideetje.Smile

    Een draadloze 802.11b /wifi module in de beo5. Covers, titels worden afgebeeld op de beo5, ofwelk radiostation er speelt enz. Browsen met de beo5 dmv het wieltje. Persoonlijk vind ik het nogal een gedoe om je muziek te selecteren op de tv, als je alleen muziek wilt hebben.

    Toekomstmuziek? Niet als je bij de concurrenten kijkt..

Page 1 of 1 (23 items)