Met een 24MB abo op een usenet en dan volle snelheid downloaden, geeft bij mij inderdaad dat sommige andere gebruikers moeten wachten tot bijvoorbeeld een site wordt geopend.
Of het intern ook zo wordt vertraagd, weet ik niet, maar heb wel zo'n vermoeden.
Gebruik overigens de laatste generatie DLink (draadloze) router en cisco switch.
ML is wellicht dan wel achterhaald, maar ik vind het tot nu toe wel de moeite waard.
Het gebruik van netwerk is wellicht dan wel meer van deze tijd, maar maakt het ook storingsgevoeliger.
Ik ga er dan vanuit dat gebruik gemaakt wordt van een bestaand aanwezig netwerk.
Er worden dan van meer componenten gebruik gemaakt, die storing kunnen veroorzaken.
Het kan dan bij wijze van spreken 355 dagen werken en die ene dag een keer niet door omstandigheden. Maar je zal zien dat juist die ene dag je nagedragen wordt.
Als voorbeeld, als je aan extern cardsharing doet met je Dreambox en je hebt een storing in je internetverbinding, dan baal je.
Ikzelf heb het afgelopen jaar zeker een 2 of 3tal keer storing van mijn zakelijk KPN ondervonden.