in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-10-2009 6:49 AM by bergmans. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-24-2009 7:14 AM

    beovision in het wit

    Wat ik me af vraag,

    Word op den duur het wit niet aangetast door het zonlicht waar door het verkleurd.

    Iemand ervaring?

  • 09-24-2009 10:53 AM In reply to

    Re: beovision in het wit

    Voor geen enkele tv is het goed om in de volle zon te spelen.

    Zelf heb ik een witte Loewe Articos gehad. Deze werd rondom het scherm smoezelig.

    Structuur van de BV8 is wel gladder. Vuil zal dan minder snel hechten.

     

    gr. Zwaan

  • 09-24-2009 4:06 PM In reply to

    Re: beovision in het wit

    koning:

    Wat ik me af vraag,

    Word op den duur het wit niet aangetast door het zonlicht waar door het verkleurd.

    Iemand ervaring?

     

    Dit is altijd het geval , wit vergeelt altijd een beetje ...........maar sommige tv's zijn zoveel mooier in het wit !

  • 09-25-2009 1:28 AM In reply to

    • makke
    • Not Ranked
    • Joined on 09-15-2009
    • Posts 12
    • Bronze Member

    Re: beovision in het wit

    Wel,ik heb ooit is een lx white line gehad,dat is dus 1 van de mooiste dingen wat ik in mijn lopende leven tot nu toe al gehad heb.Jammer dat hij gesneuveld is.Deze begon ook al wel wat naar het gele te gaan i.v.m.het zonlicht.

  • 09-25-2009 5:39 PM In reply to

    Re: beovision in het wit

    Het is sowieso niet goed om de televisie de hele dag in fel zonlicht te plaatsen:

    Om (technisch) op je vraag in te gaan. Als plastic materiaal vaak wordt bloodgesteld aan zonlicht zal deze door het aanwezige UV-licht in zonlicht aangetast worden, de molecuulketens van het plastic veranderen/verschuiven daardoor en laten additieven die in het materiaal zitten (die de sterkte, slagvastheid, krasbestandigheid, kleur, etc. bepalen) op den duur door naar de buitenkant van het materiaal en kunnen zelfs na jaren het materiaal verlaten (vervluchtigen). Denk bijvoorbeeld aan de plastic kapjes op de displays bij de Penta's. Ik heb al meerdere malen gelezen die bros worden en spontaan breken, dat is een voorbeeld van het vervluchtigen van de weekmakers in het kunststof, het materiaal wordt dan bros.

    Voor jouw geval klinkt het allemaal erger dan het in de praktijk is. B&O zal naar mijn idee kunststoffen toepassen van goede kwaliteit waar dit soort materiaalgedrag pas veel later een rol zal spelen. Bij 'goedkope', voornamelijk bulkpastics zullen die effecten veel eerder optreden in vorm van kleurverandering of verslechtering van eigenschappen van het materiaal (brosheid bijvoorbeeld).

    Er van uitgaande dat B&O hoogstaande materialen toepast mag kleurverandering in de eerste zeg 10 jaar niet voor mogen komen naar mijn mening, later zal, hoe goed materiaal er ook wordt gebruikt, altijd degradatie plaatsvinden. Zoals makke al noemde bij zijn lx white line die na 20 jaar licht geel verkleurde. Geen zorgen dus. Het is wel zo dat bloodstelling van zonlicht degradatie van plastics versneld, maar niet zo snel dat jij binnen een paar jaar met een geel toestel zit (tenzij er mensen bij jou thuis zijn die roken wellicht).

    Maarten.

  • 09-26-2009 7:42 AM In reply to

    Re: beovision in het wit

    Ik zou het niet beter hebben kunnen verwoorden.

    Als het na zoveel jaren iets vergeeld is, is het weer tijd voor een ander toestel.!!!

    Ik zou me geen zorgen maken over het wit.

    Geert

  • 10-09-2009 8:55 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: beovision in het wit

    ik heb nog een mx die ziet ver nog steeds keurig uit dat is nu juist het verschil in prijs en kwaliteit tussen B&O en vele andere merken

  • 10-09-2009 9:50 AM In reply to

    Re: beovision in het wit

    Ericvr6:

    ik heb nog een mx die ziet ver nog steeds keurig uit dat is nu juist het verschil in prijs en kwaliteit tussen B&O en vele andere merken

     

    Toch is het nieuwe wit wel anders als de oude MX kappen ...... het lijkt net of er een rubber laagje over de tv heen zit bij de nieuwe versies ...dit in tegenstelling van de MX kappen die je met autolak in iedere gewenste kleur kon laten spuiten ........verder , de MX was wat je noemt een top tv

  • 10-09-2009 1:15 PM In reply to

    Re: beovision in het wit

    Dat RUBBER LAAGJE heette vroeger Nextel een product van bijvoorbeeld 3M.
    B&O gebruikte dit voor hun audio app. op hout. Nu gebruiken ze op moderne kunststoffen andere laksoorten, maar het komt op hetzelfde neer.

    De MX kappen van autolak vond ik persoonlijk mooier dan het rubber (fluwelen) laagje van de 8.

  • 10-09-2009 7:55 PM In reply to

    • makke
    • Not Ranked
    • Joined on 09-15-2009
    • Posts 12
    • Bronze Member

    Re: beovision in het wit

    Is dat bij de nieuwere modellen dan dezelfde doffe elende als bij de beovision-1?Daar heb je schrik voor om er met een doek over te gaan,als je te lang poets krijgt je doek de kleur van de kap bij wijze van spreken.

  • 10-10-2009 6:49 AM In reply to

    Re: beovision in het wit

    Hoe het bij de BV-1 was weet ik niet. Wat jij  makke omschrijft als klacht klinkt bij mij als muziek in de oren. Daarom heeft het erg lang geduurd voor dat de 8-32 wit ( de zwarte heeft er geen last van) weer leverbaar was. Dit probleem schijnt nu opgelost te zijn. Of de 8-40 wit nog ooit zal uitkomen is voor mij volslagen onbekend. Niemand schijnt het te weten.

    Ik hoop als ze kleurtjes op de beovision 10-40 willen toepassen dat het dan het aluminium frame of het speaker doek zal zijn. 

Page 1 of 1 (11 items)