Het is sowieso niet goed om de televisie de hele dag in fel zonlicht te plaatsen:
Om (technisch) op je vraag in te gaan. Als plastic materiaal vaak wordt bloodgesteld aan zonlicht zal deze door het aanwezige UV-licht in zonlicht aangetast worden, de molecuulketens van het plastic veranderen/verschuiven daardoor en laten additieven die in het materiaal zitten (die de sterkte, slagvastheid, krasbestandigheid, kleur, etc. bepalen) op den duur door naar de buitenkant van het materiaal en kunnen zelfs na jaren het materiaal verlaten (vervluchtigen). Denk bijvoorbeeld aan de plastic kapjes op de displays bij de Penta's. Ik heb al meerdere malen gelezen die bros worden en spontaan breken, dat is een voorbeeld van het vervluchtigen van de weekmakers in het kunststof, het materiaal wordt dan bros.
Voor jouw geval klinkt het allemaal erger dan het in de praktijk is. B&O zal naar mijn idee kunststoffen toepassen van goede kwaliteit waar dit soort materiaalgedrag pas veel later een rol zal spelen. Bij 'goedkope', voornamelijk bulkpastics zullen die effecten veel eerder optreden in vorm van kleurverandering of verslechtering van eigenschappen van het materiaal (brosheid bijvoorbeeld).
Er van uitgaande dat B&O hoogstaande materialen toepast mag kleurverandering in de eerste zeg 10 jaar niet voor mogen komen naar mijn mening, later zal, hoe goed materiaal er ook wordt gebruikt, altijd degradatie plaatsvinden. Zoals makke al noemde bij zijn lx white line die na 20 jaar licht geel verkleurde. Geen zorgen dus. Het is wel zo dat bloodstelling van zonlicht degradatie van plastics versneld, maar niet zo snel dat jij binnen een paar jaar met een geel toestel zit (tenzij er mensen bij jou thuis zijn die roken wellicht).
Maarten.