in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-05-2009 8:43 AM by karlquist. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-21-2009 11:20 AM

    probleem bv 5

    ik heb sinds enkele dagen een probleem met de bv 5 als hij uit staat .

    In de standby hoor ik een klikkend geluid uit de tv komen net alsof er een relais in en uit klikt

    als de tv aan staat alles ok en geen probleem ik heb alle randapparatuur reeds uitgetrokken maar hij blijft klikken

    dealer gebeld en die weet niet of het een relais bij de voeding is en die los is  te vervangen of op het chassis zit en dat helemaal vervangen moet worden

    ik trek de stroom er maar uit ivm brandgevaar denk ik

    wacht nog op bericht van de dealer

     

    iemand enig idee ??

    grt carl

  • 09-21-2009 11:38 AM In reply to

    Re: probleem bv 5

    Is het niet het " werken " van de lijst/omranding van de tv , ik bedoel hiermee dat je krimp geluiden hoort van de metalen omlijsting  ?

    Ik heb hier met BV-4 ook last van , zijn soms behoorlijke tikken , vooral als de tv uitstaat .... ik heb er bijna de hele zomer geen last van gehad , maar nu de temperatuur daalt is het sinds een week of twee weer aan de gang .

    Mocht dit het geval zijn , dan is er een oplossing voor , mijn dealer heeft deze al twee maanden voor mij klaar liggen , maar ik ben wat laks met afspreken .

  • 09-21-2009 11:42 AM In reply to

    Re: probleem bv 5

    Is de BeoVision 5 wel aangesloten op randaarde?

  • 09-21-2009 4:22 PM In reply to

    Re: probleem bv 5

    Kun je deze vraag toelichten? Waarom randaarde?

    En dan voornamelijk als het gaat als de tv in standby staat?

    Voor zover ik weet, gaat namelijk de randaarde alleen direct naar het scherm en het frame aan de voorzijde.

    Dat tikken kan best wat meerdere oorzaken hebben, denk ik.

    Is het dezelfde klik als wanner je de tv aanzet? Dan wordt er een relais gestuurd die het scherm van spanning voorziet.

  • 09-21-2009 4:30 PM In reply to

    Re: probleem bv 5

    heel gek of toevallig, dit euvel heb ik gehad met een oude bv3 28 inch

    het leek niet of de tv steeds aansloeg en ook weer uit maar lampje bleef rood.

    dealer gevraagd ,die vondt het ook raar na enkele weken geen last meer.

    hier heb  je natuurlijk niets aan.

    Bij mij BV4 heb ik dit euvel niet

  • 09-22-2009 2:35 PM In reply to

    Re: probleem bv 5

    Beobuddy:

    Kun je deze vraag toelichten? Waarom randaarde?

    En dan voornamelijk als het gaat als de tv in standby staat?

    Voor zover ik weet, gaat namelijk de randaarde alleen direct naar het scherm en het frame aan de voorzijde.

    Dat tikken kan best wat meerdere oorzaken hebben, denk ik.

    Is het dezelfde klik als wanner je de tv aanzet? Dan wordt er een relais gestuurd die het scherm van spanning voorziet.

     

    Zonder randaarde werkt bijvoorbeeld de stand ook niet. De randaarde gaat dus niet alleen rechtstreeks naar het scherm, de rest van het apparaat kan er ook vreemde dingen door doen. Vandaar!

     

  • 09-22-2009 4:12 PM In reply to

    Re: probleem bv 5

    Laat ik voorop stellen dat als er een randaardestekker aanwezig is op een apparaat, dat je die ook gebruikt.

    Scheelt je vaak vreemde storingen etc.

     

    Maar is dit geval ben ik benieuwd of dat de oorzaak zou zijn.

    Het schema zegt simpelweg dat de randaarde wordt doorgelust naar het scherm en een losse terminal, het zij voor het frame of de motorvoet, zoals je aangeeft.

     

    Maar verder is dit een aangepast avant chassis, welke ook zonder randaarde functioneerde. De randaarde lijkt mij in dit geval het meeste nut hebben als het scherm in bedrijf is, maar de topicstarter heeft het over een klacht terwijl het systeem in standby staat.

    Maar bij mijn weten heeft het chassis 2 relais. Een op het binnenkomende netstroommodule, nr 60 (RL1) en 1 op de voedingsprint (RL50).

    Dus welke klappert er nu? RL1 lijkt mij onwaarschijnlijk, die is voor het verzorgen van de spanning naar het scherm zelf en dan zou het scherm moet oplichten/knipperen of whatever.. Dit zou te controleren zijn door het ledje van het scherm zelf aan de linkeronderzijde in de gaten te houden, maar die zit achter het doek en afgeplakt met een tape.

    Blijft RL50 op de voedingsprint....

    Lastig, op afstand. 

     

    Feit blijft dat ik het eens ben over de randaarde, zeker als er ook eventueel niet gebruik gemaakt wordt van een galvanisch gescheiden antenne aansluiting op de BV5.

  • 09-23-2009 6:50 PM In reply to

    Re: probleem bv 5

    Vermoedelijk heeft de vorige eigenaar meerdere B&O apparaten gehad en waren deze gekoppeld aan de Beovision 5. Ik gok dat jij de Beovision 5 als stand alone gebruikt (dus geen B&O apparaten verbonden met de ML kabel). In dat geval wordt het tikken/klikken veroorzaakt doordat je tv "zoekt" naar andere apparaten die vervolgens niet gevonden worden.

    Zet daarom je BV5 maar eens in optie 1 en ik denk dat je probleem dan voorbij is.

    No better life than a Secondlife

  • 10-05-2009 8:43 AM In reply to

    Re: probleem bv 5

    Probleem opgelost , dealer heeft chassis vervangen het voedingsrelais dat op het chassis zat bleef klikken .

    gelukkig weer gerust slapen

    grt carl

Page 1 of 1 (9 items)