in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-29-2007 6:24 PM by Bingo. 103 replies.
Page 2 of 5 (104 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 06-12-2007 11:38 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Ivm  "Dat scheelt toch hun aanzienlijk in de productiekosten van een televisie?"
    In't (zeer) kort... 'k kan er ook niet aan doen dat economische aspecten m'n stokpaardje blijven...
    Het is niet enkel de (productie)kost van zo'n scherm. Dat eene onderdeel van het toestel maakt misschien maar een klein percentage uit van de globale kost. (gebouw, personeel, ...)
    Samsung/Pioneer/Panasonic/... produceren hun schermen in grote hoeveelheden... B&O neemt die schermen af in kleine hoeveelheden en dan nog tegen vooraf (door B&O bepaalde) specificaties. B&O koopt maw die schermen in tegen een prijs die hoogtwaarschijnlijk hoger zal liggen dan vb Loewe...
    Moest B&O hun toestellen verkopen tegen de prijs van andere hifi/video merken... dan vrees ik dat er binnen dit en 2j geen B&O meer zal bestaan...
    Uitgebreide cursus economie op aanvraag... Evenals een bespreking van hun financiele rapport.. Als je dit grondig doorneemt dan zal je merken dat ondanks hun "zeer hoge" verkoopprijs hun netto winst niet "even hoog" zal liggen... Je daarbij (al dan niet) blindstaren op 1 land heeft in dat opzicht ook geen zin.
    Karel

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 06-12-2007 1:14 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Karel, je hebt gelijk. Ik heb nooit voor economie gestudeerd.

    Maar ik denk wel dat de mensen gezien de hele ontwikkeling in de AV-branche dat een steeds groter wordende groep gewoon verwacht dat grote platte televisies ieder jaar goedkoper worden, omdat de afgelopen jaren de prijzen met een veelvoud gedaald zijn bij bijna alle merken. Het plafond van die prijsdalingen zal heus wel een keer bereikt worden, maar ik vraag me dus gewoon af of niet veel mensen zoals ik terrecht verwachten dat in de loop van de afgelopen jaren, B&O niet wat van die extreme prijsdalingen had kunnen doorgeven aan de klant. Het is toch wel een beetje vreemd, dat als je de nieuwste 50 inch full HD plasma van Panasonic rond de 2800 euro kunt krijgen, dat je bij B&O niet goedkoper klaar kan komen dan rond de 17000 euro?

    Dat gat is gewoon veel te groot en in mijn beleving ook niet realistisch. Ik hoop voor B&O dat ik ongelijk heb. Maar ik denk toch dat ik een aardig grote groep representeer die is afgehaakt om die reden. En die groep paai je niet met aartslelijke Beovision 8 zonder enige normale uitbreidingsmogelijkheden en ook nog eens in miniscule maten. Ik had mede door die fabriek in Tjechie ook wel wat prijsdalingen verwacht, maar niks.

    Affijn, ik hoop uiteraard voor de dealers dat ze goede zaken doen, maar ik heb zelf weleens het idee als ik een B&O zaak binnen hobbel, dat het hier en daar echt kommer en kwel is.

     

  • 06-12-2007 2:52 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo...

    ... don't worry... INDIEN zou blijken dat B&O inderdaad hun prijzen veel te hoog zijn... dan haakt het clienteel af... Maar als ik hun laatste financiele rapport goed kan interpreteren dan maakt B&O nog altijd een mooie winst. Geen degoutant hoge winst, maar winst om 1) te zorgen dat er nieuwe producten komen 2) ze de nodige ontwikkelingen kunnen doen 3) alle ander kosten kunnen betalen.

    Indien dit niet het geval zou geweest zijn... dan was B&O al lang gestopt!

    Bottom line... De prijs van een goed is wat de klant er wenst voor te betalen. Ja.. hun prijs is hoog... Ja jij vindt hun prijzen té hoog. Ja.. ik vind de prijs ook hoog. Net zoals de prijs van een Audi A3 ook bijna 2x Octavia... Terwijl beiden eigenlijk quasi dezelfde motor hebben...

    En.. als ik me niet vergis heb ik ooit ergens gelezen dat B&O de andere AV merken niet echt ziet als concurentie... B&O ziet eerder Mercedes... BMW als concurenten...

     

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 06-12-2007 5:01 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    kuyttendaele:

    En.. als ik me niet vergis heb ik ooit ergens gelezen dat B&O de andere AV merken niet echt ziet als concurentie... B&O ziet eerder Mercedes... BMW als concurenten...

     

     BMW heeft Mercedes als concurent maar, B&O heeft gewoon geen concurent en die monopolie positie is inderdaad juist het probleem.... Ik denk dat B&O zijn prijzen pas reeel gaat maken als er een waardige tegenhanger verschijnt (Loewe doet dit aardig, maar scoort op design en afwerking nog niet 100%). En ja ik weet het, B&O is geen megabedrijf en dat is naar mijn idee ook helemaal niet nodig om fatsoenlijke prijzen te vragen. 10 Jaar terug was B&O echt niet groter dan nu. En toen wisten ze wel een goede verhouding van prijs, exclusief design en techniek samen te stellen. Blijf zelf nogsteeds B&O fan en wil er ook het liefst niet vanaf stappen, maar in het geval van de tv's is dat bij mij noodgedwongen toch nodig Sad

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 06-12-2007 5:14 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Rustiger? Inderdaad daar kan je niet omheen, persoonlijk heb ik daar hele goede redenen waarom ik zeer weinig met B&O bezig ben. Voor anderen kan ik niet spreken.

    De beslotenheid van de verkoopsectie lijkt me hier niet aan ten grondslag liggen, er zijn diverse veel drukker bezochte verkoopplaatsen op het net, die waren er ook al ten tijde van het oude forum. 

    Loterij? Ja, en ik vind het een erg leuke. En daarbij steun je deze site en dat vind ik een prima doel. Geen goed doel waar de mensheid buiten het selecte B&O-liefhebbersgilde wat aan heeft, maar voor mij goed genoeg om wat geld in te stoppen. Wat dat betreft net zo goed als de postcodeloterij. 'Goed' is net zo subjectief als 'duur'.

     

    Laat aub niemand zich misleiden door de huidskleur van de krantenjongen. Hij werkt voor zijn geld, terwijl een leger werklozen zijn hand ophoudt en zich te goed voelt voor meer dan 1 miljoen vacatures.

    mho

    Sander 

  • 06-12-2007 5:19 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    mooi gesproken!Embarrassed
  • 06-13-2007 2:21 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:

    Maar ik denk wel dat de mensen gezien de hele ontwikkeling in de AV-branche dat een steeds groter wordende groep gewoon verwacht dat grote platte televisies ieder jaar goedkoper worden,

     Bingo: de meeste B&O kopers maken zich niet zo druk om de prijs, ze willen iets exclusiefs dat ook nogeens goed en eenvoudig (lees 1 remote) werkt. Daarbij moet het product een premium uitstraling hebben.

     Vergelijk het met een koper van een Cayenne versus een koper van een Kia Sorento: ze hebben allebei dezelfde ruimte, 4-wiel aandrijving en ondanks het verschil in vermogen kan je met beide in de meeste landen niet harder dan 120/130.

    Toch is de koper van de cayenne bereid 4 keer de prijs van de kia te betalen.... En is porsche een van de meest winstgevende autoproducenten...

    Beer Beer Beer Beer

  • 06-13-2007 2:41 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    sander:

    Rustiger? Inderdaad daar kan je niet omheen, persoonlijk heb ik daar hele goede redenen waarom ik zeer weinig met B&O bezig ben. Voor anderen kan ik niet spreken.

    De beslotenheid van de verkoopsectie lijkt me hier niet aan ten grondslag liggen, er zijn diverse veel drukker bezochte verkoopplaatsen op het net, die waren er ook al ten tijde van het oude forum. 

    Loterij? Ja, en ik vind het een erg leuke. En daarbij steun je deze site en dat vind ik een prima doel. Geen goed doel waar de mensheid buiten het selecte B&O-liefhebbersgilde wat aan heeft, maar voor mij goed genoeg om wat geld in te stoppen. Wat dat betreft net zo goed als de postcodeloterij. 'Goed' is net zo subjectief als 'duur'.

     

    Laat aub niemand zich misleiden door de huidskleur van de krantenjongen. Hij werkt voor zijn geld, terwijl een leger werklozen zijn hand ophoudt en zich te goed voelt voor meer dan 1 miljoen vacatures.

    mho

    Sander 

    Helemaal mee eens !

    Dat jij druk bent lijkt mij zeer logisch; jij hebt m.i. bijna een dubbele baan met zo'n [paleis]project !

    We zullen bingo's stokpaardje maar geen "klagen" meer noemen, maar gewoon een telkens wederkerende identieke kanttekening, waarbij het opvalt dat het niet gaat over de algemene prijsstelling maar [bijna] uitsluitend over de platte TV schermen, alsof dit het enige is wat B&O voor de klant in de aanbieding heeft.De vergelijking met de autobranche is wat dat betreft geheel juist en eenvoudig te doorgronden zonder enige economie-studie.De jaarrekening van B&O geeft toch geen aanleiding zich te willen meten met de grote massa jongens en blijkt toch voldoende volume te kunnen halen uit de doelgroep "exclusieve producten voor klanten met iets meer te besteden".Wellicht rekent bingo zich niet meer tot de doelgroep en verondersteld meer medestanders te hebben dan de cijfers aanleiding toe geven; maar zoals eerder opgemerkt ieder het zijne, ik heb geen behoefte overstag te gaan van Porche naar Kia ...........:-) al is er waarschijnlijk nix mis met beide....

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-13-2007 3:21 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Ik zie die vergeljking met de autobranche niet zo .

    Zien jullie om je heen ieder jaar de opels en fords en renaults en volkswagens met een derde goedkoper worden dan ?

    Ik niet?  Dat is nu juist wat in de AV branche wel gebeurt !!!

  • 06-13-2007 3:46 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo... je slaat de bal terug mis... 't gaat hem over de vergelijking met de merken onderling...

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 06-13-2007 8:49 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Ik vergelijk toch juist automerken onderling?
  • 06-13-2007 1:08 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    pffff

    @bingo: daarom wordt het zo rustig hier: het is zo Sleep om op bepaalde berichten te reageren......

     

  • 06-13-2007 1:50 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    beoaddict:

    de meeste B&O kopers maken zich niet zo druk om de prijs, ze willen iets exclusiefs dat ook nogeens goed en eenvoudig (lees 1 remote) werkt. Daarbij moet het product een premium uitstraling hebben.

    B&O klanten zijn onder te verdelen in 2 groepen. Jij hebt het over die ene groep, die valt voor emotie, beleving, design, noem maar op.

    Maar ik denk dat er ook een hele grote groep is, die wel degelijk valt voor de techniek achter zo'n apparaat. Toen de BV7 gelanceerd werd, vielen beide groepen hiervoor. Reden ook waarom deze tv zo'n succes is. Ook in het beeldbuizentijdperk stak B&O in kwaliteit boven alle andere merken uit.

    Kijk, we kunnen onze kop nu wel in het zand steken, maar inmiddels zijn we 2,5 jaar verder, en zijn er tv's die toch wel een stukje verder zijn. Niemand kan mij hier wijs maken, dat dit B&O geen pijn doet. 

  • 06-13-2007 2:33 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    dat denk ik eigenlijk ook wel.

  • 06-14-2007 3:39 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:

    Ik zie die vergeljking met de autobranche niet zo .

    Zien jullie om je heen ieder jaar de opels en fords en renaults en volkswagens met een derde goedkoper worden dan ?

    Ik niet?  Dat is nu juist wat in de AV branche wel gebeurt !!!

    soms is het kwestie van niet willen ipv. niet kunnen [begrijpen in dit geval] het is m.i. niet uitsluitend een kwestie van prijsvergelijk.

    ook in de autobranche kan men prijs/prestatie kiezen, indien dit de belangsrijkste reden is dan rijden binnenkort velen in een Dacia [een derde goedkoper dan de "echte" renaults].

    evenals in de B&O-AV markt is bij de Auto/Motor markt emotie een zeer belangrijke factor en vooral mede bepalend voor een eventuele aankoop, prijskiezers zitten in een ander segment van de markt.

    de discussie spitst zich wel heel erg toe op de TV's van B&O, geldt dit dan ook voor de audio kant van B&O naar jullie mening? imho ben ik daar juist wel tevreden mee, maar wellicht volgt er op langere termijn een kentering en produceerd B&O binnenkort weer een BV7 achtig succesnummer?

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-14-2007 7:07 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Of mensen het nou niet kunnen of willen begrijpen doet er eigenlijk niet toe;

    In beide gevallen wordt het niet begrepen.

    Rotterdam heeft al jaren bijvoorbeeld geen B1 store meer.

    Ik zag op de website van B&O dat er weer een dealer is verdwenen uit Rotterdam, nu nog maar twee,

    dus steeds minder mensen in die stad begrijpen het nog. Ik maak me daar toch grote zorgen om. 

  • 06-14-2007 10:06 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:

    Vergeleken met het oude Beoworld forum vind ik het hier zo rustig.

    Op het oude forum waren er soms heftige discussies en verassende insteken en informatie van leden. Ik ervaar zelf dit nieuwe forum als soms een beetje saai ( heb ik zelf net zo goed een aandeel in). Ik weet, ik zeg het wellicht allemaal wel weer een beetje sterk, maar voorzichtig bekruipt me het gevoel dat we al zoveel besproken hebben, dat we langzaam een beetje uitgepraat aan het raken zijn.

    Sommige leden die ik op het oude forum met grote regelmaat zag verschijnen, tref ik hier geeneens meer aan.

    Ook het Engelse forum vind ik vergeleken met vroeger in slaap gedoezeld.

    Delen jullie mijn mening of vinden jullie wat ik nu stel, lariekoek?

     

    Volgens mij was dit het onderwerp:

     Ook ik moest er wennen aan de nieuwe opzet van het forum maar ook aan de home page

    "vrougerrr"kon je makkelijk een oud type B&O vinden in de lijst

    het letter type wat er nu gebruikt wordt vind moeilijker te lezen

    ook de respose vind ik moeilijker te volgen

    Wat betreft het inloggen daar heb ik ook nog al wat bezwaren tegen. Ik schrok eigenlijk hoe makkelijk je via google geregisteerd staat

    met wat zoek werk kan je zo heel veel gegevens van iemand vinden. Op mijn naam stonden een heel aantal beoworld realteerde gegevens.

    Ik zie ook dar waar het nederlandse forum in het verleden veel beweging had nu stukken lager is Oook op het algemene deel trouwnes

    Uitwisseling van gegevens is ook minder het gaat steeds op een verveelde manier over geld en niet over hobby /kennis

    Leuk vind ik is de mensen die iets vinden De nieuwe mob telefoons bv de reis naar de fabriek of het zeer uitgebreide kommetaar van 355f

    recent op het algemene deel.Waarom ben ik nog een xxx ster 1 betalen vind ik niet handig 2 heb in het verleden een ander soort bijdrage geleverd aan de site goed genoeg gemopperd maar laten we kijken of er weer wat pepper in het forum gebracht kan worden.

     

  • 06-14-2007 10:09 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    sorry in de haast wat tip fouten.maar wat ik ook vervelend vind is dat je van onderen niet makkelijk naar een andere paginga kan, moet je weer omhoog scrollen
  • 06-14-2007 11:54 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Als je typefouten ziet achteraf kan je je bericht toch gewoon editen?
  • 06-14-2007 12:16 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:
    Als je typefouten ziet achteraf kan je je bericht toch gewoon editen?

    kan ?

    Smile

     

  • 06-14-2007 1:32 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Ignace:

    Bingo:
    Als je typefouten ziet achteraf kan je je bericht toch gewoon editen?

    kan ?

    Smile

     

    kannen,kunnen en kennen liggen voor een enkeling erg dicht bij wel of niet willen..........:-) 

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-14-2007 1:36 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:

    Of mensen het nou niet kunnen of willen begrijpen doet er eigenlijk niet toe;

    In beide gevallen wordt het niet begrepen.

    Rotterdam heeft al jaren bijvoorbeeld geen B1 store meer.

    Ik zag op de website van B&O dat er weer een dealer is verdwenen uit Rotterdam, nu nog maar twee,

    dus steeds minder mensen in die stad begrijpen het nog. Ik maak me daar toch grote zorgen om. 

    Ook in Rotterdam ontkomt men niet aan een natuurlijke selectie in meer dan een opzicht cq. branche; de lokale v/h topclub is inmiddels toch ook een aantal toppers kwijtgeraakt, maar dat betekend toch niet dat het niet meer goed komt? alhoewel ook daar zorgen wellicht op de plaats zijn?

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-15-2007 6:14 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Hallo Bingo dat van die prijs begrijp ik nou ook niets.Ik bezit een Beovision 3 en wacht eigenlijk tot de prijs van de Beovision 7 40 inch iets zou zakken maar er gebeurt niets.Voor minder dan de helft koop ik nu een full hd panel met nog genoeg geld over om zo,n Playstation 3 met 50 blu ray films te kopen.De prijs van lcd tv,s zakt per maand en ik begrijp voor een deel de prijs politiek van Bang&Olufsen wel maar zoals het er nu naar uitziet kies ik uiteindelijk voor een ander merk puur omdat ik a:de hoge prijs niet gerechtvaardig vind en b:ik merk dat alles wat met platte schermen te maken heeft zou snel veroudert ik bang ben dat ik straks 11000 euro uitgeef en dan ontdek dat hij over 1 of 2 jaar totaal veroudert is (full hd technieken en zo) 
  • 06-15-2007 11:02 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Om terug te komen op het originele topic en mogelijke oorzaken te vinden waarom het hier blijkbaar wat rustiger is dan vroeger...

    Laat me eerst zeggen dat ik momenteel geen tijd meer heb om dit forum echt te volgen, terwijl ik in het vorige toch wel wat tijd gestoken heb. Heb ondertussen denk ik 3 keer ingelogd en wat posts doorgelezen en mijn eerste indrukken zijn nog altijd :

    - Verschrikkelijke lay-out : doodsaai en compleet onoverzichtelijk. Nodigt helemaal niet uit tot posten of actief deelnemen aan discussies. De eerste pagina bvb met het overzicht van alle threads is grafisch een absoluut dieptepunt. Zelfs een telefoongids ziet er bij een eerste aanblik aantrekkelijker en overzichtelijker uit. Op het vorige forum was dit veel beter. Nu heb je gewoon een doodsaaie opsomming waarbij zelfs geen grafisch verschil wordt gemaakt tussen titel van topic, poster, last reply, etc....

    - Een state-of-the-art forum zoals dit genoemd wordt waar je niet eens naar de laatste nieuw geposte berichten kan gaan ? Of is dit ondertussen opgelost ?

    - Absoluut niet gebruiksvriendelijk en dat houdt volgens mij veel mensen tegen om regelmatig in te loggen of te posten.

    - Dat gedoe met die loterij is gewoon een afknapper. Je hebt niet de indruk dat je op een informatieve site ivm b&o terecht komt maar op de zoveelste mega-spam site waar commercie boven alles staat.

    Bovenstaande punten zijn niet bedoeld als afbraakpolitiek (daarvoor hebben we in Belgie het Vlaamsch Belang) maar als opbouwende kritiek. Hopelijk kunnen jullie er wat mee ...

     

    Bart.

     

Page 2 of 5 (104 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next >