in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-29-2007 6:24 PM by Bingo. 103 replies.
Page 1 of 5 (104 items) 1 2 3 4 5 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 06-09-2007 2:11 AM

    Verbeeld ik het me nou?

    Vergeleken met het oude Beoworld forum vind ik het hier zo rustig.

    Op het oude forum waren er soms heftige discussies en verassende insteken en informatie van leden. Ik ervaar zelf dit nieuwe forum als soms een beetje saai ( heb ik zelf net zo goed een aandeel in). Ik weet, ik zeg het wellicht allemaal wel weer een beetje sterk, maar voorzichtig bekruipt me het gevoel dat we al zoveel besproken hebben, dat we langzaam een beetje uitgepraat aan het raken zijn.

    Sommige leden die ik op het oude forum met grote regelmaat zag verschijnen, tref ik hier geeneens meer aan.

    Ook het Engelse forum vind ik vergeleken met vroeger in slaap gedoezeld.

    Delen jullie mijn mening of vinden jullie wat ik nu stel, lariekoek?

  • 06-09-2007 2:57 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo je hebt gelijk.

    Heb mijn forum browser ingesteld op weergeven van forum bijdragen van de laatste 3 dagen.
    Dat geeft bij mij vaak maar 2 schermen voor het General Forum.
    Waarvan ik dan weer de meeste al heb gelezen, of geen extra bijdrage is bijgekomen.
    Het Nederlandse Forum is zelfs nog rustiger.

    Toch blijf ik allert om nieuwtjes te spotten.
    b.v. Roger geeft soms meer prijs dan hij eigenlijk zou mogen heb ik het idee.

  • 06-10-2007 2:36 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Roger werkt die in de farm of zo?

     

     

  • 06-10-2007 7:33 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Nu het toch word aangehaald ........... ik kan het ook niet echt vinden op dit forum .

     Laten we voorop stellen dat het er allemaal gelikt uitziet en perfect werkt , daar ligt het niet aan !

     Maar toch mis ik het oude forum op de één op andere manier en ik vermoed dat ik niet de enige ben !

  • 06-11-2007 6:02 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    HarleyD:

    Nu het toch word aangehaald ........... ik kan het ook niet echt vinden op dit forum .

     Laten we voorop stellen dat het er allemaal gelikt uitziet en perfect werkt , daar ligt het niet aan !

     Maar toch mis ik het oude forum op de één op andere manier en ik vermoed dat ik niet de enige ben !

      Het zal de verkoopsectie wel zijn waar we niet meer inkomen als bronze members Stick out tongue
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 06-11-2007 6:27 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Het kan natuurlijk ook door de absurde prijsstellingen van (veel, niet ieder) produkten gezien het gebodene dat steeds minder mensen nog interesse hebben in B&O producten.

    Ik blijf erbij dat de LCD en plasma televisies van B&O inmiddels met duizenden euros in prijs gezakt hadden moeten zijn.

    De nieuwe lichting Plasma televisies van Panasonic maken die kloof alleen maar groter.Je hebt al de nieuwste 50 inch full HD 1080P plasma van Panasonic voor rond de 2700 euro.  Eind van het jaar denk ik voor rond de 2200 euro.

    De kloof tussen de andere A merken en B&O wordt zo alleen maar groter.

    Mensen kijken om zich heen en vergelijken. Hun valt dat extreme, lang niet altijd te verklaren prijsverschil ook op. En ik geloof echt niet dat B&O het alleen maar kan hebben van de miljonairs. Veel B&O producten bieden technisch gezien steeds minder waar voor je geld. Dat zal een steeds groter wordende groep mensen opvallen.

    Doodgewone harddiskrecorders met antiek analoge tuners met middelgrote hardeschijf en dan vier keer zoveel vragen dan een ander A merk, zonder technisch meer te bieden. Je moet maar lef hebben.

    Ik heb zelf het gevoel dat het prijsbeleid van B&O zijn weerslag heeft op het aantal mensen dat deelneemt  aan een B&O forum.

  • 06-11-2007 10:00 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:

    Het kan natuurlijk ook door de absurde prijsstellingen van (veel, niet ieder) produkten gezien het gebodene dat steeds minder mensen nog interesse hebben in B&O producten.

    Ik blijf erbij dat de LCD en plasma televisies van B&O inmiddels met duizenden euros in prijs gezakt hadden moeten zijn.

    De nieuwe lichting Plasma televisies van Panasonic maken die kloof alleen maar groter.Je hebt al de nieuwste 50 inch full HD 1080P plasma van Panasonic voor rond de 2700 euro.  Eind van het jaar denk ik voor rond de 2200 euro.

    De kloof tussen de andere A merken en B&O wordt zo alleen maar groter.

    Mensen kijken om zich heen en vergelijken. Hun valt dat extreme, lang niet altijd te verklaren prijsverschil ook op. En ik geloof echt niet dat B&O het alleen maar kan hebben van de miljonairs. Veel B&O producten bieden technisch gezien steeds minder waar voor je geld. Dat zal een steeds groter wordende groep mensen opvallen.

    Doodgewone harddiskrecorders met antiek analoge tuners met middelgrote hardeschijf en dan vier keer zoveel vragen dan een ander A merk, zonder technisch meer te bieden. Je moet maar lef hebben.

    Ik heb zelf het gevoel dat het prijsbeleid van B&O zijn weerslag heeft op het aantal mensen dat deelneemt aan een B&O forum.

    Leuk dat een draadje welke begint met: verbeeld ik het me nou dat het rustig is op het forum? zomaar om kan slaan op intitiatief van dezelfde persoon in wederom een klagen over de veronderstelde scheve prijs/prestatie verhouding van B&O producten.......:-)

    Idd lijkt het rustiger op het forum dan op het "oude" forum, maar wellicht moet men eerst zijn draai nog vinden binnen de nieuwe lay-out cq. functionaliteit [heb ook geen idee wat de werkelijke bezoekersaantallen in vergelijk zijn] opnieuw aanmelding is voor een aantal wellicht een drempel, evenals de keuze voor een specifiek lidmaatschap, waarbij er onder de B&O leden toch een redelijk aantal "oude"forumleden gaan voor gratis, terwijl deze kleine bijdrage m.i. juist bedoeld is de site in de lucht te houden en ons de gelegenheid geven informatie uit te kunnen wisselen en bovendien van gedachten te wisselen, uiteraard is iedereen hier vrij in, maar moet men met de beperkte toegang wel klachtenloos kunnen leven; imho.

    Wellicht kan men dan einde van een maand echt : "bingo" roepen.....;-)

    Misschien blijkt het nieuwe forum een langzame starter te zijn, maar ook die kunnen uiteindelijk gewoon succes hebben.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-11-2007 12:05 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Leuk dat ik een draadje begonnen ben, welke begint met: verbeeld ik het me nou dat het rustig is op het forum?

    Dat ik daarover in een later stadium een eigen uitleg aan geef, wat oorzaken kunnen zijn en iemand met een blijkbaar zeer logische geest dit onmiddelijk aangrijpt om net zoals op het oude forum weer persoonlijk te worden en dit uitlegt als geklaag!

    Het is gewoon mijn zienswijze daar ik duidelijk raakvlakken zie met de afnemende reacties hier op het forum. Dat iemand die blijkbaar zo logisch denkt dat hij paranormale analyses kan maken en dit bestempelt als geklaag is een zegen voor dit forum.

    Ik ga voortaan maar bij alles wat ik hier schrijf, vragen of die logische persoon dit geklaag vindt, OK?

    Het is tenslotte erg belangrijk welk gewicht logica hieraan geeft..

    Zelf geloof ik dus niet in opstartproblemen van het forum, met argumenten als drempels en blablabla.

    Ook op het forum van de Bang & Olufsen website is het al tijden een stuk rustiger als vroeger en dat forum is er al een tijdje.

    GOEDEMIDDAG !!!!

  • 06-11-2007 1:32 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo, wat mij betreft geef ik je gewoon gelijk! Na het beeldbuizentijdperk is het gat echt te groot geworden, om met een acceptabel beeldformaat een B&O-systeem op te bouwen. En dat begint mijn inszien toch met een video-master van minimaal 32”. (lees: bv7) Dat is toch de basis. Voor nieuwe potentiele B&O klanten is het daarom ook niet te doen, of ze willen het er niet aan uit geven, om in te stappen.
    Probleem op dit forum is dat er weinig ruimte voor is, om daar negatief over te doen.

    Wat het forum zelf betreft, heb ik ook nog wel wat vragen.
    Ik vind ik het nogal een hoge drempel, als je je persoonlijke gegevens + adres moet prijs geven, als je voor tig-duizend euro in je huis hebt staan. Waar is dat goed voor? Mensen zitten daar toch niet op te wachten. Waarom zou ik Beoworld vertrouwen dat daar discreet mee om gegaan wordt? Ik ken echt helemaal niemand.

    Ik begrijp ik ook niet goed, waarom er is gekozen voor een lidmaatschap. Er zijn duizenden gratis fora, zelfs studenten runnen die, en dmv vrijwillige donaties draaien die prima. In het dagelijks leven worden we al genoeg opgezadeld met lidmaatschappen, en een vrijwillig lidmaatschap is wel het laatste waar ik aan mee wil doen. Wat is hier de insteek van?

    Lid worden om een prijs mee te pakken dan? Jammer dan, want ik vind dat je aan een forum deelneemt, zonder de commercie een rol te laten spelen. Als ik een goed doel wil doneren, doe ik ook niet mee aan de postkodeloterij, maar gireer gewoon naar het rode kruis ed. Gewoon een principe kwestie dus.

    Het weggeven van de prijzen elke maand begrijp ik ook niet. Er worden elke maand voor zo’n 4 a 5000 euro vergeven. Dat is 50 a 60 duizend per jaar!!! Hoe houd je dat rendabel met een paar 100 betalende leden. Is het daarom zo duur om een “forumpje” met nog geen 2000 leden draaiende te houden. Mis ik hier iets?

    Al met al staat het commercieel getinte prijzencircus mij nog wel het meeste tegen. Gewoon lekker normaal doen en proberen een forum van de grond te krijgen, puur op basis van liefhebberij. 

     

  • 06-11-2007 1:48 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Als de niet blanke kranten jongen voor bij komt ziet hij ook jou B&O spulletjes dus....

    Je bent er toch voor verzekerd??

  • 06-11-2007 2:04 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Misschien ben ik zelf wel donker.No

    En op nog een inbraak zit ik niet te wachten. Verzekerd of niet.

  • 06-11-2007 2:16 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Beste Double,

    Ieder mag zijn mening hebben over dingen, maar vind je niet dat je een beetje op het randje zit door indirect sommige leden van het Beoworld forum te betitelen als eventuele dieven omdat ze je gegevens hebben en door zouden sluizen?.

    Ik ben zelf ook geen Gold-member om mijn eigen redenen maar geen seconde dat ik denk dat de forum eigenaars of moderators bij leden gaan inbreken of informatie aan inbrekers doorgeven hoor:-)

    Ik denk dat je met zulke beschuldigingen, ook al zijn ze bedekt en bedoel je het wellicht niet zo scherp, toch op moet passen. Ik ben het met sommige forumleden ook totaal niet eens, en van 1 heb ik zelfs een beeld van als ruggengraatloos figuuur, maar omgekeerd zullen sommigen mij ook niks vinden en ook als is dat zo, dan nog mag je elkaar nooit beschuldigen van iets waar geen bewijs van is of concrete aanwijzingen.

    Net zoals ik nu dat ik lichtelijk geirriteeerd ben door de opmerkingen van de logische meneer en de lichte ja-knikker eronder, dan nog zal ik er nooit andere dingen bijhalen of andere beschuldigingen uiten. Er is nog zoiets als fatsoen en tot het tegendeel bewezen is;  vertrouwen. (voor zover van toepassing op een forum). Je kan mensen die hier ter goede trouw dit forum runnen toch mee kwetsen met zo 'n uitlating.

    Affijn, we hebben allemaal weleens uitspraken gedaan, die we achteraf betreuren:-)

    Ik vind je trouwens nog voorzichtig met de 32 inch. Ik vind tegenwoordig 40 inch de minimale grootte om met een platte televisie in de woonkamer een beetje normaal te kunnen kijken:-)

    Groeten van Bingo

  • 06-11-2007 2:19 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    ik vind dat je er een beetje zwaar aan tilt,ik geloof echt niet dat de beoworld gegevens 'door' speeltHmm
  • 06-11-2007 2:46 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Nee, ik geloof daar ook niet in, maar ik vind het wel vreemd. Maar wat als er ongewenste personen (hackers) nu wel toegang krijgen tot die gegevens. Ik weet wel dat het wat ver gezocht is, maar wat is dan het doel dan wel om adresgegevens door te geven? Toen ik me hier weer aanmeldde was ik er toch niet gerust op of dat publiekelijk zichtbaar was. Kon het geloof ik ook niet controleren, want je had geen toegang tot het forum.

    Iedereen zal het toch met me eens zijn, dat deze "hindernis", nou niet bepaald laagdrempelig is.

    Bingo, de 7-32" vind ik persoonlijk veel mooier, en al dominant genoeg.Big Smile

  • 06-11-2007 4:24 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:

    Vergeleken met het oude Beoworld forum vind ik het hier zo rustig.

    Op het oude forum waren er soms heftige discussies en verassende insteken en informatie van leden. Ik ervaar zelf dit nieuwe forum als soms een beetje saai ( heb ik zelf net zo goed een aandeel in). Ik weet, ik zeg het wellicht allemaal wel weer een beetje sterk, maar voorzichtig bekruipt me het gevoel dat we al zoveel besproken hebben, dat we langzaam een beetje uitgepraat aan het raken zijn.

    Sommige leden die ik op het oude forum met grote regelmaat zag verschijnen, tref ik hier geeneens meer aan.

    Ook het Engelse forum vind ik vergeleken met vroeger in slaap gedoezeld.

    Delen jullie mijn mening of vinden jullie wat ik nu stel, lariekoek?

    En plotseling is er weer een verrassende insteek en heftige discussie net als op het "oude" forum; logisch toch? .........;-) niet iedereen heeft [gelukkig] dezelfde logica; zich op deze wijze persoonlijk aangesproken te voelen is niet iets voor de "kienen" onder ons, nietwaar?

    Om de ontbrekende opstart belangstelling van het "nieuwe forum" te relateren aan de [te] dure producten gaat mij wat te ver; ik meen mij namelijk te herinneren dat dit ook het stokpaardje al was op het "oude" forum.Op geen enkele wijze ligt het in mijn bedoeling mensen in de persoonlijke sfeer aan te spreken anders dan als mede-forumlid, derhalve hoeft niemand zich beledigd te voelen door opmerkingen mijnerzijds en zijn waarschijnlijk toe te schrijven aan een verschil van mening cq. inzicht over enig [B&O]discussiepunt? 

    Het deelnemen aan een forum en het verstrekken van persoonlijke gegevens doet men op basis van enige mate van vertrouwen zoals bingo  terecht opmerkt en men bepaald zelf hoever men hierin wilt gaan, tenslotte worden zelfs banksites/ziekenhuizen e.d. ook gehackt met alle risico's van dien, maar dat betekend tenslotte ook niet dat men niet van deze diensten gebruik wil/kan maken?

    Wellicht ben ik wat milder gestemd ten aanzien van de nieuwprijzen van B&O [al zijn deze ook m.i. rijkelijk hoog ten opzichte van het gebodene] omdat ik nog steeds na al die jaren tevreden naar mijn avant kijk en [nog] geen reden zie over te gaan naar plasma/LCD of iets dergelijks, bovendien wil ik bij vervanging van deze avant zeker geen megagrote muurschildering in de vorm van zo'n [meestal zwarte]plasma-wand; mijn schilderijen, prachtige wandspeakers en de rest van het interieur zijn mij hier te dierbaar voor. 

    Sommigen onder ons verbeelden zich zaken, anderen zijn wantrouwig of hebben juist wel vertrouwen en weer anderen vinden zaken logisch; die diversiteit maakt zo'n forum toch leuk ?? en laten we ten slotte wel zijn: wij zijn degenen die met velen gebruik maken van het resultaat van inspanning van de relatief weinigen welke het forum runnen buiten hun normale werktijden, dat verdient toch wel enige erkenning en vertrouwen?

     

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-11-2007 6:17 PM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

     en men bepaald zelf ?

    De echte kienen schrijven "men bepaalt" met een "t"  .

  • 06-12-2007 4:57 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:

    Vergeleken met het oude Beoworld forum vind ik het hier zo rustig.

    Op het oude forum waren er soms heftige discussies en verassende insteken en informatie van leden. Ik ervaar zelf dit nieuwe forum als soms een beetje saai ( heb ik zelf net zo goed een aandeel in). Ik weet, ik zeg het wellicht allemaal wel weer een beetje sterk, maar voorzichtig bekruipt me het gevoel dat we al zoveel besproken hebben, dat we langzaam een beetje uitgepraat aan het raken zijn.

    Sommige leden die ik op het oude forum met grote regelmaat zag verschijnen, tref ik hier geeneens meer aan.

    Ook het Engelse forum vind ik vergeleken met vroeger in slaap gedoezeld.

    Delen jullie mijn mening of vinden jullie wat ik nu stel, lariekoek?

     

    Even flauw maar te logisch niet na te laten :

    Het niet verrassend dat de kiener [aka bingo-speler in het noorden der nederlanden] verrassende insteken kent....:-)

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-12-2007 5:01 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:

     en men bepaald zelf ?

    De echte kienen schrijven "men bepaalt" met een "t"  .

    wellicht is het beter niet de puntjes op de i te zetten en niet op iemands ego, lange tenen of taalfouten te letten, maar ons vooral te richten op het doel van dit forum: een plaats elkaar digitaal te ontmoeten en een gemeenschappelijk onderwerp te delen       :    B&O

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-12-2007 6:21 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Dat komt uit iedere mond geloofwaardig over, maar aangezien jij zelf begonnen bent moet ik hier nu een beetje om lachen:-)
  • 06-12-2007 7:06 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Bingo:
    Dat komt uit iedere mond geloofwaardig over, maar aangezien jij zelf begonnen bent moet ik hier nu een beetje om lachen:-)

     L.O.L.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-12-2007 7:15 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    Het stokpaardje van Bingo is inderdaad reeds bekend van het oude forum maar ik kan me niet voorstellen dat de interesse in het forum met de overgang van het oude naar het nieuwe te wijten is aan een groot aantal medestanders van Bingo die B&O de rug toe hebben gedraaid. Naar mijn idee is het veeleer de nieuwe registratie die moet worden uitgevoerd, de nieuwe vormgeving maar vooral het plotsklapse einde van de oude site, een week voor de nieuwe in de lucht ging met ook nog nog eens een nieuw adres (helaas).

    Over de prijsstelling: Ik denk dat je maar moet accepteren dat B&O een andere pricing strategy hanteert dan andere merken. Door de hoge prijs heeft de prijsdaling van één component natuurlijk een veel lagere daling tot gevolg bij B&O dan bij willekeurig welk Japans of Koreaans bedrijf. Natuurlijk ziet een Samsung er ook goed uit en kost slechts de helft maar dan mis je toch een video-master, design, bouwkwaliteit en compatabiliteit. Als je ziet hoe verschrikkelijk veel Avants er in de afgelopen jaren zijn verkocht dan begrijp je wat ik bedoel. Deze waren ook een veelvoud van de Philipsen. En dan heb ik het nog niet over de plastic afstandsbedieningen....

    Dan over adressen en diefstal een verhaaltje dat hier niet eerder aan de orde is geweest. In 2003 is bij mij ingebroken en is o.a. de complete B&O installatie weggehaald (op een oude MX3000 na). Toen ik na ontdekking de politie belde vroeg men vrijwel direct naar het merk van de installatie en werd een rechercheur van het Beo-team gestuurd. Dit bleek een speciaal team te zijn dat zich richtte op de vele gerichte B&O diefstallen. Er bleek een bende aktief te zijn die een adreslijst van B&O-bezitters had en die werden systematisch bezocht. De verdenking bestond dat iemand bij de importeur of bij een dealer had gelekt en men trachtte uit te zoeken wat de overeenkomsten tussen de 'bezochte' bezitters was. Enige maanden later is de bende opgepakt. Het zal je niet verbazen dat deze zijn origine in het voormalige oostblok had. Het is mij niet bekend op welke manier zij aan hun adressen kwam, wat ik wel weet is dat ik er erg voorzichtig mee ben geworden.

    Bart

     

  • 06-12-2007 8:12 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

     

      Het zal de verkoopsectie wel zijn waar we niet meer inkomen als bronze members Stick out tongue
     

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ik kom niet verder als het Nederlandstalige forum , de rest geef ik weinig om ...........bij het oude forum heb ik wel een bijdrage gestort en ben ik ook nooit ergens lid van geweest !

    Als Beoworld morgen aan de rand van de afgrond staat , ben ik de eerste die stort , maar om nu alleen maar lid te worden om mee te doen aan een verloting zie ik niet zitten , niet eens om die paar centen , maar ik heb niets met het concept !

     ps: heb Bingo zijn geklaag echt gemist !Wink

  • 06-12-2007 9:50 AM In reply to

    Re: Verbeeld ik het me nou?

    `VOOR DE ALLERLAATSE KEER, HET IS GEEN GEKLAAG!

    HET IS MIJN VISIE EN IK  KIJK NU AL UIT NAAR DE NIEUWE CIJFERS VAN B&O .

    OF NEDERLAND NOG VERDER GEZAKT IS.

    Het verhaal dat als de prijs van 1 component daalt dat dat van minder invloed is bij B&O als bij andere merken begrijp ik niet zo. Als een LCDpaneel eerst €4000,- kostte inkoop en nu nog maar € 400,-

    Waarom kan dat bij B&O dan niet teruggezien worden ?

    Dat scheelt toch hun aanzienlijk in de productiekosten van een televisie?

Page 1 of 5 (104 items) 1 2 3 4 5 Next >